Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

x-drive cukání

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Odpovědět
Zpráva
Autor
grancoupe
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 08.01.2020 22:46

x-drive cukání

#1 Příspěvek od grancoupe »

Zdravím všechny,
nevíte někdo kolik může být tolerance mm na obvodu mezi přední a zadní pneu aby to necukalo? Mám vzadu 275/35r19 vpředu 245/40r19 dle VTP.
Ve výpočtových tabulkách pneu servisů má být rozdíl 11 mm, já na nových pneu jsem naměřil 25mm. Hankook W320 zimní.
Dle tabulky má ta širší správný obvod ,ale ta přední 245 má delší než má mít (nechápu.. Kolik má výrobce povolenou toleranci?).. širší Korea, užší Hungary výrobce.. Původně tam byli Micheliny, ale každá jiný typ a jiného stáří, tak jsem myslel, že je to tím... Nebylo...
Je ten xdrive opravdu tak citlivý na celkový obvod kola?
musím snad dát požadavek v pneuservise, aby před založením měřili obvody pneu a podle toho nazouvali? i kdyby byla přední a zadní náprava jiná značka ?

Pro úplnost prvně jsem vyměnil přední Micheliny za Hankooky a cukání se pak už jen projevovalo jen při velké akceleraci.. v pneuservise mě řekl, že si mám dát na obě nápravy stejnou značku a budu mít klid , a tak jsem i učinil.. výsledek - zhoršilo se to!!
v pneumatikách už mám 35 tis a k tomu ještě dojebu xdrive. Už nevím kudy kam..

, zítra nebo pozítří jedu do pneu servisu reklamovat ty 245, že nemají správný obvod, tak jsem zvědav kam mě pošlou..
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: x-drive cukání

#2 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Podle mě taky záleží na jak široký ráfek tu pneumatiku nandáš...na širším ráfku se pneumatika trochu roztáhne a tím bude mít menší průměr a tím i obvod než na užším ráfku...

Nedávno se to tu řešilo, jak hodně je ten X-drive citlivý...zkus pohledat...

Jsem rád, že X-drive nepotřebuju... :-)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: x-drive cukání

#3 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Všechny 4 disky a pneu stejné je jistota :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: x-drive cukání

#4 Příspěvek od pavproch »

Já s Xdrive (e91) nalítal skoro 300tis km.... uvádí se, že Xdrive "zkousne" rozdíl obvodů/průměrů pneu DO 1%.
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: x-drive cukání

#5 Příspěvek od Itchythefirst »

Mam podobnou otazku, ale z malicko odlisneho soudku. Poradi si system pro hlidani tlaku v pneu s jinymi pneu na predni a zadni naprave? Pokud je na jedne naprave jina pneu se stejnym rozmerem (ciselne, realne bude asi rozmer nepatrne jiny), pak to zlobi.
grancoupe
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 08.01.2020 22:46

Re: x-drive cukání

#6 Příspěvek od grancoupe »

Gerchan píše:Podle mě taky záleží na jak široký ráfek tu pneumatiku nandáš...na širším ráfku se pneumatika trochu roztáhne a tím bude mít menší průměr a tím i obvod než na užším ráfku...

Nedávno se to tu řešilo, jak hodně je ten X-drive citlivý...zkus pohledat...

Jsem rád, že X-drive nepotřebuju... :-)


Mám zadní rafek J 9,5 místo 9, ale zrovna to zadní kolo má obvod jaky má mít..
Přední 8,5 podle V.T.P. a obvod delší o 2,5cm... vidím problém v pneumatice... měl jsem si ověřit u BMW, které pneu jsou vhodné a nejlépe s hvězdou :roll:
grancoupe
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 08.01.2020 22:46

Re: x-drive cukání

#7 Příspěvek od grancoupe »

Hanz píše:Všechny 4 disky a pneu stejné je jistota :-)
letní jsem měl 20" každá náprava taky jiný rozměr a nebyl s tím žádný problém... akorát tam byly Dunlopy
Uživatelský avatar
CernyPetr
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: čtv 08.03.2007 01:00
Bydliště: Jablonec n.N.

Re: x-drive cukání

#8 Příspěvek od CernyPetr »

Me se to po vymene na zimni kola taky dost zhorsilo, (225/40/18 a 255/35/18 dle TP), tak sem pak vyzkousel ruzny kombinace nahusteni predni a zadni napravy a pomohlo az podhusteni predni na 2 bary a prehusteni zadni na 3,5baru.
Stred predniho kola je ted cca o 1cm niz nez u kola zadniho. Predni kola se tak ted otaci o neco malo rychleji. Nechápu proc, ale v tomto nastaveni to necuka.
Odpovědět