Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
---
Re: ELV zámek
jo, mockrat. je to funkcni. jen ale musis poctive vydelaborovat ten zamek celej aby ses pak nedivil...
Re: ELV zámek
Tak už mě taky postihl tento neduh....našel jsem emulátor třeba zde:
https://www.ebay.de/itm/BMW-MINI-ELV-St ... Sw3A9dFKsB
Popisuje tam, jak tam připojit ten emulátor - píše jen připojit na konektor co vede do zámku, ale o vyndavání zámku ani slovo...proč se musí ten zámek vyndat?
Auto přece nezjistí, jestli tam ten zámek fyzicky je nebo není...? Nebo se to může nějak zaseknout mechanicky...?
https://www.ebay.de/itm/BMW-MINI-ELV-St ... Sw3A9dFKsB
Popisuje tam, jak tam připojit ten emulátor - píše jen připojit na konektor co vede do zámku, ale o vyndavání zámku ani slovo...proč se musí ten zámek vyndat?
Auto přece nezjistí, jestli tam ten zámek fyzicky je nebo není...? Nebo se to může nějak zaseknout mechanicky...?
Re: ELV zámek
Popíšu, jak se u mě vyskytla závada elektronického zámku volantu (ELV) - na mé e63 650i. Píšu to do tohoto tématu, protože to je stejné jako e60,61...
Takže - nastartuju a najednou vylítne červená kontrolka a hláška - viz.foto "Steering wheel lock defective!" a "Ignition faulty"
Ale motor už běžel, takže jsem dojel, kam jsem potřeboval...ale jakmile jsem to chcípnul, tak už jsem nenastartoval...když jsem ale přišel k auto druhý den, tak v bez problému nastartovalo, žádná hláška nevyběhla...ale měl jsem už slabší baterku, tak jsem ji dobil a zase na chvíli dobrý...když se mi to stalo podruhé...úplně stejně - zase jsem nastartoval, bum, kontrolky...ale motor už zase běžel, takže jsem opět dojel domu...ale to už jsem si řekl, že do třetice bych taky už mohl volat odtah, tak jsem se jal problém pořešit...
Shlédnul jsem pár videí na YT...včetně těch, jak povolit bezpečnostní šrouby na samotném zámku...zapnul Istu a dal se do práce...
Po sundání krytu nad pedálama ležim na podlaze a koukám zespoda na zámek...a na něm nejsou bezpečnostní šrouby, ale šrouby s imbusovou hlavou...tak si řikám, že buď mám nějaký model, kde už soudruzi neblbli a dali normální šrouby a nebo...se v tom už někdo vrtal...tak jsem se vysoukal z pod pedálů a koukám, že do zámku nevede kabel...zašátrám tedy kolem a vytáhnu kabel a na něm modul...ofrčenej průhlednou izolepou...čumim na to jako blázen, jak je možný, že modul hází chybu zámku...s tímto jsem nepočítal
Na stole už jsem měl připraven nový modul, tak jsem ho tam připojil.
Zámek volantu jsem odšrouboval a vyndal ven. Díky těm imbusům to šlo v pohodě. Já se těšil, že se utkám s bezpečnostníma šroubama...Dremel připravený...a nakonec z toho nic nebylo...ale když jsem viděl ten přístup k těm šroubům, tak jsem byl rád, že jsem to dělat nemusel...
Kamarád mi věnoval baterku, sice ne novou, ale lepší než ta moje stará...a od té doby je to OK.
Takže pravděpodobná příčina je slabá baterka...a nebo prostě odešel ten modul...
K tomu zámku - koukal jsem do něj a podle mě je šance, že by se za jízdy nějak sám odskočil a zamknul volant, mizivá...bez elektriky se ten elektromotorek neotočí...takže neodjistí západku...já mám auto 2 roky a jezdil jsem celou dobu s odpojeným zámkem aniž bych to věděl...
Akorád mi nejde do hlavy, že jsem si nikdy nevšiml, že nemám zamčený volant...
Takže - nastartuju a najednou vylítne červená kontrolka a hláška - viz.foto "Steering wheel lock defective!" a "Ignition faulty"
Ale motor už běžel, takže jsem dojel, kam jsem potřeboval...ale jakmile jsem to chcípnul, tak už jsem nenastartoval...když jsem ale přišel k auto druhý den, tak v bez problému nastartovalo, žádná hláška nevyběhla...ale měl jsem už slabší baterku, tak jsem ji dobil a zase na chvíli dobrý...když se mi to stalo podruhé...úplně stejně - zase jsem nastartoval, bum, kontrolky...ale motor už zase běžel, takže jsem opět dojel domu...ale to už jsem si řekl, že do třetice bych taky už mohl volat odtah, tak jsem se jal problém pořešit...
Shlédnul jsem pár videí na YT...včetně těch, jak povolit bezpečnostní šrouby na samotném zámku...zapnul Istu a dal se do práce...
Po sundání krytu nad pedálama ležim na podlaze a koukám zespoda na zámek...a na něm nejsou bezpečnostní šrouby, ale šrouby s imbusovou hlavou...tak si řikám, že buď mám nějaký model, kde už soudruzi neblbli a dali normální šrouby a nebo...se v tom už někdo vrtal...tak jsem se vysoukal z pod pedálů a koukám, že do zámku nevede kabel...zašátrám tedy kolem a vytáhnu kabel a na něm modul...ofrčenej průhlednou izolepou...čumim na to jako blázen, jak je možný, že modul hází chybu zámku...s tímto jsem nepočítal

