Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 15:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
To ložisko je právě možné nasadit dvěma způsoby - viz.obrázek. Ale ani na jeden to není přesně stejně vysoké jako origo.
Ta spojková lamela je ještě pořád navolno, ta se přimáčkne až vyndáním toho jistícího plíšku...a ano, je to jak píšeš, i ten vymezovací bazmek má trochu vůli v setrváku a proto se i ta lamela trochu hýbe...jestli to je OK ale nevím...ale teď jak to píšu, tak si začínám myslet, že to asi je OK...ona se dostředí tím, že tam nasadím převodovku a nasunu do lamely hřídel převodovky...snad teda...
třeba někdo znalý upřesní, jak to je.
Ta spojková lamela je ještě pořád navolno, ta se přimáčkne až vyndáním toho jistícího plíšku...a ano, je to jak píšeš, i ten vymezovací bazmek má trochu vůli v setrváku a proto se i ta lamela trochu hýbe...jestli to je OK ale nevím...ale teď jak to píšu, tak si začínám myslet, že to asi je OK...ona se dostředí tím, že tam nasadím převodovku a nasunu do lamely hřídel převodovky...snad teda...

- Přílohy
-
- IMG_3005.JPG (333.57 KiB) Zobrazeno 10547 x
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 15:29, celkem upraveno 1 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Lamela má vůli, protože ten přípravek je nakokot
. Ale je to jedno, v nejhorším se dá ta spojka znovu vymáčknout velkým tříramenným stahovákem a lamelu posunou šroubovákem, kdyby ti tam nešla převodovka nasunout.
Ložisko dej podle návodu, nižší poloha by měla být správně.

Ložisko dej podle návodu, nižší poloha by měla být správně.
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Tannere díky za radu.
Potom mě napadlo mě ten vystřeďovací přípravek omotat třeba elektrikářskou páskou - aby neměl takovou vůli...třeba by to bylo lepší...ale pozdě už...už ten přítlačák sundavat nebudu...zkusím to ještě trochu dostředit takhle zvenku než ten plíšek odšroubuju...
S tím nenandáním převodovky nestraš
Už vidím jak tam s tou převodovkou nad hlavou šachujem...samo o sobě je to trochu ježek v kleci...a ještě to tam nepůjde nasunout...to by mě jeblo !!
Ale snad to klapne...ona ta vstupní hřídel má trochu vůli...
Potom mě napadlo mě ten vystřeďovací přípravek omotat třeba elektrikářskou páskou - aby neměl takovou vůli...třeba by to bylo lepší...ale pozdě už...už ten přítlačák sundavat nebudu...zkusím to ještě trochu dostředit takhle zvenku než ten plíšek odšroubuju...
S tím nenandáním převodovky nestraš


Ale snad to klapne...ona ta vstupní hřídel má trochu vůli...
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Tak konečně zkompletováno zpět dohromady...a s novým setrvákem převodovka nerachtá.
Jak studený, tak zahřátý, jak na neutrál, tak se sešláplou spojkou - prostě nerachtá. Kovové cinkání zmizelo.
Takže problém vyřešen. Stálo to cca 30.000,-kč.
Jak studený, tak zahřátý, jak na neutrál, tak se sešláplou spojkou - prostě nerachtá. Kovové cinkání zmizelo.
Takže problém vyřešen. Stálo to cca 30.000,-kč.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Palec nahoru pro original BMW teile. Já se těším jak se vymění spojkosada s dvouhmotou během zimy sic aftermarket a bude třeba taky ticho.
Mezitím jsem narazil na měřák a zjištění vůlí setrvačníku. Aspoň jako postup při diagnoze závad a všelijaký návody dobrý. https://www.elit.cz/produkty/technicke- ... pojka.html
Mezitím jsem narazil na měřák a zjištění vůlí setrvačníku. Aspoň jako postup při diagnoze závad a všelijaký návody dobrý. https://www.elit.cz/produkty/technicke- ... pojka.html
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Pěkný odkazy...
Setrvák + spojková sada je aftermarket - LUK (kdyby někdo někdy potřeboval tak číslo spojkové sady je 624336700 a číslo setrváku je 415038710). Je to pro facelift a funguje to i na mém před FL. A stálo to 25.000,-. Origo je za cca 45.000,- a taky by to byl určitě LUK
Z BMW jsem objednával jen ten simering na hřídel řazení, šrouby na přítlačák, matky na přišroubování kardanu k hyrdyspojce a šrouby na přišroubování kardanu k diferáku + nový olej do převodovky. To stálo 4.250,-
Taky jsem koupil tu mazací pastu Sachs - jak mi na ní dával odkaz LUBEC na první stránce. Tou jsem namazal trochu tu vstupní hřídel.
Olej vyměním v nejbližší době, nechtěl jsem ho měnit hned, abych zjistil jestli třeba nemá na zmizení rachtání vliv právě on...teď vím, že nemá.
A je také otázka, co mělo na to zmizení rachtání vlastně vliv...je pravděpodobné, že to je tím setrvákem, ale podle mě tomu pomohla i výměna samotné lamely (jak píše LUBEC na první stránce). Já měl zuby na staré lamele taky už úplně do špičky místo do "hradby"...takže měla dost vakl na vstupní hřídeli...
Setrvák + spojková sada je aftermarket - LUK (kdyby někdo někdy potřeboval tak číslo spojkové sady je 624336700 a číslo setrváku je 415038710). Je to pro facelift a funguje to i na mém před FL. A stálo to 25.000,-. Origo je za cca 45.000,- a taky by to byl určitě LUK

