Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Tesla a elektromobilita

Vše o elektrických modelech: I01, I12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Tesla a elektromobilita

#1 Příspěvek od m4zzy »

Myslím, že by bylo vhodné zde nahodit obecnější téma o elektroautech a zejména o Tesle. V budoucnu to bude nejspíše více a více aktuálnější a i já do budoucna plánují mít dům, na něm FVE a elektroauto.

Znám jednoho souseda, který měl Nissan leaf jako 1. v ČR a Tesla Model S jako druhý v ČR a jeho zkušenosti jsou zde:
http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

Pokud někdo uvažuje nebo dokonce už má zkušenosti s Model 3 tak může taky napsat zkušneost, to by mě do budoucna taky zajímalo. Vím, že kvalita zpracování je ještě mizerná oproti Německu, ale asi se s tím dá žít. Už ve vlákně oi i3 je toho něco napsaného, ale tady to možná bude více obecnější.

Pro mě je to naprosto ideální situace pro lidi, co mají dům, FVE asi nutnost není ale je to určitě výhoda, a denně někam dojíždí,tak elektroauto mi dáva dost velký smysl. Pro ty, co jezdí denně/měsíčně hodně km už je to asi pak o tom, jestli danný jedinec chce plánovat a optimalizovat svůj čas s nabíjenm, nebo to pro nej je obtěžující věc, to taky chápu.

Tak třeba se to tady rozjede. :) A jak už to tak bývá, OT tady nejspíše určitě bude, tak já to rovnou odpálím. SpaceX je tady dost dobrá vize a to, co Musk naslibuje se zdá úplně nereálné, pak tam ještě prdně nějaký masochistický termín a on to sakra fakt udělá. Sice možná termín nesedí, ale udělá. Když jsem viděl, jak nedávno na jaře ty SpaceX rakety vyslaly ten Falcon heavy na orbit a pak ty boostery samy přistály (2 boosetry na Kenedyho Středisku a jeden na lodi v oceánu) tak jsem čučel s otevřenou hubou ;)

PS: pokud by bylo lepší to mít v jiné sekci, tak klidně se může přesunout
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

Re: Tesla a elektromobilita

#2 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

měl jsem nedávno půjčenou i3jku od kolegy na týden...2015ctka s REXem...na baterky dojezd asi 130-160, plus když klesne baterka na 6% tak ten REX ještě na 9 litrů benzinu (nejsem si jist, že tam kolega měl úplně plnou) vygeneruje dalších 120-140km.
za celej týden jsem neměl potřebu trhat rekordy v překonávání dlouhých tratí...zkrátka jsem si objel za ten den co jsem potřeboval vyřídit...do práce, ke Snejkovi, na nákup...za den sem najel max asi 95km a po příjezdu domu mi to ukazovalo zbývající dojezd ještě 40km
dobíjení trvalo od 3,5 do 5hod z klasický zásuvky...má to časovač, kdy se dá nastavit nízký tarif...kdy člověk ráno odjíždí a samo si to spočítá kdy má dobíjet a samozřejmě předehřátí interiéru na konkrétní čas odjezdu

Ano, kdybych potřeboval jezdit obden k zákazníkovi do Brna...tak tohle nebude nejvhodnější varianta...

FVE není nutnost, ale samozřejmě pokud už máš, tak je to zas ještě výhodnější

Rychlodobíjení je zvlášť u těch menších baterek asi nutnost, aby měl člověk klid v duši...zvlášť po Praze je docela dost těch dobíječek

Novější verze už má baterku na těch 200-240km...takže se nemusí pak dobíjet "každej" den

Jízda s elektro je návyková a rozhodně si to dovedu představit jako druhý auto do rodiny, dálkovky jezdit sedmou...a k tomu kabro na výlety za hezkého počasí :)

Teslou S jsem měl možnost se krátce svézt na okraji Prahy...výkon tam je, dojezd by měl být taky...ale až z dlouhodobějšího užívání si může člověk udělat obrázek jestli mu vyhovuje nebo ne...ať už je to zpracováním interiéru nebo koncepce tabletu uprostřed a vše ovládat dotykem, ... jen ta cena

