Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#241 Příspěvek od BudVlad »

pavproch píše:Ešče dodatek k přezouvání..... po dnešním tělocviku kolem brambora2 s nůžkovým zvedákem mě teda silně bolijou záda. Pneu-servisákům teda vůbec nezávidím.
Tyhle šrouby (studs) usnadňují nandavání kol. Protože patřim mezi ohrožené seniory, používám rázový akumulátorový utahovák.

Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#242 Příspěvek od pavproch »

Zajímavé, díky za tip.

Já to nasazování kol mám ještě komplikované 10mm podložkama, čili musím trefit tři díry na sebe - občas je to opravdu na šlaktrefení - "mobilis in mobili" (pro ty co nečetli žila verna - 20000mil pod mořem - "pohyblivý v pohyblivém" .... :twisted:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#243 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kdysi bývalo v autech nářadí a v něm "synchonizační" tyčka pro montáž kol - viz obrázek a červený rámeček.
Strčí se to do náboje (do některé díry pro šroub) plastovým koncem, pak nasadí kolo, lehce utáhne jeden-dva šrouby, tyčka vyndá a dokončí operace.
Přílohy
naradi - Copy.jpg
naradi - Copy.jpg (107.62 KiB) Zobrazeno 3987 x
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#244 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

:idea: Jo tak na to je ten šperhák? Aha to budu používat, v E36 werkzeuge tam je. Já pořád hledal triangl, abych si na něho mohl zacinkat.
Haluz to pošlu Zedníčkovi do soutěže "Kurňa, ..co to je!?" 8-)

Ps. ty štefty taky dobrej tip :!:
Naposledy upravil(a) Totic dne ned 05.04.2020 21:49, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#245 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kovový konec je do klíče na svíčky, je to multifunkční nástroj :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#246 Příspěvek od pavproch »

Tak. Pokud se něco nepopsuje, tak zítra budu mít veškeré potřebné díly na podvozek na hromadě a pudu domlouvat termín k Michalovi. Sem moc zvjedav / těším se na následné pocity z jízdy.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#247 Příspěvek od pavproch »

Elektronická měrka woleje = chjo no....

Ukazovala, že chybí přesně půlka = 1/2 litru. Taxem dolil. Ale měrka dalších ca 250 km stále ukazovala tu půlku. Až po asi třech jízdách a těch 250km najednou ukazuje plno. Chjo no, nebyl by lepší staromódní klasický kus "drátu" ponořený do woleje?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#248 Příspěvek od pavproch »

Tak. Všechny díly na podvozek (+ komplet brzdy) mám, termín už je taky s Michalem domluvený....

Co bude následovat?!? :twisted:

Odpovím si sám: Vím že s novýma brzdama budu muset za matizem (Michalova univerzální diag si zrovna s resetem brzd nerozumí) a přitem uděláme i to CA "off".

Ale!: se mi to přemýšlení co, kde kdy, jak, jestli udělat tak zalíbilo, že hledám in(g)spiraci pro .... pokračování přemýšlení a následně dělání.... nějaké nápady, co ještě na bramborovi2 vylepšit/předělat/vytunit/posunou dále?

Jen sem si skoro jist, že do komplet motoru (ie. od sání až po koncovky výfuku) radši gabat nebudu, ať si nezadělávám na případné problémy na ME (STK)....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#249 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Tak. Všechny díly na podvozek (+ komplet brzdy) mám, termín už je taky s Michalem domluvený....
Po sobotní (první jarní) i nedělní vyjížďce s m4Zlikem musím teda znova konstantovat, že ten OEM m-paket podvozek brambora2 je jízdně opravdu "katastrofa". Doufám (sem náramně zvjedaff) že se to těma úpravama aspoň trochu přiblíží (jízdně) m4Zlikovi (kterýho mám ale taky na podvozku dost "poštelovanýho"). Příští ca středu budu chytřejší...... možná.... nebo budu tlouct halvou vo zeď, že sem do toho "gabal".... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#250 Příspěvek od pavproch »

Malé zamyšlení..... neska sem na STK asi hodinu vykecával (to že je člověk objednaný na konkrétní hodinu neznamená, že tam nebude čekat.... ale výrazně míň než když objednaný není) se známým (hardcore nadšenec do aut) a ..... ať na to koukám zprava zleva zespoda zeshora, tak si už nové autí nekoupím.... pominu-li (dnes už povinná) foukátka a (skoro povinnou) AT, asi bych nezkousnul všechny ty šmíráky (ecall, GPS) a (nevypínatelné) pomocníky a asistenty (starající se málem už i o to, esli mám dobře utřenou prtel).

