Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Generální oprava motoru E39 530i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#61 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne sob 20.11.2021 22:51, celkem upraveno 1 x.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#62 Příspěvek od Spejbl »

Co se týče GO, tak nevím kolik by to vyšlo u M54, ale S54 jsem v zimě dělal melouchem a materiál byl cca 130K a práce 50K, takže když to shrnu...... příště už to určitě dělat nebudu (výdělek vs hodiny) , jo a díly si přinesl zákazník.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#63 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

Francis píše:
zddan01 píše:... M54 ... velká spotřeba oleje, zase, proč?
Psal to tu MattyX, je to kombinace vysokého zdvihu do nízkého bloku, ojnice je v jisté fázi pohybu nepřiměřeně vkloněná z osy válce a tlačí abnormálně píst na stěnu válce.
Druhým faktorem je nižší (lehčí) píst oproti M52 a nižší první kroužek.
chápu, díky

je pak nějaká cesta, jak z toho ven (výbrus apod.), nebo je hotovo?
cheater píše:Podle mě pokud člověk není schopen svépomocí něco takového udělat tak to nemá v dnešní době vůbec smysl dělat. Smysl by to mělo kdyby to auto byla nějaká raritka nebo vzácný kousek a nebo pokud by to člověk měl jako koníčka a chtěl různě experimentovat.
když se podívám, kam se tam M54B30 dávala, tak určitě by stála za záchranu (pokud jde viz výše) v Z3 coupe, těch bylo hrozně málo, pak v roadsteru a jestli v nějakým zajímavým E46 cabrio/coupe, u jinejch modelů bohužel cesta do hutí :twisted:
Spejbl píše:Co se týče GO, tak nevím kolik by to vyšlo u M54, ale S54 jsem v zimě dělal melouchem a materiál byl cca 130K a práce 50K, takže když to shrnu...... příště už to určitě dělat nebudu (výdělek vs hodiny) , jo a díly si přinesl zákazník.
na svým N62 v E64 jsem nechával dělat komplet přetěsnění se sundáním hlav, rozvodama, vodní pumpou atd., nebylo to zas až tak finančně likvidační, ale origo dílů se tam dávalo minimum, u toho M ale věřim, že je to naopak a navíc jsou ty díly předpokládám násobně dražší

kam až v tomhle případě sahala GO? předpokládám, že se mimo to moje měnily ojniční ložiska a ložiska klikové hřídele, pístní kroužky, dělalo se něco s válci (honování atd.), klikovou hřídelí?
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#64 Příspěvek od JaraX »

- vyvložkování M54 dle mého jen problém odsune, ale zase to budeš za pár let řešit.
- přetěsnění motoru a jeho GO je obrovský rozdíl, přetěsnění M54 vyjde do 40 tisíc,ale GO bude hodně přes kilo
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#65 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mě žere M54 olej cca litr na cca 3.500 km a zvykl jsem si dolívat jednou za 2měsíce.. Přetěsňoval se jen ventildekl, olejdomek a termosatat.
Nevim co by na přetěsnění M54 mělo stát 40k? Za to bych se snad vlezl udělat GO hlavy s kruhama aj šálkama.

To se klidně rozepište co za díly je vlastně potřeba na takovou generálku ? Tam hraje hodně peněz a času práce, ta je specifická.
Naposledy upravil(a) Totic dne sob 27.07.2019 13:03, celkem upraveno 1 x.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#66 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

zddan01 píše:
Francis píše:
zddan01 píše:... M54 ... velká spotřeba oleje, zase, proč?
Psal to tu MattyX, je to kombinace vysokého zdvihu do nízkého bloku, ojnice je v jisté fázi pohybu nepřiměřeně vkloněná z osy válce a tlačí abnormálně píst na stěnu válce.
Druhým faktorem je nižší (lehčí) píst oproti M52 a nižší první kroužek.
chápu, díky
je pak nějaká cesta, jak z toho ven (výbrus apod.), nebo je hotovo?
Já bych zkusil právě tento experiment. Jestli se dostanu někdy ke stavbě strokeru provedl bych to tak :
https://www.youtube.com/watch?v=VpKM27Ik2o4
https://www.youtube.com/watch?v=WuXU6LDbD4s
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#67 Příspěvek od Filozof »

Pěkné GO motoru M54B30 na videu od poláka... pokud tedy už úpravu na tom motoru asi pár komponent nechat poradit co vymyslet at to aspoň 185-190kw má.... počítám ostrá vačka a vzduch bude základ s odladěním plus GO si udělat.




Rozebral bych motor a pak by se vidělo co vše je špatně a co se musí vyměnit.
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#68 Příspěvek od jazet »

Nejdriv pridej 10-15 kw na svem motoru a pak rad nekomu jinemu.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#69 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

zddan01 píše:
Francis píše:
zddan01 píše:... M54 ... velká spotřeba oleje, zase, proč?
Psal to tu MattyX, je to kombinace vysokého zdvihu do nízkého bloku, ojnice je v jisté fázi pohybu nepřiměřeně vykloněná z osy válce a tlačí abnormálně píst na stěnu válce.
Druhým faktorem je nižší (lehčí) píst oproti M52 a nižší první kroužek.
chápu, díky
je pak nějaká cesta, jak z toho ven (výbrus apod.), nebo je hotovo?
Výbrus u motorů s nikasilem/alusilem je sci-fi, finančně výhodněji vychází tenká suchá vložka.
Do budoucna pomůže jen prevence = olej 10W-60 od nového motoru a měnit max po 15k km a ne po LL intervalech.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět