Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Tesla a elektromobilita

Vše o elektrických modelech: I01, I12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

Re: Tesla a elektromobilita

#21 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

JaraX píše:prostě takle se rozhodnu že pojedu někam 300km a jedu, max budu 5 min tankovat, a i to mě někdy sere, nedovedu si představit se někde 2 hodiny nabíjet. Navíc jezdím dlouhy trasy a i dojezd 600km a pak se hodinu nabíjet je pro mě totálně nepředstavitelný.
záleží, kde budeš nabíjet...pro tyhle "delší" trasy je určeno rychlodobíjení, kde za půl hodiny u tý i3 dobiješ na 100km...ano...600km s tim jet je nesmysl..

ale jak jsem psal...ELEKTRO typu i3, Fiat 500...proste s relativne malym dojezdem NEJSOU pro každýho
i3 je šikovný jako druhý auto do rodiny..a když potřebuješ dálku tak něco s normálním motorem
Gerchan píše:Na druhou stranu kolik % lidí potřebuje najet 1000 km denně ?
souhlas, neni to pro každýho...a taky ne každej potřebuje těch 1000km jezdit
stejně jako VŠICHNI POTŘEBUJOU KOMBIKY...skoro nikdo nepotřebuje kombik každej den....a když pak jede jednou za rok na dovolenou do Chorvatska...tak si holt vezme o konzervu míň a sbalí se do sedana :D
m4zzy píše:Ale dokážu si představit i Model S jako hlavní rodinné auto v případě, že už mám barák a garáž a můžu nabíjet na noční proud, případně přebytky z FVE, pokud je.
skoda ze Sko je trochu jinde cenově :)
m4zzy píše:Ale bylo by fajn, kdyby měl i v budoucnu někdo zkušenost s tím, že koupí jetý elektromobil. Ale myslím, že tam jaksi není co řešit. Jedině ten pokles kapacity baterky možná
ta i3 od kolegy byla kupovana jako jeta...dovezl si ji z beglicky aukce (auto z FR)...kupoval ji asi za 520tis...a pokles baterky byl myslim na 93% za ty 4 roky...najeto měla nějak kolem 38tis

jinak i3jka je velká uvnitř...pohodlně se tam vejdou i dětský sedačky
Přílohy
i3.jpg
i3.jpg (86.79 KiB) Zobrazeno 5968 x
i3-detsky-sedacky.jpg
i3-detsky-sedacky.jpg (68.99 KiB) Zobrazeno 5968 x
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: Tesla a elektromobilita

#22 Příspěvek od m4zzy »

Ano, Model S je cenově jinde jako funglofka.
Ale s názorem, že je např Tesla, ať už jakákoliv, auto pro člověka, co nemá vztah k autům. Je to zas prostě jiná technologie a nabídne něco jiného.

A k té optimalizaci nabíjení elektroauta z FVE a baterek psal p. Kubiš v odkazu hned v mém prvním příspěvku toto:

3, Dobíjení elektromobilu

Celkový výkon elektrárny v celoročním průměru více než dvojnásobně převyšuje spotřebu celé domácnosti. V měsících listopad, prosinec a leden se vyrobí zhruba tolik elektřiny, co se spotřebuje, ale v létě se vyrobí trojnásobek a proto se přímo nabízí využití pro dobíjení elektromobilů. Nadbytek v jednotlivých měsících postačuje přibližně na následující najeté kilometry:
únor 700 km
březen 1900 km
duben 2800 km
květen 3600 km
červen 3300 km
červenec 3800 km
srpen 3200 km
září 2100 km
říjen 1600 km
Pro výpočet jsem použil elektromobil se slabšími parametry se spotřebou 20kWh/100km. Ty špičkové jsou schopny ujet až dvojnásobek. V praxi sice není reálné jezdit právě tolik kilometrů, na kolik máme elektřinu, ale takováto ilustrace možnosti ujet "zdarma" a bez emise CO2 až 23 tisíc kilometrů ročně jistě potěší každého ekologicky myslícího člověka.

Nevím, jakou kapacitu baterek přímo má, ale z těch výpočtů a měření to nevypadá tak špatně.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#23 Příspěvek od JaraX »

m4zzy píše: Ale s názorem, že je např Tesla, ať už jakákoliv, auto pro člověka, co nemá vztah k autům. Je to zas prostě jiná technologie a nabídne něco jiného.
at už na Motor Cafe, tak Road Tripu tak mezi ostatníma "autíčkářema" vždycky když mezi tydle petroheady přišel někdo a ptal se na Teslu, všichni uslyšeli stejnou opověd. "jel jsem s tím, jede to jako prase, ale je to totální nuda" a ještě jsem neviděl v žádné skupině sportovních aut že by si někdo koupil teslu a šel s nima jezdit. Prostě auto pro radost musí mít zvuk a smrdět benzínem, myslím si že lidí co překousnou že sportovní auto nebude mít zvuk bude velmi málo, určitě si nějací najdou. já to určitě nejsem, ani lidi kolem mě to nejsou, zvuk a projev motor je jeden ze základních věcí co dodá člověku radost.
je to stejný jako s pilou, dneska si člověk muže koupit benzínovou pilu, ale i Aku pilu, ty aku pily šly strašně kupředu, parametrama už se prakticky vyrovnaj benzínové, ale řezat akupilou nepřinásí žádnou radost.je to jen práce. nic víc.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#24 Příspěvek od JaraX »

jinak nedávno jsem byl na Enduroškole u Víťi Kuklíka, (silně doporučuju)
chtěl jsem si zkusit svoji vysněnou EXC 300 2 takt, pokud si někdo nedovede představit co to je, tak je to terénní motorka co má 100kg, cca 60 koní a jede skoro 200, co se výkonu týče tak je to naprostej masakr, ani jsem si nedovolil dát plnej, je to pila neskutečná v tom terénu se násobní koně jak prase, když má člověk 100 konovou motorku na silnici tak je to slabý žebrák, ale 50k v terénu je masakr.
je to jako vzít V10 z M5 a dát ho do minicooperu, obout letní gumy a jít jezdit na sníh.
no a prostě ta motorka je masakr, ten zvuk, ten projev, naprostá bomba, bohužel s mojí fyzičkou a mejma zkušenostma v terénu musím konstatovat že na ni nemám a hooodně dlouho mít nebudu, ten dvoutakt je strašně náročnej, jak technicky tak fyzicky, tahá to jak kurva, nebrzdí to motore, takže je to všecko jen o technice a síle. když jsem pak s pokorou přesedl na 4 takt, tak to všecko jednodušší, nechtělo to po mě tolik, projev nebyl vůbec ostrej, brzdilo to motorem tolik že jsem skoro nepotřeboval brzdit a hned v prvním kole jsem brutálně zrychlil, přesednutím na slabší motorku. ale sakra byla to nuda, ten 4 takt nemá takovej zvuk, nemá ten charakter, nemá to charisma, i když je jednodušší a méně technický.
když jsem to řešil s Víťou, tak ten jezdil i elektrické KTM, říkal že to jede jako prase, ale nechtěl by to ani zadarmo, je to prostě nuda, nepřináší to žádnou radost, žádnej zvuk, žádnej charakter. a stejný to je s autama. Elektrický auto mě neuráží, pro většinu populace je to mnohem lepší volba jak nějakej spalovák, mnohem méně starostí, cenu neřeším, to je druhá věc. ale rozhodně to nikdy nebude dělat takovou radost jako benzinový auto.
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: Tesla a elektromobilita

#25 Příspěvek od m4zzy »

Teď budu mluvit hlavěn o Tesle a ne o elektroautech určených do města a pod, ale možná se to trochu týká i jich.

Jaktože elektroauto nebudě dělat radost? Ano, nebude tam radost ze zvuku, protože žádný není, s tím souhlasím. Třeba tam nebude radost z té zpětné vazby a podobně. A kdo hcce jezdit ve sporťácích, tak si asi na projížďky teslu nekoupí. Ale třeba ji má doma a jezdí s tím denně a o víkendu vyrovná hladinu CO2 :)

Zase to elektroauto bude dělat radost jinde. Třeba právě tou dynamikou a i tím, jak to prostě sedí v zatáčkách (Nejel jsem s tím, ale ve všech recenzích se to říká), technikou, relativním tichem v kabině při menších rychlostech. Tím, že se nemusí servisovat tak, jak spalovací auta. Lidi na youtube co třeba Teslu pořídili, tak je to baví a můžou mít auta rádi a mít k ním vztah.

Přeci i moderní benzínová auta stojí za prd. Třeba nějaká tuctová F30 v turbobenzínu. Píše se, že to nemá zpětnou vazbu kvůli posilovači, zvuk stojí za prd a je z repráků, už to není BMW bla bla bla.

Souhlasím s tím, že pro zarytého petrolheada je to auto, které by si asi nekoupil. To je asi tak, že mi třeba kolega v práci řekl, že jsem magor, když jsem pořídil BMW a narval do toho LPG. Si přece nemám kupovat BMW v 3 litru benzínu, abych do toho dal plyn, že to nejede, sere se to, nemá to výkon, a smrdí to.

Nakonec je to úplně jedno. Ono každý druhý, kdo má auto a má k němu vztah se nazývá skoro petrolheadem. Jenže ono těch opravdových petrolheadů zas tolik není.

Jinak, enduro škola teda asi pěkný zážitek :) něco jako já v závoďáku na okruhu. Taky super :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#26 Příspěvek od JaraX »

ano auta s každou generací ztrácí radost z jízdy, pak se člověk sveze v E36 a má hubu od ucha k uchu.
to že auto více sedí v zatáčkách pro mě není výhoda, viz když jsem měl půjčené porsche 911, to auto je uplně jinde než baworáci a díky tomu jak je dokonalé tak je nezábavné, protože pokud není člověk profík, nikdy ho nedostane na hranu. a mě prostě ty nový auta kde člověk jede 200 a neví o tom nějak neberou, stejně jako G11 která díky natáčení zadní nápravy a vzduchu projede zatáčku tak že prostě nevím že nějaká byla, já se radši nechám natlačit do bočnice sedačky v prehistorické E65. lepší neznamená vždycky lepší.
jsem prostě stará škola, a zvuk auta je pro mě moooc.
jinak u F30 340i jde narozdíl od elektromobilu zvuk v pohodě vyřešit.
ty elektromobily nedej bože tesla jsou prostě už jen krok k tomu že nás ty auta budou jen vozit sami. a myslím že poslední kdo se může nazvat petrolheadem je člověk co se nechá autem jen vozit a ani neřidí a ještě to nemá zvuk. to je prostě MHD.
a ani nevidím duvod čekat na víkend abych se projel. já když jsem jezdil v BMW do práce, tak jsem se vždycky těšil do práce, už jen proto že jsem jel v BMW.
takže jsem rád za to jaká mám stará, nedokonalá auta ještě trošku s motoristickou duší. V8 se zvukem co se odráží o baráky a když jedu mám hubu od ucha k uchu,
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: Tesla a elektromobilita

#27 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:52, celkem upraveno 1 x.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#28 Příspěvek od JaraX »

to bych zas netvrdil. celkem objektivně to napsal Martin Vaculík ve SM při testu Renaultu Zoe.
takže
- elektromobil nemá nulové emise, ale přesunuté emise, jsou jinde než auto
- je výhodou dostat emise z města do elektrárny mimo město
- elektřina se dá vyrobit poměrně čistě, ale dělat ji z uhlí a pak zákazat auto na LPG např je blbost.
- u nás už byl blázinec s naftou, každý si kupoval naftu i do města, to je blbost, ale např v kamionu který jede v konstantím zatížení, zahřátej atd. se emise prakticky srovnají s tím jako by jel na elektřinu (ty moderní EU 6 s SCR), a kamiony nejedou ve městě, takže tady je blbost vymyslet nahrazení elektřinou
- je vhodné zahrnout i km, např důchodce co najede 4k ročně nepotřebuje elektromobil ale stačí mu nějaká 1.0i, při svém nájezdu nevyprodukuje takové emise aby se vyplatilo koupit 3x tak drahé elektrické auto.
- takže ja bych ty elektrická auta tak nezavrhoval, třeba BMW to má emisně zmákle, továrna stojí na skládce kde čerpá metan, vyrábí z něho proud, + mají soláry, větrné elektrárny, dobrou recyklaci celého auta, takže u takové i3 je člověk poměrně dost eko, pokud teda není ta elektřina z uhlí.
- nabíjení musí být smysluplné, nevidím důvod stavět velké bateriové pole jako v kalifornii, ale nabíjet elektromobily dispozičním proudem
https://www.youtube.com/watch?v=h5cm7HOAqZY&t=932s
- elektromobil furt nebude auto pro nadšence do aut (spíš pro nadšence do blbůstek viz tesla s těma svýma revolučníma věcma), ale určitě stane součástí provozu a snad nám to ty spalováky hned nenahradí.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tesla a elektromobilita

#29 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Já na těch elekrických autech taky moc ekologie nevidím...kdyby to bylo tak, že si přes den nashromáždíš elektřinu z panelů někam do baterie a přes noc to napereš do auta, tak to je super myšlenka a byly by z toho nulové emise...ale je otázka jak zatížíme přírodu výrobou těch baterií v garáži, panelů na střeše a bateriií v autě...
Jinak jsem přesvědčen, že je ekologičtější dojezdit třeba 10-15 ti leté auto dalších 10 let než zatížit přírodu předčasnou výrobou nového a likvidací starého...

Zatím spíš věřím, že za protěžováním elektroaut je spíš snaha o nezávislost na arabských zemích než nějaká snaha ulehčit přírodě...

Vidím za vším jen byznys...snaha automobilek začít prodávat auta s drahou baterií s omezenou životností a tím nás vlastně donutit si každých pár let koupit auto nové je zřejmá...tlačí na politiky a ty tlačí na nás jak jen můžou, aby se podpořil trh s novými auty...automobilky chrlí tisíce aut denně (obrovská spotřeba energie, zdrojů, produkce emisí) a je potřeba to někomu vnutit...a politici jsou takový náhončí...viz.ekopoplatky za převody starších aut...blábolej tady o vysokých emisích starých aut, ale o emisích a plýtvání zdroji vzniklých předčasnou výrobou nových aut mlčí...blábolej o technickém stavu starých aut a přitom technický stav vozidla je naprosto zanedbatelným důvodem havárií...

Kdyby to myslela vrchnost s ekologií vážně, tak bude snaha omezit dopravu samotnou...jak píše Cheater...třeba by byla snaha pořádně zdanit letecký benzín, mazut do oceánských lodí...zatížit daněma dovoz zboží z velkých dálek a na druhé straně snížit daně výrobkům lokálním....je nutné si dovážet potraviny a zboží z druhé strany zeměkoule...? Je nutné létat na dovolenou na druhou stranu světa...? Je potřeba vůbec někam létat...? To jsou jen výdobytky, které si můžeme dovolit, ale zároveň ničí planetu...a vzhledem k tomu, že člověk je už dnes přemnožený a stále jeho počty katastrofálně narůstají, tak je cesta, kterou se ubíráme, cestou do sraček...

