Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#361 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Nevím jak u 3er, ale v 5er/6er to bylo ve spojení s automatem. Už se to někde párkrát řešilo a známej má "sport" tlačítko dodělaný i v 545i tj. preLCI. V tý Z4 manual bude nějaká pokročilejší stupňovitá varianta i s EDC. Tady aspoň inspiration E60 generation:
forum/viewtopic.php?f=25&t=37318&hilit= ... Dtko+sport
+ elektroschéma
forum/viewtopic.php?f=25&t=37318&hilit= ... t&start=10
=výsledek
https://www.youtube.com/watch?v=ooKbKNG7ddM
Naposledy upravil(a) Totic dne pon 05.10.2020 16:15, celkem upraveno 2 x.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#362 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Hanz píše:Já dal teď na e92 335i Sachs pro M-paket, o 1cm nižší horní uložení a max spokojenost...
ještě lze seriznout sériové dorazy, aby byl delší pracovní zdvih, prip dát kratší... hraje to roli hlavně u zadních (Mpaket je v ready stavu asi jen 1 cm od dorazu, navíc se dává i pevnější horní uložení od Monroe, které eliminuje zhoupnutí po propružení).
To už jsem kdesi čet, nemáte pls čísla-kódy těch uložení a dorazů (a jestli se to třeba dělá i na E60) ? Budu dávat komplet SACHS M-technik podvozek, takže drobný snížení by se ještě hodilo.
pavproch píše:Možná mi rupne v kouli a budu zase experimentovat s podvozkem brambora2 (to "vlnkovaté" projíždění zatáček mě séře čímdáltímvíc) - už sem kdysik měl Koni FSD (yellows) nastavené na 2/3max tuhosti a dobrý (jízdně) ale nic moc životnost (přední 30tis, zadní 60tis km max)
Btw. co ty podvozky OHLINS, vydrží to? Nebo už moc darda? 8-)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#363 Příspěvek od pavproch »

Kuju za odkazy.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#364 Příspěvek od pavproch »

Musím se přiznat, že mi N52B30 brambora2 vlezl pod kůži stejně jako ten v m4Zlikovi - sem fčíl musel do bankomatu pro prašule (přímou cestou 4 km) a najel sem kilometrů asi sedumdesát.... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#365 Příspěvek od pavproch »

Kurnik šopa, sem už zase ve stresu.... brambor2 po výměně separátoru žral wolej (CFS) tak 2-3 deci na tisíc, neska ale na mě (ani ne 2 tis km od posledního dolití pár deci po max) zařval, že chce litr woleje... doufám, že to je jen nějaká nahodilost (= následek toho dolívání po deckách, ne až si řekne o celý litr) a ne příznak nějakého "zásadního" problému.... kéžby... :idea:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#366 Příspěvek od pavproch »

pavproch 23.4.2020 píše: Ty ramena ///M3 (větší odklony+ tužší uložení) tomu přidaly dost, má to v zatáčkách takovou "lepší = rychlejší = jasnější = přímočarou odezvu na točení volantem. Spokojenost. Trochu vyšší hlučnost/přenos všeho do volantu mi neva, právě naopak.
Reaguju se zpožděním od dvou kukund do pěti let, ftymto přypadku asi půlroku, no...

Kura, před chvílí mě napadlo: dyž brambor2 (330i e90 preface) má ty ramena z ///M3 e92, tak až pojedu okolo Loukova, taxe zastavím za panem Plachým (doufám, že už vyzdravěl) na geošku a nechám ho to nastavit jako by to byla ///M3 e92.... \m/

Uvažuju správně, pude to?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#367 Příspěvek od pavproch »

Na AF.cz jsem dostal info, že to lze. Hurá!
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#368 Příspěvek od BudVlad »

pavproch píše:Na AF.cz jsem dostal info, že to lze. Hurá!
Od té doby co jsem vyměnil ramena za M3 nastavuji geometrii jako M3. Já mám ale i zadní ramena a tlumiče z M3.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#369 Příspěvek od pavproch »