Zámek volantu jsem odšrouboval a vyndal ven. Díky těm imbusům to šlo v pohodě. Já se těšil, že se utkám s bezpečnostníma šroubama...Dremel připravený...a nakonec z toho nic nebylo...ale když jsem viděl ten přístup k těm šroubům, tak jsem byl rád, že jsem to dělat nemusel...
Kamarád mi věnoval baterku, sice ne novou, ale lepší než ta moje stará...a od té doby je to OK.
Takže pravděpodobná příčina je slabá baterka...a nebo prostě odešel ten modul...
K tomu zámku - koukal jsem do něj a podle mě je šance, že by se za jízdy nějak sám odskočil a zamknul volant, mizivá...bez elektriky se ten elektromotorek neotočí...takže neodjistí západku...já mám auto 2 roky a jezdil jsem celou dobu s odpojeným zámkem aniž bych to věděl...
Akorád mi nejde do hlavy, že jsem si nikdy nevšiml, že nemám zamčený volant...

- Přílohy
-
- 20200607_203719.jpg (1.44 MiB) Zobrazeno 6075 x
-
- 20200607_195249.jpg (1000.16 KiB) Zobrazeno 6075 x
-
- Fotografie3849.jpg (750.35 KiB) Zobrazeno 6075 x
Re: ELV zámek
Pro ty, kteří nevědí, jak ten zámek vypadá, přikládám pár fotek.
- Přílohy
-
- 20200607_215501.jpg (775.75 KiB) Zobrazeno 6075 x
-
- 20200607_215338.jpg (543.46 KiB) Zobrazeno 6075 x
-
- 20200607_215327.jpg (824.69 KiB) Zobrazeno 6075 x
-
- 20200607_215316.jpg (740.58 KiB) Zobrazeno 6075 x
Re: ELV zámek

