Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Nevím jak u 3er, ale v 5er/6er to bylo ve spojení s automatem. Už se to někde párkrát řešilo a známej má "sport" tlačítko dodělaný i v 545i tj. preLCI. V tý Z4 manual bude nějaká pokročilejší stupňovitá varianta i s EDC. Tady aspoň inspiration E60 generation:
forum/viewtopic.php?f=25&t=37318&hilit= ... Dtko+sport
+ elektroschéma
forum/viewtopic.php?f=25&t=37318&hilit= ... t&start=10
=výsledek
https://www.youtube.com/watch?v=ooKbKNG7ddM
forum/viewtopic.php?f=25&t=37318&hilit= ... Dtko+sport
+ elektroschéma
forum/viewtopic.php?f=25&t=37318&hilit= ... t&start=10
=výsledek
https://www.youtube.com/watch?v=ooKbKNG7ddM
Naposledy upravil(a) Totic dne pon 05.10.2020 16:15, celkem upraveno 2 x.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
To už jsem kdesi čet, nemáte pls čísla-kódy těch uložení a dorazů (a jestli se to třeba dělá i na E60) ? Budu dávat komplet SACHS M-technik podvozek, takže drobný snížení by se ještě hodilo.Hanz píše:Já dal teď na e92 335i Sachs pro M-paket, o 1cm nižší horní uložení a max spokojenost...
ještě lze seriznout sériové dorazy, aby byl delší pracovní zdvih, prip dát kratší... hraje to roli hlavně u zadních (Mpaket je v ready stavu asi jen 1 cm od dorazu, navíc se dává i pevnější horní uložení od Monroe, které eliminuje zhoupnutí po propružení).
Btw. co ty podvozky OHLINS, vydrží to? Nebo už moc darda?pavproch píše:Možná mi rupne v kouli a budu zase experimentovat s podvozkem brambora2 (to "vlnkovaté" projíždění zatáček mě séře čímdáltímvíc) - už sem kdysik měl Koni FSD (yellows) nastavené na 2/3max tuhosti a dobrý (jízdně) ale nic moc životnost (přední 30tis, zadní 60tis km max)

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kuju za odkazy.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Musím se přiznat, že mi N52B30 brambora2 vlezl pod kůži stejně jako ten v m4Zlikovi - sem fčíl musel do bankomatu pro prašule (přímou cestou 4 km) a najel sem kilometrů asi sedumdesát.... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kurnik šopa, sem už zase ve stresu.... brambor2 po výměně separátoru žral wolej (CFS) tak 2-3 deci na tisíc, neska ale na mě (ani ne 2 tis km od posledního dolití pár deci po max) zařval, že chce litr woleje... doufám, že to je jen nějaká nahodilost (= následek toho dolívání po deckách, ne až si řekne o celý litr) a ne příznak nějakého "zásadního" problému.... kéžby... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Reaguju se zpožděním od dvou kukund do pěti let, ftymto přypadku asi půlroku, no...pavproch 23.4.2020 píše: Ty ramena ///M3 (větší odklony+ tužší uložení) tomu přidaly dost, má to v zatáčkách takovou "lepší = rychlejší = jasnější = přímočarou odezvu na točení volantem. Spokojenost. Trochu vyšší hlučnost/přenos všeho do volantu mi neva, právě naopak.
Kura, před chvílí mě napadlo: dyž brambor2 (330i e90 preface) má ty ramena z ///M3 e92, tak až pojedu okolo Loukova, taxe zastavím za panem Plachým (doufám, že už vyzdravěl) na geošku a nechám ho to nastavit jako by to byla ///M3 e92.... \m/
Uvažuju správně, pude to?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Na AF.cz jsem dostal info, že to lze. Hurá!
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Od té doby co jsem vyměnil ramena za M3 nastavuji geometrii jako M3. Já mám ale i zadní ramena a tlumiče z M3.pavproch píše:Na AF.cz jsem dostal info, že to lze. Hurá!
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
no na tom předku toho moc nenastavíš
Však odklon ti udává přední spodní rameno + oválné díry v klobouku a sbíhavost malá, nebo nulová , na to nepotřebuješ mít nějaký tabulky jak nastavit geometrii, ale platí prostě obecná pravidla 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak i ojeté PSS (už je tam vzadu jen asi 4mm vzorkü) na hluboké vodě nic moc, zase mi to vzadu uklouzlo fest.... mám v garáži 2 nové zadní PSS, zítra pudou na brambora2, aspoň přitom nechám převážit všechna 4 kola a paq hned na něj dám zimáky (mám je "ready", nové gumy, vyvážené) a letní pudou spát zimním spánkem 100% předpřipravené na léto, jen nasadit... a až ty PSS ojedu, tak budu vymýšlet co jiného tam dám, ta nejistota na (hluboké) vodě semi na nich přestává líbit (i když na suchu sou sexcelentní) - brambor2 je ale daily, tak budu chtít se té nejistotě vyhnout...pavproch píše:Hmmmm..... před chvílí sem se užuž viděl ve svodidlech.... prakticky nové (2000km) PSS (18", staggered 225+255, non RFT) + hluboká voda (mírná koryta) = aquaplaning přední nápravy jaxfiň (nejel sem víc než kilo).
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Na daily se mi osvědčily PS4. Na suchu fungují suprově, ale na vodě jsou excelentní.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Jo, PS4 sou velmi vážným kandidátem.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Brambor2 fčera nepříjemně překvapil: hned po vyjetí při prvním zrychlení docela silně u 3tis otáček zhoupnul v tahu a stejně to opakoval první půlhodinu jízdy při každém zrychlování okolo těch 3tis otáček + motor měl trochu jiný zvuk (ne nepříjemný, prostě jiný), paxe aniž bych cokoli udělal uklidnil a jel i zvučel už normálně. Neska pro změnu jel i zvučel úplně normálně od startu.
Kura, co to mohlo být? Voda neb jiný bordel v benzínu (dojížděl sem nádrž skoro do dna) asi ne, když to dělalo opakovaně a furt stejně. Docela lituju, že sem nikdy nerozchodil tu diag od ice.bladeho, rád bych se podíval do výpisu chyb, ale za matizem se mi nechce (prý tam už v minulosti byly zapsané nějaké chyby ohledně vanosů) ?!?
Ve čtvrtek ho zřejmě pořádně vyvětrám (služebně do Čech, na otočku), tak to budu sledovat, esli sa chová zhůvěřile....
Kura, co to mohlo být? Voda neb jiný bordel v benzínu (dojížděl sem nádrž skoro do dna) asi ne, když to dělalo opakovaně a furt stejně. Docela lituju, že sem nikdy nerozchodil tu diag od ice.bladeho, rád bych se podíval do výpisu chyb, ale za matizem se mi nechce (prý tam už v minulosti byly zapsané nějaké chyby ohledně vanosů) ?!?
Ve čtvrtek ho zřejmě pořádně vyvětrám (služebně do Čech, na otočku), tak to budu sledovat, esli sa chová zhůvěřile....

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Dneska jsem nastartil R6 po čtyrech dnech venku přeparkovat a nějak se to hádalo resp. vypadával válec. Po chvilce vyskočila hláška Engine fault. Už se párkrát stalo, že to byla cívka a vždycky to bylo po delším stání ve vlhku. Takže to přisuzuju tomu 3 dennímu chancu. Cívka někdy KO (tu určí diag), nebo se chytne uvidím zítra.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Brambor2 neska dostal Koni FSD místo OEM m-paket tlumičů, virgin ride (10km skoro furt rovně a po pěkném asfaltě) toho moc neřekla, po neděli to vyzkušam pořádně.
BAZAR: Než dám Michalovi povel je vyhodit do popelnice, nechcete někdo použité OEM m-paket tlumiče (pro e90 RWD, nalítáno asi 40tis km) ? Za lacno. Kontakt tady skrz SZ.
BAZAR: Než dám Michalovi povel je vyhodit do popelnice, nechcete někdo použité OEM m-paket tlumiče (pro e90 RWD, nalítáno asi 40tis km) ? Za lacno. Kontakt tady skrz SZ.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Staré tlumiče prodány.
Fčíl sem to byl projet a:
a) míň se to houpe - logicky, když na FSD nastavený poměrně velký útlum
b) daleko jistější pocit z jízdy, dovolím si ostřejší nájezdy do zatáček, klikatost v zatáčkách skoro zmizela.
Spokojenost. Halt akurváth fčíl budu měnit přední tlumiče každý druhý servis, ale co už, no.
Fčíl sem to byl projet a:
a) míň se to houpe - logicky, když na FSD nastavený poměrně velký útlum
b) daleko jistější pocit z jízdy, dovolím si ostřejší nájezdy do zatáček, klikatost v zatáčkách skoro zmizela.
Spokojenost. Halt akurváth fčíl budu měnit přední tlumiče každý druhý servis, ale co už, no.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Btw, dyž brambor2 dostal FSD a jsou v něm vepředu vespod ramena z ///M3, příští týden du na geošku k panu Plachému, tak ho nechám nastavit ala ///M3.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak na bramborovi2 s ramenama z ///M3 opravdu de nastavit geoška jako by to byla ///M3. Je tam. 
EDIT: Jízdně (pocitem z jízdy) se ale geoškou nic nezměnilo, brambor2 jede furt stejně. Neklid v ostřeji projížděných obloucích tam furt je, ale výrazně menší než na letních PSS.

EDIT: Jízdně (pocitem z jízdy) se ale geoškou nic nezměnilo, brambor2 jede furt stejně. Neklid v ostřeji projížděných obloucích tam furt je, ale výrazně menší než na letních PSS.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Víc jak měsíc byl klid a neska po startu zas ditto. Kurafiks. Nato musím přijít, co to tam (lehce) blbne.pavproch 20. říjence píše:Brambor2 fčera nepříjemně překvapil: hned po vyjetí při prvním zrychlení docela silně u 3tis otáček zhoupnul v tahu a stejně to opakoval první půlhodinu jízdy při každém zrychlování okolo těch 3tis otáček + motor měl trochu jiný zvuk (ne nepříjemný, prostě jiný