Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Dlouho jsem tu nebyl, ale stále mám BMW 735i rok 2003 a zlobilo mi vynechávaní válců tedy přesněji na 6 a 8mém válci.Ruzně jsem měnil civky svíčky kabeláž, jediné co vždy pomohlo, bylo na 3 vteřiny odpojit váhu vzduchu a pak vynecháváni přestalo, ale nemělo to ten správný výkon, prostě jelo to v nouzáku.
Tak jsem sundal levé víko válců 5-8 a vše vypadalo na první pohled dobře.Pružiny na svém místě atd, ale na 8 válci byl vyskočený koník na sací ventil VVT.No a pak jsem zjistil, že je práskla celá ta klec VVT /valvetronic/.Povolil jsem sací kolo rozvodů a Valvetronic jsem vyndal...bylo to velmi jednoduché.No a sháněl jiný, ale ten téměř nejde sehnat, kromě Ebay.Nový stojí nesmysl a tak sem koupil celý motor za 8000,-kč s vyskočeným pístem a Valvetronic prohodil.Ještě mi zbyl na pravou stranu.
Smazal jsem adaptační hodnoty a auto jede jak nové..Ale teplota motoru se hýbe od 88 stupnů do 105 při jizdě v zátěži i 107st. Když jedu na dálnici tak 140km je tam pořád 105st občas z kopce si sedne na 94st, ale jinek 105...Je to normální ???
Myslel jsem že zvýšená teplota motoru okolo 105 stupnů bude jen ve městě ,ale při jizdě když se chladí vzduchem, já vím že záleží na otevření termostatu, ale při jizdě na dílnici, je to přece jen je dost, ne...Sleduje to to někdo...???
Díky
Tak jsem sundal levé víko válců 5-8 a vše vypadalo na první pohled dobře.Pružiny na svém místě atd, ale na 8 válci byl vyskočený koník na sací ventil VVT.No a pak jsem zjistil, že je práskla celá ta klec VVT /valvetronic/.Povolil jsem sací kolo rozvodů a Valvetronic jsem vyndal...bylo to velmi jednoduché.No a sháněl jiný, ale ten téměř nejde sehnat, kromě Ebay.Nový stojí nesmysl a tak sem koupil celý motor za 8000,-kč s vyskočeným pístem a Valvetronic prohodil.Ještě mi zbyl na pravou stranu.
Smazal jsem adaptační hodnoty a auto jede jak nové..Ale teplota motoru se hýbe od 88 stupnů do 105 při jizdě v zátěži i 107st. Když jedu na dálnici tak 140km je tam pořád 105st občas z kopce si sedne na 94st, ale jinek 105...Je to normální ???
Myslel jsem že zvýšená teplota motoru okolo 105 stupnů bude jen ve městě ,ale při jizdě když se chladí vzduchem, já vím že záleží na otevření termostatu, ale při jizdě na dílnici, je to přece jen je dost, ne...Sleduje to to někdo...???
Díky
Naposledy upravil(a) Honzaml dne ned 08.11.2020 23:28, celkem upraveno 2 x.
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic
Pekná oprava!
Odsleduj, ako rýchlo ti stúpa teplota, a či stúpa konštantne/lineárne. Motor sa teraz nahreje za +-10km.
105°C pri jemnej záťaži je OK.
Pri vysokej záťaži sa vie motor veľmi rýchlo (10s) ochladiť na 90°C - cielene sa otvorí motorový termostat.
Ak sa ti pri nahrievaní teplota zastaví pri 70°C a len pomaly lezie hore, alebo sa motor ochladí pri jazde z kopca, máš pravdepodobne vadný termostat - ostáva otvorený. Pozor, okrem hlavného termostatu tam je aj termostat na chladiči prevodovky.
107°C - kedy posledne bol čistený motorový chladič?
P.
Odsleduj, ako rýchlo ti stúpa teplota, a či stúpa konštantne/lineárne. Motor sa teraz nahreje za +-10km.
105°C pri jemnej záťaži je OK.
