Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Dobíjení E60 530D
Dobíjení E60 530D
Zdravím,
umí někdo vysvětlit jak funguje dobíjení u E60? Myslím, že trochu zlobí elektrika a tak jsem koupil na ebayi voltmetr do cigaretové zásuvky, a zjistil jsem následující:
Před studeným startem, ukazuje napětí cca 12,6V
Po nastartování napětí klesne na cca 12V a tak to setrvává až do doby než se auto plně zahřeje. (E60 by měla mít předehřev vody takže mám za to že je to z důvodu zvýšeného odběru po dobu předehřívání)
Po plném zahřátí auta napětí vzroste na 14,4V.
Je tohle normální chování? Protože to značně komplikuje detekci chyby regulátoru dobíjení/alternátoru.
PS: Taky jsem asi udělal chybu, když jsem loni na podzim vyměnil baterku ale nenakódoval jsem ji (stejná kapacita)
umí někdo vysvětlit jak funguje dobíjení u E60? Myslím, že trochu zlobí elektrika a tak jsem koupil na ebayi voltmetr do cigaretové zásuvky, a zjistil jsem následující:
Před studeným startem, ukazuje napětí cca 12,6V
Po nastartování napětí klesne na cca 12V a tak to setrvává až do doby než se auto plně zahřeje. (E60 by měla mít předehřev vody takže mám za to že je to z důvodu zvýšeného odběru po dobu předehřívání)
Po plném zahřátí auta napětí vzroste na 14,4V.
Je tohle normální chování? Protože to značně komplikuje detekci chyby regulátoru dobíjení/alternátoru.
PS: Taky jsem asi udělal chybu, když jsem loni na podzim vyměnil baterku ale nenakódoval jsem ji (stejná kapacita)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 426
- Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Re: Dobíjení E60 530D
altík vinutí špatné
Re: Dobíjení E60 530D
U E60 řídí nabíjení IBS, mrknout tím směrem, u AGM aku může napětí vyšplhat až k 15 V
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: Dobíjení E60 530D
Mel jsem stejny problem- regulator na altiku.
Re: Dobíjení E60 530D
Díky za odpovědi…
Chová se to zvláštně, dnes ráno jsem jel a voltáž nevyskočila nad 12V ani po deseti kilometrech.
Tak jsem vypnul spínačku a nastartoval znovu, okamžitě to vyskočilo na 14.4V
Potřebuju celý nový alternátor nebo jen regler?
To vinutí se mi nezdá, protože kdyby byla špatná cívka tak z toho těch nominálních 14,4 nedostanu vůbec… divné je taky že auto nevyhazuje žádné chybové hlášky.
Chová se to zvláštně, dnes ráno jsem jel a voltáž nevyskočila nad 12V ani po deseti kilometrech.
Tak jsem vypnul spínačku a nastartoval znovu, okamžitě to vyskočilo na 14.4V
Potřebuju celý nový alternátor nebo jen regler?
To vinutí se mi nezdá, protože kdyby byla špatná cívka tak z toho těch nominálních 14,4 nedostanu vůbec… divné je taky že auto nevyhazuje žádné chybové hlášky.
Re: Dobíjení E60 530D
Odpoj IBS, vtedy musi alt dobijat chvilu po nastartovani cca 14.2V. Ak nie, je zly.
Re: Dobíjení E60 530D
@Petok
Myslíš odpojit natvrdo konektor u baterky?
Myslíš odpojit natvrdo konektor u baterky?
- Pavel 528
- Registrovaný
- Příspěvky: 1263
- Registrován: stř 09.07.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení E60 530D
Ne,jen konektor na IBS...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Dobíjení E60 530D
To je tuším tenký drát ten modrý konektůrek.
Na jednom autě skryté menu ukazovalo totéž pod 12,5V. Po opětovném startu už dobíjelo přes 14V. Byl to buď regulátor, nebo IBS, už nevim. Altík vyloučíš když změříš napětí rovnou na terminalech a IBS by měla hlásit diag.
Na jednom autě skryté menu ukazovalo totéž pod 12,5V. Po opětovném startu už dobíjelo přes 14V. Byl to buď regulátor, nebo IBS, už nevim. Altík vyloučíš když změříš napětí rovnou na terminalech a IBS by měla hlásit diag.
Re: Dobíjení E60 530D
nejaky tip, kde koupit regulator, ktery bude komunikovat s BSD?
Re: Dobíjení E60 530D
pouze v BMWPassi píše:nejaky tip, kde koupit regulator, ktery bude komunikovat s BSD?
Re: Dobíjení E60 530D
Mám podobný problém, nový IBS kabel, předtím jsem týden jezdil bez něho a auto dobíjelo stabilně cca 14,3V, dneska jsem koukal skrz inpu a napětí lítá jak na horské dráze viz video https://www.youtube.com/watch?v=52Qb-wX ... e=youtu.be na baterce lze naměřit až 15,1V, je to normální s IBS nebo je něco špatně? Napěťový regulátor na altíku je origo, baterka rok stará - měřená, hodny jak u nové, řádně zaregistrovaná.
Re: Dobíjení E60 530D
Je to OK, neries to, ked tomu nerozumies... ma to svoje algoritmy...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Dobíjení E60 530D
2 Kmplx: Vždyť to lítá jen 13.6-14.9V. To je normální průměr cca 14.2V. Totéž ukazuje skryté menu na palubce (poz.9) i mě.
Tady je problém za jízdy pokud je palubní napětí třeba 12.5V, to pak nedobíjí. Dobrý je změřit i za chodu v motoru terminaly kolik dává alťas napřímo.
Tady je problém za jízdy pokud je palubní napětí třeba 12.5V, to pak nedobíjí. Dobrý je změřit i za chodu v motoru terminaly kolik dává alťas napřímo.
Re: Dobíjení E60 530D
Tak jsem to měřil přes ELM327 ráno cestou do práce (jo není to tak přesný atd. ale ráno jsem pospíchal do práce tak nebyl čas se klikat do skrytého menu) a ukazovalo to prakticky furt 14,8V, občas to skočilo na 14,4V a občas na 14,9V (na sekundu), takže to je v pořádku a funguje jak má.
Re: Dobíjení E60 530D
Byl to diodový můstek alternátoru.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Dobíjení E60 530D
To je na regulátoru přímo, nebo součást těla altíku?