Mě to teď už nezlobí, tak předpokládám, že je zdárně opraveno. Vyměnil jsem modul + baterku a je to OK. Takže jednou z těchto věcí to bylo...já to tipuju na baterku...že to mělo nízké napětí a začal blbnout i ten modul...ale třeba byl i ten modul už KO...i když je divné, že chvíli makal a najednou házel chybu...
Ten zámek samotný tam dávat zpátky nebudu...je tam zbytečný, když stejně není zapojený. Vygooglil jsem na ebay nový origo za 5.000,-...ale funkce zamknutého volantu klidně oželím.
A jednotka CAS opravdu počítá cykly (předpokládám zamykání/odemykání). Protože i Ista píše, že když se vyměňuje celý zámek za nový, tak součástí procedury je vynulování počítadla v jednotce CAS - asi aby jednotka "věděla" že tam je nový zámek a ten zase pár cyklů vydrží.
Podle mě to počítadlo, když dojde k nějakému počtu, tak vydá jako varování (žlutá kontrolka ?), že už by bylo dobré ten zámek raději vyměnit, protože už toho má dost za sebou a mohl by se třeba zaseknout...což znamená odtah...
Re: ELV zámek
Přesně tak - ten emulátor tam supluje zámek. Kdybych ho tam nedal, tak to podle mě nenastartuje.
Nezkoušel jsem to, ale pochybuju, že by to s odpojeným zámkem nastartovalo...to by to asi měli zloději moc jednoduchý
Nezkoušel jsem to, ale pochybuju, že by to s odpojeným zámkem nastartovalo...to by to asi měli zloději moc jednoduchý

Re: ELV zámek
Ano, když odpojíš zámek a píchneš to do emulátoru, tak to bude fungovat. Pro to je vlastně ten emulátor na světě
Ten zámek samotný už je tam pak k ničemu...je to jen kus železa a bez přívodu je to prostě mrtvý. Snejk psal, že je třeba to i tak vyndat, aby "jsi se nedivil". Čemu by se člověk měl divit nevím
Asi myslel, že by se ten zámek mohl i bez přívodu nějak samovolně zaseknout - nevím, třeba se k tomu vyjádří.
Já jsem právě z toho důvodu možného samovolného zamknutí ten zámek prozkoumával, a aby se ta packa vysunula a zamkla volant, tak to se ten elektromotorek musí docela hodněkrát otočit...podle mě je to bez elektriky nereálný. Jak už jsem psal, jezdil jsem s tím takhle 2 roky a nic...nicméně, když ten zámek odpojíš, tak už tam k ničemu není...takže třeba pro jistotu ho vyndat na škodu určitě není...

Ten zámek samotný už je tam pak k ničemu...je to jen kus železa a bez přívodu je to prostě mrtvý. Snejk psal, že je třeba to i tak vyndat, aby "jsi se nedivil". Čemu by se člověk měl divit nevím

Já jsem právě z toho důvodu možného samovolného zamknutí ten zámek prozkoumával, a aby se ta packa vysunula a zamkla volant, tak to se ten elektromotorek musí docela hodněkrát otočit...podle mě je to bez elektriky nereálný. Jak už jsem psal, jezdil jsem s tím takhle 2 roky a nic...nicméně, když ten zámek odpojíš, tak už tam k ničemu není...takže třeba pro jistotu ho vyndat na škodu určitě není...
Re: ELV zámek
Teď mě ale dochází, že třeba se ten zámek může zaseknout v nějaké jiné poloze než v odemčené...a to potom je asi dobrý ten zámek raději vyndat...já jsem ho měl v poloze "odemčeno" a z této polohy se samovolně do "zamčeno" dostane bez elektriky jen opravdu těžko.
Ale kdyby byl zaseklý třeba někde v poloze "skoro zamčeno"...tak kdo ví, jestli by třeba nezaskočil...takže když o tom teď ještě uvažuju, tak bych se taky přikláněl raději k tomu, ten zámek vyndat...pak to bude jistota...že se někde při jízdě nezamkne volant
Ale kdyby byl zaseklý třeba někde v poloze "skoro zamčeno"...tak kdo ví, jestli by třeba nezaskočil...takže když o tom teď ještě uvažuju, tak bych se taky přikláněl raději k tomu, ten zámek vyndat...pak to bude jistota...že se někde při jízdě nezamkne volant

Re: ELV zámek
U mě byl ten zámek daný zpátky komplet, nic z něj nekuchali. Jen byl zpátky přišroubován imbus šroubama.
Vyndat ty trhací šrouby musí být docela ojeb...to každopádně
ale tyč kvůli tomu není třeba vyndavat...na YT je pár videí, jak to dělaj.
Vyndat ty trhací šrouby musí být docela ojeb...to každopádně