Jediná snaha, která by měla pozitivní dopad na planetu, je omezit populaci člověka a zároveň snížit naší spotřebu...ale tuto snahu tady nevidím...snaha je přesně opačná...podpora ekonomického růstu, produkce a zvyšování populace...o ekologii tady bohužel vůbec nejde...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#30 Příspěvek od JaraX »

- nevím jeslti by někomu prošlo že by přišel s tím že jde snižit populaci člověka, s tím tu byl naposled hitler
- automobilky spíš budou krachovat, uniee je zatlačila dost do kouta, uvidíme od přístího roku.
- souhlasím s tím že je blbost tlačit lidi aby jejich OI TDI hodili do šrotu a pořidit si moderní krám s životností jedné výměny oleje
- nesouhlasím s tím že elekrická auta budou drahá na provoz. i3 se vyrábí 5 let a ještě jsem neviděl že by některá měla pod 90 procent kapacity baterie, naopak spalovací "bratříčci" už mají z poloviny vyměněný motor.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tesla a elektromobilita

#31 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

- ano, nikdo (až na pár odborníků) to veřejně neřekne...protože "politická korektnost", čím déle budeme strkat před tímto problémem hlavu do písku, tím hůř...ono nás to ale dohání dost rychle...přes 100 lety nás bylo 2 miliardy...dnes je nás 8...a další miliarda přibývá každých 12 let....to prostě není udržitelné...místo toho nás média krmí tím, že se přemnožil hraboš...
Afrika se za posledních 100 let z6ti násobila...jsou tam státy, které se za tu dobu z10ti násobili...některé státy budou do 30ti let početnější než USA...v Africe přibude milion lidí každý týden...a všichni chtějí něco jíst a něco pít...a my toho máme v Evropě dost...katastrofa v přímém přenosu...nás se to zatím moc netýká, ale brzo bude...

- nevěřím, že by se Automobilky (jejich mocní majitelé) nechali zatlačit do kouta nějakým úředníkem...unie je "tlačí"jen tam, kam se oni chtějí nechat zatlačit...pro koho je vlastně dobré neustálé zpřísňování emisních limitů...? Pro nás? Pro přírodu? Možná...na první pohled to tak vypadá...ale není to náhodou taky super pro samotné automobilky, které nám pak s úředníkama tlačí do hlavy, že 8mi leté auto už je hrozně neekologický vrak a musíme si koupit nový...mega ekologický s emisema nižšíma o 7,5%...? Co kdyby úředníci prohlásili, že vlastně Euro 3 je dostatečné a není třeba mít emise lepší? Nepřipravili by se tím o mocný nástroj, jak nás tlačit do nových křápů?

- je pravda, že jsem jezdil s Peugeotem Ion (nebo jak se to jmenuje) a ten po těch 8mi letech měl pořád dojezd cca 100km...skoro jako nový...takže to třeba nebude tak hrozný s těma bateriema...třeba se technologie posunou...třeba přijdou na to, jak obejít potřebu vzácných kovů...půjdou repasovat...rád bych tomu věřil...ale představa, že ti u 10ti letého auta prostě klekne baterka a nová bude stát jako půl auta....to tě prostě rovnou pošle do salónu pro nový...a o to automobilkám jde...co nejdřív vyhodit starý a letět pro nový...teď se možná zdají ty baterie OK, ale aby to nebylo "když ptáčka lapají..." dřív taky auta vydrželi nesmysl a dnes...jak sám víš nejlépe... podle mě je v těch bateriích pro ně do budoucna dobrý "potenciál"...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#32 Příspěvek od JaraX »

