
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Svítí mazání N42
Svítí mazání N42
Zdravím místní odborníky a chtěl bych požádat o radu.Mám e46 318i s motorem N42,najeto 237xxx.Dnes se mi začala rozsvěcet červená kontrolka mazání,když běží motor na volnoběh.Oleje je na měrce dost.Napadají mě dvě varianty,ale ani jedna se mi nezdá pravděpodobná.Ucpaný sací koš-ale měním olej poctivě po 10tis a leju kvalitní 5w40,takže by to bylo divné.Za druhé odcházející olejové čerpadlo,ale upřímně jsem se s tím ještě nesetkal.Ještě dodám,že mám vysokou spotřebu oleje,cca litr na 2000km.Mám podezření na gufera ventilů,protože separátor jsem měnil.Nevím jestli to může mít spolu souvislost
Každopádně předem díky za názory,nápady a případně rady

Re: Svítí mazání N42
Tak koukám, že když je tu někdo novej, tak se mu rady nedostane 

Re: Svítí mazání N42
Ale hovno.
Sací koš to nebude. To by nestíhal v otackach, ale na volnoběh by prutok stačil. Nejdříve musíš vyloučit čidlo a nejlépe změřit tlak manometrem. Pokud bude tlak opravdu nízký, tak buď čerpadlo a nebo v horším případě šály, ojniční ložiska, uložení vaček.....
Sací koš to nebude. To by nestíhal v otackach, ale na volnoběh by prutok stačil. Nejdříve musíš vyloučit čidlo a nejlépe změřit tlak manometrem. Pokud bude tlak opravdu nízký, tak buď čerpadlo a nebo v horším případě šály, ojniční ložiska, uložení vaček.....
Re: Svítí mazání N42
u tak starých aut jak píše horan to bude nejspíše to čidlo oleje jako jedna z nějvětší pravděpodobnosti. Já to musel taky měnit mě to uplně vyzkratovalo okruh po 20letech fungování.
Zkontroluj asi toto a počítej že funguje jen origo co stojí 2,5k a víc ... Několik lidí mělo nové neorigo ruzné značky a nic nejelo. Jedině originál.
Zkontroluj asi toto a počítej že funguje jen origo co stojí 2,5k a víc ... Několik lidí mělo nové neorigo ruzné značky a nic nejelo. Jedině originál.
Re: Svítí mazání N42
Dobře, tím čidlem začnu a budu doufat, že to bude ono.Pokud by to byl ten nejhorší scénář,co píše Horan, ty šály,ojniční ložiska apod, bylo by to poznat na zvuku a chodu motoru? Protože na poslech běží čistě, žádný podezření zvuky, klepání apod. Filozofe tos mi trochu překvapil, že neorigo nebude fungovat.Nejaká Hella, Bosch apod..?
Re: Svítí mazání N42
to ti zas filozof vyborně poradil,
čidlo hladiny/kvality oleje ve vaně s mazáním nemá nic společnyho, špatny bude čidlo tlaku oleje co stojí 3 kila
čidlo hladiny/kvality oleje ve vaně s mazáním nemá nic společnyho, špatny bude čidlo tlaku oleje co stojí 3 kila
Re: Svítí mazání N42
Mě to bylo hned divný.. Samozřejmě vím, že potrebuju tlakové čidlo.Hella stojí 140Kč 

Re: Svítí mazání N42
Tak jsem se sekl no a hella aby ti to fungovalo to si ověř někde jde jen originál...
Aspoň ti napsalo hned několik lidí
Aspoň ti napsalo hned několik lidí

Re: Svítí mazání N42
hella je ok
Re: Svítí mazání N42
Jasný, jsem rád za každý názor.
Dám Hellu a budu doufat,že to bude ok. Je mi jasný, že tenhle motor není zrovna jednoduchej a chce odbornej servis. Kterej zrovna v okolí nemám
Dám Hellu a budu doufat,že to bude ok. Je mi jasný, že tenhle motor není zrovna jednoduchej a chce odbornej servis. Kterej zrovna v okolí nemám

Re: Svítí mazání N42
Ktory BMW motor nepotrebuje odborny servis ?
Re: Svítí mazání N42
Určitě každej, spíš mám na mysli, že ve srovnání s jinými motory z té doby je tenhle dost komplikovanej - vanos v kombinaci s valvetronikem..6válce jsou jednodušší konstrukce
Re: Svítí mazání N42
to u BMW obecně platí, čím víc válců. tím jednodušší konstrukce,pro člověka co jezdí s V8 je R6 zbytečně složitý motor 

Re: Svítí mazání N42
V8 jsem nikdy neměl (bohužel)
Jaraxi myšleno ironicky, nebo to tak opravdu je??

Jaraxi myšleno ironicky, nebo to tak opravdu je??

Re: Svítí mazání N42
opravdu to tak je
Re: Svítí mazání N42
Osobne bych asi zacal zmerenim tlaku v olejove soustave. Pak teprve vymena cidla nebo hledat dal. Saci kos klidne ucpany byt muze. Na rozvodovych listach se rady odlamuji treci plochy a ty pak dokazi saci kos ucpat. Nedavno jsem resil motor N43 (ma vicemene stejne nahovno konstrukci jako N42, jen bez VVT a s primym vstrikovanim). Zadreno na klice. Pricina? rozpadly treci casti vodicich list a ucpany saci kos olejovyho cerpadla. Motor mel najeto 80tkm !!
Re: Svítí mazání N42
Díky.. na tom něco je.. O těch ulámených lištách jsem už taky zaslech, řetěz je prej schroupal a následky byly likvidační. Bude to nejlepší změřit tlak oleje,abych měl jistotu. To se měří v tom otvoru, co je čidlo?