Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Ahoj,
asi toto bude na jiné vlákno. Zkoušel jsem si dohledávat všechny možné informace o výměně provozních kapalin a dalších běžných věcí, které dokážete udělat sami doma a co stránka, to názor nebo nějaká debata.....a tak si to radě ji ověřím a třeba to někomu do budoucna pomůže....než to všechno hledat.
Včera jsem cvičně vyměnil všechny svíčky, vzduchový filtr a objednal komplet olej a filtr. Taktéž těsnící kroužky na olejový filtr, ale ty jsem objednal v BMW. Prý se mají měnit také při každé výměně oleje, ale v sadě nejsou.....
U svíček mě to překvapilo, jak jednoduše to celé šlo...i ta problematická šestá svíčka....celkem v pohodě se tam dalo dostat....celá práce na 20 minut. Staré byly černé jako uhel.....jak dlouho tam byly, to netuším. Vzduchový filtr byl taky jako prase.....listí, bordel.
Svíčky:
NGK BKR6EQUP
Tyto svíčky mají být doporučené pro BMW Z3 2.8
Vzduchový filtr:
BOSCH BO 1457433004
Klasický filtr od Bosche
Olej:
Olej motorový Mobil 5W-30 Super 3000 X1 Formula FE, 5L+3x1L (někdo možná doporučí 0W-40)
Těsnící kroužek na olejový filtr:
O-ring for oil filter cover 7X2,5MM (díl BMW 11427549573) 2x
Ještě jsem přemýšlel nad výměnou palivového filtru, tam bych se k němu mohl celkem pohodlně dostat, když přizvednu auto heverem, ale ten když tak vezmu od Bosche(cca 534Kč BO 0450905905), protože ten origo je za nesmysl(cca 1500Kč). Výměna by neměla být komplikovaná, pokud nebudou na odpis už gumové hadičky)
Poslední věcí na kterou jsem si ještě netroufl, je výměna oleje v převodovce a v diferáku. Oboje by mělo být asi velmi jednoduché, ale u auta na zvedáku:-).....ten diferák možná, ale ta převodovka, to už je vlézt pod auto celý:-).
Nemám žádné nájezdy, jen hydraulický hever a koupil jsem v Lidlu dvě stojny.....tak ty tam pak frknu pro jistotu, aby mě to nespadlo na palici. Ty nájezdy by asi nebyly špatné.....ale kde je vzít?:-)
Olej do diferáku:
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Stačí dva litry oleje
Olej do převodovky:
Castrol Syntrax Longlife 75W-90
No ještě uvidím. Do servisu stejně potřebuji, protože se mě nelíbí uchycení středového dílu výfuku...strašně kvíká, když se výfuk zhoupne...asi je včudu to gumové uchycení a vzhledem k tomu, že je tam kulové vidět, tak to řešit bez zvedáku fakt nechci, tak u toho asi nechám udělat brzdovku....tu neumím udělat a asi i tu převodovku...diferák zkusím udělat sám.....no ještě uvidím.
Moje poslední otázka....výměna chladící kapaliny.....jsem to studoval a připadá mě to jako celkem problematická věc....prý se to vypouští někde z bloku a ještě z chladiče a pak se to tam musí nějakým způsobem postupně přilévat......je to tak? Taková kravina, kterou jsem dělal stokrát na škodovce za 5 minut, ale ty návody mě celkem děsí u Z3:-(.
mějte se
asi toto bude na jiné vlákno. Zkoušel jsem si dohledávat všechny možné informace o výměně provozních kapalin a dalších běžných věcí, které dokážete udělat sami doma a co stránka, to názor nebo nějaká debata.....a tak si to radě ji ověřím a třeba to někomu do budoucna pomůže....než to všechno hledat.
Včera jsem cvičně vyměnil všechny svíčky, vzduchový filtr a objednal komplet olej a filtr. Taktéž těsnící kroužky na olejový filtr, ale ty jsem objednal v BMW. Prý se mají měnit také při každé výměně oleje, ale v sadě nejsou.....
U svíček mě to překvapilo, jak jednoduše to celé šlo...i ta problematická šestá svíčka....celkem v pohodě se tam dalo dostat....celá práce na 20 minut. Staré byly černé jako uhel.....jak dlouho tam byly, to netuším. Vzduchový filtr byl taky jako prase.....listí, bordel.
Svíčky:
NGK BKR6EQUP
Tyto svíčky mají být doporučené pro BMW Z3 2.8
Vzduchový filtr:
BOSCH BO 1457433004
Klasický filtr od Bosche
Olej:
Olej motorový Mobil 5W-30 Super 3000 X1 Formula FE, 5L+3x1L (někdo možná doporučí 0W-40)
Těsnící kroužek na olejový filtr:
O-ring for oil filter cover 7X2,5MM (díl BMW 11427549573) 2x
Ještě jsem přemýšlel nad výměnou palivového filtru, tam bych se k němu mohl celkem pohodlně dostat, když přizvednu auto heverem, ale ten když tak vezmu od Bosche(cca 534Kč BO 0450905905), protože ten origo je za nesmysl(cca 1500Kč). Výměna by neměla být komplikovaná, pokud nebudou na odpis už gumové hadičky)
Poslední věcí na kterou jsem si ještě netroufl, je výměna oleje v převodovce a v diferáku. Oboje by mělo být asi velmi jednoduché, ale u auta na zvedáku:-).....ten diferák možná, ale ta převodovka, to už je vlézt pod auto celý:-).
Nemám žádné nájezdy, jen hydraulický hever a koupil jsem v Lidlu dvě stojny.....tak ty tam pak frknu pro jistotu, aby mě to nespadlo na palici. Ty nájezdy by asi nebyly špatné.....ale kde je vzít?:-)
Olej do diferáku:
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Stačí dva litry oleje
Olej do převodovky:
Castrol Syntrax Longlife 75W-90
No ještě uvidím. Do servisu stejně potřebuji, protože se mě nelíbí uchycení středového dílu výfuku...strašně kvíká, když se výfuk zhoupne...asi je včudu to gumové uchycení a vzhledem k tomu, že je tam kulové vidět, tak to řešit bez zvedáku fakt nechci, tak u toho asi nechám udělat brzdovku....tu neumím udělat a asi i tu převodovku...diferák zkusím udělat sám.....no ještě uvidím.
Moje poslední otázka....výměna chladící kapaliny.....jsem to studoval a připadá mě to jako celkem problematická věc....prý se to vypouští někde z bloku a ještě z chladiče a pak se to tam musí nějakým způsobem postupně přilévat......je to tak? Taková kravina, kterou jsem dělal stokrát na škodovce za 5 minut, ale ty návody mě celkem děsí u Z3:-(.
mějte se
Naposledy upravil(a) Sovaja dne čtv 08.04.2021 20:10, celkem upraveno 1 x.
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Do diferaku by mel stacit asi litr oleje Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140.
Do prevodovky jsi napsal spatny (uvedl jsi ten diferakovy), tam ma byt neco jako Castrol Syntrans B 75W. Nekdo si u e46 stezoval, ze paka jde prilis lehce, tak to potom vymenil za origo z BMW, kde se dal koupit stoceny do petlahve... a ze pak pocitove lepsi. Z vlastni zkusenosti nevim, jen jsem doplnoval strikackou, vymena jeste na me ceka...
Vymena v diferaku je v pohode, koupil jsem nove podklozky pod srouby (mam pocit, ze jsou hlinikove).
Do motoru tedy davam 5W40 Valvoline Max Life, ale nevim presne, zda ma byt 5W30. Daval jsem do vsech starych baworaku 5W40, kdyz zraly olej, tak 10W40 (stara e36 325 tds), zkusenosti s oleji jinak nemam.
Svicky jsem kupoval stejne NGK BKR6EQUP. Utahoval momentakem tusim na 25 Nm.
Chladici kapalinu (zelena do BMW) jsem povolil sroubek dole na chladici, nechal vykapat, nalil novou, odvzdusnil a po par jizdach udelal totez jeste jednou, mozna je to zbytecne to takto hrotit...
Servo jsem udelal podobne, odpojil dole nejakou hadici a nechal vytect, s vyheverovanym predkem jsem bez nastartovani motoru jeste tocil volanten k dorazum, aby vyteklo uplne vsechno... pak nalil nejaky ATF Dextron 3 (typ si presne nepamatuju) a znovu tocil volantem k dorazum, pak jsem nastartoval protocil, dolil a hotovo.
Brzdovku jsem menil tak, ze na zadnim kole jsem nechal povoleny odvzdusnovak s hadickou jako pri odvzdusnovani a postupne slapal na brzdu a doleval do nadobky brzdovku, pokud si dobre pamatuju, tak ATE SL.6 DOT4, az pak tekla cista, tak jsem odvzdusnovak zatahl a hotovo. Mozna by bylo lepsi takto postupovat u kazdeho kola, treba priste az bude vice casu...
Nerikam, ze to delam dobre, ale uz to mam zazity z nekolika aut, ktere si vesmes servisuju sam doma v garazi pouze s heverem. Mozna ma nekdo lepsi postupy nebo delam neco spatne ci zbytecne
Kdyztak me opravte...
Do prevodovky jsi napsal spatny (uvedl jsi ten diferakovy), tam ma byt neco jako Castrol Syntrans B 75W. Nekdo si u e46 stezoval, ze paka jde prilis lehce, tak to potom vymenil za origo z BMW, kde se dal koupit stoceny do petlahve... a ze pak pocitove lepsi. Z vlastni zkusenosti nevim, jen jsem doplnoval strikackou, vymena jeste na me ceka...
Vymena v diferaku je v pohode, koupil jsem nove podklozky pod srouby (mam pocit, ze jsou hlinikove).
Do motoru tedy davam 5W40 Valvoline Max Life, ale nevim presne, zda ma byt 5W30. Daval jsem do vsech starych baworaku 5W40, kdyz zraly olej, tak 10W40 (stara e36 325 tds), zkusenosti s oleji jinak nemam.
Svicky jsem kupoval stejne NGK BKR6EQUP. Utahoval momentakem tusim na 25 Nm.
Chladici kapalinu (zelena do BMW) jsem povolil sroubek dole na chladici, nechal vykapat, nalil novou, odvzdusnil a po par jizdach udelal totez jeste jednou, mozna je to zbytecne to takto hrotit...
Servo jsem udelal podobne, odpojil dole nejakou hadici a nechal vytect, s vyheverovanym predkem jsem bez nastartovani motoru jeste tocil volanten k dorazum, aby vyteklo uplne vsechno... pak nalil nejaky ATF Dextron 3 (typ si presne nepamatuju) a znovu tocil volantem k dorazum, pak jsem nastartoval protocil, dolil a hotovo.
Brzdovku jsem menil tak, ze na zadnim kole jsem nechal povoleny odvzdusnovak s hadickou jako pri odvzdusnovani a postupne slapal na brzdu a doleval do nadobky brzdovku, pokud si dobre pamatuju, tak ATE SL.6 DOT4, az pak tekla cista, tak jsem odvzdusnovak zatahl a hotovo. Mozna by bylo lepsi takto postupovat u kazdeho kola, treba priste az bude vice casu...
Nerikam, ze to delam dobre, ale uz to mam zazity z nekolika aut, ktere si vesmes servisuju sam doma v garazi pouze s heverem. Mozna ma nekdo lepsi postupy nebo delam neco spatne ci zbytecne

Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Ahoj,
jeste bych mel jednu rychlou, mozna stupidni, ale nerad bych neco ....neudelal dobre:-)....kam umistujete zvedaky, kdyz podkladate auto? Mam hydraulickej pakovej zvedak a dve stojky(made in Lidl).
Stojku jsem zkousel umistit pod prah hned vedle mista pro hever, ale moc se me to nezdalo. Na nejakem videu jsem videl, ze je vrazil pod napravu hned vedle bloku motoru...
Kam je tedy svihnout nejak bezpecne....kdyz chci zvednout...
- predek
- zadek
- bok
Zitra bych se chtel podivat na palivovej filtr a na olej....tak se radeji ptam....preci jen to auto ma nejaky patek za sebou....tak abych nebyl prekvapen....
Diky panove
jeste bych mel jednu rychlou, mozna stupidni, ale nerad bych neco ....neudelal dobre:-)....kam umistujete zvedaky, kdyz podkladate auto? Mam hydraulickej pakovej zvedak a dve stojky(made in Lidl).
Stojku jsem zkousel umistit pod prah hned vedle mista pro hever, ale moc se me to nezdalo. Na nejakem videu jsem videl, ze je vrazil pod napravu hned vedle bloku motoru...
Kam je tedy svihnout nejak bezpecne....kdyz chci zvednout...
- predek
- zadek
- bok
Zitra bych se chtel podivat na palivovej filtr a na olej....tak se radeji ptam....preci jen to auto ma nejaky patek za sebou....tak abych nebyl prekvapen....
Diky panove
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Ahoj,
no, ja to heverem zvednu za zvedaci misto a podlozim trojnozkou vpredu pod zadni silac ramene, vzadu davam trojnozku pod silentblok drzici napravnici v kastli. Po sundani kola ho pro jistotu hodim pod prah.
V garazi i pred garazi je uplna rovina, takze nemam moc strach, ze by mi to spadlo, ale jinak je treba myslet na to, ze kdyz se zabrzdi a da rychlost, ze pri zvednuti zadnich kol to muze ujet, bo to neni jako u predokolky, kde rucka drzi zadek a rychlost predek. Proto je ve vybave zakladaci klin.
Spise mi prijde vtipna vec, ze kdyz pichnu cestou a hodim tam dojezdovku, ze pichle kolo bude muset mit spolujezdec na kline, protoze do kufru se nevejde
no, ja to heverem zvednu za zvedaci misto a podlozim trojnozkou vpredu pod zadni silac ramene, vzadu davam trojnozku pod silentblok drzici napravnici v kastli. Po sundani kola ho pro jistotu hodim pod prah.
V garazi i pred garazi je uplna rovina, takze nemam moc strach, ze by mi to spadlo, ale jinak je treba myslet na to, ze kdyz se zabrzdi a da rychlost, ze pri zvednuti zadnich kol to muze ujet, bo to neni jako u predokolky, kde rucka drzi zadek a rychlost predek. Proto je ve vybave zakladaci klin.
Spise mi prijde vtipna vec, ze kdyz pichnu cestou a hodim tam dojezdovku, ze pichle kolo bude muset mit spolujezdec na kline, protoze do kufru se nevejde

Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Ok, takže asi nějak takto.....
Raději se ptám, než to někde pomršit. Na netu jsem to hledal, ale všude najdete debatu o Fábii a Octávii.....
......
Ono je také potřeba najít takové místo, aby to drželo v tom účku zvedáku.
V garáži rovinu mám, ale také je tam zámkovka a když jsem to zkoušel včera hodit nahoru, tak jsem se bál, aby to s tou zámkovkou nějak nehlo. Ale nestalo se nic, když jsem ty trojnožky pěkně rozmístil na tři kousky zámkovky.
No já jsem v tomto fakt za sraba, takže pro jistotu to ještě podložím zbytky trámu.....možná paranoia, ale nechci riskovat......
díky
Raději se ptám, než to někde pomršit. Na netu jsem to hledal, ale všude najdete debatu o Fábii a Octávii.....