God bless brambor2..... :lovestruck:

(Fčíl si teda ešče neskromně přeju, aby dlouho dobře sloužil a hlavně abych to někde někdy nějak neposlal do škarpy nebo něco horšího..... :idea: )
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#251 Příspěvek od pavproch »

Chjo, no.... už zase semi ve škebli rojí katastrofické scénáře.... dvorní mechanik Michal má od fčera ráno brambora2 na operačním sále ("silné" upgrade podvozku + komplet nové brzdy) a měl to mít neska hotové, měl mi volat. Nevolal. A mně se nechce mu volat, abych se (už zase) nedozvěděl nějakou yoboffku. Co sa zase popsulo?

Dávám si ale závazek - budu (morálně) silný a zítra ráno mu brnknu... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#252 Příspěvek od pavproch »

Tak brambor2 je hotový, zdrželo se to na geošce, kde prý byla fronta jak na banány za totáče. Za chvíli si pro něj du, paxem písnu první průjmy z jízdy s "novým" podvozkem.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#253 Příspěvek od pavproch »

Tak asi jo, zdá se to být (10km, pomalu) jistější, klidnější, prkennější. A jen o fous nižší než to bylo. Zítra zajedu brzdy z Bumbálky a skáknu ke Strnadlovi převážit kola a paxem dám podrobnější fieldreport.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#254 Příspěvek od pavproch »

Takže podrobněji - sem byl zajet brzdy z Bumbálky dolů, první jízda 3x lehce zpomalit, druhá 3x víc intenzivně a třetí ze 120/160/200 skoro na nulu bržděním "na krev" (což šlo, páč úplně bez provozu). Zajeto.

Paxem to vzal z5 přes Pustevny (zatáčky, pěkný nový asfalt) a pak na Soláň (zatáčky a hrbolatý, velmi nepěkný asfalt). A jako jo, je to fčíl podvozkově mnohem blíž m4Zlikovi, než to bylo před upgrade, spokojenost (Michal následně dostal instrukce vše demontované teda vyhodit). Lepší to už asi nebude (čti: už sa mi dál nechce ftym hrabat) i dyž asi by tam ještě bylo co vylepšovat (pod plnýma brzdama nebo pod plným plynem za dva - vzadu svor - to lehounce, ale opravdu lehounce kličkuje).

Ty ramena ///M3 (větší odklony+ tužší uložení) tomu přidaly dost, má to v zatáčkách takovou "lepší = rychlejší = jasnější = přímočarou odezvu na točení volantem. Spokojenost. Trochu vyšší hlučnost/přenos všeho do volantu mi neva, právě naopak.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#255 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Konečně motokárka jak má byť.. A ten Eibach je teda spíš víc tuhý, než nížší oproti M paket pružinám?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#256 Příspěvek od pavproch »

Jo, je to jen o malý kousek níž, než to bylo na M-paket podvozku (vlastně to ani není vidět, že je to níž - to poznám až někde u pankejtu) ale je to výrazně prkennější - mnohem méně se to houpá.

Nemluvím o naklánění - naklání se to taky výrazně míň, ale to je zásluha tužších stabíků, ne pružin.

Btw, stabíky (zadní) - neska na rozbitém pod plným v zatáčce na mě (i přes svor) už důrazně promluvila i stabilizace.... :twisted:
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#257 Příspěvek od ph132008 »

Tys to nechal všechno vyhodit? :shock: Škoda, mohl jsi mi zase za pár korun poslat ten přední M-paket stabík... :D

PS: Kdyby ještě náhodou nebyl vyvezenej kontejner a chtěl jsi ten stabík prodat, tak mi pls napiš SZ s cenou.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#258 Příspěvek od pavproch »

Přední m-paket stabík zachráněn, vyhrabán z koňtoše, musím si pro něj zajet, paxe domluvíme. Píšu SZ.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#259 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

pavproch píše:... stabíky (zadní) - neska na rozbitém pod plným v zatáčce na mě (i přes svor) už důrazně promluvila i stabilizace.... :twisted:
Tuhý zadní stabilizátor není vždy výhra, pří správné netuhosti se dá driftovat i bez svoru :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#260 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, zkuste mě nasměřovat na co se zaměřit, co ještě vylepšit abych byl na 100% spokojen, zatím sem asitak na 98%.....

Když srovnám jízdní vlastnosti (podvozkově) m4Zlika a brambora2, tak se po úpravách podvozku brambora2 hodně moc sblížily, ale stále tam je nepatrný rozdíl: zatímco m4Zlik jede v ostřeji ježděných zatáčkách (na učebnicově rovném asfaltu bez kolejí) jako motokára na milimetry jistým, plynulým obloukem přesně tam, kam ho pošlu volantem, brambor2 se ve stejné situaci chová malinko nejistě, jakoby v tu chvíli jel po podélné oblině a po té oblině sjížděl chvíli doprava a chvíli doleva pár centimetrů od ideální stopy.... prostě není tam v zatáčkáh ta milimetrová motokárová přesnost a jistota....

Po čem jít?

Kuju už předem za nápady.
Odpovědět