Pár deci terpentýnového oleje, zlehka najezdit pár set km a vypustit. Pomůže rozpustit tvrdé úsady kolem pístních kroužků a tím umožní kroužkům pohyba funkci.pavproch píše: stř 01.10.2025 09:47 Hmm, tak nastává čas to řešit, bramborův N52 si cucnul litr Helixu 5w40 už na 500km ...
Nedávno na AF.cz kdosik spal že očistit pístní kroužky = GO motoru = to se mi (prozatím) nechce. Začnu jednodušším: Olej. separátor? What else?
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5997
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Dík.
Já mezitím našel něco takového.
Má to ale obojí vadu, že do servisu (podle km) mám ešče daleko a nechce semi (mimořádně) měnit wolej.
EDIT: Šmarjá jozef skleroza/geront: dyk já tam už fčíl liju levný Shell, ne drahý CFS, tak to teda asi udělám.
Já mezitím našel něco takového.
Má to ale obojí vadu, že do servisu (podle km) mám ešče daleko a nechce semi (mimořádně) měnit wolej.
EDIT: Šmarjá jozef skleroza/geront: dyk já tam už fčíl liju levný Shell, ne drahý CFS, tak to teda asi udělám.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Taxem objdnal díly na /levný) krok1 = proplach a výměnu woleje i na krok2 = separátor. Dyž ani to ani to nepomůže, tak holt GO motoru.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Dyž ty moje levnější hokusy-pokusy budou naprd (a nebudu se tomu vůbec divit, nicméně chcu to zkusit, co dyby náhodou), tak GO motoru: Musím to naštudit, co? Mechanik-laik ve mně -písty, pístnice, kroužky, výbrus... what else?
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
výbrus? Když budeš mít hladké stěny? Zkontroluješ stetoskopem. U mne v 250tis uplně hladké.
Jako laik, za mne - ty kroužky, při tom vymenit dole veskera loziska (klika ojnice), zkontrolovat olejove cerpadlo a zkontrolovat, případně opravit hlavu - ventily, vule, gufera ventilu, hydroštely, přetěsnění vanos/vaček..zajímá mne jestli ještě někdo něco přidá.
Jako laik, za mne - ty kroužky, při tom vymenit dole veskera loziska (klika ojnice), zkontrolovat olejove cerpadlo a zkontrolovat, případně opravit hlavu - ventily, vule, gufera ventilu, hydroštely, přetěsnění vanos/vaček..zajímá mne jestli ještě někdo něco přidá.

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kuju.
EDIT: Na AF.cz mi podsouvají swap moToru - NE, NIKDY !!!!! Anabáze se swapem u předchozího brambora1 (N53) mě navždy z takových myšlenek vyléčila. Pokud něco, tak opravdová GENERÁLKA.
EDIT: Na AF.cz mi podsouvají swap moToru - NE, NIKDY !!!!! Anabáze se swapem u předchozího brambora1 (N53) mě navždy z takových myšlenek vyléčila. Pokud něco, tak opravdová GENERÁLKA.
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2252
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Já si to možná blbě pamatuju, ale nazačala ta tvoje swapová anabáze generálkou původního motoru?
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
No, rovnou sem swapoval, 3x a pak AAA.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Na kolik taková GO vychází? 50-100 tisíc?
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ja to vyřešil, koupil jsem mladší motor n52 z bouračky
. Stal mme cca desítku.
vlastně jsem koupil celek vrak a už ho i rozmontoval.


- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Až to provedu )tak nebo tak, tam nebo tam), taxem určitě písnu, kolik ta sranda stála. A po nějaké době i esli to bylo k čemu.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ve čtvrtek teda na 99% bude ten krok 1. - BG109 + výměna woleje, fpátek mám fplánu výlet na druhou stranu Kocourkova (800+ km) tak hned uvidím, esli to pomohlo nebo budou další kroky.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
UPDATE: Taxem právě dostal/vytydlifonoval dvě zprávy . jednu dobrou a jednu méně dobrou: Ten separátor a hadice sem koupil zbytečně/ukvapeně - dyby byl híň, tak je wolej ve vodě a to není, Takže tu výměnu odkládám až na někdy. A dobrá zpráva je, že sem našel "zkušenou" firmu s hlubokou znalostí motorů BMW, vybavenou spešl BMW nářadím = sou schopni vyměnit gufera ventilů BEZ sundání hlavy. Takže dyž ten BG109 nezabere, tak už vím, co bude (ne moc drahý) krok 2.