Z BMW jsem objednával jen ten simering na hřídel řazení, šrouby na přítlačák, matky na přišroubování kardanu k hyrdyspojce a šrouby na přišroubování kardanu k diferáku + nový olej do převodovky. To stálo 4.250,-
Taky jsem koupil tu mazací pastu Sachs - jak mi na ní dával odkaz LUBEC na první stránce. Tou jsem namazal trochu tu vstupní hřídel.
Olej vyměním v nejbližší době, nechtěl jsem ho měnit hned, abych zjistil jestli třeba nemá na zmizení rachtání vliv právě on...teď vím, že nemá.
A je také otázka, co mělo na to zmizení rachtání vlastně vliv...je pravděpodobné, že to je tím setrvákem, ale podle mě tomu pomohla i výměna samotné lamely (jak píše LUBEC na první stránce). Já měl zuby na staré lamele taky už úplně do špičky místo do "hradby"...takže měla dost vakl na vstupní hřídeli...
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Tak ještě pár poznatků...dneska jsem to jel ostříknout na myčku a trochu projet a:
- asi mám zavzdušněnou spojku...
- ale hlavně - jak to dřív při přeřazování tak jako cukalo...prostě bylo nekomfortní, když jsem přeřadil a pouštěl spojku, tak to vždycky tak jako cuklo nebo zatáhlo nebo jak bych to popsal...prostě jako kdybych neuměl řadit - myslel jsem si, že to je prostě tím, že asi neumím citlivě řadit a citlivě pouštět spojku...tak teď po výměně toho setrváku je jízda při přeřazení a puštění spojky úplně plynulá...úplně bez cukání...skoro jako v automatu...
takže super... dělá mi to radost...
- jo a trochu to kolem 110km/h vibruje...tak doufám, že to jsou jen kola
- asi mám zavzdušněnou spojku...
- ale hlavně - jak to dřív při přeřazování tak jako cukalo...prostě bylo nekomfortní, když jsem přeřadil a pouštěl spojku, tak to vždycky tak jako cuklo nebo zatáhlo nebo jak bych to popsal...prostě jako kdybych neuměl řadit - myslel jsem si, že to je prostě tím, že asi neumím citlivě řadit a citlivě pouštět spojku...tak teď po výměně toho setrváku je jízda při přeřazení a puštění spojky úplně plynulá...úplně bez cukání...skoro jako v automatu...


- jo a trochu to kolem 110km/h vibruje...tak doufám, že to jsou jen kola

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
- vyřaď ve 110kmh do neutrálu, pokud nebude změna, jsou to kola, pokud bude, bude to někde kolem toho setrváku
- dvouhmota dělá hodně, nikdo to nechce měnit, ale to chování je pak uplně někde jinde, smutny je že to moc nevydrží
- dvouhmota dělá hodně, nikdo to nechce měnit, ale to chování je pak uplně někde jinde, smutny je že to moc nevydrží

Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Zkusim...taky to asi o víkendu přezuju na zimáky, tak se uvidí, zda to přestane...
Na tu výdrž jsem taky zvědavej...
Na tu výdrž jsem taky zvědavej...

Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 15:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Cheater: díky díky - když už něco dělám, tak se snažím to téma udělat tak, aby to bylo užitečné i třeba nějakému dalšímu nebožákovi v budoucnu
Ještě se vrátím k tomu vypínacímu ložisku - jak jsem řešil na předchozí straně, že v obou polohách to nové ložisko nebylo úplně stejně jako origo. Když jsem ale změřil tloušťku materiálu té nové páky - tak ten materiál je o cca ten milimetr silnější než origo páka - takže potom ta nižší poloha odpovídá přesně originálu. Takže jsem to nové ložisko nasadil dle instrukcí návodu (a Tannera) v nižší poloze. To tedy na dovysvětlenou.
Včera jsem nechal převážit zimní sadu a zkontroloval jsem, jestli kola nekopou - a všechny byly super rovný. Dneska jsem dal sadu na auto, jel to projet a super...nezavibruje to ani trošinku...ani kolem stovky, ani kolem dvoustovky
, jede jako po kolejích. To jsem si oddychnul...
Ale jelikož se mi včera zdálo, že tam to rachtání přeci jen trochu slyším, tak jsem se dneska zaposlouchal pozorněji a nedá se nic dělat...pořád to trochu slyším. Když stojím na neutrál, tak to je trochu slyšet - to kovové cinkání zmizelo úplně pryč, ale to rachtání tam trochu je...je to mnohem méně než to bylo, ale je to tam. Když zmáčknu spojku = přestane se točit vstupní hřídel převodovky, tak to úplně ustane...jak spojku zase pustím, tak zase trochu rachocení. To už prostě dělá ta převodovka.
Ale je to fakt málo, normální - laický člověk by to asi ani nezaregistroval. Zkusím to natočit, jestli to bude slyšet...
Každopádně hodnotím výměnu setrváku pozitivně...jak tedy odstranění toho cinkání a z velké míry toho rachtání...tak to řazení je teď úplně super...dřív třeba přeřazování z jedničky na dvojku bylo takové až nepříjemné...takové divné...a teď prostě ten pocit nemám...nechápu to, ale je to super....prostě tomu řazení teď nemám co vytknout...mám to auto zase o kousek radši

Ještě se vrátím k tomu vypínacímu ložisku - jak jsem řešil na předchozí straně, že v obou polohách to nové ložisko nebylo úplně stejně jako origo. Když jsem ale změřil tloušťku materiálu té nové páky - tak ten materiál je o cca ten milimetr silnější než origo páka - takže potom ta nižší poloha odpovídá přesně originálu. Takže jsem to nové ložisko nasadil dle instrukcí návodu (a Tannera) v nižší poloze. To tedy na dovysvětlenou.
Včera jsem nechal převážit zimní sadu a zkontroloval jsem, jestli kola nekopou - a všechny byly super rovný. Dneska jsem dal sadu na auto, jel to projet a super...nezavibruje to ani trošinku...ani kolem stovky, ani kolem dvoustovky

Ale jelikož se mi včera zdálo, že tam to rachtání přeci jen trochu slyším, tak jsem se dneska zaposlouchal pozorněji a nedá se nic dělat...pořád to trochu slyším. Když stojím na neutrál, tak to je trochu slyšet - to kovové cinkání zmizelo úplně pryč, ale to rachtání tam trochu je...je to mnohem méně než to bylo, ale je to tam. Když zmáčknu spojku = přestane se točit vstupní hřídel převodovky, tak to úplně ustane...jak spojku zase pustím, tak zase trochu rachocení. To už prostě dělá ta převodovka.
Ale je to fakt málo, normální - laický člověk by to asi ani nezaregistroval. Zkusím to natočit, jestli to bude slyšet...
Každopádně hodnotím výměnu setrváku pozitivně...jak tedy odstranění toho cinkání a z velké míry toho rachtání...tak to řazení je teď úplně super...dřív třeba přeřazování z jedničky na dvojku bylo takové až nepříjemné...takové divné...a teď prostě ten pocit nemám...nechápu to, ale je to super....prostě tomu řazení teď nemám co vytknout...mám to auto zase o kousek radši

Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 15:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Jsem tomu nakloněn, ale časově špatný...ale jestli najdeš čas a chuť přijet za mnou, tak není problém - zkusíme obě auta a porovnáme.
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 15:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Najeto mám 190.000km.
Spojka podle mě původní nebyla...nebyla zase tak moc ojetá...
Setrvák byl podle mě originál díl (podle toho nápisu "BMW")...ale jestli byl původní z výroby nebo ho už někdo měnil, to bohužel nevím...
S časem jsme na tom všichni podobně...ale třeba když budeš mít cestu do Prahy, tak dej vědět...z Prahy už je to kousek (Kolín).
Spojka podle mě původní nebyla...nebyla zase tak moc ojetá...
Setrvák byl podle mě originál díl (podle toho nápisu "BMW")...ale jestli byl původní z výroby nebo ho už někdo měnil, to bohužel nevím...
S časem jsme na tom všichni podobně...ale třeba když budeš mít cestu do Prahy, tak dej vědět...z Prahy už je to kousek (Kolín).
-
matal
- Moderátor
- Příspěvky: 13012
- Registrován: pon 23.08.2004 00:00
- Bydliště: Tišnov
- Klubové ID: 119
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
Dobrá story, mám v merku 650Ci facelift, tohle je dobré vědět. Díky za to.



Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Re: Manuální převodovka 550i/650i e60/63
To rachtání kol v převodovce by možná vyřešil zvednutý volnoběh (určitě jde nakódovat jiná hodnota)
“Ability is what you're capable of doing.”