Pri vysokej záťaži sa vie motor veľmi rýchlo (10s) ochladiť na 90°C - cielene sa otvorí motorový termostat.
Ak sa ti pri nahrievaní teplota zastaví pri 70°C a len pomaly lezie hore, alebo sa motor ochladí pri jazde z kopca, máš pravdepodobne vadný termostat - ostáva otvorený. Pozor, okrem hlavného termostatu tam je aj termostat na chladiči prevodovky.
107°C - kedy posledne bol čistený motorový chladič?
P.
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic
Chladiče jsem měl venku a čistil je, ale byly čistý.Před rokem jsem měnil visco spojku problém ale je, že všechny visco spoky co se prodávají v Autokelly nebo ACI, APM atd , mají spínací telotu daleko nižší než udávají ato cca 94st a tak motor hučí protože je teměř pořád sepnutá, když má motor provozní teplotu okolo 103 st.
Zkusil jsem jich asi 6 a vždy spínaly dříve, je to fakt neuvěřitelné.Tak jsem sehnal starší a ta spína podle diagistiky opravdu okolo 103st když sleduju teplotu na diagnostice.Proto jsem se ptal před tím na tu provozní teplotu, když se jede po dálnici jestli je teplota stabilní nebo se hýbe....a od kolika do kolika...
Nevím co stojí nová v BMW, ale asi jí budu muset koupit.....nechci riskovat...Prosím jenom o rady ohledně té teploty...
Ještě taková zajímavost po 4 měsících kdy bylo auto odstavené tak po opravě strašně hulilo, jak když je prasklá hlava nebo těsnění a motor pištěl jak natlakovaný bojler.Když jsem vyndal měrku motor ztichnul.Lekl jsem se že to je těsnění, ale byla to prasklá membrána na odvětrávání na víku ventilů, vymněnil jsem radši obě a motor bežel jak hodinky...
Zítra se pojedu projet a budu to sledovat a napíšu....
Zkusil jsem jich asi 6 a vždy spínaly dříve, je to fakt neuvěřitelné.Tak jsem sehnal starší a ta spína podle diagistiky opravdu okolo 103st když sleduju teplotu na diagnostice.Proto jsem se ptal před tím na tu provozní teplotu, když se jede po dálnici jestli je teplota stabilní nebo se hýbe....a od kolika do kolika...
Nevím co stojí nová v BMW, ale asi jí budu muset koupit.....nechci riskovat...Prosím jenom o rady ohledně té teploty...
Ještě taková zajímavost po 4 měsících kdy bylo auto odstavené tak po opravě strašně hulilo, jak když je prasklá hlava nebo těsnění a motor pištěl jak natlakovaný bojler.Když jsem vyndal měrku motor ztichnul.Lekl jsem se že to je těsnění, ale byla to prasklá membrána na odvětrávání na víku ventilů, vymněnil jsem radši obě a motor bežel jak hodinky...
Zítra se pojedu projet a budu to sledovat a napíšu....
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Tady jsme řešili snížený termostat, třeba ti to něco řekne
teplota kolem 102-103 stupňů při klidné jízdě je bohužel normální...
forum/viewtopic.php?f=33&t=99860&p=1151429#p1151429
teplota kolem 102-103 stupňů při klidné jízdě je bohužel normální...
forum/viewtopic.php?f=33&t=99860&p=1151429#p1151429
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Tak to je super, ihned si ho pořídím pokud ho seženu....trpí totiž velmi všechna těsnění pod víkama hadice a všechny gumové spoje gufera atd...hodně jsem toho musel vyměnit, hlavně ty skroucená víka + těsnění a malá prsa přetěsnit.Do toho trubka pod sáním atd...
Dělá se to vše celkem dobře.Naštestí mi to zatím neteče kolem alternatoru, teď je vše suché...Díky za info
Dělá se to vše celkem dobře.Naštestí mi to zatím neteče kolem alternatoru, teď je vše suché...Díky za info
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Dnes je 6 stupnu.Vyjel jsem a na budikách navolil teplotu motoru stoupala velmi pomalu ale pořád stejně rychle motor se ohřál na 100 stupnu až po 25 km což mi připadá opravdu dost.