Kuju.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#370 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no na tom předku toho moc nenastavíš :D Však odklon ti udává přední spodní rameno + oválné díry v klobouku a sbíhavost malá, nebo nulová , na to nepotřebuješ mít nějaký tabulky jak nastavit geometrii, ale platí prostě obecná pravidla :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#371 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Hmmmm..... před chvílí sem se užuž viděl ve svodidlech.... prakticky nové (2000km) PSS (18", staggered 225+255, non RFT) + hluboká voda (mírná koryta) = aquaplaning přední nápravy jaxfiň (nejel sem víc než kilo).
Tak i ojeté PSS (už je tam vzadu jen asi 4mm vzorkü) na hluboké vodě nic moc, zase mi to vzadu uklouzlo fest.... mám v garáži 2 nové zadní PSS, zítra pudou na brambora2, aspoň přitom nechám převážit všechna 4 kola a paq hned na něj dám zimáky (mám je "ready", nové gumy, vyvážené) a letní pudou spát zimním spánkem 100% předpřipravené na léto, jen nasadit... a až ty PSS ojedu, tak budu vymýšlet co jiného tam dám, ta nejistota na (hluboké) vodě semi na nich přestává líbit (i když na suchu sou sexcelentní) - brambor2 je ale daily, tak budu chtít se té nejistotě vyhnout...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#372 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Na daily se mi osvědčily PS4. Na suchu fungují suprově, ale na vodě jsou excelentní.
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#373 Příspěvek od pavproch »

Jo, PS4 sou velmi vážným kandidátem.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#374 Příspěvek od pavproch »

Brambor2 fčera nepříjemně překvapil: hned po vyjetí při prvním zrychlení docela silně u 3tis otáček zhoupnul v tahu a stejně to opakoval první půlhodinu jízdy při každém zrychlování okolo těch 3tis otáček + motor měl trochu jiný zvuk (ne nepříjemný, prostě jiný), paxe aniž bych cokoli udělal uklidnil a jel i zvučel už normálně. Neska pro změnu jel i zvučel úplně normálně od startu.

Kura, co to mohlo být? Voda neb jiný bordel v benzínu (dojížděl sem nádrž skoro do dna) asi ne, když to dělalo opakovaně a furt stejně. Docela lituju, že sem nikdy nerozchodil tu diag od ice.bladeho, rád bych se podíval do výpisu chyb, ale za matizem se mi nechce (prý tam už v minulosti byly zapsané nějaké chyby ohledně vanosů) ?!?

Ve čtvrtek ho zřejmě pořádně vyvětrám (služebně do Čech, na otočku), tak to budu sledovat, esli sa chová zhůvěřile.... :idea:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#375 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Dneska jsem nastartil R6 po čtyrech dnech venku přeparkovat a nějak se to hádalo resp. vypadával válec. Po chvilce vyskočila hláška Engine fault. Už se párkrát stalo, že to byla cívka a vždycky to bylo po delším stání ve vlhku. Takže to přisuzuju tomu 3 dennímu chancu. Cívka někdy KO (tu určí diag), nebo se chytne uvidím zítra.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#376 Příspěvek od pavproch »

Brambor2 neska dostal Koni FSD místo OEM m-paket tlumičů, virgin ride (10km skoro furt rovně a po pěkném asfaltě) toho moc neřekla, po neděli to vyzkušam pořádně.

BAZAR: Než dám Michalovi povel je vyhodit do popelnice, nechcete někdo použité OEM m-paket tlumiče (pro e90 RWD, nalítáno asi 40tis km) ? Za lacno. Kontakt tady skrz SZ.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#377 Příspěvek od pavproch »

Staré tlumiče prodány.

Fčíl sem to byl projet a:

a) míň se to houpe - logicky, když na FSD nastavený poměrně velký útlum

b) daleko jistější pocit z jízdy, dovolím si ostřejší nájezdy do zatáček, klikatost v zatáčkách skoro zmizela.

Spokojenost. Halt akurváth fčíl budu měnit přední tlumiče každý druhý servis, ale co už, no.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#378 Příspěvek od pavproch »

Btw, dyž brambor2 dostal FSD a jsou v něm vepředu vespod ramena z ///M3, příští týden du na geošku k panu Plachému, tak ho nechám nastavit ala ///M3.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#379 Příspěvek od pavproch »

Tak na bramborovi2 s ramenama z ///M3 opravdu de nastavit geoška jako by to byla ///M3. Je tam. :idea:

EDIT: Jízdně (pocitem z jízdy) se ale geoškou nic nezměnilo, brambor2 jede furt stejně. Neklid v ostřeji projížděných obloucích tam furt je, ale výrazně menší než na letních PSS.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#380 Příspěvek od pavproch »

pavproch 20. říjence píše:Brambor2 fčera nepříjemně překvapil: hned po vyjetí při prvním zrychlení docela silně u 3tis otáček zhoupnul v tahu a stejně to opakoval první půlhodinu jízdy při každém zrychlování okolo těch 3tis otáček + motor měl trochu jiný zvuk (ne nepříjemný, prostě jiný
Víc jak měsíc byl klid a neska po startu zas ditto. Kurafiks. Nato musím přijít, co to tam (lehce) blbne.
Odpovědět