Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW ASK - pokus o domácí opravu

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#141 Příspěvek od PetoK »

Asi tak a skor sa dostane tam, kde mu doporucil vyssie kotik-iceman... skuste si vygooglit kto ma take cislo... :lol: :lol: :lol:
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#142 Příspěvek od xaler »

horan píše:No vzhledem k tomu, jak si se tady odprezentoval bych sázel spíš na to "později".
Určitě to nebude tady, na elektroniku jsou tu lidi dost levý.
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#143 Příspěvek od Pavel 528 »

xaler píše:
horan píše:No vzhledem k tomu, jak si se tady odprezentoval bych sázel spíš na to "později".
Určitě to nebude tady, na elektroniku jsou tu lidi dost levý.
Tím ale myslíš sebe.... :D
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#144 Příspěvek od palciatko »

Na elektroniku som ľavý, priznávam, teda veľmi neporadím.

Ale chalani ti tu písali, že si prevŕtal dosku konektora, ktorá je viacvrstvová. Je ju vidieť aj na najnovších fotkách.

Ak poškodíš obvod v jednej časti (alebo niečo zle zapojíš), a potom ASK počas testovania zapojíš do auta - nemôže to odpáliť veci v iných častiach?

Podľa mňa, bez nejakých premeraní obvodov, nie je možné poradiť ti na diaľku.

P.
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#145 Příspěvek od PetoK »

Ocuj, naco tu polemizujes... ??? Prevrtal dosku, presne ako pises, ktora je viacvrstvova, tj modul je KO a oprava nehrozi. Akekolvek meranie je zbytocne. :oops: :oops: :oops:
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#146 Příspěvek od xaler »

palciatko píše:Na elektroniku som ľavý, priznávam, teda veľmi neporadím.

Ale chalani ti tu písali, že si prevŕtal dosku konektora, ktorá je viacvrstvová. Je ju vidieť aj na najnovších fotkách.

Ak poškodíš obvod v jednej časti (alebo niečo zle zapojíš), a potom ASK počas testovania zapojíš do auta - nemôže to odpáliť veci v iných častiach?

Podľa mňa, bez nejakých premeraní obvodov, nie je možné poradiť ti na diaľku.

P.
Ta deska je vícevrstvá, ale uvnitř nic nevede. Je smutné, že to neví člověk, který se tím živí. Pokud bych něco zkurvil tak se přiznám a zkusím to jinak. Do toho zesilovače jde hudba, je tam napětí 12V tam kde má být, je zapojeno STBy a žádná hudba z toho nevychází. Na STBy má být asi tři volty, ja tam víc, ale to by nemělo vadit, je to zesilovač do auta. Veškerý vstupy a výstupy do ASK jsem změřil a žádné poškození tam není. Buďto tam mám nějakou naprosto školáckou chybu co nevidím, nebo jsem koupil poškozený integrovaný obvod. Pokud by to hrálo na hovno tak to bych pochopil, jsem amatér a nemohu se rovnat lidem co to umí, ale nechápu proč to nehraje. Je to jako když zapojíš žárovku a nesvítí a nevíš proč, když je všechno v pořádku.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#147 Příspěvek od xaler »

Pavel 528 píše:
xaler píše:
horan píše:No vzhledem k tomu, jak si se tady odprezentoval bych sázel spíš na to "později".
Určitě to nebude tady, na elektroniku jsou tu lidi dost levý.
Tím ale myslíš sebe.... :D
Vy mě nemůžete urazit, já neumřu hlady, když někomu poradím zadarmo. Ještě teď mě jímá hrůza při představě, že jsem od vás málem koupil zesilovač.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#148 Příspěvek od zzeli »

Posledni informace byla, ze nevis proc to nehraje a ze nevis, jestli tam jde napajeni. Dnes jsi napsal, ze napajeni tam podle tebe je. Dalsi vec je podle me ta, ze je to ovladane nejspis po sbernici (vim o tom ale kulovy, nezkoumal jsem to), protoze se po sbernici ovlada snad vsechno a navic ma sedma regulaci hlasitosti v zavislosti na rychlosti, takze tam neco takoveho urcite bude. Takze vsechno muze byt treba i spravne, ale nedojde k zapnuti po sbernici. A to merakem nezmeris. Dalsi chyba muze byt, ze ten vykonak tam jen tak visi bez chlazeni, tak uz muze byt davno mrtvy. Dalsi chyba muze byt v tom, ze jsi psal, ze tam jsou nejake nepotrebne male soucastky. Nejspis blokovaci SMD kondiky, nebo nejaky odpory, skrz ktery jde nejaky uzitecny signal. Nevim proc je chces davat pryc. A dalsi vec, mohl jsi tam davno neco odprasknout statikou. No a posledni vec, to ASK je ted ve stavu, ze ti zadny profik neporadi a to ani kdyby chtel. Jak pise palciatko, ted uz to na dalku proste nejde. To je jak kdybys mel zdrojak programu, ty bys ho vyrazne upravil a pak po nekom chtel, aby ti rekl, co tam mas spatne, aniz by to ten programator videl. Sance, ze to das dohromady, se blizi limitne nule. Taky jsem nepostrehl (a zkoumat to uz nebudu) co se vlastne stalo mezi stavem, kdy to hralo jak gramofon, ale hralo, a stavem, ze to ted nehraje vubec.
Znova musim v dobre vire zopakovat, ze je skoda, ze si nechces pripustit, ze plytvas svyma zdrojema (kdyz nechces uznat penize, tak tvym casem, ktery je drahy i kdyz jsi jeste asi mladej a mas ho vice) a nevenujes se radeji tomu, cemu rozumis. Elektronice neporozumis, je to beh na dlouha leta, jak uz jsem psal, zvlast na tohle. To neni jako postavit si jednostupnovy audio zesilovac s jednim NPN transistorem a par odporama a kondikama. Radeji zapracuj na technickym stavu, at to je pojizdny, dostane to technickou a muzes pak s tim zajet treba za Snejkem, aby to videl a muzes se s nim pobavit co a jak s tim dal. Mit nepojizdnou sedmu doma na dvorku a mesice travit hrabanim se v ask bez valne sance na uspech mi nedava smysl a musi to byt nasiraci samo o sobe.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#149 Příspěvek od xaler »

Ahoj, děkuji za podněty. To je právě to co tu nezaznělo. Můžeš to mít špatně, protože....
Já nedokážu nijak zkontrolovat vnitřek toho zesilovače, ale na jeho piny, kde má být napájení tam napájení jde, je spínaný pinem stb a tam jde také napájení. Je mi divné, že se ani nezačne zahřívat, i při nejmenším výkonu by měl být teplý. ASK a všechny jeho funkce jsou v pořádku, vrazim tam CD a na vstupu do zesilovače hraje hudba. Veškeré ovládání je funkční. Ty nepotřebné součástky jsou na výstupech ze zesilovače co vedou do reproduktorů. Já je tam zatím mám, ale vycházím z toho, že ten nový zesilovač podle schémat tam nic mít nemá. Pokud by to hrálo mizerně tak by to mohlo být tím, že tam mají, nebo nemají být, ale z toho zesilovače nic nejde, tak je to zatím jedno. Rozdíl, mezi tím jak mi to hrálo tak původně tam byl TDA 7560, problém byl, že nebyl v tištěném spoji a na každý jeho pin vedl samostatný drát a to nedělalo dobrotu, proto jsem si sehnal TDA7850 a k němu tištěný spoj aby to nebyla taková prasečina. Psal jsem do anglie do firmy farnell a měly by být plně zaměnitelný. Hrálo to mizerně asi kvůli tomu, že na některých pinech měly být odpory a kondenzátory a já tam nic takového neměl. To jsem všechno opravil a dodělal a nehraje vůbec. Pravděpodobnost, že bych to poškodil pájením, nebo manipulací mohu vyloučit, dával jsem si pozor i na uzemění a každou součástku co jsem tam dával jsem změřil jestli funguje a má správné hodnoty. auto už má TK asi měsíc a jezdí, akorát už nemám chuť s ním jezdit, ujel jsem asi 100 kilometrů. Ještě jsem měnil ventily topení, pumpu a pár věcí, ale už mě to nějak nebaví.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#150 Příspěvek od zzeli »

Ja kdybych o tom vedel kulovy a fakt bych to chtel opravit, tak bych prozkoumal datasheety a popisy pinu, pinout, pripadne doporucene zapojeni obou tech IO co mas a hledal rozdily. Pokud by mi to prislo stejny (presneji receno kompatibilni...pinout muze byt jiny, ale to nadratovani u stareho vs plosnak u noveho by sedel), tak by bylo divny, ze s novym to nehraje vubec. Bud problem s tim novym IO resp muze bych chyba i na tom plosnaku, na kterym je, anebo nastal problem pri "migraci" ze stareho na novy IO. Cili bud vratit stary IO a pak v pripade funkcnosti poradne omerit pri zapnutym zesaku jaky signaly jsou na jakym pinu u staryho IO a to samy pak ocekavat u novyho. Anebo ted kdyz tam mas ten novej, tak teda podle datasheetu overit ze na ten IO doleze napajeni, ze je nastaveny STB a ze na vstupu je signal, pripadne dalsi veci, pokud je ten IO potrebuje. Akorat by se na to badani hodil osciloskop.
Jinak asi nelze nez to takhle zkoumat. A i tak si myslim, ze zaruka nalezeni problemu neexistuje. Je pravda, ze digitalni technika je o neco malo vice blbuzvdorna nez nejaka ducharina v analogu.
Asi nepisu ale zadne zazraky.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#151 Příspěvek od zzeli »

A vubec, kde je Filozof? Tyhle navody ma psat on :D
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#152 Příspěvek od soukupadam »

Takže kdyby někdo potřeboval dávám sem návod na opravu Logica a ASK podle xalera:

Krok 1: připravíme vrtačku
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#153 Příspěvek od xaler »

zzeli píše:Ja kdybych o tom vedel kulovy a fakt bych to chtel opravit, tak bych prozkoumal datasheety a popisy pinu, pinout, pripadne doporucene zapojeni obou tech IO co mas a hledal rozdily. Pokud by mi to prislo stejny (presneji receno kompatibilni...pinout muze byt jiny, ale to nadratovani u stareho vs plosnak u noveho by sedel), tak by bylo divny, ze s novym to nehraje vubec. Bud problem s tim novym IO resp muze bych chyba i na tom plosnaku, na kterym je, anebo nastal problem pri "migraci" ze stareho na novy IO. Cili bud vratit stary IO a pak v pripade funkcnosti poradne omerit pri zapnutym zesaku jaky signaly jsou na jakym pinu u staryho IO a to samy pak ocekavat u novyho. Anebo ted kdyz tam mas ten novej, tak teda podle datasheetu overit ze na ten IO doleze napajeni, ze je nastaveny STB a ze na vstupu je signal, pripadne dalsi veci, pokud je ten IO potrebuje. Akorat by se na to badani hodil osciloskop.
Jinak asi nelze nez to takhle zkoumat. A i tak si myslim, ze zaruka nalezeni problemu neexistuje. Je pravda, ze digitalni technika je o neco malo vice blbuzvdorna nez nejaka ducharina v analogu.
Asi nepisu ale zadne zazraky.
To všechno proběhlo, datasheet je prakticky stejný u obou integrovaných obvodů, vyjádření od Farnella, piny mám správně vše jsem měřil na třech tištěných spojích který jsem polepil izolepou a počmáral schématy. Tištěný spoj asi špatný nebude, většinu věcí jsem měřil přímo na pinech. Jediný co mi nesedí je hodnota na STBy ta má být asi 3V a je tam tak 8-12 teď nevím přesně, ale ten původní na tomhle napětí neměl problém.
Osciloskop jsem si chtěl koupit, ale pak jsem to vzdal. Pořídil jsem si knížku Osciloskop a jeho využití v autoopravárenské praxi http://www.trhknih.cz/kniha/239u0hf3 dočetl jsem to asi do poloviny a dál to nešlo. Nedokázal jsem to pochopit. Pro mě už to skončilo, prohrál jsem a už to zkoušet nebudu sám na to nepřijdu. Problém je že nedokážu dobře stopovat ten tištěný spoj co je přímo v ask, nevím kolik je třeba kondenzátorů na napájení a na tom výstupu s předzesilovače je to hrozně složitý, ale podle mě zvuk by z toho jít měl i kdyby tam byl nějaký problém. Ještě jsem si říkal zkusit snížit napětí na tom STBy, ale nenašel jsem žádný návod. Prostě konec. Pokud s tím budu jezdit tak si tam dám nějaký rádio a dozadu zesilovač. Možná budu muset řešit nějaký výhybky, když na repráky ve dveřích napojím přímo radio. Jinak díky, další člen BMWK, který je normální.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#154 Příspěvek od xaler »

soukupadam píše:Takže kdyby někdo potřeboval dávám sem návod na opravu Logica a ASK podle xalera:

