Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#121 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Aha. Já myslel, že tady. Na zlínský áčka jsem zapomněl.
Karl96
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: ned 03.06.2018 07:56
Bydliště: Plzeň

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#122 Příspěvek od Karl96 »

Zdravím, koiukám, že tu máte stejného drobečka. Nezná prosím někdo správnou hodnotu z Live dat průtoku vzduchu na MAF při volnoběhu na motoru N52B30. Děkuji
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#123 Příspěvek od pavproch »

brambor2 prodělal (úspěšně) "óbr" servis 90000km/13 let/prevence ..... enemže.... mechanik Michal musel (protože se měnil i startér a alternátor) odpojit baterku.... že se vynulovaly hodiny a jednotky palubního počítače vzal čert... ale po znovupřipojení baterky se objevila ikona "vada motoru" a prý to píše "chyba lambdy".... zítra jedu k matizovi to píchnout na profi diagnostiku a zistit kerá z těch 4 lambd, co tam sou, to je... nebo žebych vyměnil rovnou (preventivně) všechny čtyři? Chjo no, halt starší pán ..... jako brambor2, ne já.... :twisted:

Btw, sic jen 90 tis km, ale spojka musela být v dezolátním stavu (měnil sem ji vč. dvouhmoty), fčíl jde spojkový pedál nádherně jemně/hladce/lehce..... další poservisní poznatky až budu moct "normálně" jezdit....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#124 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:se objevila ikona "vada motoru" a píše to "chyba lambdy".... zítra jedu k matizovi to píchnout na profi diagnostiku a zistit kerá z těch 4 lambd, co tam sou, to je... nebo žebych vyměnil rovnou (preventivně) všechny čtyři? ...
Tak chyba se objevila okamžitě po vynulování zas, prý lambda "za katem" - vyměním ale teda rovnou všechny čtyři.

A pokračování:

Objevila se mi (ale za chvíli zase zhasla) hláška "vada světla" a v tu chvíli nesvítil vnitřní "Angel eye" kroužek v pravém předním světle. Fčíl už zase svítí. Možná se ale "loučí" - když umře, to se mění celý svítící kroužek nebo je to jen "světlovodič" a pod ním je někde ukrytá "obyčejná žárovka"? Abych věděl, co mě (možná) čeká... :?:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#125 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Je to světlovod a na jeho konci je JEDNA žárovka pro OBA kroužky
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#126 Příspěvek od pavproch »

Kuju.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#127 Příspěvek od vita11 Moderátor »

A pochopil si mě, že není možné, aby jeden kroužek svítil a druhý ne, bo jsou oba napájené z jedné a té samé žárovky? :D
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#128 Příspěvek od pavproch »

Jo, pochopil a .... nevím, nepamatuju se, jestli kroužek na vnějším světle sfítil když na vnitřním nesfítil.... xenon sfítil to si sem jistý ale kroužek nevím..... :oops:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#129 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:další poservisní poznatky až budu moct "normálně" jezdit....
Sic nejezdím "normálně" - furt sfítí kontrolka motoru (z důvodu vadné lambdy - btw, už mám 4 nové, v pondělí sa bude měnit) ale pár dalších poznatků:

- motor v celém rozsahu otáček od volnoběhu po redline změnil "hlas", fčíl zní prostě jinak, nemůžu říct esli líp nebo hůř, prostě jinak

- zmizelo lehké zhoupnutí v tahu před redline (sem si myslel, že mám v prdeli DISY, ale do těch sa fčíl nehrabalo, tak to asi bylo něco jiného)

- nový řemen lehce "šustí" - není to příjemný zvuk, snad si to časem sedne.... ale "ječení" kerési kladky nebo altíku po jejich výměně zmizelo....

Kultura chodu a zvuk N52B30 v bramborovi2 je ale pořád o fous "horší" než N52B30 v m4Zlikovi.... čti: ešče sme s preventivníma zásahama a výměnama neskočili.... čti2: to prostě musím dostat do stejného stavu jak "jde" motor na m4Zlikovi.... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#130 Příspěvek od pavproch »

Btw, já su kuwa tak strašně ráth za atmo benzín bez (nadbytečných) EU píííííčovin..... :twisted:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#131 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

:)

Simvás jak je to se spolehlivostí el.měrky oleje? Prej to někdy měří - ukazuje a někdy na budíkoch jen točí hodinkama (asi měří, ale stav neukazuje). Motory N52 i N53 mechanickou měrku nemají, že tak jak to system vlastně vyhodnocuje a na co majzla ?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#132 Příspěvek od pavproch »

Moje zkušenost (celkem už asi 300tis km s N52 a N53) je že (stav mezi ryskami) opravdu neukazují moc přesně, ale když už "houkne" varování (ikona na BC), že je třeba dolít litr, tak po jeho dolití ukazujou přesně plno. Čili mezní stavy ukazuje el. měrka přesně.