Pokud by se někdo chtěl zabývat výhodnosti z hlediska financí...bylo by potřeba asi zahrnout úplně všechny náklady...palivo, parkování v Praze zdarma, servis (výměny oleje, filtrů u spalováku, ...), povinný ručení, atd...možná i čas, kterej člověk stráví s tím, že do toho servisu na výměnu oleje musí jet
pak samozřejmě budou vycházet různý čísla podle toho s čím se bude porovnávat ... jestli nová i3 za mega vs CitiGo za 250...nebo jetá i3 za 500 vs třeba Focus za 350

uzavřel bych to asi s tím, že ELEKTROMOBIL není pro každého...stejně jako mobilní telefony před 30ti lety...pro někoho to bylo drahý, jiný ani nevěděl komu by s tim volal :D
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: Tesla a elektromobilita

#3 Příspěvek od m4zzy »

Souhlasím že elektoauto není jen tak pro někoho. Ale dokážu si představit i Model S jako hlavní rodinné auto v případě, že už mám barák a garáž a můžu nabíjet na noční proud, případně přebytky z FVE, pokud je.

Snad se ty Tesly trochu rozšíří, když už máme v Praze servis a oficiální showroom a budou přibývat reakce :)

I ten nový nissan Leaf nevypadá špatně. Škoda že nemá možnost 4x4 pohonu, ale designově lepší než ten první Leaf.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2613
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tesla a elektromobilita

#4 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Já už koukám po i3 nějakou dobu...před časem byli nejlevnější za 450...teď už za 370...mám garáž, takže dobíjení by bylo v pohodě doma přes noc.
Manželka jezdí v e39 a prý je to na ní velký...nechápu, ale ženská no...tak by ta i3 byla velikostně OK a hlavně i mě to zajímá, jak by se s tím jezdilo... :-) Jinak teda paní dojíždí do práce města 10km...takže ten dojezd cca 130km by měla pomalu na celé týden...takže na tyhle couračky by to bylo super...
Problém je, že jede tak 5x ročně k rodičům...a to je 250km...to je zatím dost zádrhel...protože 6ku ji nepůjčím ! :-) (a ona stejně neumí jezdit s manuálem...) a i3 tam nedojede...sice jak píše Fishmaker by dojezd mohl být s tím REXem až třeba těch 250km...ale ta cesta je dost po dálnici...tak těžko říct...leda jí dát kanystr s benzínem do toho REXu - to by šlo, že by dolila a nějak to doskákala ?

No jako láká mě to...i vzhledově se mi ta i3 moc líbí...ale abych to taky uzavřel...seru na to a radši šetřim na nějakou nemovitou investici...
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: Tesla a elektromobilita

#5 Příspěvek od m4zzy »

Tak to máme úplně stejné :)

žena taky pracuje ve městě kde bydlíme, ale auto potřebuje, jelikož musí jezdit na návštěvy a tak. A 2x týdne do přilehlé vesnice. Jenže v zimě se tam bez čtyřkolky hrabe dost na prd a jediná čtyřkolka je ta Tesla model 3 v tom Dual motor. Ale možná už i jiné elektroauto má 4x4. Moc jsem to nehledal.

A pak jezdíme zase za našima do beskyd taky cca 230km jedna cesta. Zase vytipovat si nějakou rychlonabíječku na půli cesty, tam si dát čurpauzu, kafe, půlhodina v háji a zas můžeš jet těch 130km dál i s tou i3 třeba.

Ale bylo by fajn, kdyby měl i v budoucnu někdo zkušenost s tím, že koupí jetý elektromobil. Ale myslím, že tam jaksi není co řešit. Jedině ten pokles kapacity baterky možná.

Ale taky, prvně sehnat pozemek a tam postavit tu nemovitou věc. Pak můžu řešit elektroauto. To bude pár let trvat a mohlo by to vypadat na trhu lépe :)
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2613
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tesla a elektromobilita

#6 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Tak mě teď tak napadlo, jestli třeba na ty elektro auta není nějaká půjčovna...googlim googlim a našel jsem jen Tesly, Leafy, eGolfy, ale i3 jsem nenašel...
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: Tesla a elektromobilita

#7 Příspěvek od m4zzy »

Google, hned první odkaz po zadání "půjčovna bmw i3"
https://protech-e.cz/pronajem-vozu/

Pak je tady i jakože car sharing stránka, kde nabízí sám majitel auto na půjčení:
https://www.hoppygo.com/cs/bmw-i3-hatch ... %2B01%3A00
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2613
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tesla a elektromobilita

#8 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Tak jsem asi trochu za blbce no... :-) já zadal do seznamu "pronájem elektromobilu" a to nenašlo ani jednu i3...

Ale ty tvoje odkazy jsou super...bych si to mohl v létě na pár dní půjčit :-)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Tesla a elektromobilita

#9 Příspěvek od pavproch »

Jestli teda možu, tak přidám svůj úhel pohledu, no.... ač jsem zapřisáhlým zastáncem benzínových výparů a úplně se děsím představy, že bych nechával někde "bez dozoru" auto na nabíječce (bez dozoru nenechávám ani mobil nebo noťas, když je nabíjím ref "vybuchující / hořící baterky"), v hlavě sem v poslední době udělal až takový veletoč, že bych si i dokázal představit elektrickou nákupní tašku na "poprdávání okolo komína". Ale..... bydlím na vesnici, na konci rozvodné sítě a když třeba zapnu/pustím cirkulárku, tak mi začnou blikat žárovky.... čili (auto)nabíječku by mi to zřejmě neutáhlo..... takže (pro mě) z toho nic nebude.... :idea:
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: Tesla a elektromobilita

#10 Příspěvek od m4zzy »

@pavproch "Když řežu, musíte přidávat plyn..." :-D

@Gerchan Jo to se někdy stane, že člověk něco hledá a nemůže najít, a pak hledá někdo jiný a má to za 3 vteřiny :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#11 Příspěvek od JaraX »

můj názor/zkušensoti/nabrané informace

mám s elektrověcma už dost zkušeností, nejvíc s i3, i3s atd.

pro koho to je?
- pro člověka co nemá vztah k autům, myslím tím že požaduje aby auto mělo zvuk, aby bylo extrémně zabavné, ale pro člověka co chce dojet z bodu A do bodu B, ideálně aby to řídilo samo.


co je na tom super je to že člověk nic neřeší, nepřemýšlí jeslti má studenej motor, dost oleje a já nevím co ještě, prostě sedneš a jedeš. i3s jsem měl na víkend, je to zajímavý. prostě přijdeš, přidáš plyn a jedeš, žádnej zvuk, žádný emoce, prostě krabice co letí.
třeba já bych si to koupil radši jak naftový auto (pokud bych nejezdil daleko), netřepe se to, nevibruje to, nemusím čekat 30km až se to ohřeje.
pro ženskou do města je taková i3s skvělý auto, sedneš a jedeš. nová starost je hlídat ten dojezd, tady bys musel byt hodně předvídavej. prostě takle se rozhodnu že pojedu někam 300km a jedu, max budu 5 min tankovat, a i to mě někdy sere, nedovedu si představit se někde 2 hodiny nabíjet. Navíc jezdím dlouhy trasy a i dojezd 600km a pak se hodinu nabíjet je pro mě totálně nepředstavitelný.
vidím v tom smysl jako druhy auto, pro tu ženskou, jenže pro mě je to jako druhy auto drahy, pro lidi co neřeší prachy super volba.
a já si radši koupím starou V8 se zvukem a požitkem než elektriku. když jsem jezdil s I3s, nebo C evolution, tak právě co mi nejvíc chybělo byl zvuk, to z toho udělalo totálně nudnou jízdu. i8 je jiná liga, tam je zvuk i elektrojízda.

Pro takovýho fishmakera v tom vidím smysl, pro člověka co bydlí někde v satelitu, do práce jezdí do prahy, zaparkuje s tím všude, ale dobije u baráku v noci dispozičním proudem.

Dokud můžem používat nějaké V8, V12 a podobné zhovadilé motorizace, nemám důvod se o elektroauta více zajímat, i ženě prostě udělá radost víc Voyager za 60k s LPG a V6, 7mi sedačkama, než nějaká tesla, nemusíme řešit parkování atd. tak je to pohoda. a stejně nikdy neprojezdíme ty prachy aby se vůbec vyplatilo o tom uvažovat.
no a až přijde doma kdy nám zakážou benzínové motory, tak půjdu do nějakýho elektra, ale doufam že to tak 20 let ješte nebude, pak už budu mít pěknej elektrickej invalidní vozíček :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na čistý elektromobil zatím nemáme technologii uchovávání a rychlého dočerpání energie, o délce dojezdu nemluvě.
Kombinace v plug-in hybridu řeší oboje, jak dojezd několika desítek km na elektriku z domácí zásuvky tak stovky kilometrů se spalovacím motorem.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#13 Příspěvek od JaraX »

škoda že zatím má malo ktere plug in hybrid víc jak 50km elektrický dojezd.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2613
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tesla a elektromobilita

#14 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Mě přijde hybrid jen zbytečně přidaná technologie do auta...připadá mi to jako takový vývojový mezičlánek mezi spalovákem a elektroautem...jediná výhoda je, že to dokáže jet chvíli na baterky...ale za cenu další přidané technologie do auta a vyšší ceny...