Při jizdě do kopce na dálnici má i 107 st, ale průměr je pořád 105.Když jedu z kopce padne na 95st a pak zase rychle stoupne na 105st jak to máte vy...Mám špatný termostat ???
Mimochodem topí to ihned tak do 2 minut po nastartování...
Při jizdě do kopce na dálnici má i 107 st, ale průměr je pořád 105.Když jedu z kopce padne na 95st a pak zase rychle stoupne na 105st jak to máte vy...Mám špatný termostat ???
Mimochodem topí to ihned tak do 2 minut po nastartování...
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Parametry při jízdě nemohu sloužit, můj notebook nemá tak dlouhej kabel.
Dvakrát za sebou mě vytekla voda skrz držák sekundárního termostatu vedle chladiče, hadice chladícího okruhu byly hodně tvrdé. Minulý týden jsem dal termostat co otevírá dříve tak jsem to drezůroval u domu. Termostat otevírá zhruba 88-95 stupňů. Auto také topí během chvilky, hadice ke chladiči jsou studené dokud nezačne otevírat. Teplota při stání na volnoběh byla kolem 97 stupňů takže musel být termostat otevřený a chladič horký. Když jsem tomu nakládal na místě tak se mi podařilo docílit teploty 105 stupňů, na volnoběh se to během chvíle vrátilo tak na těch 97-99. Při jízdě si myslím,že to bude méně, ani při maximální teplotě nebyly hadice tvrdé. Subjektivně si myslím, že šel motor lépe do otáček a méně kouřil, ale to nemohu nijak ověřit. Bohužel nevím jakých teplot to dosahovalo s tím termostatem na 105 stupňů. Ten snížený termostat jsem několikrát vařil v hrnci a neumí se skokově otevírat a zavírat. Pokud se ti skokově změní teplota tak podle mě proto, že to auto si ho otevře aby se rychle ochladilo. Ten termostat na 105 stupňů se mi při testování v hrnci nepodařilo otevřít. Pokud nemáš horké hadice ke chladiči už během zahřívání tak termostat bude v pořádku.
Dvakrát za sebou mě vytekla voda skrz držák sekundárního termostatu vedle chladiče, hadice chladícího okruhu byly hodně tvrdé. Minulý týden jsem dal termostat co otevírá dříve tak jsem to drezůroval u domu. Termostat otevírá zhruba 88-95 stupňů. Auto také topí během chvilky, hadice ke chladiči jsou studené dokud nezačne otevírat. Teplota při stání na volnoběh byla kolem 97 stupňů takže musel být termostat otevřený a chladič horký. Když jsem tomu nakládal na místě tak se mi podařilo docílit teploty 105 stupňů, na volnoběh se to během chvíle vrátilo tak na těch 97-99. Při jízdě si myslím,že to bude méně, ani při maximální teplotě nebyly hadice tvrdé. Subjektivně si myslím, že šel motor lépe do otáček a méně kouřil, ale to nemohu nijak ověřit. Bohužel nevím jakých teplot to dosahovalo s tím termostatem na 105 stupňů. Ten snížený termostat jsem několikrát vařil v hrnci a neumí se skokově otevírat a zavírat. Pokud se ti skokově změní teplota tak podle mě proto, že to auto si ho otevře aby se rychle ochladilo. Ten termostat na 105 stupňů se mi při testování v hrnci nepodařilo otevřít. Pokud nemáš horké hadice ke chladiči už během zahřívání tak termostat bude v pořádku.
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Díky za info, dnes jsem zkusil objednat temostat Wahler pro N62, se sníženou teplotou na 101st za super peníze a to 1040,-kč.