PS: Ty "hodiny" občas točí i 3 nebo 4 minuty než ukážou stav oleje...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#133 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Měrka po startu točí hodinami proto, jelikož ukazuje průměrnou hodnotu hladiny oleje, takže jí to pár kilometrů trvá než začne ukazovat.
Ono to čidlo má dokonce i funkci rozpoznání kvality oleje, takže by mělo i upozornit na horší stav oleje, ale jak to pozná, je mi záhadou :)
Občas si to žije svým životem, třeba u S65 píše dolej litr, doleješ litr a pak po 15km napíše, že máš zase upustit :D
Já se s tím naučil tak nějak žít, odměřoval jsem si několikrát zůstatek ve vaně při výměně a tím že měním po 7tis km olej, tak tam úbytek není žádný - uff :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#134 Příspěvek od JaraX »

měří to permitivitu oleje
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#135 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To mají aji F řady takový nějaký měřák, nevim co je to za nadávku permitivita, ale je to celkově čidlo na sledování degradace, možná ph oleje? Někdo z majitelů psal, že ač LL interval měl ještě rezervu Fko řvalo vyměnit olej po 19400 km nájezdu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#136 Příspěvek od JaraX »

Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#137 Příspěvek od m4zzy »

Moje zkušenost.

Po koupi auta a ujítí pár desítek km -> gong a kontrolka oleje. Ok, zastavím na benzínce, otevřu kapotu a hledál měrku. Si říkam, sakra práce, kde je? Potupně vytahuju mobil a hledám na netu, kde je sakra ta měrka oleje. Dozvím se, že už neexistuje a je jen ta elektrická..aha :D Oka, doma jsem dolil, ukazoala max a pak najel asi 1000km, než jsem auto odvezl k JaraXovi na servis. Tam to bylo asi měsíc a jak jel JaraX na projížďkku před předáním, tak zkontroloval hladinu a prý cca v půlce. Dojel na benzínku a hlášení že dolít +1L. Dolil půl litru a pořád, dolijte +1L. Dolil litr a pořád hlášení. Tak nakonec jsem nechal vyměnit i olej a z auta vyteklo tuším 5,5-6L, to znamená, že tam původně bylo o -1,5L oleje míň. Ale na výměnu čidla čas nebyl, takže jsem si pro auto přijel s tím, že je tam oleje tak jak má být. Odjíždím a po pár kilometrech zase -> dolij +1L..na to už jsem sral. Pár startů trvalo, než se to uschopnilo a drželo hubu. Kontroloval jsem to často a pak to měřilo asi v pořádku. Asi po 6tis km už to bylo kolem minima, tak jsem dolil půl litru -> ukazovala na 3/4 plná. Po dalších 3tis km jsem dolil dalšího 0,5L a teď cca po 11tis jsem už před výměnou a než se dostanu do servisu (všeci plno s přezouváním, tak jsem dolil litřík.

A jsem na vážkách, jestli radši vyměnit to čidlo hned, nebo ještě vyměnit olej, změřit, kolik ho tam je (když je to teď na max, tak předpokládám těch 6,5L by se mělo vypustit, nebo trochu míň, jenže to se předpokládalo i při minulé výměně). Pokud by to bylo zase hodně málo, tak vyměnit měrku, pokud to bude ok tak neřešit.
Naposledy upravil(a) m4zzy dne pon 04.11.2019 07:47, celkem upraveno 1 x.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#138 Příspěvek od JaraX »

já bych to radši vyměnil, něco jinýho je V8 která mě elektronickou i klasickou měrku a člověk si to může překontrolovat.
přece jen u N52 je to jediná možnost jak zkontrolovat olej
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#139 Příspěvek od pavproch »

Tak brambor2 je neska znova na operačním sále - Michal mu mění všechny čtyři lambdy. Sem zvjedaff, co a na "poměrně starém autě" posere následně.... :twisted:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#140 Příspěvek od JaraX »

ty voe, ty ty svoje auta opravuješ snad každej měsíc.
Odpovědět