Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 528i - Volant vybrace
E39 528i - Volant vybrace
Omlouvam se predem za tema. Urcite se to tu resilo milionkrat ,ale ja jsem mamlas a ve forech moc vyhledavat neumim.
Jde o vybrace volantu v rychlostech mezi 110-130km/h.
Chtel bych poprosit nekoho ,kdo by mi byl schopen rozepsat vse co to zpusobuje. Prozatim jsem vyradil toto
-Kola ok ( mam 2 sady a zkousel jsem i prokombinovat. Zadna zmena)
-axialni tahla i s vnejsim cepem, vsechna 4 ramena vymenena.
+ geometrie (Zlepseni o cca 75%)
Dekuji za pripadne tipy.
Jde o vybrace volantu v rychlostech mezi 110-130km/h.
Chtel bych poprosit nekoho ,kdo by mi byl schopen rozepsat vse co to zpusobuje. Prozatim jsem vyradil toto
-Kola ok ( mam 2 sady a zkousel jsem i prokombinovat. Zadna zmena)
-axialni tahla i s vnejsim cepem, vsechna 4 ramena vymenena.
+ geometrie (Zlepseni o cca 75%)
Dekuji za pripadne tipy.
Re: E39 528i - Volant vybrace
Možná ještě zkusit vyjmenovaná slova vyměnit.
Kotouče, náboje, eliminovat veškeré vůle v nápravě.

Kotouče, náboje, eliminovat veškeré vůle v nápravě.
Re: E39 528i - Volant vybrace
Kayran napiš stokrát slovo VIBRACE.
Jinak k autu. Všiml jsem si že na vibrace trpí spousty BMW. Teď řešil kamarád u 325i a zjistil že to bude asi vyvážením kol. Má komplet podvozek udělanej z nových dílů a po třetím a nejlepším vyvážení mu už volant skoro nevibruje, dá se říci mikroskopicky.
Pak už vidím jen pneumatiky.
Žádná vyvažovačka co znám nedokáže aspon 100km/h rozjet kola. Většinou 20-25km/h a tam se právě nepozná že je guma či kolo špatné.
Můj tip bude vyvážení u profíka. Umí tak 5-10 procent firem dobře vyvážit kola a možná ještě méně.
Zkus zjistit zda to dělá i na volnoběh nebo jen pokud je auto v tahu, či když jede s vyřazenou rychlostí z kopce.
Potom zda jsou ložiska ok obě dvě a všechny čepy, silentbloky.
Zda se ti nehřeje kotouč že by byl lehce zvlněný a roztřepal auto.
A nakonec zase to vyvážení kol u profesionálů případně jiné gumy.

Jinak k autu. Všiml jsem si že na vibrace trpí spousty BMW. Teď řešil kamarád u 325i a zjistil že to bude asi vyvážením kol. Má komplet podvozek udělanej z nových dílů a po třetím a nejlepším vyvážení mu už volant skoro nevibruje, dá se říci mikroskopicky.
Pak už vidím jen pneumatiky.
Žádná vyvažovačka co znám nedokáže aspon 100km/h rozjet kola. Většinou 20-25km/h a tam se právě nepozná že je guma či kolo špatné.
Můj tip bude vyvážení u profíka. Umí tak 5-10 procent firem dobře vyvážit kola a možná ještě méně.
Zkus zjistit zda to dělá i na volnoběh nebo jen pokud je auto v tahu, či když jede s vyřazenou rychlostí z kopce.
Potom zda jsou ložiska ok obě dvě a všechny čepy, silentbloky.
Zda se ti nehřeje kotouč že by byl lehce zvlněný a roztřepal auto.
A nakonec zase to vyvážení kol u profesionálů případně jiné gumy.
Re: E39 528i - Volant vybrace
Ty jo sorry za můj češtin 
Ložiska jsem měnil cca 5 let zpátky (FAG najeto jen 60tkm)
Zkusím kotouče hodit známému na soustruh, to je teď nejmenší co mohu udělat.
A kola jsem původně taky předpokládal, ale já zkoušel zimní funglovky i prohodit a žádná změna. Letní to samé. Takže se mi to nezdá, ale když budou kotouče ok hodím 2 kola do kufru a nechám převážit.
Pak už jen tlumiče, uložení ........... a smířit se s ti ,že se to bude klepat
Jinak jestli je v tahu, vyřazeno nebo jedu z lehka je beze změn, ale myslím že čím je lepší (rovnější) povrch silnice tím je to víc znát.