- s tou baterkou je to jak jsem říkal, nová baterka do i3 stojí 376 tisíc kč s DPH, motor F30 330D stojí 345 tisíc, takže ono to máš dneska stejný, chcípaj motory, budou chcípat baterky. přece by někdo nedělal něco vydrží? kamarád si koupil SUV s 1.0 TSI a když mu říkám "ty motory se serou, to je krám" a on mi říká "Ale neserou, prodejce říkal že to klidně vydrží i 80 000km" :D :D :D :D takže asi tak.
- pak přijde někdo kdo ti z aut sebere spoustu tlačítek, seberou ti kolečko na zesilování (todle nechápu, anaogovej ovladač nikdy ničím nenahradíš) a tesla ti tam dá rovnou tablet, aby to ovládání nebylo moc jednoduchý :D a já si v tesle nepřipadám jak v autě a už vůbec ne v modelu 3, prostě ty auta už přišli i o interier, prostě krabica s tabletem, aby to bylo levné na výrobu. jsem alergickej na to cokoliv ovládat dotykem a oni ti tam prostě daj tablet. zlatej idrive, ani se nemusí dívat a naklikám si co potřebuju, zlatej ovladač na každej system, chcu něco, poslepu vím kde je tlačítko, zmáčknu a super. a když se ty tlačítka zaintergrují do dřevených lišt apod, tak to vypadá i 100x líp, 150 let trvalo dostat auta tam kde ted jsou, a najednou se prostě řekne "serem na to co bylo 150 let, dáme tablet" samozřejmě pokud auto řídí samo, tak se můžeš hrabat v tabletu ale já tohodle nejsem přiznivce a pokud mám něco regulovat tak zásadně analogovým ovladačem.
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: Tesla a elektromobilita

#33 Příspěvek od m4zzy »

Tak to je pak podobně, jako když přišel první iPhone. Všeci na to čučeli, že jako s takovou cihlou? kde to má klávesnici, kde to má tlačítka a teď se z toho můžou všeci posrat. Já jsem iphone fakt nemusel, iTunes mě vyloženě serou, sere mě, jak si ten telefon rozřadí hudbu jak chce on a ne tak, jak to chvi já ve složkách. Takže jsem měl po tátovi kdysi iPhone 3G, pořád jsem na něho nadával, po 3 letech jsem si koupil android, iphone ještě za slušnou cenu prodal a pak mi trvalo dalších 5 let a 3 android telefony, neš jsem si uvědomil, že ten původní iphone se mi nikdy nezaseknul, vždy fungoval, baterka držela neskutečně. teď mám opět iphone a opět to samé, nikdy se nezasekl, hudnu mám přes Spotify tak mi je to jedno, jednou za měsíc nadávám na iTunes ale jinak to prostě funguje a kvalitně. Zbytek ekosystému od Apple zatím nechci, ale naprosto chápu lidi, co to mají.

Podobně je to teď s elektroauty a hlavně s Teslou. Zatím si to koupí lidi, kterým až tak nevadí ta kvalita zpracování u Tesly, nevadí jim to dobíjení (ikdyž dnes už je to jinde než 5 let zpátky). Tesla změnila pohled na tu 100let starou technologii automobilů, stejně jako Ford a Benz změnili pohled na koňskou dopravu. Beztak bylo nehorázně moc lidí, co na koně nedali dopustit. Svět se mění a pokud EU+automobilky elektromobily chce propagovat, tak to tak bude a my s tím nic nenaděláme. Baterie podle mě půjdou dopředu. Pořád je to na začátku. Asi jako počítače. Ze začátku hrůza a nic, jen pro ndašence, pak to nabralo takové točky, že co rok, to nehorázný nárůst výkonu v menším balení a teď se to poslední dobou zase uklidnujě a ten technologický pokrok není tak drastický. Jako ty iphony, taky už není ten nový o tolik lepší než ten starý. Až se ty Elektroauta více rozjedou, tak by to snad mohlo jít nahoru a budou z toho těžit i jiné průmysly, než jen automobilky. Větší dojezd, lepší efektivita a spotřeba, lepší baterie. A když ještě nadhodím ten SpaceX, tak je to to samé v bleděmodrém. Paypal? taky změnil pohled na bankovnictví. Lidi jako je Musk, Jobs, Gates, a jiní asi svět potřebuje, jinak bychom se bez takových bláznů nikam neposunuli.

