pavproch píše:Ešče dodatek k přezouvání..... po dnešním tělocviku kolem brambora2 s nůžkovým zvedákem mě teda silně bolijou záda. Pneu-servisákům teda vůbec nezávidím.
Tyhle šrouby (studs) usnadňují nandavání kol. Protože patřim mezi ohrožené seniory, používám rázový akumulátorový utahovák.
Já to nasazování kol mám ještě komplikované 10mm podložkama, čili musím trefit tři díry na sebe - občas je to opravdu na šlaktrefení - "mobilis in mobili" (pro ty co nečetli žila verna - 20000mil pod mořem - "pohyblivý v pohyblivém" ....
Kdysi bývalo v autech nářadí a v něm "synchonizační" tyčka pro montáž kol - viz obrázek a červený rámeček.
Strčí se to do náboje (do některé díry pro šroub) plastovým koncem, pak nasadí kolo, lehce utáhne jeden-dva šrouby, tyčka vyndá a dokončí operace.
Jo tak na to je ten šperhák? Aha to budu používat, v E36 werkzeuge tam je. Já pořád hledal triangl, abych si na něho mohl zacinkat.
Haluz to pošlu Zedníčkovi do soutěže "Kurňa, ..co to je!?"
Ps. ty štefty taky dobrej tip
Naposledy upravil(a) Totic dne ned 05.04.2020 21:49, celkem upraveno 1 x.
Tak. Pokud se něco nepopsuje, tak zítra budu mít veškeré potřebné díly na podvozek na hromadě a pudu domlouvat termín k Michalovi. Sem moc zvjedav / těším se na následné pocity z jízdy.
Ukazovala, že chybí přesně půlka = 1/2 litru. Taxem dolil. Ale měrka dalších ca 250 km stále ukazovala tu půlku. Až po asi třech jízdách a těch 250km najednou ukazuje plno. Chjo no, nebyl by lepší staromódní klasický kus "drátu" ponořený do woleje?
Tak. Všechny díly na podvozek (+ komplet brzdy) mám, termín už je taky s Michalem domluvený....
Co bude následovat?!?
Odpovím si sám: Vím že s novýma brzdama budu muset za matizem (Michalova univerzální diag si zrovna s resetem brzd nerozumí) a přitem uděláme i to CA "off".
Ale!: se mi to přemýšlení co, kde kdy, jak, jestli udělat tak zalíbilo, že hledám in(g)spiraci pro .... pokračování přemýšlení a následně dělání.... nějaké nápady, co ještě na bramborovi2 vylepšit/předělat/vytunit/posunou dále?
Jen sem si skoro jist, že do komplet motoru (ie. od sání až po koncovky výfuku) radši gabat nebudu, ať si nezadělávám na případné problémy na ME (STK)....
pavproch píše:Tak. Všechny díly na podvozek (+ komplet brzdy) mám, termín už je taky s Michalem domluvený....
Po sobotní (první jarní) i nedělní vyjížďce s m4Zlikem musím teda znova konstantovat, že ten OEM m-paket podvozek brambora2 je jízdně opravdu "katastrofa". Doufám (sem náramně zvjedaff) že se to těma úpravama aspoň trochu přiblíží (jízdně) m4Zlikovi (kterýho mám ale taky na podvozku dost "poštelovanýho"). Příští ca středu budu chytřejší...... možná.... nebo budu tlouct halvou vo zeď, že sem do toho "gabal"....
Malé zamyšlení..... neska sem na STK asi hodinu vykecával (to že je člověk objednaný na konkrétní hodinu neznamená, že tam nebude čekat.... ale výrazně míň než když objednaný není) se známým (hardcore nadšenec do aut) a ..... ať na to koukám zprava zleva zespoda zeshora, tak si už nové autí nekoupím.... pominu-li (dnes už povinná) foukátka a (skoro povinnou) AT, asi bych nezkousnul všechny ty šmíráky (ecall, GPS) a (nevypínatelné) pomocníky a asistenty (starající se málem už i o to, esli mám dobře utřenou prtel).
God bless brambor2..... :lovestruck:
(Fčíl si teda ešče neskromně přeju, aby dlouho dobře sloužil a hlavně abych to někde někdy nějak neposlal do škarpy nebo něco horšího..... )
Chjo, no.... už zase semi ve škebli rojí katastrofické scénáře.... dvorní mechanik Michal má od fčera ráno brambora2 na operačním sále ("silné" upgrade podvozku + komplet nové brzdy) a měl to mít neska hotové, měl mi volat. Nevolal. A mně se nechce mu volat, abych se (už zase) nedozvěděl nějakou yoboffku. Co sa zase popsulo?
Dávám si ale závazek - budu (morálně) silný a zítra ráno mu brnknu...
Tak brambor2 je hotový, zdrželo se to na geošce, kde prý byla fronta jak na banány za totáče. Za chvíli si pro něj du, paxem písnu první průjmy z jízdy s "novým" podvozkem.
Tak asi jo, zdá se to být (10km, pomalu) jistější, klidnější, prkennější. A jen o fous nižší než to bylo. Zítra zajedu brzdy z Bumbálky a skáknu ke Strnadlovi převážit kola a paxem dám podrobnější fieldreport.
Takže podrobněji - sem byl zajet brzdy z Bumbálky dolů, první jízda 3x lehce zpomalit, druhá 3x víc intenzivně a třetí ze 120/160/200 skoro na nulu bržděním "na krev" (což šlo, páč úplně bez provozu). Zajeto.
Paxem to vzal z5 přes Pustevny (zatáčky, pěkný nový asfalt) a pak na Soláň (zatáčky a hrbolatý, velmi nepěkný asfalt). A jako jo, je to fčíl podvozkově mnohem blíž m4Zlikovi, než to bylo před upgrade, spokojenost (Michal následně dostal instrukce vše demontované teda vyhodit). Lepší to už asi nebude (čti: už sa mi dál nechce ftym hrabat) i dyž asi by tam ještě bylo co vylepšovat (pod plnýma brzdama nebo pod plným plynem za dva - vzadu svor - to lehounce, ale opravdu lehounce kličkuje).
Ty ramena ///M3 (větší odklony+ tužší uložení) tomu přidaly dost, má to v zatáčkách takovou "lepší = rychlejší = jasnější = přímočarou odezvu na točení volantem. Spokojenost. Trochu vyšší hlučnost/přenos všeho do volantu mi neva, právě naopak.
Jo, je to jen o malý kousek níž, než to bylo na M-paket podvozku (vlastně to ani není vidět, že je to níž - to poznám až někde u pankejtu) ale je to výrazně prkennější - mnohem méně se to houpá.
Nemluvím o naklánění - naklání se to taky výrazně míň, ale to je zásluha tužších stabíků, ne pružin.
Btw, stabíky (zadní) - neska na rozbitém pod plným v zatáčce na mě (i přes svor) už důrazně promluvila i stabilizace....
Chlopi, zkuste mě nasměřovat na co se zaměřit, co ještě vylepšit abych byl na 100% spokojen, zatím sem asitak na 98%.....
Když srovnám jízdní vlastnosti (podvozkově) m4Zlika a brambora2, tak se po úpravách podvozku brambora2 hodně moc sblížily, ale stále tam je nepatrný rozdíl: zatímco m4Zlik jede v ostřeji ježděných zatáčkách (na učebnicově rovném asfaltu bez kolejí) jako motokára na milimetry jistým, plynulým obloukem přesně tam, kam ho pošlu volantem, brambor2 se ve stejné situaci chová malinko nejistě, jakoby v tu chvíli jel po podélné oblině a po té oblině sjížděl chvíli doprava a chvíli doleva pár centimetrů od ideální stopy.... prostě není tam v zatáčkáh ta milimetrová motokárová přesnost a jistota....