Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Ahoj všem,
dnes jsem na své E92 335i měnil LPFP za Fuel-it Stage2, která má být plug&play, viz.:
https://burgertuning.com/products/n54-f ... 2501195971
Jenže to tak úplně není.. Nasadil jsem plovák (výlisek na jeho usazení + 2 otvory), dole nasadil nový filtr a vše v autě zapojil.
Jenže pumpa zjevně nefunguje jak má. Startovat lze, no chod motoru není dobrý. Výfuky více čadí a nevoní to, otáčky volně kolísají (studený motor), vždy náhle spadnou třeba na 700ot/min, kde se motor až dusí, že to málem zdechne pak se zase vrátí cca na 900 - 1.000ot/min. Zároveň, když nemám vše zakrytované, slyším od pumpy drobné vysokotónové pískání, což taky nevím, zda je normální, někde se něco zkratuje vlivem možné koncentrace benzínem, nebo je problém jinde..
Zároveň při nastartovaném motoru (asi minuta) viditelně začala klesat ručička stavu nádrže - nikde nic viditelně neteče, spíše zde bude opět problém elektroniky, nebo z nějakého důvodu plováku.
Upřímně nechci s autem jezdit a zkoušet to, aby se ještě něco více nepo..
Neví někdo kde může být chyba? Snad jediný rozdíl oproti OEM řešení (když pominu celý ten plastový bílý válec) je, že ten jejich držák nemá úchyty na 2 černé hadičky, které na tom starém byly chycené, ale nebyly k ničemu připojené.
Díky předem.
dnes jsem na své E92 335i měnil LPFP za Fuel-it Stage2, která má být plug&play, viz.:
https://burgertuning.com/products/n54-f ... 2501195971
Jenže to tak úplně není.. Nasadil jsem plovák (výlisek na jeho usazení + 2 otvory), dole nasadil nový filtr a vše v autě zapojil.
Jenže pumpa zjevně nefunguje jak má. Startovat lze, no chod motoru není dobrý. Výfuky více čadí a nevoní to, otáčky volně kolísají (studený motor), vždy náhle spadnou třeba na 700ot/min, kde se motor až dusí, že to málem zdechne pak se zase vrátí cca na 900 - 1.000ot/min. Zároveň, když nemám vše zakrytované, slyším od pumpy drobné vysokotónové pískání, což taky nevím, zda je normální, někde se něco zkratuje vlivem možné koncentrace benzínem, nebo je problém jinde..
Zároveň při nastartovaném motoru (asi minuta) viditelně začala klesat ručička stavu nádrže - nikde nic viditelně neteče, spíše zde bude opět problém elektroniky, nebo z nějakého důvodu plováku.
Upřímně nechci s autem jezdit a zkoušet to, aby se ještě něco více nepo..
Neví někdo kde může být chyba? Snad jediný rozdíl oproti OEM řešení (když pominu celý ten plastový bílý válec) je, že ten jejich držák nemá úchyty na 2 černé hadičky, které na tom starém byly chycené, ale nebyly k ničemu připojené.
Díky předem.

Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
...ještě video co to dělá


Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Tak problém je buď někde u mě (ale za boha nemohu přijít na to co bych měl dělat špatně..), nebo má problém elektronika. Po nahození originálního čerpadla zpět se vše zdálo být OK, až do chvíle, než jsem vyjel auto zaparkovat. Asi po 2 minutách chodu při jízdě náhle zdechl motor (hlavně bez posilovače řízení to bylo vtipné) a startování bylo poměrně dlouhé, než motor naskočil..
Takže už vůbec nevím, co jsem udělal blbě, nebo co dělá blbě auto..
Jak jsem postupoval:
- Odpojil jsem plovák od staré pumpy a připevnil jsem ho na tu novou na příslušné místo
- Připojil jsem konektory na příslušné místo horní části pumpy (pro rozdílný tvar se splést nelze)
- Dolů jsem připevnil filtr
- ...takto upravenou pumpu jsem pak vložil zpět do nádrže. 2 černé hadičky bez konektorů (na OEM pumpě mají 2 plastové klipy na uchycení) není k této nové pumpě kde přichytit, nechal jsem je tedy volně plavat.
- Horní hadička je jen jedna, tam se splést nelze
- Zbývají 2 hadičky - jedna taková žlutohnědá s černým konektorem (připojil jsem přímo k čerpadlu tak, jak byla) a jedna černá s černým konektorem (zapojil jsem do spodní části horního dílu (protikus k horní hadičce) tak, jak to původně bylo).
- Vše jsem zacvakl a přitáhl na místě..
Jediný potencionální problém vidím v uchycení těch dvou hadiček v nádrži. Obě mají totiž už dost vyžvýkané plastové pojistky. Ta na samotné pumpě drží tak pevně, že ji nedokáži nikdy dostat z místa ven, no ta druhá, ze spodní části horního krytu, z nějakého důvodu nelze docvaknout na místo tak pevně, aby ji nebylo možné sundat i rukou. Dosud ale ani navzdory problémům nespadla a drží, jen jediné, co mě snad napadá je, jestli nemá nějakou funkci odvzdušnění a nemá jí jít jen vzduch s tím, že by se do toho netěsnostmi dostalo palivo a způsobovalo ty komplikace. Nevím jak je to funkčně navrženo, jen mě napadl takový postřeh, co kdyby..
Takže už vůbec nevím, co jsem udělal blbě, nebo co dělá blbě auto..

Jak jsem postupoval:
- Odpojil jsem plovák od staré pumpy a připevnil jsem ho na tu novou na příslušné místo
- Připojil jsem konektory na příslušné místo horní části pumpy (pro rozdílný tvar se splést nelze)
- Dolů jsem připevnil filtr
- ...takto upravenou pumpu jsem pak vložil zpět do nádrže. 2 černé hadičky bez konektorů (na OEM pumpě mají 2 plastové klipy na uchycení) není k této nové pumpě kde přichytit, nechal jsem je tedy volně plavat.
- Horní hadička je jen jedna, tam se splést nelze
- Zbývají 2 hadičky - jedna taková žlutohnědá s černým konektorem (připojil jsem přímo k čerpadlu tak, jak byla) a jedna černá s černým konektorem (zapojil jsem do spodní části horního dílu (protikus k horní hadičce) tak, jak to původně bylo).
- Vše jsem zacvakl a přitáhl na místě..
Jediný potencionální problém vidím v uchycení těch dvou hadiček v nádrži. Obě mají totiž už dost vyžvýkané plastové pojistky. Ta na samotné pumpě drží tak pevně, že ji nedokáži nikdy dostat z místa ven, no ta druhá, ze spodní části horního krytu, z nějakého důvodu nelze docvaknout na místo tak pevně, aby ji nebylo možné sundat i rukou. Dosud ale ani navzdory problémům nespadla a drží, jen jediné, co mě snad napadá je, jestli nemá nějakou funkci odvzdušnění a nemá jí jít jen vzduch s tím, že by se do toho netěsnostmi dostalo palivo a způsobovalo ty komplikace. Nevím jak je to funkčně navrženo, jen mě napadl takový postřeh, co kdyby..

Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Tak ačkoli nikdo nepřišel s nápadem a ani servisy po telefonu nebyly schopny poradit, přišel jsem na závadu sám.
I když na pohled vypadala v pořádku, šlo pouze o vadnou plastovou pojistku koncovky odvzdušňovací trubičky zespod, která se nedocvakla správně. Po výměně této pojistky za tu z horního pokračování trubičky už je vše v nejlepším pořádku. Budu jen muset sehnat tuto pojistku pro jistotu i pro ten vršek - tak kdyby někdo znal číslo dílu, nebo tuto zelenou plastovou pojistku měl, dejte prosím vědět
I když na pohled vypadala v pořádku, šlo pouze o vadnou plastovou pojistku koncovky odvzdušňovací trubičky zespod, která se nedocvakla správně. Po výměně této pojistky za tu z horního pokračování trubičky už je vše v nejlepším pořádku. Budu jen muset sehnat tuto pojistku pro jistotu i pro ten vršek - tak kdyby někdo znal číslo dílu, nebo tuto zelenou plastovou pojistku měl, dejte prosím vědět


Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Super že jsi na to přišel
Jen u těch výkonějších čerpadel je jedinej zádrhel, že víc namáhají jednotku pro palivové čerpadlo a ta časem začne taky zlobit
Tak aby jsi se pak za pár měsíců či let nelekl, že tam bude někde chybička
Ale je to spíše sporadická záležitost co se ýká situace 500ps+ kdy ta pumpa potřebuje plný obrátky 

Jen u těch výkonějších čerpadel je jedinej zádrhel, že víc namáhají jednotku pro palivové čerpadlo a ta časem začne taky zlobit



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Díky za info, dobré vědět předem 


Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
a kolik tam máš koní že už ti to nestíhá seriova LPFP? dokonce bych si řekl že serie musí třeba 450PS dát, a jak se vlastně projevuje když LPFP nestíhá? bych si laicky řekl že HPFP si "nasaje" když tam není vzduch, co se stane? začně padat tlak HPFP? nebo to DME odstaví dřív než k tomu dojde?
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
pro dobrej pocit. tech 450ps udrzi i seriova lpfp i hpfp... ale tunink musi bejt vsude to je pak hned lepsi pocit
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
450-470ps na benzín udrží seriová pumpa, ale blíží se hraně svých možností, to znamená že nestačí pak zásobovat rail na kterém začne klesat tlak a hrozí chudoba - KO motor 
Pokud by jsi chtěl jezdit směs E50 nebo čistou E85, tak je výkonější čerpadlo nutnost, ono tím líhem to starý stejně dřív nebo později popravíš

Pokud by jsi chtěl jezdit směs E50 nebo čistou E85, tak je výkonější čerpadlo nutnost, ono tím líhem to starý stejně dřív nebo později popravíš

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Kluci, kluci, kdybyste se radši normálně zeptali bez těch vašich spekulací a fantasmagorií...
Aktuálně mám cca 400HP. A proč novou pumpu? Třeba proto, že stará OEM byla vadná (pokles výkonové křivky při cca 5.500ot/min s důsledkem poklesu výkonu o cca 40HP a 30Nm) a když už jsem kupoval novou, koupil jsem rovnou takovou, která zvládne další plánované úpravy motoru pro výkon 500-600HP...?

Aktuálně mám cca 400HP. A proč novou pumpu? Třeba proto, že stará OEM byla vadná (pokles výkonové křivky při cca 5.500ot/min s důsledkem poklesu výkonu o cca 40HP a 30Nm) a když už jsem kupoval novou, koupil jsem rovnou takovou, která zvládne další plánované úpravy motoru pro výkon 500-600HP...?


Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Kluci, je potřeba po výměně pumpy nějak kalibrovat ŘJ kvůli správnému ukazateli stavu paliva v nádrži?
Dnes se mi totiž stalo, že mi auto několikrát při cca 10km jízdě spadlo do nouzáku, netuším proč (nemám diag) a nakonec mi zdechlo úplně. Ačkoli jsem měl uvedený dojezd 34km, napadlo mě, zda náhodou nedošel benzín a prošel jsem se k čerpačce koupit kanystr a 5l benzínu. Opravdu to bylo tím (tedy nouzák nevím, ale pak už se znovu neobjevil), auto pak naskočilo, no pokud by v nádrži bylo jen oněch 5l benzínu po doplnění a nic víc, měla by přece hned svítit rezerva. Jenže to se nestalo a ukazatel psal 8l v nádrži..
Vyjmul jsem opět pumpu, zkontroloval plovák, no vše je OK. Jediný potencionální HW problém mě napadá v tom, že stará pumpa měla horní a spodní díl spjatý kratšími kablíky a plastovým "drátkem", který je držel u sebe, nová pumpa ale k hornímu dílu není spjata tak blízko, protože kablíky jsou delší a ten úchyt chybí - tak leda jestli spodní díl neleží na dně nádrže tak, že brání plováku ukázat 0..
Dnes se mi totiž stalo, že mi auto několikrát při cca 10km jízdě spadlo do nouzáku, netuším proč (nemám diag) a nakonec mi zdechlo úplně. Ačkoli jsem měl uvedený dojezd 34km, napadlo mě, zda náhodou nedošel benzín a prošel jsem se k čerpačce koupit kanystr a 5l benzínu. Opravdu to bylo tím (tedy nouzák nevím, ale pak už se znovu neobjevil), auto pak naskočilo, no pokud by v nádrži bylo jen oněch 5l benzínu po doplnění a nic víc, měla by přece hned svítit rezerva. Jenže to se nestalo a ukazatel psal 8l v nádrži..
Vyjmul jsem opět pumpu, zkontroloval plovák, no vše je OK. Jediný potencionální HW problém mě napadá v tom, že stará pumpa měla horní a spodní díl spjatý kratšími kablíky a plastovým "drátkem", který je držel u sebe, nová pumpa ale k hornímu dílu není spjata tak blízko, protože kablíky jsou delší a ten úchyt chybí - tak leda jestli spodní díl neleží na dně nádrže tak, že brání plováku ukázat 0..


Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Na 99% si myslím, že je to tou pumpou. Její poloha nejspíš není 100% stejná jako u původní. Zas takový P&P to asi není. Kdysi jsem řešil podobný problém, když jsem měl málo paliva, tak v zatáčce mi auto zdechalo. Musel jsem ji vymyslet lepší usazení... ale bylo to jiný auto podotýkám.
A k tomu škubání... zkus tam dát původní pumpu. Taky bych se nedivil, kdyby to tím bylo.
A k tomu škubání... zkus tam dát původní pumpu. Taky bych se nedivil, kdyby to tím bylo.
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Děkuji za zkušenost, asi jo, zkusím vymyslet jiné uchycení.. Zase takové plug&play jak psali to není
Jinak to škubání mě taky v této spojitosti napadlo, ačkoli je zvláštní, že to není vynechávání, ale vyloženě jako by auto brzdilo.. Starou pumpu mám bohužel rozebranou na molekuly, tak případně zkusím změnit to uchycení a možná se nakonec povede vyřešit i to škubání.
Faktem je, že všechny problémy přišly až spolu s prázdnou nádrží (s novou pumpou poprvé), do té doby žádné škubání, či nouzový režim nebylo, stejně jako se starou pumpou fungoval ukazatel jak má, nikdy se mi tak nestalo, že bych jel až do 0, než mi to zdechne..

Jinak to škubání mě taky v této spojitosti napadlo, ačkoli je zvláštní, že to není vynechávání, ale vyloženě jako by auto brzdilo.. Starou pumpu mám bohužel rozebranou na molekuly, tak případně zkusím změnit to uchycení a možná se nakonec povede vyřešit i to škubání.
Faktem je, že všechny problémy přišly až spolu s prázdnou nádrží (s novou pumpou poprvé), do té doby žádné škubání, či nouzový režim nebylo, stejně jako se starou pumpou fungoval ukazatel jak má, nikdy se mi tak nestalo, že bych jel až do 0, než mi to zdechne..


Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Huff, tak jsem se dal do opravy umístění té pumpy. Jako každá podobná ptákovina, i toto si vyžaduje metodu pokus-omyl. Vytáhl jsem dnes pumpu z auta ven a za pomoci ohebného drátku od oka přidělal obě části "sendviče" k sobě. Následně šel zkusit do auta. Chvíli fungovalo, dojezd jakž takž taky odpovídal, no pak to zase zdechlo, i když palivo v nádrži ještě bylo. Podruhé jsem tedy zkusil dojezd ještě zpřesnit a drátek ještě zkrátit, no ačkoli byl dojezd přesnější, auto zdechalo čím dál častěji. Pochopil jsem tedy, že už spíše nasává vzduch a čerpadlo musí jít níž. Opět jsem tedy vzal pumpu domů, cvakl o něco patřičně delší nový drátek a opět k sobě chytil. Zvolil jsem takovouto netradiční metodu, aneb vršek s uzlíkem, hořákem zataveným do sebe, chytnutý do původního očka pro tyto účely, spodek jsem pak za pomoci slisovaného očka chytil přímo pod šroubek samotného úchytu "čelistí" držáku pumpy.
Toto řešení už bylo o poznání lepší, auto mi už před barákem nezdechalo a tak jsem se, spolu s 5,5l benzínu v kanystru, odvážil vyjet výše do hor, kde je malý provoz. Dojezd plynule ubýval, až se zasekl na 21km, což už mi přišlo nepravděpodobné a divné. Auto navíc už spadlo do nouzáku se zjevným vypadnutím válce, asi chudá směs. Zastavil jsem tedy radši na větším plácku uprostřed lesa u úzké cesty, což se ukázalo jako ideál poté, co mi do pár vteřin motor zdechl (stále s udávaným dojezdem 21km). Pumpu jsem tedy vytáhl, abych se podíval, kolik paliva v nádrži zbylo. Skvělou zprávou bylo, že tam nezbylo takřka nic a ačkoli už jednou padl ten nouzový režim, pumpa byla schopná vysosat takřka vše a auto udržet v chodu. Využil jsem tedy toho a připraveným hadříkem jsem dno nádrže vytřel, protože tam plaval různý maras, který tam při stálé manipulaci s pumpou postupně napadal.
No a protože pumpa fungovala už korektně, ale dojezd byl mimo, bylo mi jasné, že musím něco udělat s plovákem. Pozici mu změnit nelze, je přichycený na pevně stanoveném místě a tak jsem drát plováku od oka přiohnul tak, aby seděl výše a nezachytával se o dno nádrže..
Následně jsem vše smontoval a do nádrže nalil oněch 5,5l. Následovala kontrola v systému, který zaokrouhluje litry na celá čísla bez desetin - ukazoval 5l v nádrži, což sedí vlastně přesně. Posledním krokem byla testovací jízda (cca 15km) a párkrát rozjezdy s plným plynem, kdy auto zatím neškublo ani jednou, takže to fakt asi bylo pumpou.
Tak snad opraveno a fičíme dál
Toto řešení už bylo o poznání lepší, auto mi už před barákem nezdechalo a tak jsem se, spolu s 5,5l benzínu v kanystru, odvážil vyjet výše do hor, kde je malý provoz. Dojezd plynule ubýval, až se zasekl na 21km, což už mi přišlo nepravděpodobné a divné. Auto navíc už spadlo do nouzáku se zjevným vypadnutím válce, asi chudá směs. Zastavil jsem tedy radši na větším plácku uprostřed lesa u úzké cesty, což se ukázalo jako ideál poté, co mi do pár vteřin motor zdechl (stále s udávaným dojezdem 21km). Pumpu jsem tedy vytáhl, abych se podíval, kolik paliva v nádrži zbylo. Skvělou zprávou bylo, že tam nezbylo takřka nic a ačkoli už jednou padl ten nouzový režim, pumpa byla schopná vysosat takřka vše a auto udržet v chodu. Využil jsem tedy toho a připraveným hadříkem jsem dno nádrže vytřel, protože tam plaval různý maras, který tam při stálé manipulaci s pumpou postupně napadal.
No a protože pumpa fungovala už korektně, ale dojezd byl mimo, bylo mi jasné, že musím něco udělat s plovákem. Pozici mu změnit nelze, je přichycený na pevně stanoveném místě a tak jsem drát plováku od oka přiohnul tak, aby seděl výše a nezachytával se o dno nádrže..
Následně jsem vše smontoval a do nádrže nalil oněch 5,5l. Následovala kontrola v systému, který zaokrouhluje litry na celá čísla bez desetin - ukazoval 5l v nádrži, což sedí vlastně přesně. Posledním krokem byla testovací jízda (cca 15km) a párkrát rozjezdy s plným plynem, kdy auto zatím neškublo ani jednou, takže to fakt asi bylo pumpou.

Tak snad opraveno a fičíme dál


Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
hezké laborování, jen aby sis tím neuškodil, to docházení benzínu těm pumpám ani zbytku motoru nedělá moc dobře
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Tak snad ne, neměl jsem na výběr - prvně nevědomky, dnes vědomě, ale bez toho bych to nikdy nevyladil. Věřím, že to auto unese bez újmy 


Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Pěkněj jsi si poradil...



Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Oživím staré téma pro názory zkušených..
Od doby co tuto pumpu mám, má auto problém s volnoběhem po plném nabrání benzínu (je jedno kde, od koho a jestli 95 + VIF, nebo 100) až do cvaknutí pistole bez dalšího tlačení benzínu až po hrdlo.
Auto má někdy 10km, posledně ale asi dokonce až 80km od načerpání problém s udržením otáček, které padají až ke 300, kdy se toto projevuje dokonce i při jízdě ustálenou rychlostí, třeba na tempomat. Auto jako by sálo chudou směs, začne se dusit a nedokáže udržet rychlost - vždy "jednou za..." na pár sekund - intenzita se projevuje méně a méně čím více benzínu se vyjezdí. Jakmile má auto třeba řekněme půl nádrže (v těch "lepších" případech klidně 3/4), jede naprosto bez jediného problému. Plná nádrž ale dělá vždy toto, ale až od výměny této pumpy.
Moc tomu nerozumím, někoho napadlo zaplněné odvětrání nádrže, jenže mi nedává smysl, proč by pistole vypnula tak pozdě, když jsem s touto částí systému nedělal zhola nic. Zároveň pumpa je v případě plné nádrže vždy kompletně ponořená, takže ani tady bych problém neviděl..
Nenapadá někoho co, nebo kde hledat..? Fakt tento problém nechápu.
Děkuji.
Od doby co tuto pumpu mám, má auto problém s volnoběhem po plném nabrání benzínu (je jedno kde, od koho a jestli 95 + VIF, nebo 100) až do cvaknutí pistole bez dalšího tlačení benzínu až po hrdlo.
Auto má někdy 10km, posledně ale asi dokonce až 80km od načerpání problém s udržením otáček, které padají až ke 300, kdy se toto projevuje dokonce i při jízdě ustálenou rychlostí, třeba na tempomat. Auto jako by sálo chudou směs, začne se dusit a nedokáže udržet rychlost - vždy "jednou za..." na pár sekund - intenzita se projevuje méně a méně čím více benzínu se vyjezdí. Jakmile má auto třeba řekněme půl nádrže (v těch "lepších" případech klidně 3/4), jede naprosto bez jediného problému. Plná nádrž ale dělá vždy toto, ale až od výměny této pumpy.
Moc tomu nerozumím, někoho napadlo zaplněné odvětrání nádrže, jenže mi nedává smysl, proč by pistole vypnula tak pozdě, když jsem s touto částí systému nedělal zhola nic. Zároveň pumpa je v případě plné nádrže vždy kompletně ponořená, takže ani tady bych problém neviděl..
Nenapadá někoho co, nebo kde hledat..? Fakt tento problém nechápu.
Děkuji.
Naposledy upravil(a) Stickler dne stř 18.03.2020 12:12, celkem upraveno 1 x.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N54: LPFP (palivová pumpa) Fuel-It - problém
Co se týče odvětrání nádrže nic jsi neměl rozdělaného ? Z nalévacího hrdla do spolujezdcové strany vede část odvětrání nádrže.
Jako zkusil bych v motorovým prostoru odpojit EVAP ventil (http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... her_valve/), který poutí do sání přes aktivní uhlí odvětrání z nádrže. Tím bych začal jestli není otevřený furt (nevím jak u N54 ale u straších ročníků se otevíral až při větším zatížení motoru) Rozsvítí se ti vrtulník na budíkách, při přidání plynu tak se nelekni
Tím by se dalo vyloučit jaký vliv na to má to odvětrání nádrže .
Pak by mohl být problém někde v netěsnosti na nějaké z těch hadic odvětrání nárdže - tu jednu č.9 jsi měl asi dole ?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... entilat_2/
Jako zkusil bych v motorovým prostoru odpojit EVAP ventil (http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... her_valve/), který poutí do sání přes aktivní uhlí odvětrání z nádrže. Tím bych začal jestli není otevřený furt (nevím jak u N54 ale u straších ročníků se otevíral až při větším zatížení motoru) Rozsvítí se ti vrtulník na budíkách, při přidání plynu tak se nelekni

Tím by se dalo vyloučit jaký vliv na to má to odvětrání nádrže .
Pak by mohl být problém někde v netěsnosti na nějaké z těch hadic odvětrání nárdže - tu jednu č.9 jsi měl asi dole ?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... entilat_2/
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance