Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N55 vs B58

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#21 Příspěvek od M4we »

Ad Mattyx
Ne že bych se hroutil :D, spíš prostě nevím. Já v reálu nemám problém s autem co má 160k najeto. 545i, kterou furt mám měla ve 180k ty lišty tak nějak už lehce načatý a kluk od kterýho jsem jí tehdá bral se k ní choval dobře.
Proto se ptám a díky za konstruktivní odpověď. Samozřejmě to je co kus to originál, jak se k tomu kdo choval atd...
F30ky maj ty nájezdy obvykle pod 200 a G30ky umí mít klidně 260k, otázka je, co se na tom všechno dělalo.
Když pak vidíš servisku u auta co má 150, že se olej dělal 5krát, tak se ti těch 6-7 kil za to dát nechce...

Ad Paca
Hledám všude. Do Německa se mi v primární fázi nechtělo, ale výběr je tam o dost větší. Sem tam se něco objeví, fakt je, že kdybych neřešil rozpočet, můžu vzít auto za 900+ a je to asi vyřešený....
Na druhou stranu, snažím se jít cestou RWD, HUD, velká navi, HK audio, BEZ panoramy a NE bílý :D Přestal jsem řešit sport/luxury line (modern je humus)- vlastně se mi ta luxury líbí asi víc. Podvozek, pokud by nevyhovoval bych asi řešil třeba jinak, na tom nebazíruju.
Popravdě asi pokud by byla nějaká hodně pěkná N55, tak bych taky zvažoval.
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

Re: N55 vs B58

#22 Příspěvek od kabyr01 »

Tipuju, že nejvíc to bude vyřazovat přítomnost Xdrive? :D

Jinak to chce čas, něco se časem objeví a nebo prubnout to Německo, tam snad něco bude... Záleží, jak moc je budget nafukovací :D
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: N55 vs B58

#23 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

https://www.youtube.com/watch?v=7qAMAjRYq6s


Zajímavé povídání o B58 a rozdílu v konstrukci oproti N55. Ukázala se tam asi jediná slabina B58 - LSPI, která dokáže propálit píst z boku, ale nikdo přesně neví, proč se to děje - pouze se to odhaduje. Nejspíš na stěnách válců zůstává nespálený benzín případně nějaké aditivum z oleje, které se tlakem zapálí ještě před horní úvratí a píst dostane ránu při pohybu nahoru, což může dojít až do fáze proraženého pístu viz video. Alespoň tak jsem to pochopil.

Jinak je hezké vidět komplet rozborku motoru, kde ukazují, že ojniční ložiska a podobné věci nejeví ve 135 tisících známky opotřebení... milá změna z dosavadních standardů. :D
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#24 Příspěvek od M4we »

kabyr01 píše:Tipuju, že nejvíc to bude vyřazovat přítomnost Xdrive? :D

Jinak to chce čas, něco se časem objeví a nebo prubnout to Německo, tam snad něco bude... Záleží, jak moc je budget nafukovací :D

Jojo souhlas. Je neuvěřitelný, jak se změnila zákaznická sféra BMW. 4x4 u E46tek byla podle mě spíš okrajovější záležitost. Dneska si xdrive kupuje každej snad z důvodu "kdyby něco" nebo nevím :D
Vlastně ani nevím jestli si teď jde vůbec normální 3er nebo 5er koupit s RWD.
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#25 Příspěvek od M4we »

fabledwarrior píše:https://www.youtube.com/watch?v=7qAMAjRYq6s


Zajímavé povídání o B58 a rozdílu v konstrukci oproti N55. Ukázala se tam asi jediná slabina B58 - LSPI, která dokáže propálit píst z boku, ale nikdo přesně neví, proč se to děje - pouze se to odhaduje. Nejspíš na stěnách válců zůstává nespálený benzín případně nějaké aditivum z oleje, které se tlakem zapálí ještě před horní úvratí a píst dostane ránu při pohybu nahoru, což může dojít až do fáze proraženého pístu viz video. Alespoň tak jsem to pochopil.

Jinak je hezké vidět komplet rozborku motoru, kde ukazují, že ojniční ložiska a podobné věci nejeví ve 135 tisících známky opotřebení... milá změna z dosavadních standardů. :D
Díky :) Vlastně hodně pěkný video musím říct. No určitě mě to neodrazuje, a pochopil jsem to přesně tak, jak píšeš :D Otázka je proč....jestli by tohle mohlo trochu pomoct řešit třeba přidávání aditiv.
Nicméně dílensky motor vypadá dost slušně, bytelně neodflákle.....docela by mě zajímalo jak jsou na tom B48.
Dokoukal jsem to celý....po tom všem, jak vzal ten motor wapkou.....:D nevím no
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: N55 vs B58

#26 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

No říkal tam, že přímo o tomto problému zjistí víc u odborníků a potom udělá další video.

Jinak co se týče dalších Bx8 tak tam říkal, že ty motory jsou úplně stejné, jen jim chybí dva válce. Například přípravek na aretací a nastavení rozvodů je úplně stejný jak na B58 i B48... On tam i říkal, že ty motory jsou navrženy v podstatě velice jednoduše a kvalitně a díky tomu tolik vydrží a nemají zbytečně ptákoviny, které by se kazily.
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: N55 vs B58

#27 Příspěvek od m4zzy »

M4we píše: Jojo souhlas. Je neuvěřitelný, jak se změnila zákaznická sféra BMW. 4x4 u E46tek byla podle mě spíš okrajovější záležitost. Dneska si xdrive kupuje každej snad z důvodu "kdyby něco" nebo nevím :D
Vlastně ani nevím jestli si teď jde vůbec normální 3er nebo 5er koupit s RWD.
No taky u E46 ten xdrive teprve začínal. Já třeba měl i E91 s xdrive a neměl jsem jediný problém. Spíš naopak, u nás na Vysočině jsou dny, kdy se to hodí. Nicméně tady spíš panuje zázor, že je xdrive shit, to je ale každého věc. A novou G20 když chceš šestiválec, čili M340i nebo M340d tak je to vždy jen s xdrive. Škoda je, že ten xdrive nejde v autě nakonfigurovat nebo třeba vypnout/zapnout. U E91 existuje appka xDelete, kterou jsem si pořídil a bylo to skvělé. V létě jsem to nechal na RWD, vzimě jsem si to dal na SNOW a to mi pak dávalo cca 20% na předek a 80% na zadek a jezdilo se s tím jak s RWD ale s bezpečností a ovladatelností 4x4. U těch nových M5/M3 to vypínatelné je, tak je škoda že u "normálních" aut s xdrive to není.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N55 vs B58

#28 Příspěvek od MattyX Moderátor »

letos jsem počítal dny, kdy se mi jako hodilo, že mám doma X5, abych ji vytahl jako do podmínek, že prostě využiju, že mám poháněnou nápravu navíc ...

byly celkem 3 z 365 :D

u trojky to prostě nepotřebuješ, protože s trochu slušnýma zimákama se vyškrábeš asi všude, tam je problém až když zůstaneš na pupku .
Vždycky to zhoršuje kinematiku přední nápravy, prodražuje servis, a komplikuje servis.

Pokud bydlíš na horách a potřebuješ 4x4 kup si quattro :lol: :lol: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: N55 vs B58

#29 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

To tam říkal i ten Helmut v tom videu, že je dobře, že ta F30 má pohon jen zadní nápravy, protože je s tím pak mnohem méně práce :D

No ale jak tu kluci psali, tak dnešní některé motorizace, které bys chtěl si prostě bez Xdrive nekoupíš.. což už je prostě smutné.
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#30 Příspěvek od M4we »

Ano, use-case, kdy bydlím na horách nebo někde podobně mi dává smysl, proč lidi mají AWD. V Praze vůbec....tady když začne sněžit máme uplně jiný problémy, který xdrive nevyřeší....
Za mě asi stejně jako píše Mattyx, za 9 let co mám RWD 5er jsem na to "narazil" tak cca pětkrát, co si pamatuju a vždycky to bylo někde mimo město a vždy jsem si s tím dokázal poradit. Problém u mě byl většinou se někde rozjet/odněkud vyjet, jakmile člověk jede tak už je to většinou v cajku.

Jinak mám teď rozjednanou jednu 340i v D a vypadá to nadějně, tak pokud jí někdo nekoupí přes víkend tak možná příští týden bych tam zajel. Pokud to dopadne pošlu nějaký detaily/fotky.
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#31 Příspěvek od M4we »

Čus, tak jen drobný update. Kdyby se někdo chtěl jet podívat, třeba mu ušetřím čas nebo peníze.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 88&ref=srp

Auto ještě přede mnou navštívila kuna (pokousaný gumy v motoru a trochu i kabely, někdo se to snažil řešit poměrně vychytaným plašičem :D), auto má lakovanej pravej blatník docela dost (hodnota prakticky celýho dílu dost nad 250) všude na autě se někdo pokoušel strhnout takový nálepky s VIN/hmotností atd...nechápu...nebo to byla wapka...nevím.
A dál už taky vim, že rozhodně nechci MPPSK, protože je to kurevsky hlučný až to rezonuje palubkou, ale to je asi věc chuti každého :D
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

Re: N55 vs B58

#32 Příspěvek od kabyr01 »

Jenom k tomu laku - pokud tam mas 250 micronů, tak to je pěkná druhá vrstva, nikterak tragické - mohlo to být třeba jenom odřené. Nebral bych to jako věc, kvůli které bych to nekoupil :D

Už jsem viděl i horší věci :)
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

Re: N55 vs B58

#33 Příspěvek od kabyr01 »

MattyX píše:letos jsem počítal dny, kdy se mi jako hodilo, že mám doma X5, abych ji vytahl jako do podmínek, že prostě využiju, že mám poháněnou nápravu navíc ...

byly celkem 3 z 365 :D

u trojky to prostě nepotřebuješ, protože s trochu slušnýma zimákama se vyškrábeš asi všude, tam je problém až když zůstaneš na pupku .
Vždycky to zhoršuje kinematiku přední nápravy, prodražuje servis, a komplikuje servis.

Pokud bydlíš na horách a potřebuješ 4x4 kup si quattro :lol: :lol: :lol:

Odvážné tady doporučovat quattro, nicméně asi víš, že už to taky není taková sláva, jako to bylo v dobách Torsenů :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N55 vs B58

#34 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

M4we píše:Čus, tak jen drobný update. Kdyby se někdo chtěl jet podívat, třeba mu ušetřím čas nebo peníze.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 88&ref=srp

.. auto má lakovanej pravej blatník docela dost (hodnota prakticky celýho dílu dost nad 250) ..
Vypadá pěkně i barevně kombinovanej kombik. S výkonem M3 E36 a spotřebou jako třílitr diesel, jj. ;)
Tuhle jsem viděl v TV nějakej autotest porovnávka dvou Peugeot 308SW tj. kombi motorizací a měřil tomu novoduru vrstvu laku. Červenej podprůměr 80-90 mikronů a nějaká bílá perleť 250! Tomu hybridu nakydali dvojnásobek, nebo to přelákli už ve fabrice takže neprožíval bych to.
kabyr01 píše:Jenom k tomu laku - pokud tam mas 250 micronů, tak to je pěkná druhá vrstva, nikterak tragické - mohlo to být třeba jenom odřené. Nebral bych to jako věc, kvůli které bych to nekoupil :D

Už jsem viděl i horší věci :)
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#35 Příspěvek od M4we »

Kluci, kdyby to byl jen ten blatník, nemám problém. Je jasný, že když to někdo někde obral v nákupáku, tak to nebude dávat lakovat do BMW (mám komplet historii auta z Inveltu a auto je jinak dobře servisované.
Cena vs výbava a najetý km docela dobrý.
Auto krásný, interiér, jak novej - proto jsem na něj jel.

Co mě ale štvalo, tak byla ta kuna a power-kit s výfukama.
V tom autě je v motorovým prostoru z plusu vytažený okruh s plíškama, který tu kunu vykopou výbojem elektřiny.

Něco takovýho
https://www.conrad.cz/cs/p/kemo-m176-od ... DUQAvD_BwE

Ten modul se aktivuje, když je zavřená kapota - je tam domaštěný spínač (navrtaný do toho plechu, co je kolem motoru).

Celkově v tu chvíli jsem si říkal, že svých těžce vydělaných 700k za to nedám :D
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

Re: N55 vs B58

#36 Příspěvek od kabyr01 »

Jo tak v tomhle případě to chápu, taky by se mi nechtělo utratit 700k za bastl :D

Chce to si počkat, ty auta už se teď tolik netočí a obecně poslední dobou sleduju i docela pokles v cenách. takže určitě něco přijde ;)
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#37 Příspěvek od M4we »

Souhlas. No jsem zvědav, zatím se toho na mobile.de moc nového neobjevuje. Kousky, co se mi líbí už jsou mimo rozpočet.

BTW dneska jsem se byl projet 440i GranCoupe se standartním podvozkem na non-runlfat pneu a rozdíl proti sport podvozku s RFT poměrně markantní.
Nedokážu bohužel říct, jestli to bylo těma gumama nebo tuhostí podvozku. Spíš asi ty pneu.
Jinak GranCoupe krásný, ale vzadu se moc sedět nedá, vyšší lidi mají problém. Kufr dostatečný.
Auto bylo uplně bez výbavy, ale hadrový sedačky jsou uplně v pohodě a i pěkný(ty sportovní samozřejmě).
Malej idrive je docela o ničem, kvalita interiéru oproti E60 bych řekl ještě o něco horší.
Jízdně příjemný auto na standartním podvozku, jako celkově dovedu si představit v tom jezdit.
Jo a spotřebu za těch pár km v ranní Praze 8-11L, ale to asi o ničem nevypovídá. No a ty koně tam jsou :D
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

Re: N55 vs B58

#38 Příspěvek od kabyr01 »

Ty RFT gumy dělají brutální rozdíl - řešil jsem to na 7mě, koupil jsem jí s RFT gumami r20 a po přezutí na non-RFT gumy úplně jiná písnička :D
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#39 Příspěvek od M4we »

Tak se nakonec zadařilo a koncem týdne si jedu pro nový auto do říše.
Nakonec zvítězilo BMW Premium Selection ve Frankfurtu.
Pak sem hodím nějaký obrázky.

Konfigurace ale docela slušná + je vč. 24 měsíců záruky.
Docela mi pomohla paní z CarTecu v Praze s ověřením záruky, servisní historie atd..Takže kdybyste někdo něco řešil, tak ideálně tam popř. ještě docela fungoval Invelt.
V Renocaru mě poslali někam.

Jinak bylo v cca 6kkm bouraný na pravý předek - vše mi tam doložili a dokonce mi nabízeli vlastní měrku laku + jsem měl i svojí
-- odnesl to ráfek, světlo, blatník, nárazník. Vše ostatní asi OK. Kapotu stříkali, to jsem naměřil něco přes 200um. Zbytek vyměněný. Sedělo to s tím, co mi vyjeli z CarTecu.

Auto zvedli a vše jsme prošli, komplet podvozek originál díly se stejným datem.

Něco z výbavy
HUD, M-Brzdy, HK audio, Keyless, Adaptivní LED, Sportsitze, Černý individual interiér vč. stropu
Wirelles dobíjení / wifi hotspot a všechny tyhle peachoviny...mám to rád :)
Má jen obyč tempomat, ale já nikdy neměl adaptivní, takže mi asi nechybí :))


Nájezd 120k

Co se mi líbí
Barva super - modrá Mediteranblau
Co jsem rád, že je to bez panoramy a má krásný Style 397 JetBlack vč. rok starých pneu (bohužel RFT...).
Variabilní sportovní řízení - hodně přesný, až mě to překvapilo


Co mě sere...
Chybí mi jen couvací kamera, výhřev volantu a nemá to tažný - ne že bych chtěl něco tahat, ale jsou tam vzadu pak jiný silnější silentbloky, no ale nic co by se nedalo vyřešit.

Přišlo mi, že to ne moc dobře brzdí. Nebo spíš jsem na to musel docela dost šlapat, aby to zaflekovalo.
Přijel jsem tam s mojí 545kou a ta mi tedy přišla, že brzdí podstatně líp....
Ale kua od 370mm M brzd bych čekal něco víc...

Auto je v Premium Selection programu, přední brzdy i kotouče jsou docela zralý na výměnu a v rámci předkupní/výstupní kontroly to nechtějí udělat.
Marketing píše - V okamžiku předání nebude Vaše vozidlo vykazovat žádnou hrazenou údržbu v následujících 6 měsících nebo 10 000 kilometrech.
Auto píše 5000km, desky mají cca 5mm a kotouče už mají taky slušnou hranku..
Pro mě bylo poučení, když jsem si pořádně přečetl ty správné a podrobné podmínky, kde jsou k mému překvapení vyloučený brzdy, které podlehly opotřebení....mimo jiné je tam toho víc...
Udělali svíčky, brzdovku, mikrofiltry bla bla atd...ale brzdy ne.
No ještě to zkusím řešit u nás v CZ, ale jestli vyhraju..to nevim :D

Na druhou stranu, chování v D k zákazníkovi bylo ukázkový. Vše OK od začátku do konce.
Auto mi na hodinu půjčili absolutně bez keců.
Jako kompenzaci, že jsem se nasral kvůli brzdám mi vymění alespoň ty černý plasty v nárazníku, který byly docela omlácený od kamínků. Ale je to celý trochu úsměvný.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: N55 vs B58

#40 Příspěvek od Jirke »

Mluvis o 340i F31 ?
Odpovědět