Píšou o něm na BMW.com, že je to ideální kombinace teploty pro visco spojku.Zajímalo by mě totiž když dám snížený termostat jak píše JARAX na 90st, tak Viscospojka spína až snad na 105 stupnů nebo 107 st. to je pak přece nesmysl ne.....i když termostat otevře na 90st, tak při zatížení ta teplota motoru v létě může vylést nahoru, dokud to neschladí Viscovrtule a to je 105st.....takže ta teplota bude neustále lítat sem tam.V zimě to bude asi jiné..
termostat Wahler pro N62 zde - https://www.autodoc.cz/wahler/13673707
nebo zde - https://www.autodilyparts.cz/cs/hledani ... o/18818518
Píšou o něm na BMW.com, že je to ideální kombinace teploty pro visco spojku.Zajímalo by mě totiž když dám snížený termostat jak píše JARAX na 90st, tak Viscospojka spína až snad na 105 stupnů nebo 107 st. to je pak přece nesmysl ne.....i když termostat otevře na 90st, tak při zatížení ta teplota motoru v létě může vylést nahoru, dokud to neschladí Viscovrtule a to je 105st.....takže ta teplota bude neustále lítat sem tam.V zimě to bude asi jiné..
termostat Wahler pro N62 zde - https://www.autodoc.cz/wahler/13673707
nebo zde - https://www.autodilyparts.cz/cs/hledani ... o/18818518
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Já mám ten snížený termostat na 90st a teplota se drží pořád kolem 90-92....i když tomu nakládám....myslím, že nad 95 jsem se ještě nedostal...co dělá visco netuším
Asi nic
Podle mě je ten chladící systém navržen tak, aby se v případě potřeby teplota vody rychle snížila....třeba z těch 105 na 95...když dá jednotka pokyn, tak se otevře termostat a teplota jde dolů...jedeš si piánko = teplota 105....začneš tomu nakládat, jednotka vydá pokyn a teplot jde rychle dolů....třeba na 95....přestaneš tomu nakládat a zase to jde nahoru na těch 105....
A když je ten snížený termostat pořád otevřený, tak se to na těch 105 ani nikdy nemůže dostat, ne?


Podle mě je ten chladící systém navržen tak, aby se v případě potřeby teplota vody rychle snížila....třeba z těch 105 na 95...když dá jednotka pokyn, tak se otevře termostat a teplota jde dolů...jedeš si piánko = teplota 105....začneš tomu nakládat, jednotka vydá pokyn a teplot jde rychle dolů....třeba na 95....přestaneš tomu nakládat a zase to jde nahoru na těch 105....
A když je ten snížený termostat pořád otevřený, tak se to na těch 105 ani nikdy nemůže dostat, ne?
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
ten Wahler 101 jsem zkusil taky, bohužel je dostal jsem se na hodnoty vody, co s originálem, tj. až ke 105°, takže žádná změnaHonzaml píše:Díky za info, dnes jsem zkusil objednat temostat Wahler pro N62, se sníženou teplotou na 101st za super peníze a to 1040,-kč.
Píšou o něm na BMW.com, že je to ideální kombinace teploty pro visco spojku.Zajímalo by mě totiž když dám snížený termostat jak píše JARAX na 90st, tak Viscospojka spína až snad na 105 stupnů nebo 107 st. to je pak přece nesmysl ne.....i když termostat otevře na 90st, tak při zatížení ta teplota motoru v létě může vylést nahoru, dokud to neschladí Viscovrtule a to je 105st.....takže ta teplota bude neustále lítat sem tam.V zimě to bude asi jiné..
termostat Wahler pro N62 zde - https://www.autodoc.cz/wahler/13673707
nebo zde - https://www.autodilyparts.cz/cs/hledani ... o/18818518
přijde mi, že to jen jinak označili
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Mám logic seven termostat a při jízdě 98-99.
- Přílohy
-
- 20190412_165233.jpg (349.13 KiB) Zobrazeno 1879 x
e66 750Li
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Mimochodem umím taky, přes unlocking na budikách a přes kod 20 zobrazit teplotu,ale při každém nastartoví musím zadat znovu kod, nebo se to dá odblokovat navždy, aby sem ten kod, nemusel pokaždé zadávat...??
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
To já neumím ani to.
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
originální termostat jsem si upravil sám, drží 93-96, když jsem stál v létě v koloně , tak dal po 20 minutách 101. po rozjezdu a běžné jízdě pohoda. žádný chyby nehlásí což některé snížené dělají, ukáže se to jenom v diagnostice jinak to nepoznáš. pokud se nastaví na víc než 88 je v pohodě, pokud je snížený pod tuto teplotu, tak háže chybu. teda mám to otestovaný na 750 Li FCL.
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Jak sis ho upravil..??
Zítra mi přijde ten Wahler na 101st, tak ho prohodím a ten starý co vyndám z auta, zkusím upravit.
Zkusím ho dát do vroucí vody a budu se dívat, v kolika stupních se otevírá a pak zkusím zkrátit kus té pružiny, aby se snižil její tlak a v kyblu s teplou vodou zkusím jestli se neotevírá dříve, popř jí zkrátím znovu...Dočetl jsem se na to někde na BMW com.Udělám si jen takový malý pokus s kýblem..
Jsem zvědavej...
Ale pořád jsem přesvědčenej, že je třeba upravit i Visco spojku, aby spínala dříve, protože v každém normalním autě, když se motor přehřívá a termostat je otevřený, sepne při určité teplotě ventilátor chladiče, aby snížil teplotu motoru, jinak by se motor uvařil a to nikdo neřeší při těch upravách.
Každý upraví nebo si koupí termostat na 90 stupnu otevírání a to na BMW e65 motor n62, ale je třeba taky snížit teplotu spínání Visco spojky, aby teplota v motoru, už nikdy nepřelezla řekněme třeba 97 stupňu.To zajistí bud elektrický ventilátor v každém autě který jí má a nebo v našem připadě i upravena Vicso spojka na E65, která sepne třeba na těch 97 stupních a schladí vodu na 90stupnu a pak vypne..
Pak to musí fungovat...Pokusím se o tuto upravu v nejbližších dnech a dám vědět...
Ted kdybch tam dal termostat na 90 stupnu otevírání, tak pokud pojedu, bude to tam pravděpodobně držet teplotu 90stupnu pořád, protože auto se chladí náporem vzduchu, ale v momentě kdy se dostanu v létě do kolony v Praze, tak teplota poleze náhoru až na 107stupnu, kdy ho teprve schladí Visco spojka, která spína až na 107 stupních.To je prostě nesmysl...Lidi, který tam tento termostat mají, by si měli pořídit Visco na 97stupnu a měli by navždy klid...
Snad se nepletu....dělám motory jiných značek už 20 let, ale pořád mě něco překvapuje...
Zítra mi přijde ten Wahler na 101st, tak ho prohodím a ten starý co vyndám z auta, zkusím upravit.
Zkusím ho dát do vroucí vody a budu se dívat, v kolika stupních se otevírá a pak zkusím zkrátit kus té pružiny, aby se snižil její tlak a v kyblu s teplou vodou zkusím jestli se neotevírá dříve, popř jí zkrátím znovu...Dočetl jsem se na to někde na BMW com.Udělám si jen takový malý pokus s kýblem..
Jsem zvědavej...
Ale pořád jsem přesvědčenej, že je třeba upravit i Visco spojku, aby spínala dříve, protože v každém normalním autě, když se motor přehřívá a termostat je otevřený, sepne při určité teplotě ventilátor chladiče, aby snížil teplotu motoru, jinak by se motor uvařil a to nikdo neřeší při těch upravách.
Každý upraví nebo si koupí termostat na 90 stupnu otevírání a to na BMW e65 motor n62, ale je třeba taky snížit teplotu spínání Visco spojky, aby teplota v motoru, už nikdy nepřelezla řekněme třeba 97 stupňu.To zajistí bud elektrický ventilátor v každém autě který jí má a nebo v našem připadě i upravena Vicso spojka na E65, která sepne třeba na těch 97 stupních a schladí vodu na 90stupnu a pak vypne..
