Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Misfire na válci

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
FilipDienelt
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 14.08.2025 17:35

Misfire na válci

#1 Příspěvek od FilipDienelt »

Zdravíčko,
Tak jsem se dnes rozhodl udělat si výlet do Prahy, asi po 15 minutách na dálnici dojedu do tunelů kde je 80ka, tak si zpomalím, pohoda, když dojedu nakonec, hodím si tam trojku (cca 3500rpm) a zrychluju, dostanu se tak na 4500rpm a v tom mi auto cukne a rozbliká se mi kontrolka motoru.
Po zastavení na dálnici a napíchnutí na diagnostiku mi to ukázalo misfire na 4. válci a "engine too clean". Chyby jsem smazal a po chvíli odpočinku zkusil znovu nastartovat.
Otáčky na volnoběh byly stálé na asi 800rpm a i po tom co jsem se rozjel na asi 90kmh se vše zdálo vpořádku. Řekl jsem si že to nebudu nějak honit a tak jsem jel asi 120kmh při 2500rpm. Při zrychlení jsem ale sem tam pocítil cuknutí a ne takový výkon jaký by měl být.
Nakonec jsem do Prahy dojel a chybu mi to už nevyhodilo, ale zjistil jsem že mi za poslední 4 dny zmizel asi litr oleje (ujel jsem asi 200km od tý doby)

Motorizace: E90 320i N43 125kW, rok 2008, 192.000km
A nevím jak moc to může být spojený, ale včera jsem tankoval plnou a dával jsem tam aditivum na čištění palivového systému.

Takže je otázka, mám si připravit ledvinu? :D
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: Misfire na válci

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

- myslím si, že ta hláška nebyla "engine too clean", ale "engine too lean" =>motor na chudou směs. To vysvětluje i ten výpadek zapalování na 4. válci,
- jaký benzín a kde jsi to tankoval, doufám, že né až po hrdlo, kdy může blbnout systém odvětrání palivové nádrže,
- jaké čistící aditivum jsi tam nalil?
- ten úbytek oleje jsi zjistil jak? Máš mechanickou měrku oleje (=tyčka), nebo to hlásila elektronická měrka v olejové vaně?
- diagnostiku máš jakou a odkud jsi?
FilipDienelt
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 14.08.2025 17:35

Re: Misfire na válci

#3 Příspěvek od FilipDienelt »

1. To dává větší smysl, špatně jsem asi přečetl :D
2. Tankoval jsem do plna na EuroOil Natural 95 Optimal, klasicky dokud mě pumpa pustila.
3. BG 208 44K, čistič palivového systému
4. Hlásil mi to palubní počítač, teď jsem dolil litr a je tam zase na max.
5. Nějakou malinkou jenom na čtení/mazání kódů. Ústecký kraj.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: Misfire na válci

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ad 1) Ta směs se stala "chudou", proto nešla zapálit =>to je to misfire. I to čištění by mělo smysl, ale to diagnostika fakt nepozná.

Ad 2) Nikdy netankuj "až po hrdlo", důvod jsem napsal níže. Skupina EuroOil prodává paliva ze státních hmotných rezerv. To znamená, že se v SHR napřed několik let skladuje a potom je nahrazeno novým čerstvým palivem. A to starší palivo se potom kontroluje, čistí, aditivuje a nakonec je prodáváno v síti čerpacích stanic EuroOil. Teoreticky se tomu nedá nic vytknout, ale je to jako mít několik let maso v mrazáku, potom to rozmrazit, okořenit, ogrilovat a sníst.

Ad 3) natankoval jsi plnou, protože ta plechovka BG (325ml) je na 75 litrů paliva, takže to bylo o něco více koncentrované ... Nyní cituji z jedné recenze :
Najeto 200tis. a zanesené vstřikovače. Po první plechovce čističe žádná změna, po druhé plechovce zhoršení stavu. Následná demontáž a výměna vstřikovačů. Došlo k uvolnění nečistot, ty se nerozpouští, ale uvolňují v kusech. To mělo za následek ještě větší ucpání vstřikovačů. Použití jako prevence u nového vozu nechám na každém z vás, pokud už v palivovém systému jsou nějaké úsady, potom si koledujete o zhoršení stavu.
Jestli se stalo něco podobného nevím, ale tu plechovku jsi tam určitě vylil celou. Ale ledvinu zatím neprodávej.

Ad 4) Mě to u N53 taky blbnulo, už po 5 letech od výroby. Napřed to dlouho ukazovalo olej na MAX, prostě neubývalo a najednou hláška "dolej litr".

Ad 5) Takže nějaký OBD Doktor v mobilu + interface do diagnostické zásuvky s komunikací přes BT nebo WiFi, OK, alespoň něco.

To čistidlo tam už je, tak to prostě zkus vyjezdit. Buď to se ty nečistoty rozpustí, nebo se to někde ucpe. Myslím, že filtr paliva je součástí palivové pumpy v nádrži. Ale od nádrže až po vstřiky je hodně možností. Tak si zatím prostuduj ty odkazy níže:

https://bimmerprofs.com/n43n53-fuel-supply/

https://bimmerprofs.com/how-i-perform-n53-adaptations/ je to skoro stejné jako u Tvojí N43
Naposledy upravil(a) starML dne čtv 21.08.2025 12:16, celkem upraveno 1 x.
FilipDienelt
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 14.08.2025 17:35

Re: Misfire na válci

#5 Příspěvek od FilipDienelt »

Díky za rady, kdyžtak napíšu jestli se stav zlepšil/zhoršil
Odpovědět