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2252
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Vadný separátor ti nedostane olej do vody, ale do sání. Ten určitě vyměň. Správně by se měl po nějaké době měnit preventivně, umí totiž způsobit třeba neplechy s chodem motoru.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Dík, provedu to (někdy, díly už mám).
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Reaguju se zpožděním (od dvou kukund do dvou let, ftymto přypadku asi 24h) jako vždy ... jaxem spal fčera, esli teda neuspěju (vyčištění kroužků pomocí BG109) a bramborův N52 bude žrát dál tak moc jak fčíl, tak nechám udělat ty gufera ventilů a dyby náhodou to zafungovala a wolej žrát přestal, tak.... totéž provedu i m4Zlikovo N52 - ešče při 90kkm nežral skoro nic (pár deci za sezonu = 5-8kkm), tak fčíl (100 kkm) už taky žere nějakých 3-4 deci na tisíc.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Jaxem spal, neska (mimořádný) olej-servis vč. BG109 u Michala, zítra sa chystám na cestu tam a zpět přes (skoro) celou respubliku. A samozřejmě, delší dobu byl od běžných poblémů autovraku klid, ale neska (= před cestou) ne: Najednou odešly obě žároffky osvětlení SPZ a samozřejmě sem doma nenašel ani jednu, naščestí na nejbližší benzince jo. Já snad zítra ssebou rači vezmu Launch...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4023
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ha!
Právě sem se vrátil z výletu za rodičema na krchov (ČB - udělal sem si dušičky už neska, od příštího týdne to má poránu klouzat), od brzkého rána natočeno 800km a ... kupodivu (STAL SA ZÁZRAK!) si bramborův N52 necucnul VŮBEC NIC (pesimista ve mně - a co dyž ten BG109 sežral i čidlo woleje a proto ukazuje furt plno). Ne, musím tomu věřit, půlhodina vrčení na volnoběh s občasným mírným protočením do 3tis s nalitým BG109 fčera u Michala asi zafungovala = vyčistilo to zapečené pístní kroužky... doufám, snad to není předčasná radost. Ale du koupit hned ešče jeden ten samý sajrajt BG109 pro m4Zlika - jak píšu v jeho vlkně, taky už žere wolej, ale ne tak moc jak žral brambor. Je mito ale divné, proč se ty kroužky zapekly, dyž obě N52 sem donedávna krmil jen V100 od Benziny a Millers wolejem, žádným fujtajblem z jézetdé.
Právě sem se vrátil z výletu za rodičema na krchov (ČB - udělal sem si dušičky už neska, od příštího týdne to má poránu klouzat), od brzkého rána natočeno 800km a ... kupodivu (STAL SA ZÁZRAK!) si bramborův N52 necucnul VŮBEC NIC (pesimista ve mně - a co dyž ten BG109 sežral i čidlo woleje a proto ukazuje furt plno). Ne, musím tomu věřit, půlhodina vrčení na volnoběh s občasným mírným protočením do 3tis s nalitým BG109 fčera u Michala asi zafungovala = vyčistilo to zapečené pístní kroužky... doufám, snad to není předčasná radost. Ale du koupit hned ešče jeden ten samý sajrajt BG109 pro m4Zlika - jak píšu v jeho vlkně, taky už žere wolej, ale ne tak moc jak žral brambor. Je mito ale divné, proč se ty kroužky zapekly, dyž obě N52 sem donedávna krmil jen V100 od Benziny a Millers wolejem, žádným fujtajblem z jézetdé.