Pak to musí fungovat...Pokusím se o tuto upravu v nejbližších dnech a dám vědět...
Ted kdybch tam dal termostat na 90 stupnu otevírání, tak pokud pojedu, bude to tam pravděpodobně držet teplotu 90stupnu pořád, protože auto se chladí náporem vzduchu, ale v momentě kdy se dostanu v létě do kolony v Praze, tak teplota poleze náhoru až na 107stupnu, kdy ho teprve schladí Visco spojka, která spína až na 107 stupních.To je prostě nesmysl...Lidi, který tam tento termostat mají, by si měli pořídit Visco na 97stupnu a měli by navždy klid...
Snad se nepletu....dělám motory jiných značek už 20 let, ale pořád mě něco překvapuje...
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
To co píšeš ohledně nárůstu teploty v koloně zní logicky....to jsem nezkoušel. Na druhou stranu kolikrát za rok pojedeš v létě v teple v koloně...já pravděpodobně tak jednou dvakrát...a jestli při tom teplota vyleze na těch 107 stupňů...vem to čert...je to na to stavěný a je to párkrát za rok...na rozdíl od stavu před výměnou termostatu, kdy to bylo téměř non-stop....
Jinak ten Logic seven prý dělá snížení otevírací teploty tím, že do toho termostatu nacpe víc toho parafínu nebo co to tam je...
Jinak ten Logic seven prý dělá snížení otevírací teploty tím, že do toho termostatu nacpe víc toho parafínu nebo co to tam je...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 91
- Registrován: ned 29.01.2017 19:18
- Bydliště: Praha
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Hele a nechladí to v tom případě ventilátor klimatizace? Když je vedro má ji člověk stopro zaplou.
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Jako tahle magie mi fakt přijde úsměvná v souvislosti s tím, co mi to ve výsledku přinese.
Měl jsem 545i a NIKDY, opakuji NIKDY jsem chlazení neřešil, pouze jsem měnil termostat (za origo) a vodní pumpu (opět origo) z preventivních důvodů (pumpa po vyndání byla dle mechanika před rozpadnutím) a chladič. Žádná hadice mi nikdy nepraskla ani nezačla rosit a to jsem třeba v létě poskakoval hodinu v zácpě na přímém slunci kdy teploměr ukazoval cca 45 stupnu ... A to bylo v době, kdy mělo auto už přes 300k na tacho ...
Chápu, že dlouhodobě z hlediska životnosti je nižší teplota lepší, nicméně všichni víme, že jen o teplotě to zdaleka není ...
Měl jsem 545i a NIKDY, opakuji NIKDY jsem chlazení neřešil, pouze jsem měnil termostat (za origo) a vodní pumpu (opět origo) z preventivních důvodů (pumpa po vyndání byla dle mechanika před rozpadnutím) a chladič. Žádná hadice mi nikdy nepraskla ani nezačla rosit a to jsem třeba v létě poskakoval hodinu v zácpě na přímém slunci kdy teploměr ukazoval cca 45 stupnu ... A to bylo v době, kdy mělo auto už přes 300k na tacho ...
Chápu, že dlouhodobě z hlediska životnosti je nižší teplota lepší, nicméně všichni víme, že jen o teplotě to zdaleka není ...
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Co tím chci říct, pokud někdo dělá třeba přetěsnění a hodně dalších věcí na motoru, tak dát tam sníženej termostat asi není nic proti ničemu. Ale domnívat se, že jen tenhle sníženej termostat vyřeší moje problémy, je utopie.
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Tyto auta jsou dneska uz 20letý veterani a myslim ze timto zasahem jim muzeme znacne natahnout zivot a bez nejakejch statisicovejch investic...U noveho auta bych to asi neresil, ale tyto nase auta i kdyz se domnivame ze maji 350000km maji vestsinou 600 i vice tisic najeto a tyto vysoke teploty jim moc nepomahaji v preziti....