Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Aha. Já myslel, že tady. Na zlínský áčka jsem zapomněl.
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Zdravím, koiukám, že tu máte stejného drobečka. Nezná prosím někdo správnou hodnotu z Live dat průtoku vzduchu na MAF při volnoběhu na motoru N52B30. Děkuji
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
brambor2 prodělal (úspěšně) "óbr" servis 90000km/13 let/prevence ..... enemže.... mechanik Michal musel (protože se měnil i startér a alternátor) odpojit baterku.... že se vynulovaly hodiny a jednotky palubního počítače vzal čert... ale po znovupřipojení baterky se objevila ikona "vada motoru" a prý to píše "chyba lambdy".... zítra jedu k matizovi to píchnout na profi diagnostiku a zistit kerá z těch 4 lambd, co tam sou, to je... nebo žebych vyměnil rovnou (preventivně) všechny čtyři? Chjo no, halt starší pán ..... jako brambor2, ne já....
Btw, sic jen 90 tis km, ale spojka musela být v dezolátním stavu (měnil sem ji vč. dvouhmoty), fčíl jde spojkový pedál nádherně jemně/hladce/lehce..... další poservisní poznatky až budu moct "normálně" jezdit....

Btw, sic jen 90 tis km, ale spojka musela být v dezolátním stavu (měnil sem ji vč. dvouhmoty), fčíl jde spojkový pedál nádherně jemně/hladce/lehce..... další poservisní poznatky až budu moct "normálně" jezdit....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Tak chyba se objevila okamžitě po vynulování zas, prý lambda "za katem" - vyměním ale teda rovnou všechny čtyři.pavproch píše:se objevila ikona "vada motoru" a píše to "chyba lambdy".... zítra jedu k matizovi to píchnout na profi diagnostiku a zistit kerá z těch 4 lambd, co tam sou, to je... nebo žebych vyměnil rovnou (preventivně) všechny čtyři? ...
A pokračování:
Objevila se mi (ale za chvíli zase zhasla) hláška "vada světla" a v tu chvíli nesvítil vnitřní "Angel eye" kroužek v pravém předním světle. Fčíl už zase svítí. Možná se ale "loučí" - když umře, to se mění celý svítící kroužek nebo je to jen "světlovodič" a pod ním je někde ukrytá "obyčejná žárovka"? Abych věděl, co mě (možná) čeká...

Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Je to světlovod a na jeho konci je JEDNA žárovka pro OBA kroužky
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: N52B30 e90 preface - brambor2
A pochopil si mě, že není možné, aby jeden kroužek svítil a druhý ne, bo jsou oba napájené z jedné a té samé žárovky? 

V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Jo, pochopil a .... nevím, nepamatuju se, jestli kroužek na vnějším světle sfítil když na vnitřním nesfítil.... xenon sfítil to si sem jistý ale kroužek nevím..... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Sic nejezdím "normálně" - furt sfítí kontrolka motoru (z důvodu vadné lambdy - btw, už mám 4 nové, v pondělí sa bude měnit) ale pár dalších poznatků:pavproch píše:další poservisní poznatky až budu moct "normálně" jezdit....
- motor v celém rozsahu otáček od volnoběhu po redline změnil "hlas", fčíl zní prostě jinak, nemůžu říct esli líp nebo hůř, prostě jinak
- zmizelo lehké zhoupnutí v tahu před redline (sem si myslel, že mám v prdeli DISY, ale do těch sa fčíl nehrabalo, tak to asi bylo něco jiného)
- nový řemen lehce "šustí" - není to příjemný zvuk, snad si to časem sedne.... ale "ječení" kerési kladky nebo altíku po jejich výměně zmizelo....
Kultura chodu a zvuk N52B30 v bramborovi2 je ale pořád o fous "horší" než N52B30 v m4Zlikovi.... čti: ešče sme s preventivníma zásahama a výměnama neskočili.... čti2: to prostě musím dostat do stejného stavu jak "jde" motor na m4Zlikovi....

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Btw, já su kuwa tak strašně ráth za atmo benzín bez (nadbytečných) EU píííííčovin..... 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Simvás jak je to se spolehlivostí el.měrky oleje? Prej to někdy měří - ukazuje a někdy na budíkoch jen točí hodinkama (asi měří, ale stav neukazuje). Motory N52 i N53 mechanickou měrku nemají, že tak jak to system vlastně vyhodnocuje a na co majzla ?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Moje zkušenost (celkem už asi 300tis km s N52 a N53) je že (stav mezi ryskami) opravdu neukazují moc přesně, ale když už "houkne" varování (ikona na BC), že je třeba dolít litr, tak po jeho dolití ukazujou přesně plno. Čili mezní stavy ukazuje el. měrka přesně.
PS: Ty "hodiny" občas točí i 3 nebo 4 minuty než ukážou stav oleje...
PS: Ty "hodiny" občas točí i 3 nebo 4 minuty než ukážou stav oleje...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Měrka po startu točí hodinami proto, jelikož ukazuje průměrnou hodnotu hladiny oleje, takže jí to pár kilometrů trvá než začne ukazovat.
Ono to čidlo má dokonce i funkci rozpoznání kvality oleje, takže by mělo i upozornit na horší stav oleje, ale jak to pozná, je mi záhadou
Občas si to žije svým životem, třeba u S65 píše dolej litr, doleješ litr a pak po 15km napíše, že máš zase upustit
Já se s tím naučil tak nějak žít, odměřoval jsem si několikrát zůstatek ve vaně při výměně a tím že měním po 7tis km olej, tak tam úbytek není žádný - uff
Ono to čidlo má dokonce i funkci rozpoznání kvality oleje, takže by mělo i upozornit na horší stav oleje, ale jak to pozná, je mi záhadou

