Pokud mohu něco ze svého, mám taky M52 motor. Já osobně dával NISSENS výparník klimy a HELLA BEHR chladič vody a podle VIN auta ono ti to nabídne ten správnej na tvé auto dle ETK. Dle čísla potom koupíš dobrej a pohlídat si značku HELLA je jistota a kvalita.
Další věc je že jsem měl problémy jako ty asi 4roky zpět a bylo to termostatem. Prostě dva byli špatné a otevírali dost pozdě kolem 99-101C a jen se asi přiotevřeli...
Auto mělo teplotu přes 105-108 stupnů kde se rozjede visca naplno a snaží se to dochladit na cca 99celsia.
Pak jsem sehnal ten co otevírá při 92C termostat a fungoval bez problémů a stále funguje.
Visca ideálně SACHS funguje dobře obojí a spíná kolem 103-106C.
Ono totiž dnes jsou ty díly tak nekvalitní že se to stává celkem často a je lepší brát to nejlepší co trh nabízí aby to pár let fungovalo.
A je dost možné že i ten tvuj termostat prostě není otevřený naplno a je to nějakej pochybnej kus.
Zkontroluj si hadice spodní i vrchni že je ok a ohřívá se později i spodní po otevření termostatu.
Odvzdušnil bych nekolikrát a čumákem do strmého kopce a oba odvzdušnováky postupně při vytékající vodě uzavřít.
Dej teplotu vody na budících a dívej se jak postupuje.
Pokud bude dobrej chladič a bude to dělat stále je to termostat kterej není otevřený dostatečně a otevírá hodně pozdě (nekvalitní kus) nebo odvzdušnění které se dělá někdy i několikrát po sobě u M52 čumákem v kopci.
Jetý chladič nikdy nekupovat vždy kvalitní nový a Hella behr je jistota a těch pár stovek rozdílu se opravdu vyplatí. Vždy dle VIN vozu vybírat ten správnej případně změřit původní originál co tam byl rozměry pro kontrolu.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Přesně tak, objednej ten 440x438 co píše Mattyx. To co píšeš je téměř to samé jako máš jen jiný výrobce a o pár mm víc na tloušťku - může to pomoct ale taky nemusí.
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Takže o víkendu jsem se konečně dostal k výměně. Vyměnil jsem termostat za nový BorgWarner (Wahler) a chladič Maxgear jsem demontoval a místo něj jsem dal nový chladič vody MAHLE s rozměry : Délka sítě [mm] 440, Šířka sítě [mm] 329, Hloubka sítě [mm] 42 (takže je o 1cm širší než předchozí Maxgear).
Auto je odvzdušněné, topí to jak prase, voda se neztrácí, ale vzhledem k nižším venkovním teplotám nevím, jestli to zabralo nebo ne. Každopádně zatím se nepřehřívá...
Auto je odvzdušněné, topí to jak prase, voda se neztrácí, ale vzhledem k nižším venkovním teplotám nevím, jestli to zabralo nebo ne. Každopádně zatím se nepřehřívá...