S tou ekologií souhlasím s tím, že elektroauta nejsou úplně eko, ale aspoň ty emise nevytváří ve městech ale někde jinde v těch továrnách atd. A pokud bych byl člověk, co má postavený dům, na něm FVE + baterie tak, abych byl víceméně i soběstačný, měl 1,5Mega v kapse a chtěl si koupit nové auto v této ceně, tak já bych si tu Teslu fakt koupil. Provoz by mě stál 0,0, prd, dovezlo by mě to, nesmrdělo by mi to v garáži...

@JaraX.."to že auto více sedí v zatáčkách pro mě není výhoda, viz když jsem měl půjčené porsche 911, to auto je uplně jinde než baworáci a díky tomu jak je dokonalé tak je nezábavné, protože pokud není člověk profík, nikdy ho nedostane na hranu. a mě prostě ty nový auta kde člověk jede 200 a neví o tom nějak neberou, stejně jako G11 která díky natáčení zadní nápravy a vzduchu projede zatáčku tak že prostě nevím že nějaká byla, já se radši nechám natlačit do bočnice sedačky v prehistorické E65. lepší neznamená vždycky lepší."

to s tou 911 a G11 jsem asi nepobral. To jako že když s 911 jedeš do zatáčky, tak sice autu je to uplně jedno, limit je daleko jinde a proto je to nuda? Přece do sedačky tě to musí zatlačit tak jako tak. Nebo jezdíš v E66 vždy na limitu? To už mi zavání tím, že vše, co není E66 je horší. Vím, že to tak asi nemyslíš, ale hlava mi to nějak nebere.

A nechápu, jak může jezdit na cestách tolik aut, kdy na to trochu šlápnou a přes ten černý dým nevidím ani zadní světla. Jak s těmi cigaretami. Když už někdo kouří tak je to jeho volba, ale ať mi to nafouká pod čumák. A když má el. cigáro, tak mi to příjde fajn. Jestli je to zdravější nebo ne, pořád je to kouření a je to dotyčného volba.

Dneska ví všichni o všem všechno, všichni jsou odborníci co si to načetli z internetu. Aby se v tom prase vyznalo, co je pravda a co ne. Příklad, hledal jsem na netu informace, jestli má smysl teda na barák postavit FVE a k tomu dát baterie. Jestli ty baterie mají význam a smysl. Na jedné stránce napíšou, jak ty baterky jsou super a nutnost, a na další, že je to naprd a naprosto k ničemu. Týden jsem se tomu věnoval a stále nevím, jak bych si to na svůj dům v budoucnu udělal. Stejný výsledek na dotaz dřevostavba vs zděný dům. A teď si vyber. A tak je to se vším.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Tesla a elektromobilita

#34 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Mě třeba zpracování Tesly (myslím současně nabízené v prodejnách) vůbec tragické nepřišlo, hlášky, že jsou 20 let za VW group ve slícování jsou imo jen hate... asi jako iPhone v. Android debaty... možná to něco nemá/neumí, ale overall je to kua jinde :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#35 Příspěvek od JaraX »

m4zzy píše: to s tou 911 a G11 jsem asi nepobral. To jako že když s 911 jedeš do zatáčky, tak sice autu je to uplně jedno, limit je daleko jinde a proto je to nuda? Přece do sedačky tě to musí zatlačit tak jako tak. Nebo jezdíš v E66 vždy na limitu? To už mi zavání tím, že vše, co není E66 je horší. Vím, že to tak asi nemyslíš, ale hlava mi to nějak nebere.
ne ne, best není E65, ale E36, jedeš 100kmh a přijde ti že jsi nevětší závodník a ty nová auta kdy jedeš 200km/h a nevíš o tom. a zrovna G11 M760Li do sedačky moc netlačí, prostě to tam není citít.
hold jsem staromodní, iphone jsem měl 3G, tehdy to bylo celkem dobrý, ale stejně to nic neumělo, od té doby bych si to nikdy nekoupil, využívám desítky aplikací která na iphone nejsou a mám telefon který umí mnohem víc jak iphone (termokameru, odolnost atd) kdo chce iphone asi ho koupí, já bych si telefon za 20k bez jacka nekoupil.
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: Tesla a elektromobilita