Ono je také potřeba najít takové místo, aby to drželo v tom účku zvedáku.
V garáži rovinu mám, ale také je tam zámkovka a když jsem to zkoušel včera hodit nahoru, tak jsem se bál, aby to s tou zámkovkou nějak nehlo. Ale nestalo se nic, když jsem ty trojnožky pěkně rozmístil na tři kousky zámkovky.
No já jsem v tomto fakt za sraba, takže pro jistotu to ještě podložím zbytky trámu.....možná paranoia, ale nechci riskovat......
díky
- Přílohy
-
- Předek
- Predek.jpg (176.98 KiB) Zobrazeno 9410 x
-
- Zadek
- Zadek.jpg (177.91 KiB) Zobrazeno 9410 x
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
z toho zvedání taky nemám dobrej pocit, nebylo by nejlepší to zvednout celý (heverem vepředu za nápravnici, vzadu za diferenciál) a ty trojnožky dát 4 pod ty zvedací kostky?
dokonce mám u nářadí origo plastovej pytel, do kterýho kolo dáš, aby nezadělalo kufr a ostatní věci
http://bmwfans.info/parts-catalog/Z3-Co ... ting_jack/
číslo 6
olej do motoru u mě 5W40 Motul, chladící kapalinu z bmw, ostatní řeší mechanik
filtry se mi teď nějak líbí Hengst, nebo Knecht
na svíčky jsem se díval, že podle etk by šly i NGK BKR 6 EK viz
http://bmwfans.info/parts-catalog/Z3-Co ... #9064619_8
číslo 8, koupil jsem totiž od někoho zbytky dílů a mám tyhle 4 origo bmw, tak že bych je využil
tak to mám s kupé výhoduSpise mi prijde vtipna vec, ze kdyz pichnu cestou a hodim tam dojezdovku, ze pichle kolo bude muset mit spolujezdec na kline, protoze do kufru se nevejde


http://bmwfans.info/parts-catalog/Z3-Co ... ting_jack/
číslo 6
olej do motoru u mě 5W40 Motul, chladící kapalinu z bmw, ostatní řeší mechanik

