Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Svítí mazání N42

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Petr318i
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 21.09.2019 17:00

Svítí mazání N42

#1 Příspěvek od Petr318i »

Zdravím místní odborníky a chtěl bych požádat o radu.Mám e46 318i s motorem N42,najeto 237xxx.Dnes se mi začala rozsvěcet červená kontrolka mazání,když běží motor na volnoběh.Oleje je na měrce dost.Napadají mě dvě varianty,ale ani jedna se mi nezdá pravděpodobná.Ucpaný sací koš-ale měním olej poctivě po 10tis a leju kvalitní 5w40,takže by to bylo divné.Za druhé odcházející olejové čerpadlo,ale upřímně jsem se s tím ještě nesetkal.Ještě dodám,že mám vysokou spotřebu oleje,cca litr na 2000km.Mám podezření na gufera ventilů,protože separátor jsem měnil.Nevím jestli to může mít spolu souvislost :roll: Každopádně předem díky za názory,nápady a případně rady
Petr318i
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 21.09.2019 17:00

Re: Svítí mazání N42

#2 Příspěvek od Petr318i »

Tak koukám, že když je tu někdo novej, tak se mu rady nedostane :roll:
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: Svítí mazání N42

#3 Příspěvek od horan »

Ale hovno.
Sací koš to nebude. To by nestíhal v otackach, ale na volnoběh by prutok stačil. Nejdříve musíš vyloučit čidlo a nejlépe změřit tlak manometrem. Pokud bude tlak opravdu nízký, tak buď čerpadlo a nebo v horším případě šály, ojniční ložiska, uložení vaček.....
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Svítí mazání N42

#4 Příspěvek od Filozof »

u tak starých aut jak píše horan to bude nejspíše to čidlo oleje jako jedna z nějvětší pravděpodobnosti. Já to musel taky měnit mě to uplně vyzkratovalo okruh po 20letech fungování.

Zkontroluj asi toto a počítej že funguje jen origo co stojí 2,5k a víc ... Několik lidí mělo nové neorigo ruzné značky a nic nejelo. Jedině originál.
Petr318i
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 21.09.2019 17:00

Re: Svítí mazání N42

#5 Příspěvek od Petr318i »

Dobře, tím čidlem začnu a budu doufat, že to bude ono.Pokud by to byl ten nejhorší scénář,co píše Horan, ty šály,ojniční ložiska apod, bylo by to poznat na zvuku a chodu motoru? Protože na poslech běží čistě, žádný podezření zvuky, klepání apod. Filozofe tos mi trochu překvapil, že neorigo nebude fungovat.Nejaká Hella, Bosch apod..?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Svítí mazání N42

#6 Příspěvek od JaraX »

to ti zas filozof vyborně poradil,
čidlo hladiny/kvality oleje ve vaně s mazáním nemá nic společnyho, špatny bude čidlo tlaku oleje co stojí 3 kila
Petr318i
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 21.09.2019 17:00

Re: Svítí mazání N42

#7 Příspěvek od Petr318i »

Mě to bylo hned divný.. Samozřejmě vím, že potrebuju tlakové čidlo.Hella stojí 140Kč :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Svítí mazání N42

#8 Příspěvek od Filozof »

Tak jsem se sekl no a hella aby ti to fungovalo to si ověř někde jde jen originál...
Aspoň ti napsalo hned několik lidí :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Svítí mazání N42

#9 Příspěvek od JaraX »

hella je ok
Petr318i
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 21.09.2019 17:00

Re: Svítí mazání N42

#10 Příspěvek od Petr318i »

Jasný, jsem rád za každý názor.
Dám Hellu a budu doufat,že to bude ok. Je mi jasný, že tenhle motor není zrovna jednoduchej a chce odbornej servis. Kterej zrovna v okolí nemám :D
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Svítí mazání N42

#11 Příspěvek od PetoK »

Ktory BMW motor nepotrebuje odborny servis ?
Petr318i
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 21.09.2019 17:00

Re: Svítí mazání N42

#12 Příspěvek od Petr318i »

Určitě každej, spíš mám na mysli, že ve srovnání s jinými motory z té doby je tenhle dost komplikovanej - vanos v kombinaci s valvetronikem..6válce jsou jednodušší konstrukce
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Svítí mazání N42

#13 Příspěvek od JaraX »

to u BMW obecně platí, čím víc válců. tím jednodušší konstrukce,pro člověka co jezdí s V8 je R6 zbytečně složitý motor :)
Petr318i
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 21.09.2019 17:00

Re: Svítí mazání N42

#14 Příspěvek od Petr318i »

V8 jsem nikdy neměl (bohužel) :roll:
Jaraxi myšleno ironicky, nebo to tak opravdu je?? :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Svítí mazání N42

#15 Příspěvek od JaraX »

opravdu to tak je
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

Re: Svítí mazání N42

#16 Příspěvek od Maysner »

Osobne bych asi zacal zmerenim tlaku v olejove soustave. Pak teprve vymena cidla nebo hledat dal. Saci kos klidne ucpany byt muze. Na rozvodovych listach se rady odlamuji treci plochy a ty pak dokazi saci kos ucpat. Nedavno jsem resil motor N43 (ma vicemene stejne nahovno konstrukci jako N42, jen bez VVT a s primym vstrikovanim). Zadreno na klice. Pricina? rozpadly treci casti vodicich list a ucpany saci kos olejovyho cerpadla. Motor mel najeto 80tkm !!
Petr318i
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 21.09.2019 17:00

Re: Svítí mazání N42

#17 Příspěvek od Petr318i »

Díky.. na tom něco je.. O těch ulámených lištách jsem už taky zaslech, řetěz je prej schroupal a následky byly likvidační. Bude to nejlepší změřit tlak oleje,abych měl jistotu. To se měří v tom otvoru, co je čidlo?
Odpovědět