Pokud si myslíte, že je to blbost, rád si nechám poradit. Předem děkuji za jakékoliv informace a pomoc
E91 325d/330d - verze bez DPF a vířivých klapek?
-
Diome
- Registrovaný
- Příspěvky: 109
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2599
E91 325d/330d - verze bez DPF a vířivých klapek?
Ahoj, rozhodl jsem se opět po pár letech vrátit k BMW. Jelikož najedu za měsíc cca 3k km, rozhodl jsem se pro E91 325d/330d v combíku
Prý ty šestiválce jsou v pohodě. Nicméně jsem se teď setkal s tím, že jsou prý verze bez DPF a vířivých klapek. Je to pravda? A jak to hlavně člověk pozná? Doteď jsem diesel měl a DPF atd. jsem již řešil a rád bych se tomu vyhnul.
Pokud si myslíte, že je to blbost, rád si nechám poradit. Předem děkuji za jakékoliv informace a pomoc
Pokud si myslíte, že je to blbost, rád si nechám poradit. Předem děkuji za jakékoliv informace a pomoc
-
surfis
- Registrovaný
- Příspěvky: 4554
- Registrován: úte 24.07.2007 00:00
- Bydliště: Budějcééé
- Klubové ID: 1355
Re: E91 325d/330d - verze bez DPF a vířivých klapek?
E9x s šestiválcovým dieselem vždy s DPF a klapkami.
-
Diome
- Registrovaný
- Příspěvky: 109
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2599
Re: E91 325d/330d - verze bez DPF a vířivých klapek?
Takže se dá pouze setkat se zaslepenýma klapkama a vykuchaným DPFkem .. Hmm to mi zase zhoršuje rozhodování, co koupit :-/
-
mi00wa
- Registrovaný
- Příspěvky: 949
- Registrován: pát 06.04.2012 00:00
- Bydliště: Kunvald
Re: E91 325d/330d - verze bez DPF a vířivých klapek?
zaslepené klapky nevadí, kdež to DPF ano.
-
TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E91 325d/330d - verze bez DPF a vířivých klapek?
Do e90 325d/330d se dávali 2 typy motorů, M57D30 a N57D30.
M57 je starý motor z dob e46, ale technicky vylepšený, má common-rail atd... N57 je jeho nástupce, kde se BMW rozhodli umístit rozvodový řetěz zezadu, a místo dvojitého řetězu je tam už jenom obyčejný, často praskal a nebo se vytahal a aby se vyměnil musel se vyndat celý motor z auta což je velmi drahé. Proto se N57 vyhni, a kup M57 kde je řetěz normálně zepředu a netrpí takovýma problémama.
V 325d najdeš M57 od roku 2006 do 2009, v 330d mezi 2005–2008 a do 335d se dával jenom M57. (vyhledej VIN číslo na internetu a zkontroluj zda je tam opravdu M57 pokud budeš kupovat auto z posledního roku co se tam dával).
Všechny e90 mají DPF filtr, já bych doporučil koupit 335d protože se vyráběli až do roku 2013 a najdeš mladší auto a nebo 330d. Spotřeba obou je skoro stejná jako u 325d ale máš silnější motor. Najít kombíka s těmahle velkýma motorama by neměl bejt problém.
No a když chceš nafťáka bez DPF filtru tak jedině e46, nebo e39, brach byl jenom 3 litr (nejlíp po faceliftu) protože je to těžší auto, budeš něco vozit a 320d na to už nebude moc stačit.
EDIT: Vířivý klapky se dají vyndat svépomocí a dají se tam takový záslepky, je to otázka pár stovek a 2-3 hodin práce. To udělej ihned po koupi.
M57 je starý motor z dob e46, ale technicky vylepšený, má common-rail atd... N57 je jeho nástupce, kde se BMW rozhodli umístit rozvodový řetěz zezadu, a místo dvojitého řetězu je tam už jenom obyčejný, často praskal a nebo se vytahal a aby se vyměnil musel se vyndat celý motor z auta což je velmi drahé. Proto se N57 vyhni, a kup M57 kde je řetěz normálně zepředu a netrpí takovýma problémama.
V 325d najdeš M57 od roku 2006 do 2009, v 330d mezi 2005–2008 a do 335d se dával jenom M57. (vyhledej VIN číslo na internetu a zkontroluj zda je tam opravdu M57 pokud budeš kupovat auto z posledního roku co se tam dával).
Všechny e90 mají DPF filtr, já bych doporučil koupit 335d protože se vyráběli až do roku 2013 a najdeš mladší auto a nebo 330d. Spotřeba obou je skoro stejná jako u 325d ale máš silnější motor. Najít kombíka s těmahle velkýma motorama by neměl bejt problém.
No a když chceš nafťáka bez DPF filtru tak jedině e46, nebo e39, brach byl jenom 3 litr (nejlíp po faceliftu) protože je to těžší auto, budeš něco vozit a 320d na to už nebude moc stačit.
EDIT: Vířivý klapky se dají vyndat svépomocí a dají se tam takový záslepky, je to otázka pár stovek a 2-3 hodin práce. To udělej ihned po koupi.
-
Laco002JT
- Registrovaný
- Příspěvky: 12
- Registrován: stř 08.07.2015 00:00
Re: E91 325d/330d - verze bez DPF a vířivých klapek?
Pozor na 3.0d verzia M57N2,ktore sa davali do e90(ale aj do dalsich bmw) praskaju rozvodove retaze rovnako radi. Sam som si tym presiel a niekolko dalsich mojich kolegov s tymto motorom. Na N57 odchadzaju okrem retaze aj palivove cerpadla. Ak sa nevymeni cerpadlo vcas cely palivovy system sa zaserie pilinami.
Auto s tymiti motoromi kupovat len ak bola retaz vymenena. Pri N57 aj to palivove cerpadlo.
Popripade kupit 335d. Tam je verzia motora M57N, ktora problemami s retazmi netrpela, avsak vyrabala sa len s automatom.
Auto s tymiti motoromi kupovat len ak bola retaz vymenena. Pri N57 aj to palivove cerpadlo.
Popripade kupit 335d. Tam je verzia motora M57N, ktora problemami s retazmi netrpela, avsak vyrabala sa len s automatom.