#36 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:52, celkem upraveno 1 x.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#37 Příspěvek od JaraX »

dneska je ta doba uplně šilená,lidi chcou jezdit autem co bude řidit za ně, nemá zvuk, a budou si říkat jací jsou nadšenci do aut.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Tesla a elektromobilita

#38 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Jo, protože ti správní nejezdí vůbec... a když, tak vlakem, nedej Greta letadlem... na mě koukal kolega Němec, že jedu do Prahy autem (musel jsem, jinak je to jen mrsk na 900km)... vůbec proč tam už podruhé za měsíc cestuji... následovala přednáška o green, Grétě a greténech v DEU... říkám mu, že pro stromy nevidí les, že jim zpomaluje automobil-based ekonomika a že celý vládní program - zadlužíme se, abychom zachránili planetu - bude mít za následek jen nalití jeho úspor do vybraných firem, které vyprodukují jen další spotřební produkt...
Nikdo neřekl, že elektro auta/baterky jsou jediná cesta, ale jinam se peníze v autombilním průmyslu v DEU nesmí směřovat...
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#39 Příspěvek od JaraX »

no však to je to nejděsivější, že to budou cpát všem.
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#40 Příspěvek od Killingman »

Je legrace jak o tom píšou lidi který ty auta viděli jen na letáku a nebo nejsou schopný (nebo ochotný) upravit svoje zvyky.

i3 jsem kupoval ojetou asi před 1/2 rokem (94Ah, bez REXe) za 20.000 jurásků a to primárně kvůli nákladům. Denně ujedu 70km do práce a z práce, jezdím EV i když mi v garáži stojí 750iL na LPG. Nákladově dobíjím u Lidlu co mám po cestě "zadarmo", přítelkyně zatím nakoupí (stejně nakupovala i když jsme jezdili s jiným autem) a za těch 30 min dobiju 20-25KWh. Spotřeba max 15KWh/100 - dobíjím zatímco se nakupuje. Prakticky v úterý a v pátek. Tudíž prozatím náklady na "palivo" 0Kč/km, za půl roku ujeto 8000Km... Občas se jede k rodičům 180km tam a zpět, opět bez problémů i teď v zimě to auto dá 200km - ne po dálnici ve 140/hod, jasně...
Tj. oproti LPG variantě auta při spotřebě 12/100 úspora 180Kč/100km - za půl roku 14.400 Kč - cca. Doma tarif D57d - 1KWh cca 2.13 Kč včetně distribuce - i kdybych dobíjel jen doma tak náklady 32Kč/100km, úspora oproti LPG 1.50Kč/km... Neberu oleje, hydroměniče, svíčky, rozvody a další věci které reálně navyšují cenu provozu fosilního auta minimálně o další 200/100Km...

Ano, není vše jen růžové - teď řeším fotovoltaiku na baráku, předpokládám, že se situace s dobíjením "zdarma" na DC nabíječkách radikálně změní až přibude více elektrických aut s vícekapacitními bateriemi.
Cpát přes den energii do baterek v baráku a v noci ji tahat do auta z baterky v domě mi přijde fakt jako eko nápad století, takže to tímto způsobem fakt řešit nechci a asi ani nebudu. Pokud to tu někdo řeší, budu rád když mi napíše své zkušenosti.

Závěr je jednoduchý - ať si proboha každý jezdí čím chce a co mu vyhovuje. Jsem proti dotacím na EV, stejně jako proti omezování osobní dopravy pro spalovací auta. Koupit si i3 byla moje svobodná volba stejně, jako když jsem si koupil 750iL tak o co jde? Berte výše uvedené řádky PROSÍM jako mojí osobní zkušenost. Já jsem s EV spokojen, ale 100 lidí 100 chutí a je to tak správně. Zvuk spalováku mi nechybí a to zrychlení a ticho je silně návykové...
Odpovědět