Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Generální oprava motoru E39 530i
Re: Generální oprava motoru E39 530i
-
Naposledy upravil(a) cheater dne sob 20.11.2021 22:51, celkem upraveno 1 x.
Re: Generální oprava motoru E39 530i
Co se týče GO, tak nevím kolik by to vyšlo u M54, ale S54 jsem v zimě dělal melouchem a materiál byl cca 130K a práce 50K, takže když to shrnu...... příště už to určitě dělat nebudu (výdělek vs hodiny) , jo a díly si přinesl zákazník.
Re: Generální oprava motoru E39 530i
chápu, díkyFrancis píše:Psal to tu MattyX, je to kombinace vysokého zdvihu do nízkého bloku, ojnice je v jisté fázi pohybu nepřiměřeně vkloněná z osy válce a tlačí abnormálně píst na stěnu válce.zddan01 píše:... M54 ... velká spotřeba oleje, zase, proč?
Druhým faktorem je nižší (lehčí) píst oproti M52 a nižší první kroužek.
je pak nějaká cesta, jak z toho ven (výbrus apod.), nebo je hotovo?
když se podívám, kam se tam M54B30 dávala, tak určitě by stála za záchranu (pokud jde viz výše) v Z3 coupe, těch bylo hrozně málo, pak v roadsteru a jestli v nějakým zajímavým E46 cabrio/coupe, u jinejch modelů bohužel cesta do hutícheater píše:Podle mě pokud člověk není schopen svépomocí něco takového udělat tak to nemá v dnešní době vůbec smysl dělat. Smysl by to mělo kdyby to auto byla nějaká raritka nebo vzácný kousek a nebo pokud by to člověk měl jako koníčka a chtěl různě experimentovat.

na svým N62 v E64 jsem nechával dělat komplet přetěsnění se sundáním hlav, rozvodama, vodní pumpou atd., nebylo to zas až tak finančně likvidační, ale origo dílů se tam dávalo minimum, u toho M ale věřim, že je to naopak a navíc jsou ty díly předpokládám násobně dražšíSpejbl píše:Co se týče GO, tak nevím kolik by to vyšlo u M54, ale S54 jsem v zimě dělal melouchem a materiál byl cca 130K a práce 50K, takže když to shrnu...... příště už to určitě dělat nebudu (výdělek vs hodiny) , jo a díly si přinesl zákazník.
kam až v tomhle případě sahala GO? předpokládám, že se mimo to moje měnily ojniční ložiska a ložiska klikové hřídele, pístní kroužky, dělalo se něco s válci (honování atd.), klikovou hřídelí?
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: Generální oprava motoru E39 530i
- vyvložkování M54 dle mého jen problém odsune, ale zase to budeš za pár let řešit.
- přetěsnění motoru a jeho GO je obrovský rozdíl, přetěsnění M54 vyjde do 40 tisíc,ale GO bude hodně přes kilo
- přetěsnění motoru a jeho GO je obrovský rozdíl, přetěsnění M54 vyjde do 40 tisíc,ale GO bude hodně přes kilo
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Generální oprava motoru E39 530i
Mě žere M54 olej cca litr na cca 3.500 km a zvykl jsem si dolívat jednou za 2měsíce.. Přetěsňoval se jen ventildekl, olejdomek a termosatat.
Nevim co by na přetěsnění M54 mělo stát 40k? Za to bych se snad vlezl udělat GO hlavy s kruhama aj šálkama.
To se klidně rozepište co za díly je vlastně potřeba na takovou generálku ? Tam hraje hodně peněz a času práce, ta je specifická.
Nevim co by na přetěsnění M54 mělo stát 40k? Za to bych se snad vlezl udělat GO hlavy s kruhama aj šálkama.
To se klidně rozepište co za díly je vlastně potřeba na takovou generálku ? Tam hraje hodně peněz a času práce, ta je specifická.
Naposledy upravil(a) Totic dne sob 27.07.2019 13:03, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Generální oprava motoru E39 530i
Já bych zkusil právě tento experiment. Jestli se dostanu někdy ke stavbě strokeru provedl bych to tak :zddan01 píše:chápu, díkyFrancis píše:Psal to tu MattyX, je to kombinace vysokého zdvihu do nízkého bloku, ojnice je v jisté fázi pohybu nepřiměřeně vkloněná z osy válce a tlačí abnormálně píst na stěnu válce.zddan01 píše:... M54 ... velká spotřeba oleje, zase, proč?
Druhým faktorem je nižší (lehčí) píst oproti M52 a nižší první kroužek.
je pak nějaká cesta, jak z toho ven (výbrus apod.), nebo je hotovo?
https://www.youtube.com/watch?v=VpKM27Ik2o4
https://www.youtube.com/watch?v=WuXU6LDbD4s
Re: Generální oprava motoru E39 530i
Pěkné GO motoru M54B30 na videu od poláka... pokud tedy už úpravu na tom motoru asi pár komponent nechat poradit co vymyslet at to aspoň 185-190kw má.... počítám ostrá vačka a vzduch bude základ s odladěním plus GO si udělat.
Rozebral bych motor a pak by se vidělo co vše je špatně a co se musí vyměnit.
Rozebral bych motor a pak by se vidělo co vše je špatně a co se musí vyměnit.
Re: Generální oprava motoru E39 530i
Nejdriv pridej 10-15 kw na svem motoru a pak rad nekomu jinemu.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Generální oprava motoru E39 530i
Výbrus u motorů s nikasilem/alusilem je sci-fi, finančně výhodněji vychází tenká suchá vložka.zddan01 píše:chápu, díkyFrancis píše:Psal to tu MattyX, je to kombinace vysokého zdvihu do nízkého bloku, ojnice je v jisté fázi pohybu nepřiměřeně vykloněná z osy válce a tlačí abnormálně píst na stěnu válce.zddan01 píše:... M54 ... velká spotřeba oleje, zase, proč?
Druhým faktorem je nižší (lehčí) píst oproti M52 a nižší první kroužek.
je pak nějaká cesta, jak z toho ven (výbrus apod.), nebo je hotovo?
Do budoucna pomůže jen prevence = olej 10W-60 od nového motoru a měnit max po 15k km a ne po LL intervalech.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition