Pokud mohu něco ze svého, mám taky M52 motor. Já osobně dával NISSENS výparník klimy a HELLA BEHR chladič vody a podle VIN auta ono ti to nabídne ten správnej na tvé auto dle ETK. Dle čísla potom koupíš dobrej a pohlídat si značku HELLA je jistota a kvalita.
Další věc je že jsem měl problémy jako ty asi 4roky zpět a bylo to termostatem. Prostě dva byli špatné a otevírali dost pozdě kolem 99-101C a jen se asi přiotevřeli...
Auto mělo teplotu přes 105-108 stupnů kde se rozjede visca naplno a snaží se to dochladit na cca 99celsia.
Pak jsem sehnal ten co otevírá při 92C termostat a fungoval bez problémů a stále funguje.
Visca ideálně SACHS funguje dobře obojí a spíná kolem 103-106C.
Ono totiž dnes jsou ty díly tak nekvalitní že se to stává celkem často a je lepší brát to nejlepší co trh nabízí aby to pár let fungovalo.
A je dost možné že i ten tvuj termostat prostě není otevřený naplno a je to nějakej pochybnej kus.
Zkontroluj si hadice spodní i vrchni že je ok a ohřívá se později i spodní po otevření termostatu.
Odvzdušnil bych nekolikrát a čumákem do strmého kopce a oba odvzdušnováky postupně při vytékající vodě uzavřít.
Dej teplotu vody na budících a dívej se jak postupuje.
Pokud bude dobrej chladič a bude to dělat stále je to termostat kterej není otevřený dostatečně a otevírá hodně pozdě (nekvalitní kus) nebo odvzdušnění které se dělá někdy i několikrát po sobě u M52 čumákem v kopci.
Jetý chladič nikdy nekupovat vždy kvalitní nový a Hella behr je jistota a těch pár stovek rozdílu se opravdu vyplatí. Vždy dle VIN vozu vybírat ten správnej případně změřit původní originál co tam byl rozměry pro kontrolu.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Přesně tak, objednej ten 440x438 co píše Mattyx. To co píšeš je téměř to samé jako máš jen jiný výrobce a o pár mm víc na tloušťku - může to pomoct ale taky nemusí.
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Takže o víkendu jsem se konečně dostal k výměně. Vyměnil jsem termostat za nový BorgWarner (Wahler) a chladič Maxgear jsem demontoval a místo něj jsem dal nový chladič vody MAHLE s rozměry : Délka sítě [mm] 440, Šířka sítě [mm] 329, Hloubka sítě [mm] 42 (takže je o 1cm širší než předchozí Maxgear).
Auto je odvzdušněné, topí to jak prase, voda se neztrácí, ale vzhledem k nižším venkovním teplotám nevím, jestli to zabralo nebo ne. Každopádně zatím se nepřehřívá...
Auto je odvzdušněné, topí to jak prase, voda se neztrácí, ale vzhledem k nižším venkovním teplotám nevím, jestli to zabralo nebo ne. Každopádně zatím se nepřehřívá...