Ložiska jsem měnil cca 5 let zpátky (FAG najeto jen 60tkm)
Zkusím kotouče hodit známému na soustruh, to je teď nejmenší co mohu udělat.
A kola jsem původně taky předpokládal, ale já zkoušel zimní funglovky i prohodit a žádná změna. Letní to samé. Takže se mi to nezdá, ale když budou kotouče ok hodím 2 kola do kufru a nechám převážit.
Pak už jen tlumiče, uložení ........... a smířit se s ti ,že se to bude klepat

Jinak jestli je v tahu, vyřazeno nebo jedu z lehka je beze změn, ale myslím že čím je lepší (rovnější) povrch silnice tím je to víc znát.
Re: E39 528i - Volant vybrace
Dělá mi to taky, ale jen občas a zatím jsem ne zcela úplně vypozoroval kdy, protože jak se zdá tak se to objevuje někdy kolem 90, někdy kolem 100 a někdy kolem 120, taky mám pocit že naopak u mě se to projevuje spíš na horší silnici, jak jezdím po tý panelový D11 tak v úsecích kde je to cajk se nic neděje a tam kde to stojí za vyliž řiť se to občas projeví, každopádně vibrace u mě nejsou nijak velké, normálně jak držím volant oběma rukama tak se to eliminuje v podstatě do nuly jen když ho pustím tak je to vidět. Zajímavý je, že když to valím po tý samý D11 150 tak nic a strjně tak když jedu v omezení 80 tak taky nic. Obćas se mi taky zdá že cejtím vibrace pod prdelí a není to v tom okamžiku kdy kmitá volant. No prostě zatím to spíš tak amatérsky diagnostikuju a pozoruju.
E39, 523i
Re: E39 528i - Volant vybrace
mám e39 11let a taky mi kolem 100 mírně vibruje volant.Za tu dobu jsem měnil všechno,ramena na přední nápravě dokonce 2x a přední tyčky stabíků 3x .Naposledy jsem měnil loni na podzim přední ložiska a kotouče s deskama. Můj tip je že to dělá vůle na hřebenu řízení
Re: E39 528i - Volant vybrace
Nepoznala by se vůle na hřebenu nějak při řízení, zatáčení, vůle na volantu? Pravdou je že mám pocit, že když v tý rychlosti kde se to aktuálně projevuje zatáčíš tak to možná nedělá/není tak znát, ale to se blbě diagnostikuje když ten volant nemůžeš v tý chvíli pustit 

E39, 523i
Re: E39 528i - Volant vybrace
No jen jsem si přečetl řízení a už se děsim. Vím že ho měnil majítel předemnou dal mi i fakturu, ale to ma už od té doby dalších 80k za 6+ let a nevím jestli bylo nove nebo repas a ani nevim jaka bejva zivotnost :/ dá se něják otestovat na vůle?? (Jo a doplním že tam tenkrát narvali servotronic verzi a ta v tom aute nikdy nebyla. Ja s tim 5 let jezdil a prisel jsem na to az nedavno a teprve jsem provedl zapojeni kabelaze
)
Jinak teď auto mam v servise ,protože reklamuju spojku, ale když jsem jim to vezl, tak jsem si všiml, že když jsem jel dlouhou pravotočivou zatáčku a držel na tempu 120, tak vibrace téměř přestaly.

Jinak teď auto mam v servise ,protože reklamuju spojku, ale když jsem jim to vezl, tak jsem si všiml, že když jsem jel dlouhou pravotočivou zatáčku a držel na tempu 120, tak vibrace téměř přestaly.
Naposledy upravil(a) Kayran dne pon 12.08.2019 17:06, celkem upraveno 1 x.
Re: E39 528i - Volant vybrace
A ješťe jedna drobnost. Může někdo doporučit, kde nechat převážit kola v PCE nebo Hradci Kr. , kde to opravdu dělají na jedničku? Abych měl opravdu jistotu a mohl si kola odškrtnout ze seznamu.
Re: E39 528i - Volant vybrace
...Obćas se mi taky zdá že cejtím vibrace pod prdelí a není to v tom okamžiku kdy kmitá volant. No prostě zatím to spíš tak amatérsky diagnostikuju a pozoruju....
Vyvážení kardanky, Hardy spojka, volné pomocné ložisko kardanky a uložení zadní nápravy (ty 4 velké silentbloky). Vyber si... A jestli máš vzadu špatné odklony, tak rovnou repásni zadní nápravu. Máš tam to zdánlivě nesmyslné závaží, co visí pod převodovkou? To je totiž taky tlumič vibrací...
Vyvážení kardanky, Hardy spojka, volné pomocné ložisko kardanky a uložení zadní nápravy (ty 4 velké silentbloky). Vyber si... A jestli máš vzadu špatné odklony, tak rovnou repásni zadní nápravu. Máš tam to zdánlivě nesmyslné závaží, co visí pod převodovkou? To je totiž taky tlumič vibrací...