Nemám ty ceny hybridů nijak blíže nastudované, ale když budu předpokládat, že ten hybrid bude stát třeba o 100.000,-kč víc než obyč.spalovák a ušetří třeba litr na sto...= ušetří 30 halířů na km...takže se to začne vyplácet po více než 300.000 km...

Ale ta výhoda elektromobilu - jako je právě to odpadnutí servisu normálního spalováku tam není...naopak se člověk ještě bude starat o další elektro systém...

Já osobně tuto hybridní vychytávku určitě přeskočím a když už něco, tak půjdu rovnou do čistýho elektroblázince :-)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Dokud nebudou elektrická auta schopná ujet 1000 km denně s doplňováním energie v řádu minut, budu raději občas měnit olej v motoru a "trpět" hlukem.

Mimochodem, technologie by byla i s infrastrukturou, a to palivový článek na methanol, ale to by pomatení greténisti nesměli CO2 (potravu pro vše zelené) prohlásit za nepřípustnou exhalaci.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2613
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tesla a elektromobilita

#16 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Kdoví, jak to s elektroautoma vůbec do budoucna bude...jestli to vývoj někam dál posune...jestli bude dost surovin na výrobu bateriíí...jestli bude stát schopen zajistit posílení el.sítě...atd...


Na druhou stranu kolik % lidí potřebuje najet 1000 km denně ? Moc nás asi nebude a je hodně lidí, kteří nenajedou ani 100 km za den...a pro ty to je třeba zajímavá volba...mě by třeba teda taky vůbec nelákalo někde auto parkovat a hodinu do něj tlačit elektriku...nedej bože čekat až se uvolní místo u nabíječky...ale když to můžeš nabít doma přes noc a pak s tím 2-3 dny jezdit, tak proč ne ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#17 Příspěvek od JaraX »

a hlavně to vše rapidně zdraží až stát nebude mít ty peníze z daní za palivo. tzn že časem budou elektroauta stejně jezdit za 2-3kč km
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2613
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tesla a elektromobilita

#18 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

To jsem chtěl taky napsat...to bude zajímavý, jestli zdraží elektriku nebo napálí nějaké daně...nejlépe paušální...
Mám pocit, že ta elektřina z rychlonabíječek už dost podražila...to je první vlašťovka :-)

Doma si zase člověk může koupit systém s panely na střechu a baterií do garáže...přes den nabít baterie a přes noc to naprat do auta...princip super, ale cena zatím nic moc, životnost? + neefektivnost, když je pod mrakem...no je to ještě v plenkách no :-)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Tesla a elektromobilita

#19 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Hybrid má potenciál hlavně u těžkých a užitkových aut typu MHD... v Bruselu jezdí tuším Volvo diesel-hybridní busy, kde odjezd ze zastávky a pomalé křižovatky zvládá na baterie, stejně tak rekuperační brždění z kopce... kdyby se k tomu dala větší baterie a nabíjení na konečné, s trochou snahy by šel celý cyklus vychytat na min. použití spalovacího motoru, který by navíc mohl být podstatně menší.

Imho je cesta elektro, kde spalovací motor bude spíše jen generátor (optimalizovaný na určité otáčky-režim generátor) plus přímé přemostění na kola-pohon bez ztrát “konstantní” rychlostí řekněme v rozmezí 90-130. Mazda k tomu chce vzkřísit Wankel, protože je kompaktní, bez vibrací a při optimalizovaném běhu v omezených otáčkách by měl mít i podstatně vyšší životnost/účinnost/emise.

Jinak svezení s Teslou S bylo fajn, feeling jako z mojí e92 (řízení, brzdy, tuhost, náklony, akcelerace, podvozek), žádná trága ze zpracování, hafo místa, cool vykreslování provozu kolem, velmi použitelný kufr (+druhý vpředu), hafo cool vychytávek, ovládání přes tablet bez problémů, byl jsem mile překvapen... a do města člověk nemusí skoro šlápnout na brzdu, kolony dostávají jiný rozměr (prostě jen čekáte, nemusíte řadit nebo stát na brzdě a grilovat kapotu)...
Po presednutí zpátky jsem ale ihned ocenil zvuk a pocit z motoru (335i), nic proti elektro, ale zkrátka to byl ten první a hlavní pocit.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tesla a elektromobilita

#20 Příspěvek od JaraX »

jsem na tom uplně stejně, zvuk a pocit z motoru (V8) je to co tam prostě chybí, to z toho dělá spíš uživatelské než petrolheadské auto.
Odpovědět