na svíčky jsem se díval, že podle etk by šly i NGK BKR 6 EK viz
http://bmwfans.info/parts-catalog/Z3-Co ... #9064619_8
číslo 8, koupil jsem totiž od někoho zbytky dílů a mám tyhle 4 origo bmw, tak že bych je využil
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Taky možnost, jenže ty zvedáky mají na konci účko a zvedací body mají gumovou výložku a mě připadá, že to moc nesedne do toho účka zvedáku.
No, chce to odvahu....dneska u palivového filtru to nebude tak hrozné, ale třeba diferák, to už jsem z půlky pod autem:-).
Uvidím, případně mám možnost jet na zvedák, ale je to přes někoho, kdo to domluví s někým.....nechci prudit další lidi, pak to taky chceš mít co nejdříve udělané, aby jsi nikoho neprudil.....no, prostě raději bych to udělal v klidu a v přítmí své garáže:-)
No, chce to odvahu....dneska u palivového filtru to nebude tak hrozné, ale třeba diferák, to už jsem z půlky pod autem:-).
Uvidím, případně mám možnost jet na zvedák, ale je to přes někoho, kdo to domluví s někým.....nechci prudit další lidi, pak to taky chceš mít co nejdříve udělané, aby jsi nikoho neprudil.....no, prostě raději bych to udělal v klidu a v přítmí své garáže:-)
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Ono kdyz to chci zvednout vysoko, abych pod to vlezl, tak to musim delat jeste jinak, protoze pojizdnym heverem (takovy ten obyc. ze supermarketu) se nedostanu pod auto, takze si to musim prizvednout origo heverem za zvedaci body, pak teprve pojizdnym. Tim zvednu predek za srouby u ok silacu, dobre to zapdne do misky na tom zvedaku a zadek zvedam podobne, nejdrive origo za zvedaci body a pak ten pojizdny za sroub silace napravnice, ne za napravnici, tam by to mohlo sklouznout... a kdyz to zvedam jinde, nez za zvedaci body, tak do tech muzu dat podpery vysroubovane na vyssi velikost. Ale vetsinou se pod to nevejdu, takze kdyz menim olej, zvednu predek z obou stran...
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Ahoj,
tak hotovo......no, přiznám se, že to fakt chce velkou odvahu vlézt pod auto, když je tam místa tak akorát na tělo.......no naštěstí mám hever, který nacpu pod auto rovnou a vepředu a vzadu jsem to podložil stojnama a pro jistotu ještě nechal ten hever nahoře. Nechtělo se mě, ale po nějaké chvilce jsem tam vlezl:-).
Výměna palivového filtru......
Je nesmysl si myslet, že to uděláte z boku auta a že nebudete muset pod něj....blbost, musíte se pěkně zasunout pod auto. Krycí plech filtru jde dolů celkem snadno....uchycení je to na čtyřech šroubech, přičemž je povolíte i rukou...nebo si lehce pomůžete klíčem. Plech jde dolů v pohodě.
Problém nastane při demontáži objímky, která filtr drží. Přesně v ose tohoto šroubu je totiž vedena asi brzdovka v kovové trubičce. Trubičku je potřeba vyháknout z držáku palivového filtru a pak už se tam dostanete ke šroubu pohodlně. Chce to trošku síly....
Filtr je napojen na kovové vedení z nádrže k motoru gumovou hadicí z každé strany filtru. Vždy se jedná o cca 5 cm hadičky.
Povolit dvě hadicové spony(ty vnější) a opatrně na jedné straně vysunout hadičku a rychle pod filtr strčit nějaký kanystr, nebo vaničku. Palivo vytéká pár minut. Pak vysunete i druhou stranu. Lepší mě přišlo vysunout hadičky z kovového vedení a spony u filtru tam nechat i s gumovou hadičkou. Pak to celé vyhodíte rovnou.
Doporučuji při nákupu filtru si zakoupit i nové spony na hadici a také samotnou hadici. Ta vaše už může být dost popraskaná, či jinak poškozená.
Po vyjmutí filtru s hadičkou na každé straně jsem si odměřil novou hadičku, tu uřízl a nasadil na nový filtr. Zajistil sponou na každé straně a filtr opět vložil pod auto. Nasadil jsem hadičky na kovové vedení a opět zajistil sponou na každé straně.
Pak opět uchytíte filtr šroubem ke karosérii, nacvaknete kovovou trubičku vedení zpět do původního držáku a filtr přiklopíte ochranným krytem. Rukou zašroubujete čtyři šroubky a je hotovo.
Bohužel jsem se neobešel bez pocmrndání podlahy benzínem, takže kdo nechcete, aby vám pak garáž smrděla pár dní benzínem, tak pod auto nějaký igelit.....
Celé hotovo i včetně několika zádrhelů s povolováním šroubů za 2 hodiny.
Cena filtru cca 600Kč(Bosch)+hadička 100Kč(pozor, hadička je speciální na palivo!)+4 spony 40Kč.
Asi měnit filtr nebudete každý rok, ale kdo netankuje u značkových benzinek, tak jednou za pár roků to asi vyměnit není problém.
mějte se
tak hotovo......no, přiznám se, že to fakt chce velkou odvahu vlézt pod auto, když je tam místa tak akorát na tělo.......no naštěstí mám hever, který nacpu pod auto rovnou a vepředu a vzadu jsem to podložil stojnama a pro jistotu ještě nechal ten hever nahoře. Nechtělo se mě, ale po nějaké chvilce jsem tam vlezl:-).
Výměna palivového filtru......
Je nesmysl si myslet, že to uděláte z boku auta a že nebudete muset pod něj....blbost, musíte se pěkně zasunout pod auto. Krycí plech filtru jde dolů celkem snadno....uchycení je to na čtyřech šroubech, přičemž je povolíte i rukou...nebo si lehce pomůžete klíčem. Plech jde dolů v pohodě.
Problém nastane při demontáži objímky, která filtr drží. Přesně v ose tohoto šroubu je totiž vedena asi brzdovka v kovové trubičce. Trubičku je potřeba vyháknout z držáku palivového filtru a pak už se tam dostanete ke šroubu pohodlně. Chce to trošku síly....
Filtr je napojen na kovové vedení z nádrže k motoru gumovou hadicí z každé strany filtru. Vždy se jedná o cca 5 cm hadičky.
Povolit dvě hadicové spony(ty vnější) a opatrně na jedné straně vysunout hadičku a rychle pod filtr strčit nějaký kanystr, nebo vaničku. Palivo vytéká pár minut. Pak vysunete i druhou stranu. Lepší mě přišlo vysunout hadičky z kovového vedení a spony u filtru tam nechat i s gumovou hadičkou. Pak to celé vyhodíte rovnou.
Doporučuji při nákupu filtru si zakoupit i nové spony na hadici a také samotnou hadici. Ta vaše už může být dost popraskaná, či jinak poškozená.
Po vyjmutí filtru s hadičkou na každé straně jsem si odměřil novou hadičku, tu uřízl a nasadil na nový filtr. Zajistil sponou na každé straně a filtr opět vložil pod auto. Nasadil jsem hadičky na kovové vedení a opět zajistil sponou na každé straně.
Pak opět uchytíte filtr šroubem ke karosérii, nacvaknete kovovou trubičku vedení zpět do původního držáku a filtr přiklopíte ochranným krytem. Rukou zašroubujete čtyři šroubky a je hotovo.
Bohužel jsem se neobešel bez pocmrndání podlahy benzínem, takže kdo nechcete, aby vám pak garáž smrděla pár dní benzínem, tak pod auto nějaký igelit.....
Celé hotovo i včetně několika zádrhelů s povolováním šroubů za 2 hodiny.
Cena filtru cca 600Kč(Bosch)+hadička 100Kč(pozor, hadička je speciální na palivo!)+4 spony 40Kč.
Asi měnit filtr nebudete každý rok, ale kdo netankuje u značkových benzinek, tak jednou za pár roků to asi vyměnit není problém.
mějte se
Naposledy upravil(a) Sovaja dne úte 13.04.2021 20:51, celkem upraveno 1 x.
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Ale abych se dostal ještě k tomu překvapivému........když jsem dořešil ten palivový filtr, tak kromě toho, že jsem zjistil, že na zadním blatníku u přechodu k prahu je všude krupička a začíná to tam reznout, tak velké překvapení bylo s rezervou.....
Ta krupička jsou tedy zatím jen povrchové bublinky.....což v tomto věku auta se dá asi očekávat, ale nepotěšilo mě to:-). No nic, to jsem řešit nechtěl.....
Nicméně jsem okukoval diferák, jak tam vyměním olej a řekl jsem si, že bude fajn tam mít trochu místa a tak že vyndám rezervu. Chvilku to trvalo, než se mě to podařilo a pak na mě vypadlo cosi zrezlého a tuna bordelu:-).
No, vzal jsem tedy drátěný kartáč a oloupal zaschlé bahno z pneumatiky a ze vzorku pneu a rovnou jsem vzal i rez z plecháče, kde ho bylo celkem dost. Pak jsem zajel k myčce a umyl jak rezervu, tak i plastový kryt, který byl jako prase. Byly tam větve, bahno, listí.....
Co jsem nevěděl, že od rezervy vede hadička do plastového krytu a vyústění je z boku plastu, kde se dá zkontrolovat tlak pneu aniž by se musela demontovat. Bohužel celá hadice se mě rozpadla v ruce. Kov zrezivěl, hadička zpuchřela......
Pozitivní bylo, že rezerva byla stále nafouknutá:-) a to celkem přesně.....
Otázka je.....v katalogu nemůžu tuto hadičku a celé připojení nikde najít. Skoro to vypadá, jako by byla součástí plastového překrytu. Ale to by mě fakt naštvalo.....
Netušíte někdo?
Další možnost pak bude zachránit ten plastový kousek a zbytek nějak dobastlit třeba z věcí od jízdního kola......
Nicméně závěr je takový, že nejen by spolujezdec musel vézt píchlé kolo na klíně, jak psal Kudrnáč o pár příspěvků dříve, ale ve chvíli, kdy v noci píchnu a čirou náhodou se mě podaří vyndat vůbec rezervu z auta....no a pak bych zjistil v jakém je stavu, tak bych to vše zahodil do pangejtu a volal odtahovku:-)......
Takže nechci být prudil, ale asi by bylo fajn si zkontrolovat stav rezervy:-).......
Ta krupička jsou tedy zatím jen povrchové bublinky.....což v tomto věku auta se dá asi očekávat, ale nepotěšilo mě to:-). No nic, to jsem řešit nechtěl.....
Nicméně jsem okukoval diferák, jak tam vyměním olej a řekl jsem si, že bude fajn tam mít trochu místa a tak že vyndám rezervu. Chvilku to trvalo, než se mě to podařilo a pak na mě vypadlo cosi zrezlého a tuna bordelu:-).
No, vzal jsem tedy drátěný kartáč a oloupal zaschlé bahno z pneumatiky a ze vzorku pneu a rovnou jsem vzal i rez z plecháče, kde ho bylo celkem dost. Pak jsem zajel k myčce a umyl jak rezervu, tak i plastový kryt, který byl jako prase. Byly tam větve, bahno, listí.....
Co jsem nevěděl, že od rezervy vede hadička do plastového krytu a vyústění je z boku plastu, kde se dá zkontrolovat tlak pneu aniž by se musela demontovat. Bohužel celá hadice se mě rozpadla v ruce. Kov zrezivěl, hadička zpuchřela......
Pozitivní bylo, že rezerva byla stále nafouknutá:-) a to celkem přesně.....
Otázka je.....v katalogu nemůžu tuto hadičku a celé připojení nikde najít. Skoro to vypadá, jako by byla součástí plastového překrytu. Ale to by mě fakt naštvalo.....
Netušíte někdo?
Další možnost pak bude zachránit ten plastový kousek a zbytek nějak dobastlit třeba z věcí od jízdního kola......
Nicméně závěr je takový, že nejen by spolujezdec musel vézt píchlé kolo na klíně, jak psal Kudrnáč o pár příspěvků dříve, ale ve chvíli, kdy v noci píchnu a čirou náhodou se mě podaří vyndat vůbec rezervu z auta....no a pak bych zjistil v jakém je stavu, tak bych to vše zahodil do pangejtu a volal odtahovku:-)......
Takže nechci být prudil, ale asi by bylo fajn si zkontrolovat stav rezervy:-).......
- Přílohy
-
- 04.jpg (140.61 KiB) Zobrazeno 9386 x
-
- 03.jpg (160 KiB) Zobrazeno 9386 x
-
- 02.jpg (155.08 KiB) Zobrazeno 9386 x
-
- 01.jpg (167.67 KiB) Zobrazeno 9386 x
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Dle roku výroby máš single vanos?
Na single vanos dle etk stačí svíce NGK BKR6E. (328i,528i)
Na double vanos pak NGK BKR6EQUP.
Pasují tam oba typy jen ty QUP jsou 4x dražší
Ohledně oleje do převodovky mrkni jestli nemáš barevnou samolepku na skříni.
Oranžová je olej atf
Zelena je spešl olej z bmw.
Množství oleje do difu 1.7l
Kdyby jsi řešil termostat tak na singlevanos pasuje snížený termostat z m50b20tu. Drží tepotu na 92°
Ano. Na vypuštení chladicí kapaliny z bloku motoru je šroub pod svodama. Jen při vytíkaní teče voda všude a neda se to skrz místo chytit.
Kdyby jsi měnil vodni pumpu tak voda vyteče celá a nemusíš vypouštet
z bloku
Na single vanos dle etk stačí svíce NGK BKR6E. (328i,528i)
Na double vanos pak NGK BKR6EQUP.
Pasují tam oba typy jen ty QUP jsou 4x dražší
Ohledně oleje do převodovky mrkni jestli nemáš barevnou samolepku na skříni.
Oranžová je olej atf
Zelena je spešl olej z bmw.
Množství oleje do difu 1.7l
Kdyby jsi řešil termostat tak na singlevanos pasuje snížený termostat z m50b20tu. Drží tepotu na 92°
Ano. Na vypuštení chladicí kapaliny z bloku motoru je šroub pod svodama. Jen při vytíkaní teče voda všude a neda se to skrz místo chytit.
Kdyby jsi měnil vodni pumpu tak voda vyteče celá a nemusíš vypouštet
z bloku
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Moje rezerva vypadala dost podobne, vzal jsem to kartacem na vrtacce, pak zakladovka a alkyton. Nevypada uplne jako nova, ale lepsi nez rezata. Stejne tak se rozpadl jeden konec toho vedeni. Kolo bylo take nafoukle a OK. Vedeni jsem odpojil a neresim, treba casem to nejak nabastlim, ale ja uvazuju, ze tu patnactku vymenim za sedmnactku, jestli mi nekdo potvrdi, ze je stejne vysoka a siroka
Mam vpredu vetsi kotouce, takze takova pakarna, kdybych pichnul predni, tak musim dat dopredu kolo zezadu a dozadu tu rezervu a nejak opatrne dojet (to mam jeste dvojrozmery kola)
ja premyslel, ze bych k te rezerve dal nejakou sadu, ktera se dnes vozi misto rezervy, abych to zalepil a nemusel menit, ale jeste jsem se k tomu nedostal...


Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
na DV je NGK BKR6EQUP povinnost? jak jsem zminoval o pár příspěvků zpět, v etk je i BKR6E, na druhou stranu v NGK katalogu je to zas tak, jak píšešLUBEC píše:Dle roku výroby máš single vanos?
Na single vanos dle etk stačí svíce NGK BKR6E. (328i,528i)
Na double vanos pak NGK BKR6EQUP.
Pasují tam oba typy jen ty QUP jsou 4x dražší
kolik drží termostat tady? nepřijde mi, že by to bylo jako u N62 ke 105°Kdyby jsi řešil termostat tak na singlevanos pasuje snížený termostat z m50b20tu. Drží tepotu na 92°
rezerva - já ji musel vyměnit, byla vyrezlá na ráfku a utíkala, dal jsem krásnou, nikdy nepoužitou 16" z kufru E46, až mi ji bylo líto


Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Standart teplota vody je 97° do kopce se může dostat na 99-102°
Ja jezdím s 528i na lpg proto jsem chtěl nejnižší možnou teplotu at hadice a zbytek nedegraduje teplotou (motor a hadice maj najezd 510tis km a 24 let- mj. i separator mam původní
Ja jezdím s 528i na lpg proto jsem chtěl nejnižší možnou teplotu at hadice a zbytek nedegraduje teplotou (motor a hadice maj najezd 510tis km a 24 let- mj. i separator mam původní

Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Takže.......
olej v diferáku jsem vyměnil. Celkem brnkačka. Horní šroub jsem sundal a nevyteklo nic. Spodní jsem vyndal a vytekla taková prapodivná nažloutlá srágora. Bylo to olejovaté a takové kalné. Ale vypadalo to, že to asi bylo nějak udržované. Auto jsem vepředu zvednul, aby to pořádně vyteklo.
Výhodou diferáku je, že se k němu dostanete i bez zvedání auta. Pak jsem pomocí pumpičky nalil olej.
No, vešlo se tam skoro vše, něco jsem vycintal.....řekl bych že tak 1,8l jsem tam nacpal. Pak už to vytékalo, což jsem nechal a pak zašrouboval. Jediná asi blbost byla, že jsem nevyměnil šrouby a těsnění. To jsem udělal u motoru a v pohodě, ale tady u diferáku se mě zdá, že to protéká.....no uvidím. Origo BMW šroub se dá objednat i v Auto Kelly a nebo jen těsnění. Nicméně ty šrouby jsou dost orezlé,.....
Co se týká rezervy.....kartáč na brusce, jak psal Kudrnáč, pak nějaká základovka ve spreji z Kelly a pak lesklá černá. No, umělec ze mě asi nebude, ale vypadá to rozhodně lépe, než s tou rzí.
Zároveň jsem kompletně odmontoval držák rezervy a objednal rozpadlá plastová ložiska a poničenou osičku. Držák putoval na opískování a černý komaxit.
Vzduchové vedení do rezervy z držáku jsem koupil nové. V BMW jsem to nenašel, takže jsem koupil nové díly v obchodu mojedílna....nebo kdekoliv jinde to seženete:
Prodloužení ventilu ohebné PZ 350 - 66Kč
Prodloužení ventilu kovové, zahnuté 90stupňů - 37Kč
Olej v převodovce definitivně dělat nebudu, tam fakt nemám odvahu se sunout a asi bych se tam ani nevešel:-).
Ještě laboruji nad tou chladící kapalinou. Řeším, zda sehnat origo z BMW a nebo bude stačit i nějaká, kterou normálně seženu v obchodě, třeba od Castrolu, nebo od jiné známější značky. Tu origo bych musel asi objednávat z eshopu a nebo možná bych jí koupil i u nějakého origo BMW servisu, to bych se mohl poptat. Co dáváte vy?
Kudrnáč psal, že to vypustí jen z chladiče. Já jsem to koumal, jak to dělají na webu a našel jsem celkem dobrý postup, kdy vypustí chladič a zároveň i šroub na motoru. Otázkou bude, zda se k němu dostanu.
Pak otevřou odvzdušňovací zátku na chladiči a nalijí kapalinu do chladiče a v autě dají topení na nejteplejší a větrák na pomalu a sepnou spínací skříňku bez nastartování. Údajně by se měla kapalina dostat z chladiče do motoru.....tedy pokud jsem to dobře pochopil.
Pak nastartují a doplní zbylou kapalinu.
Je tomu tak?
https://www.pelicanparts.com/BMW/techar ... System.htm
Ještě jsem si všimnul, že někdo to ani neředí vodou 50:50, že tam nalijí třeba 10l chladící kapaliny a jen trošku vody. Ale to se mě moc nezdá.....
díky za vaše názory.....
Netušíte, jaký díl je ten šroub na bloku motoru, nemůžu to najít....
.
mějte se
olej v diferáku jsem vyměnil. Celkem brnkačka. Horní šroub jsem sundal a nevyteklo nic. Spodní jsem vyndal a vytekla taková prapodivná nažloutlá srágora. Bylo to olejovaté a takové kalné. Ale vypadalo to, že to asi bylo nějak udržované. Auto jsem vepředu zvednul, aby to pořádně vyteklo.
Výhodou diferáku je, že se k němu dostanete i bez zvedání auta. Pak jsem pomocí pumpičky nalil olej.
No, vešlo se tam skoro vše, něco jsem vycintal.....řekl bych že tak 1,8l jsem tam nacpal. Pak už to vytékalo, což jsem nechal a pak zašrouboval. Jediná asi blbost byla, že jsem nevyměnil šrouby a těsnění. To jsem udělal u motoru a v pohodě, ale tady u diferáku se mě zdá, že to protéká.....no uvidím. Origo BMW šroub se dá objednat i v Auto Kelly a nebo jen těsnění. Nicméně ty šrouby jsou dost orezlé,.....
Co se týká rezervy.....kartáč na brusce, jak psal Kudrnáč, pak nějaká základovka ve spreji z Kelly a pak lesklá černá. No, umělec ze mě asi nebude, ale vypadá to rozhodně lépe, než s tou rzí.
Zároveň jsem kompletně odmontoval držák rezervy a objednal rozpadlá plastová ložiska a poničenou osičku. Držák putoval na opískování a černý komaxit.
Vzduchové vedení do rezervy z držáku jsem koupil nové. V BMW jsem to nenašel, takže jsem koupil nové díly v obchodu mojedílna....nebo kdekoliv jinde to seženete:
Prodloužení ventilu ohebné PZ 350 - 66Kč
Prodloužení ventilu kovové, zahnuté 90stupňů - 37Kč
Olej v převodovce definitivně dělat nebudu, tam fakt nemám odvahu se sunout a asi bych se tam ani nevešel:-).
Ještě laboruji nad tou chladící kapalinou. Řeším, zda sehnat origo z BMW a nebo bude stačit i nějaká, kterou normálně seženu v obchodě, třeba od Castrolu, nebo od jiné známější značky. Tu origo bych musel asi objednávat z eshopu a nebo možná bych jí koupil i u nějakého origo BMW servisu, to bych se mohl poptat. Co dáváte vy?
Kudrnáč psal, že to vypustí jen z chladiče. Já jsem to koumal, jak to dělají na webu a našel jsem celkem dobrý postup, kdy vypustí chladič a zároveň i šroub na motoru. Otázkou bude, zda se k němu dostanu.
Pak otevřou odvzdušňovací zátku na chladiči a nalijí kapalinu do chladiče a v autě dají topení na nejteplejší a větrák na pomalu a sepnou spínací skříňku bez nastartování. Údajně by se měla kapalina dostat z chladiče do motoru.....tedy pokud jsem to dobře pochopil.
Pak nastartují a doplní zbylou kapalinu.
Je tomu tak?
https://www.pelicanparts.com/BMW/techar ... System.htm
Ještě jsem si všimnul, že někdo to ani neředí vodou 50:50, že tam nalijí třeba 10l chladící kapaliny a jen trošku vody. Ale to se mě moc nezdá.....
díky za vaše názory.....
Netušíte, jaký díl je ten šroub na bloku motoru, nemůžu to najít....

mějte se
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Co se tyka te kapaliny do chladice, mel by se davat stejny typ, pokud tam nalejes cervenou, ktera se dava do koncernu, tak se to pry nebude libit tesnenim a muze smes reagovat a chladic korodovat. Osobni zkusenost s tim nemam, jen co jsem nacetl. Ja daval primo z BMW zelenou, ale asi se muze koupit i od jineho vyrobce se stejnou specifikaci. Ja si tim nebyl uplne jisty, navic jsem zrovna bral nejake dily v BMW, tak jsem vzal nemrzku s tim.
Urcite se da vymenit i komplet za jinou (jiny druh), jen je nutne predem poradne proplachnout cely chladici system.
Co se tyka vypousteni a nalevani, ja vypustil jen z chladice s tim, ze bude lepsi proplach a vypusteni za kratkou dobu a napusteni nove kapaliny, nez jen vypustit z chladice a motoru a nalit novou. Ale zalezi na kazdem
U diferencialu mi srouby se starymi podlozkami take lehce rosily, s novymi uz je to OK, srouby se menit nemusi.
Urcite se da vymenit i komplet za jinou (jiny druh), jen je nutne predem poradne proplachnout cely chladici system.
Co se tyka vypousteni a nalevani, ja vypustil jen z chladice s tim, ze bude lepsi proplach a vypusteni za kratkou dobu a napusteni nove kapaliny, nez jen vypustit z chladice a motoru a nalit novou. Ale zalezi na kazdem