Občas si to žije svým životem, třeba u S65 píše dolej litr, doleješ litr a pak po 15km napíše, že máš zase upustit

Já se s tím naučil tak nějak žít, odměřoval jsem si několikrát zůstatek ve vaně při výměně a tím že měním po 7tis km olej, tak tam úbytek není žádný - uff

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
měří to permitivitu oleje
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
To mají aji F řady takový nějaký měřák, nevim co je to za nadávku permitivita, ale je to celkově čidlo na sledování degradace, možná ph oleje? Někdo z majitelů psal, že ač LL interval měl ještě rezervu Fko řvalo vyměnit olej po 19400 km nájezdu.
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Moje zkušenost.
Po koupi auta a ujítí pár desítek km -> gong a kontrolka oleje. Ok, zastavím na benzínce, otevřu kapotu a hledál měrku. Si říkam, sakra práce, kde je? Potupně vytahuju mobil a hledám na netu, kde je sakra ta měrka oleje. Dozvím se, že už neexistuje a je jen ta elektrická..aha
Oka, doma jsem dolil, ukazoala max a pak najel asi 1000km, než jsem auto odvezl k JaraXovi na servis. Tam to bylo asi měsíc a jak jel JaraX na projížďkku před předáním, tak zkontroloval hladinu a prý cca v půlce. Dojel na benzínku a hlášení že dolít +1L. Dolil půl litru a pořád, dolijte +1L. Dolil litr a pořád hlášení. Tak nakonec jsem nechal vyměnit i olej a z auta vyteklo tuším 5,5-6L, to znamená, že tam původně bylo o -1,5L oleje míň. Ale na výměnu čidla čas nebyl, takže jsem si pro auto přijel s tím, že je tam oleje tak jak má být. Odjíždím a po pár kilometrech zase -> dolij +1L..na to už jsem sral. Pár startů trvalo, než se to uschopnilo a drželo hubu. Kontroloval jsem to často a pak to měřilo asi v pořádku. Asi po 6tis km už to bylo kolem minima, tak jsem dolil půl litru -> ukazovala na 3/4 plná. Po dalších 3tis km jsem dolil dalšího 0,5L a teď cca po 11tis jsem už před výměnou a než se dostanu do servisu (všeci plno s přezouváním, tak jsem dolil litřík.
A jsem na vážkách, jestli radši vyměnit to čidlo hned, nebo ještě vyměnit olej, změřit, kolik ho tam je (když je to teď na max, tak předpokládám těch 6,5L by se mělo vypustit, nebo trochu míň, jenže to se předpokládalo i při minulé výměně). Pokud by to bylo zase hodně málo, tak vyměnit měrku, pokud to bude ok tak neřešit.
Po koupi auta a ujítí pár desítek km -> gong a kontrolka oleje. Ok, zastavím na benzínce, otevřu kapotu a hledál měrku. Si říkam, sakra práce, kde je? Potupně vytahuju mobil a hledám na netu, kde je sakra ta měrka oleje. Dozvím se, že už neexistuje a je jen ta elektrická..aha

A jsem na vážkách, jestli radši vyměnit to čidlo hned, nebo ještě vyměnit olej, změřit, kolik ho tam je (když je to teď na max, tak předpokládám těch 6,5L by se mělo vypustit, nebo trochu míň, jenže to se předpokládalo i při minulé výměně). Pokud by to bylo zase hodně málo, tak vyměnit měrku, pokud to bude ok tak neřešit.
Naposledy upravil(a) m4zzy dne pon 04.11.2019 07:47, celkem upraveno 1 x.
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
já bych to radši vyměnil, něco jinýho je V8 která mě elektronickou i klasickou měrku a člověk si to může překontrolovat.
přece jen u N52 je to jediná možnost jak zkontrolovat olej
přece jen u N52 je to jediná možnost jak zkontrolovat olej
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Tak brambor2 je neska znova na operačním sále - Michal mu mění všechny čtyři lambdy. Sem zvjedaff, co a na "poměrně starém autě" posere následně.... 

Re: N52B30 e90 preface - brambor2
ty voe, ty ty svoje auta opravuješ snad každej měsíc.