Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e92 N54 vs. N55

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lukas S
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pát 21.02.2020 21:48

e92 N54 vs. N55

#1 Příspěvek od Lukas S »

ozivim tema,
rozdily mezi motory jsou popsany na linku nize celkem dobre, plus poruchy na N54 take.

https://www.bmwn54tuners.com/n54-vs-n55-comparison/
https://www.bmwn54tuners.com/8-most-com ... -problems/

Kdyz to shrnu, tak se tam pise, ze n54 trpel na mouchy, ale mel vyrazne vetsi potencial na tuneni. Tyhle 2 veci bych si rad vyjasnil, protoze 335 shanim, ale ideal N54 s LCI xichtem je problem najit (asi jen 04/2010 - 01/2011). Cip nechci, 225kw staci. Ale je fajn mit tu moznost, kdych nekdy chtel.

Vykon
- na N54, kam az se da jit s cipem a kde se lame vykon vs. negativni vliv na zivotnost?
- jake jsou moznosti cipu na N55?
- jinak fyzicky se asi daji menit filtry a cert vi co, coz predpokladam ze lze delat u obou motoru

Spolehlivost
- n54 poruchy v turbech a wastegate, vstriky a jejich cerpadlo, vodni pumpa. N55 to same bez turba a vstriku. Takze n54 s puvodnim turbem a vsriky index 10 ma problemy a novejsi programovatleny index 11 a 12 uz celkem drzi?
- turba a wastegate netusim, jestli je to novejsi 1 twin-scroll alespon spolehlivejsi, plus wastegate jestli je stejne reseny a muze rachtat i v n55?
- cerpadlo na vstriky kolem 10 aftermarket? Je nejaky rok od kdy je uz odlazene a mene poruchove?
Naposledy upravil(a) Lukas S dne ned 08.03.2020 13:18, celkem upraveno 4 x.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e92 N54 vs. N55

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Obrázek

Takže Tak ... :D :D :D :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Lukas S
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pát 21.02.2020 21:48

Re: e92 N54 vs. N55

#3 Příspěvek od Lukas S »

Vycerpavajici a strukturovana odpoved. Tak ja az zase neco budu potrebovat, tak se te urcite zeptam. Akorat, ze ono to neni hlasovani, ale dotaz. Takze byt je tvoje odpoved celkem jasna a prehledna, tak mi nedava vubec nic.

No nic, tak to asi nevime.
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: e92 N54 vs. N55

#4 Příspěvek od Stickler »

Nevím co chceš na tolik otázek slyšet.
N55 už jen z principu koncepce nemůže být tak pružná, ani upravitelná jeho N54, ale zároveň je selským rozumem méně poruchová jak tím, že je novější a poučili se z některých chyb, tak pro jednodušší koncepci.

Hledání LCI modelu nechápu, LCI je hnusné zprznění hezkých nadčasových tvarů E92, tedy muset mít z jakéhokoli důvodu LCI, investuji do úpravy na pre-LCI, které je mnohem hezčí, nadčasovější a agresivnější.

Kolem a dokola nejde o nic jiného než věc preferencí. Na to ti nikdo uspokojivou odpověď nedá, stejně jako na to LCI vs. pre LCI.

Konec hlášení.
Lukas S
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pát 21.02.2020 21:48

Re: e92 N54 vs. N55

#5 Příspěvek od Lukas S »

No to je lepsi odpoved,dik

Ohledne toho LCI, tezko soudit z obrazku, lepsi videt ty dve auta vedle sebe. Kazdopadne mam za to, ze LCI ma jen jiny predni naraznik a jinak jsem nepostrehl jiny "karosarsky" rozdil. Mozna predni svetla jsou asi trochu jina, ledky vzadu. Nejaky prehazeni budiku, plus samozrejme nejaky mechanicky veci uvnitr.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e92 N54 vs. N55

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ono je totiž vtipný odpovídat na takovýhle dotazy co se jako sere víc :D Serou se oboje stejně, u N55 ti občas při lehkým fouknutí vyběhne ojka u 400ps už, u n54 tam je to kolem 500-550 ještě relativně bezpečný :)
U n55 se taky řeši výměna vstřiků , jen to není tak častý jako u n54 a hlavně s takovou náchylností. HPFP se taky sere stejně, vodní pumpá stejná, sere se ... CP praská u obojí ho , sere se to. Zanesený sání karbonem - sere se to. Olej teče z obou dvou, opět se ty těsnění serou stejně :)
U N55 je výhoda servisu turba - regulace se nejebe a necinká :) Ještě jsem teda neviděl nikoho řešit u N55 turbo, že by třeba sáklo olej. U N54 turbo neodejde na hřídelých , ale spíše na té regulaci jenom - oboje je chlazený vodou, takže to je trochu blbuvzdornější :)
Projevy těch motorů jsou bych řekl i diametrálně odlišné, N54 mi přijde taková surovější s hezčím zvukem, n55 je takovej rychlej vysavač bez zvuku :)

Primárně bych hledal N54 manuál (při pěkným kusu automat by se dal vzí) , bez xdrive - indexy 12 všude, žádný jiný ;) Oceníš jakýkoliv další servis který proběhl a je po něm záznam nebo je ověřitelný ;) Vyplatí se vzít radši kousek kterej má velký servis za sebou a víc kiláků, než kupovat auto který ma najeto 100-120 a neproběhlo nic :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Lukas S
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pát 21.02.2020 21:48

Re: e92 N54 vs. N55

#7 Příspěvek od Lukas S »

špica cund (viz hantec), diky Matty

no, cili shanet n54, kde puvodniho nebozaka potkaly vstriky a on je vymeni, cimz dostal index 12, protoze ten je asi od 2010 ne? vim ze 11 od 2009. Jinak mel jsem za to, ze 11 a 12 jsou na tom stejne
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: e92 N54 vs. N55

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Moc nad tím špekuluješ, do toho auta stejně hned nasypeš, jedno jestli oprava nebo úprava... a hledat jen bílou, jen LCI s n54... good luck :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Odpovědět