U diferencialu mi srouby se starymi podlozkami take lehce rosily, s novymi uz je to OK, srouby se menit nemusi.
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Tak jsem dneska koupil origo v BMW chladící kapalinu, 4 lahve=6L cca 1300Kč. Hezký auta na salónu a ještě vtipnější bábovky, které to tam leští....ale jo, jako pokoukání a na zkrácení chvíle, kdy čekáte na technika je to dobrý:-).
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Ahoj,
tak ještě jedna věc.....vzpomněl jsem si, když jsem byl pro chladící kapalinu, že když jsem kupoval auto, tak mě původní majitel říkal, co všechno vyměnil a také říkal, že původní tam je akorát vodní pumpa, že ta by časem asi chtěla. No, když mám teď připravenou kapalinu do chladiče, tak si říkám, zda to neudělat pak rovnou s tím, abych zbytečně nevyhodil 6 litrů kapaliny.
Na druhou stranu, kdybych takto pořád něco dělal, tak s tím nikdy nevyjedu, takže to udělám, ale třeba o prázdninách, nebo po nich. Díly objednám a až se k tomu dostanu, tak se k tomu dostanu. Koukal jsem na netu, že to není nic strašného, vyměnit pumpu, termostat a návazné věci.
Jen bych se zeptal, zda máte někdo zkušenost s věcmi od Schmiedmanna. Normálně tam nakupuji vše originální od BMW, ale co jsem koukal na pumpu, tak mají svojí(1100Kč), výrazně levnější, než origo (4000Kč) a má kovové a ne plastové lopatky.
https://www.schmiedmann.cz/cs/produkt/1 ... 1517527799
Stejně tak i kryt termostatu není plastový (origo 1300Kč), ale bude to slitina (600Kč). Připadá mě to takové solidnější, než ty plasty......tak, zda jste to už někdo neřešil?
https://www.schmiedmann.cz/cs/produkt/1 ... 531722531R
Koukal jsem po pumpě, termostatu, krytu termostatu, těsnění, šrouby....pokud půjde i řemen....
Celkově ta sranda vyjde na nějaké 3-4 tisíce, takže to zase není málo, ale asi by to chtělo udělat. Loni v Alpách mu kopce nedělali moc dobře a motor lehce smrděl, ale ony ty megakopce nedělají dobře asi žádnému autu:-), ale to asi nemělo nic s pumpou......Nicméně, když se podívám do motoru, tak hřídel od čerpadla je rezatá jako mrcha....
A ještě jedna věc.....teď jsem umýval auto po zimě a na plasty jsem používal prostředek od Dodojuice, prý nejlepší na auto, co může být. Bylo to vždycky mastné, fakt humáč.
Tak jsem si řekl, že zkusím něco jiného a objednal jsem od Meguiars na matné plasty(blbě se kupuje, nemají to všude) a musím říct, že zatím suverénně nejlepší čistící věc na auto vůbec.....krásně čisté, není to mastné, drží to. Teď ještě, jak dlouho to vydrží.....to ukáže čas.
mějte se
tak ještě jedna věc.....vzpomněl jsem si, když jsem byl pro chladící kapalinu, že když jsem kupoval auto, tak mě původní majitel říkal, co všechno vyměnil a také říkal, že původní tam je akorát vodní pumpa, že ta by časem asi chtěla. No, když mám teď připravenou kapalinu do chladiče, tak si říkám, zda to neudělat pak rovnou s tím, abych zbytečně nevyhodil 6 litrů kapaliny.
Na druhou stranu, kdybych takto pořád něco dělal, tak s tím nikdy nevyjedu, takže to udělám, ale třeba o prázdninách, nebo po nich. Díly objednám a až se k tomu dostanu, tak se k tomu dostanu. Koukal jsem na netu, že to není nic strašného, vyměnit pumpu, termostat a návazné věci.
Jen bych se zeptal, zda máte někdo zkušenost s věcmi od Schmiedmanna. Normálně tam nakupuji vše originální od BMW, ale co jsem koukal na pumpu, tak mají svojí(1100Kč), výrazně levnější, než origo (4000Kč) a má kovové a ne plastové lopatky.
https://www.schmiedmann.cz/cs/produkt/1 ... 1517527799
Stejně tak i kryt termostatu není plastový (origo 1300Kč), ale bude to slitina (600Kč). Připadá mě to takové solidnější, než ty plasty......tak, zda jste to už někdo neřešil?
https://www.schmiedmann.cz/cs/produkt/1 ... 531722531R
Koukal jsem po pumpě, termostatu, krytu termostatu, těsnění, šrouby....pokud půjde i řemen....
Celkově ta sranda vyjde na nějaké 3-4 tisíce, takže to zase není málo, ale asi by to chtělo udělat. Loni v Alpách mu kopce nedělali moc dobře a motor lehce smrděl, ale ony ty megakopce nedělají dobře asi žádnému autu:-), ale to asi nemělo nic s pumpou......Nicméně, když se podívám do motoru, tak hřídel od čerpadla je rezatá jako mrcha....
A ještě jedna věc.....teď jsem umýval auto po zimě a na plasty jsem používal prostředek od Dodojuice, prý nejlepší na auto, co může být. Bylo to vždycky mastné, fakt humáč.
Tak jsem si řekl, že zkusím něco jiného a objednal jsem od Meguiars na matné plasty(blbě se kupuje, nemají to všude) a musím říct, že zatím suverénně nejlepší čistící věc na auto vůbec.....krásně čisté, není to mastné, drží to. Teď ještě, jak dlouho to vydrží.....to ukáže čas.
mějte se
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
taky jsem měl takový nutkání s vodní pumpou a termostatem
v motoru byla červená chladící kapalina, tak že by se to udělalo všechno, když už, ale už toho bylo tolik, že bych je tam v servisu zahltil až až
ona ta červená neni předepsaná, ale nevadí, jen se nesmí smíchat s tou modrou, pak je to problém, nechal jsem ji ale vyměnit, byla tam už roky, takže to dvakrát propláchli a dali origo, kterou jsem dodal, je potřeba ji naředit 1:1, jinak nemá správné vlastnosti (ve stručnosti), padly na to dvě lahve
co se týče dílů, tak samozřejmě rád koupim originál, když se někde naskytne šance ve výprodeji nějakýho skladu, nebo někdo prodává co mu zbylo, jinak druhovýrobu, teď třeba LuK spojka a setrvačník, Lemförder díly na podvozek, Ate na brzdy (kromě kotoučů a destiček, ty jsem posháněl originál), Bilstein tlumiče atd.
Tu vodní pumpu dělá INA, termostaty Behr, ale zase lidi povídaji, tohle je přebalenej tenhle výrobce a tak dále, to ale neřešim, pak si nevybereš. U toho Schmiedmanna záleží, kdo to dělá, to tam ale neni napsaný
Jinak začíná bejt problém s dostupností dílů, byly vůle na poloosách, jenže originál už není (navíc jedna za 10k) a podle čísla dílu sedí jen GSP, jedna za 950 Kč
Nic dalšího už není - GKN třeba, to by měl být prvovýrobce, to samý tlumiče, Sachs Böge už je nedělá, tak aspoň ten Bilstein, ptal jsem se na pružiny, v BMW mají jenom zadek, druhovýroba dopředu jen jeden výrobce Lesjöfors, nic moc výběr
teď ještě musim vyřešit klimatizaci, někde utíká a pak už chci mít klid, ikdyž jsem to nedělal sám, tak toho bylo k řešení hromada a začíná mě to nebavit
takže jestli se člověk nechystá někam po celý Evropě, tak je lepší si zajezdit, než se v tom pořád hrabat a něco "preventivně" řešit
jo, u tý klimatizace je vtipný, aby se člověk dostal ke kondenzátoru, tak se musí sundat přední nárazník a do toho se mi strašně chce, po tom, když to loni bylo komplet rozebraný kvůli celolaku



ona ta červená neni předepsaná, ale nevadí, jen se nesmí smíchat s tou modrou, pak je to problém, nechal jsem ji ale vyměnit, byla tam už roky, takže to dvakrát propláchli a dali origo, kterou jsem dodal, je potřeba ji naředit 1:1, jinak nemá správné vlastnosti (ve stručnosti), padly na to dvě lahve
co se týče dílů, tak samozřejmě rád koupim originál, když se někde naskytne šance ve výprodeji nějakýho skladu, nebo někdo prodává co mu zbylo, jinak druhovýrobu, teď třeba LuK spojka a setrvačník, Lemförder díly na podvozek, Ate na brzdy (kromě kotoučů a destiček, ty jsem posháněl originál), Bilstein tlumiče atd.
Tu vodní pumpu dělá INA, termostaty Behr, ale zase lidi povídaji, tohle je přebalenej tenhle výrobce a tak dále, to ale neřešim, pak si nevybereš. U toho Schmiedmanna záleží, kdo to dělá, to tam ale neni napsaný

Jinak začíná bejt problém s dostupností dílů, byly vůle na poloosách, jenže originál už není (navíc jedna za 10k) a podle čísla dílu sedí jen GSP, jedna za 950 Kč


teď ještě musim vyřešit klimatizaci, někde utíká a pak už chci mít klid, ikdyž jsem to nedělal sám, tak toho bylo k řešení hromada a začíná mě to nebavit

takže jestli se člověk nechystá někam po celý Evropě, tak je lepší si zajezdit, než se v tom pořád hrabat a něco "preventivně" řešit

jo, u tý klimatizace je vtipný, aby se člověk dostal ke kondenzátoru, tak se musí sundat přední nárazník a do toho se mi strašně chce, po tom, když to loni bylo komplet rozebraný kvůli celolaku



645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: BMW Z3 běžná domácí údržba svíčky, oleje, filtry
Zdar, tak jsem si dnes zase naběhnul....jo, když chcete opravovat něco, co není rozbité......
dnes jsem se neúspěšně pokusil sundat zadní stabilizátor. Je dost orezlej, tak jsem si myslel, že až pojedu pro ten nalakovanej držák rezervy, že bych tam nechal udělat alespoň ten zadní stabík...opískovat, komaxit.
Jenže ouha.....to uchycení u kola šlo v pohodě, ale pravá strana a šroub do kastle za rezervou šel opravdu hodně, ale hodně ztuha. Takže když jsem sundal po dlouhé boji matici, tak jsem zjistil, že ten šroub je tak ohlej, jak jsem to rval ráčnou, že bude problém tam vůbec tu matici dát zpátky. Tím jak se ohnul z něj ani nešel ten držák silentbloku sundat dolů. No, oba šrouby jsem s námahou vrátil zpět a nechám to minimálně celé povolit u někoho na zvedáku, takto ráčnou a s minimem místa je to fakt na .......
Mám otázku......ten šroub na úchyt silentbloku je uchycený na vytvarovaném plechu a z druhé strany cítím jako hlavu šroubu. V nejhorším by se to asi dalo odvrtat a dát tam klasický šroub?....kdyby tedy ten šroub byl už fakt dost načnutej.....
A druhá otázka, kdybych v servisu nechal sundat přední a zadní stabík, dalo by se s tím odjet bez nějaké úhony domů do garáže....dejme tomu kilometr? Protože než to nechám opískovat a nalakovat, tak to nějaký ten pátek bude.....takže na zvedáku mě to asi nikdo nenechá:-).
A tím bych nadhodil takové téma.....rázový utahovák. Přemýšlím nad ním už několik let, ale neměl jsem odvahu.......
Ono jen než přezuju tři auta....respektive dvě, Bávo nepřezouvám, tak to zabere nervů se šroubama. A takovej utahovák by byl fajn.
Nicméně jsem limitován asi jen elektrickou verzí, vzduch nemám. Máte někdo nějaký, který by alespoň něco povolil.......sem tam nějaký šroub, třeba jako dnes ten na stabilizátoru a dokázal si poradit i s maticí no kolech u auta? A za nějakou rozumnou cenu......ne levný, ale rozumnou cenu.
V nějaké recenzi byl docela dobře hodnocený tento...
https://www.datart.cz/utahovak-razovy-e ... s-350.html
Jen ta cena 1300...... je prapodivně nízká......
díky
Jo a ještě jednu věc...ten silentblok, zkusím koupit rovnou powerflex a jen pro jistotu......
Jako origo díl BMW je to
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/Z3 ... #1094636_2
Pryžové ložisko stabilizátor 33551094636 D=15MM
Takže powerflex je taky 15mm, třeba tady?
https://www.highperformanceparts.cz/sil ... mm-6.23771
A máte s tím powerflexem někdo zkušenost? Tuším, že tu někdo psal, že to tam už nandal...Kudrnáč?....
díky
dnes jsem se neúspěšně pokusil sundat zadní stabilizátor. Je dost orezlej, tak jsem si myslel, že až pojedu pro ten nalakovanej držák rezervy, že bych tam nechal udělat alespoň ten zadní stabík...opískovat, komaxit.
Jenže ouha.....to uchycení u kola šlo v pohodě, ale pravá strana a šroub do kastle za rezervou šel opravdu hodně, ale hodně ztuha. Takže když jsem sundal po dlouhé boji matici, tak jsem zjistil, že ten šroub je tak ohlej, jak jsem to rval ráčnou, že bude problém tam vůbec tu matici dát zpátky. Tím jak se ohnul z něj ani nešel ten držák silentbloku sundat dolů. No, oba šrouby jsem s námahou vrátil zpět a nechám to minimálně celé povolit u někoho na zvedáku, takto ráčnou a s minimem místa je to fakt na .......
Mám otázku......ten šroub na úchyt silentbloku je uchycený na vytvarovaném plechu a z druhé strany cítím jako hlavu šroubu. V nejhorším by se to asi dalo odvrtat a dát tam klasický šroub?....kdyby tedy ten šroub byl už fakt dost načnutej.....
A druhá otázka, kdybych v servisu nechal sundat přední a zadní stabík, dalo by se s tím odjet bez nějaké úhony domů do garáže....dejme tomu kilometr? Protože než to nechám opískovat a nalakovat, tak to nějaký ten pátek bude.....takže na zvedáku mě to asi nikdo nenechá:-).
A tím bych nadhodil takové téma.....rázový utahovák. Přemýšlím nad ním už několik let, ale neměl jsem odvahu.......
Ono jen než přezuju tři auta....respektive dvě, Bávo nepřezouvám, tak to zabere nervů se šroubama. A takovej utahovák by byl fajn.
Nicméně jsem limitován asi jen elektrickou verzí, vzduch nemám. Máte někdo nějaký, který by alespoň něco povolil.......sem tam nějaký šroub, třeba jako dnes ten na stabilizátoru a dokázal si poradit i s maticí no kolech u auta? A za nějakou rozumnou cenu......ne levný, ale rozumnou cenu.
V nějaké recenzi byl docela dobře hodnocený tento...
https://www.datart.cz/utahovak-razovy-e ... s-350.html
Jen ta cena 1300...... je prapodivně nízká......
díky
Jo a ještě jednu věc...ten silentblok, zkusím koupit rovnou powerflex a jen pro jistotu......
Jako origo díl BMW je to
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/Z3 ... #1094636_2
Pryžové ložisko stabilizátor 33551094636 D=15MM
Takže powerflex je taky 15mm, třeba tady?
https://www.highperformanceparts.cz/sil ... mm-6.23771
A máte s tím powerflexem někdo zkušenost? Tuším, že tu někdo psal, že to tam už nandal...Kudrnáč?....
díky