Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#21 Příspěvek od Stickler »

Děkuji za odpověď. :)
Právě že v kontextu odvětrávání jsem neřešil nic. Konkrétně na co jsem sahal:

Samotná palivová pumpa + vevnitř jsem samozřejmě sahal na 2 černé přívodní trubky od podávací pumpy v nádrži, na samotný přívod paliva k pumpě (tam se mi zmrvila ta jistící plastová "spona", kterou samostatně nelze sehnat, tak jsem musel koupit zánovní podávací pumpu, ze které jsem to vyměnil, jinak by to nedrželo :D) a na horní kabeláž + odvzdušnění, kdy, přiznám se, ta horní hadička odvzdušnění na víčku opět nedrží 100% vlivem špatného zajištění sponou, no drží (navíc působí i gravitace, když je směrem k víčku) a nemyslím, že by byl problém zrovna v tomto..
To je vše, na nic dalšího jsem nesahal. :sarcasm:

Spolu s problémem plné nádrže se projevuje i problém prázdné nádrže. Nebo asi spíše nejde o problém, ale stejně to raději napíšu.
Vlivem vymýšlení pozice té pumpy se mi podařilo nakalibrovat to tak, že 0 dojezd = 0 v nádrži bez další rezervy.
No už při dojezdu nějakých 50km se zhruba ještě 4 litry v nádrži auto pod plným plynem třeba v zatáčce výrazně cukne (jako bych snad šlápl na brzdu). Předpokládám ale že nepůjde o nic jiného, než o malý stav benzínu v nádrži, kdy se v zatáčce přelije a v tu chvíli není pumpa schopna čerpat benzín a tak se stane toto. :?:
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#22 Příspěvek od BudVlad »

Mám upravený N53 na 300 PS. Při normálním provozu na silnici jsem neměl žádný problém, ale na okruhu při plném zatížení šelo auto do nouzáku. Diagnostika ukázala low pressure, tak jsem vyměnil pressure sensor. Nepomohlo to, ale na e90post jsem se dočetl že N54 mají stejný problém po zvýšení výkonu a řeší to stage2 čerpadlem. Čerpadlo jsem koupil od Burger Motorsport a instaloval vloni na podzim. Auto jezdí bez problému s plnou i skoro prázdnou nádrží. Na okruhu jsem s tím ještě nebyl, mám ale obavu jestli to nebude nasávat vzduch v zatáčkách protože to nemá kanistr jako orig čerpadlo. Možná že to budu muset ještě řešit.
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#23 Příspěvek od Stickler »

No, to je přesně ono. Já mám Stage 3, origo lpfp to nikdy neudělala, na druhou stranu ale při kalibraci je teď 0 skutečnou nulou, zatímco OEM nastavení je takové, že při dojezdu 0 je reálně v nádrži ještě 5? litrů - v případě Bawora jsem se tedy na skutečný limit s origo pumpou ještě nikdy nedostal, zatímco tady ano. V tomto případě tedy nedokážu říct, jestli je to negativní vlastnost pumpy, nebo jen tím, že jezdím jakoby "více nadoraz" než dřív.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#24 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Fakt bych s tím “nadoraz” nejezdil...
Ad chcipani - mě na e36 dělalo špatné odvetrání nádrže i to, že přestala jet pumpa úplně (predtím kvilela), protože se udělal mega podtlak v nádrži... když jsem otevřel víčko, brutálně si to nacuclo vzduch a bylo slyšet “nafouknuti” nádrže z pod auta... vyřešil jsem to tehdy malou dirkou do víčka, což není ideál, ale tam nebyl sofistikovaný systém kontroly tesnosti...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#25 Příspěvek od Stickler »

Tak určitě bude problém s odvětráním nádrže, protože teď když auto stojí a je teplo, hrozně páchne benzínem (ale bez zjevného úniku) a v nádrži dokonce vždy před tím hlasitě zakloktá.. S otevřeným víčkem nádrže nic, jen občas lehký odér benzínu jak je obvyklé.
Co kromě servisu s tím? Co tedy kontrolovat? Toto ještě ani na podzim nebylo, až teď na jaře po oteplení.. :|
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#26 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jako pokud v okolí auta cítíš benzín, tak 100% je nějaká netěsnost na tom odvětrání a dělá ti to ty trable. Cítit nesmí být nic :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#27 Příspěvek od Stickler »

A dokázal bys mě navést co kde hledat, nebo je to zásah pro servis?

Děkuji :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#28 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jak jsem ti posílal ty odkazy z ETk, tak tam vidíš jak je tažený to odvětrání nádrže. Každopádně už teď lituju toho kdo to bude dělat :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#29 Příspěvek od Stickler »

Aha, tak na to mrknu, nebyl jsem si jistý jestli je to komplet. :)
No, uvidím co zmůžu, jinak servis. :D
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#30 Příspěvek od BudVlad »

Stejné čerpadlo jsem instaloval vloni na podzim a auto jezdí bez problému. Postupoval jsem podle návodu na YouTube a není to žádná obtížná instalace. Musí se dát pozor na odpojení odvětrání nádrže. Často praskne spona odvětrávací hadice a proto je v kitu náhradní spona.
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#31 Příspěvek od Stickler »

No spona na horní části odvětrávání mi nedrží jak má (i když nevím jestli to může mít vliv, protože nasazené to na tom je docela pevně, jen se to dá silou sundat a spona tomu nezabrání), no ta náhradní je bohužel větší než originál, takže ta mi nepomohla..
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#32 Příspěvek od Stickler »

No, včera a dnes jsem na to koukl a uvidíme.
Vytáhl jsem poprvé i podávací pumpu, zjistil jsem mimo jiné špatnou a lámající se plastovou pojistku hadičky (neštěstí jsem měl doma z dřívějška jednu náhradní, takže jsem to hned vyměnil), nějaký bordel na takovém tom plastovém sítku a kdoví proč rozpadlou plastovou část u pružiny.
U samotné pumpy jsem dnes našel odpojenou hadičku odvzdušnění se spadlou plastovou pojistkou v nádrži (nebyla tam, tak jsem v té plné nádrži poslepu hledal, než jsem to nahmatal), což ale nevím jestli se stalo včera při demontáži té podávací pumpy, nebo to někdy prostě vypadlo, což tak vypadá, když byla ta pojistka v nádrži, což bych sám určitě nedopustil.
Auto brumlalo a chrchlalo, ale když se to chvíli všechno odvzdušnilo, chod je momentálně s nádrží plnou na 90% zcela v pořádku.
Tak uvidím jestli byla závada jen tak banální, nebo jsem vyřešil jen dílčí blbiny a problém bude ještě jinde. :sigh:
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#33 Příspěvek od BudVlad »

Mělo by to být v pořádku. Nikde jsem nečetl že by stím měl někdo potíže a mě to také funguje dobře. Prý se má také vyměnit těsnění pod víkem nádrže (16116763860), tak to ještě udělám.
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém

#34 Příspěvek od Stickler »

Dobrý tip, to bych taky mohl. Díky.
Odpovědět