Krok 1: připravíme vrtačku
Ani si neuvědomuješ, že i když jsi hloupý tak jsi se trefil. Ty původní zesilovače je nejšetrnější odfrézovat diamantovým vrtákem.
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#155 Příspěvek od Pavel 528 »

xaler píše:
soukupadam píše:Takže kdyby někdo potřeboval dávám sem návod na opravu Logica a ASK podle xalera:

Krok 1: připravíme vrtačku
Ani si neuvědomuješ, že i když jsi hloupý tak jsi se trefil. Ty původní zesilovače je nejšetrnější odfrézovat diamantovým vrtákem.
a presne to je ta nejvetsi kravina...takze poradim...ty puvodni konce se sundavaji jednoduse pajkou,ze se zahreje ten spodni chladic a horni cip se jen odloupne a jde krasne dolu a nic se neposkodi...zadne vrtani ani frezovani...pak to dopada jako treba tento pripad....
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#156 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Ty neraď, beztak jsi ho chtěl jako zbytek světa okrást... udělal vše správně, ale nefunguje to, tak je problém jinde, co na tom nechápete? :-)
radši mu pořad správnou hodnotu odporu, ať může srazit napětí na vstupu, pak to jistě poběží jak víno... :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#157 Příspěvek od xaler »

Pavel 528 píše:
xaler píše:
soukupadam píše:Takže kdyby někdo potřeboval dávám sem návod na opravu Logica a ASK podle xalera:

Krok 1: připravíme vrtačku
Ani si neuvědomuješ, že i když jsi hloupý tak jsi se trefil. Ty původní zesilovače je nejšetrnější odfrézovat diamantovým vrtákem.
a presne to je ta nejvetsi kravina...takze poradim...ty puvodni konce se sundavaji jednoduse pajkou,ze se zahreje ten spodni chladic a horni cip se jen odloupne a jde krasne dolu a nic se neposkodi...zadne vrtani ani frezovani...pak to dopada jako treba tento pripad....
Některý návody co jsem si našel uvádí jako nejšetrnější spodek nahřát, vršek odfrézovat. Pokud je to tak jednoduché tak za co je těch 3500,- když součástky stojí pár stokorun a napájený je to tak za hodinu?
jurajof
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#158 Příspěvek od jurajof »

proč ? protože ten kdo to umí se to musel sám naučit, tak jako to zkoušíš ty. takže to trvalo dost času. Ty máš jistě času mnoho když můžeš trávit stovky hodin nad věcí která mohla být opravena za hodinu ? ano, ale za peníze no. ono je jistě dobré chtít si věci dělat sám, ale musíš rozlišit do čeho se má a nemá cenu pouštet.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#159 Příspěvek od xaler »

Jasný drahej vývoj, potom by pan Snejk musel za napojení auta na diagnostiku musel chtít dvacet tisíc, taky mu trvalo než se dostal tam kde je. Boty by musely stát tak sto tisíc, jejich vývoj trval patnáct tisíc let. Jestli ono to třeba nebude tím, že tu dva lidé mají monopol. Je to naprostá náhoda, že mají stejné ceny. Můžou chtít jakoukoliv částku a vy jí zaplatíte. Já určitě ne.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: BMW ASK - pokus o domácí opravu

#160 Příspěvek od horan »

Ty vole tak si furt nestěžuj, oprav to a pak to opravuj všem ostatním za cenu materiálu a hodiny práce. Tady furt budeš fnukat jak malá kurva, že někdo chce peníze. Tak mu je nedávej! Nalaď si na telefonu Blaník, kup reprák od najsboje za 500 a jeď udávat k Lidlu lidí co nemají hadr na tlamě. :roll:
Odpovědět