Zdravím všechny,
Když chci nastartovat moje 320D, vložím klíč, stisknu jednou tlačítko rozsvítí se kontrolky, poté zhasnou a zůstane svítit jen zatazena ruční brzda a žlutá kontrolka motoru která ovšem po nastartovani zmizí. V letních dnech když seslapnu brzdu a stisknu tlačítko po druhé auto okamžitě nastartuje ale teď když bylo rano kolem 4 stupňů tak při stisknutí tlačítka s brzdou auto nenastartuje okamžitě ale rozsvítí se symbol zhavicich svíček (taková ta spirála) a autu trvá třeba sekundu než kontrolka zhasne a až pak nastartuje. Moje otázka teda zní, je to normální jev? Nebo jsou zhavici svíčky špatný a měli by se vyměnit?? A co ta kontrolka motoru? Když nastartuju na první stisknutí ani se neobjeví ale když na druhé tak ano. Moc děkuji za odpověď
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Startování v chladnějším počasí
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Startování v chladnějším počasí
Vznětový motory fungujou tak že se v pístu stlačí vzduch který se stlačením zahřeje na vysokou teplotu a když do toho vstříkneš palivo, vybouchne.
Problém je že v zimě je vzduch mnohem chladnější a nestačí se zahřát natolik aby vznítil palivo. proto každý píst má žhavící svíčku, což je týčka která se na konci rozžhaví jako spirála na elektrickým vařiči na jídlo a ohřeje vzduch aby jsi mohl nastartovat. Je normální že se na pár vteřin rozsvítí jejich světýlko, když je chladněji. Nech ho zhasnout a pak hned nastartuj. Nestartuj když ještě svítí.
Co se týče kontrolky motoru, jakýho roku je to auto?
Problém je že v zimě je vzduch mnohem chladnější a nestačí se zahřát natolik aby vznítil palivo. proto každý píst má žhavící svíčku, což je týčka která se na konci rozžhaví jako spirála na elektrickým vařiči na jídlo a ohřeje vzduch aby jsi mohl nastartovat. Je normální že se na pár vteřin rozsvítí jejich světýlko, když je chladněji. Nech ho zhasnout a pak hned nastartuj. Nestartuj když ještě svítí.
Co se týče kontrolky motoru, jakýho roku je to auto?
Re: Startování v chladnějším počasí
Dekuju za vysvětlení. Problém je v tom že to nemůžu nechat zhasnout, ono se to rozsvítí tak tlačítko pustím abych to nechal zhasnout, ono to během vteřiny zhasne a automaticky to samo už nastartuje, já už nic nedělám. Rok je to 2008 facelift, 2.0 130 kw
Re: Startování v chladnějším počasí
Sedni do auta, šlápni na brzdu, zasuň klíček a 1x krátce zmáčkni startovací tlačítko. Není důvod startovat na 2x. Když je třeba, tak si auto před startem přižhaví, to je v pořádku.
Re: Startování v chladnějším počasí
Přesně tak, vše se dělá samo a automaticky. Takže stačí stát na brzdě a až to dožhaví tak nastane start
Re: Startování v chladnějším počasí
Super, tak díky chlapy
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Startování v chladnějším počasí
Ta kontrolka motoru je normální, u těch novějších modelů se rozsvěcuje při staru jako u benzínů. Problém by byl kdyby zůstávala svítit.
2008, to už budeš mít 12 let, pokud žhavící svíčky nebyli už někdy měněný zapsal bych si je na seznam pravidelný údržby a příští rok tam dal nový. Není nic lepšího než nový žhavící svíčky, mně teď v zimě chytá na půl otočení motoru.
Kup je během roku na slevě, mně se podařilo najít Mahle za 54 korun za kus. 

2008, to už budeš mít 12 let, pokud žhavící svíčky nebyli už někdy měněný zapsal bych si je na seznam pravidelný údržby a příští rok tam dal nový. Není nic lepšího než nový žhavící svíčky, mně teď v zimě chytá na půl otočení motoru.

