Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW e39, stavba z 523 na 525

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
LTCar
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 17.03.2022 19:26
Bydliště: Vodnany
Kontaktovat uživatele:

BMW e39, stavba z 523 na 525

#1 Příspěvek od LTCar »

Ahoj, obsah motoru 523 a 525 je stejny, Delal uz nekdo prestavbu? co je vse potreba? Sani, vstriky, jednotka, jeste neco?

Koupil jsem hodne peknou e39 523 a rad bych aby to auto aspon vyjelo kopec, a 523 je hodne slaba.. Diky za info....
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#2 Příspěvek od Itchythefirst »

523 ma M52, 525 je M54, podle meho skromneho nazoru bude treba vymenit pulka auta a bude to stat nekolikanasobek cele E39 :-|
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Je to 170 vs 193 hp, tohle řeší spíš 528i. Bohužel u E39 motorů pokud vzpomínám jde už o M52TU, kde nelze dát rovnou sání z M50B25 aby se to otevřelo.
Kámoš měl 525i (M54B25), aby to jelo musí se točit což pak žere moc olej. 530i s manualem krásná volba, ale 523i/528i je "nesmrtelná" a bez dolívání.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#4 Příspěvek od Jirke »

LTCar píše: Koupil jsem hodne peknou e39 523
Jesti je hodne pekna, tak zachovej originalitu, to ma vzdy nejvetsi hodnotu.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#5 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Vykašlal bych se na to. Užitná hodnota versus náklady bude diskutabilní a vznikne z toho zbastlenej bastard, kterého bude problém servisovat, protože nikdo v budoucnu nebude tušit, co se tam kde změnilo proti sérii.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#6 Příspěvek od Filozof »

523i jedině nejjednodušší dát M52b28 co se dávala taky do 528i od 95 - 98 roku. 193koní už jede slušně.

Ověřil bych si stav motoru pokud je mrtvé čidlo vačky tak to auto se jeví jako chcíplotina co má o 30hp méně.
Případně svíčky, cívky a další komponenty.

Ale nejprve bych si dal motor do kupy pokud je ok jinak a pokud ne poradil se s autoservisem co BMW dělá a toto už dělali a mají zkušenosti.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#7 Příspěvek od Don »

528i jede trochu lepe, ale zadna slava to neni. Proti FL 525 jede pekne - vetsi odpich, ale celkove to proste moc nejede
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ono stejně těžko radit, nepadlo tu ani, jestli to je M52 nebo M52TU... :-D
LTCar
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 17.03.2022 19:26
Bydliště: Vodnany
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#9 Příspěvek od LTCar »

Dekuji a vazim si nazoru. Jeste to zvazim, Uz mam e39 dve na svezeni mam V8 a tuhla asi klidne necham orig. Ale pokud by nekdo vedel zda staci prehodit sani, vstriky, jednotka, tak bych do toho sel...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

No a je to teda jednovanos, nebo double?
LTCar
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 17.03.2022 19:26
Bydliště: Vodnany
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#11 Příspěvek od LTCar »

Filozof píše:523i jedině nejjednodušší dát M52b28 co se dávala taky do 528i od 95 - 98 roku. 193koní už jede slušně.

Ověřil bych si stav motoru pokud je mrtvé čidlo vačky tak to auto se jeví jako chcíplotina co má o 30hp méně.
Případně svíčky, cívky a další komponenty.

Ale nejprve bych si dal motor do kupy pokud je ok jinak a pokud ne poradil se s autoservisem co BMW dělá a toto už dělali a mají zkušenosti.

Dal jsem nove svicky Denso Iridium, nove civky vsechny, cidlo vacky dam taky nove regulace vanos dam taky nove, Tlaky na vsech valcich 12. Motor chyta na pul otacky, vrci krasne... To cidlo vacky nahlasi diag nebo ne?
LTCar
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 17.03.2022 19:26
Bydliště: Vodnany
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#12 Příspěvek od LTCar »

Fx píše:No a je to teda jednovanos, nebo double?
Je to singl Vanos,
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW e39, stavba z 523 na 525

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak to by se dalo prdnout sání z M50B25, ne? Teď nevím jak je u E39 řešené lanko/klapka. Taky by to odcenilo výfuk dvourouru v celé délce kvůli výplachu až třeba uhnije. Tam zas nevzpomínám jak jsou u E39 řešený katy ?
Odpovědět