Každopádně nakonec jsem tam nějak ruce narval a čidlo kliky vyměnil i tak. První pokus o start auto jakoby mělo o trochu větší vůli chytnout, z výfuku bylo cítit víc nespáleného benzínu. Další pokus už ovšem jen vydávalo tenhle zvuk:
Nějaké další tipy? Co psal starML jsem kontroloval, čidlo vačky je úplně čisté, i montážní otvor, akorát v té odvětrávací hadici, co vede do boule vanosu, bylo hodně emulze.
Pořád stejně, stále nestartuje.
Napadá mě už asi jen změřit komprese a pak už to leda někam odtáhnout, zatím jsem ale nenašel nikoho s měřákem a kupovat se mi nechce. Kamarád měl půjčený ten klasický s gumou na konci a zkoušeli jsme to, ale mám dost pochyby o jeho správné funkci, první válec měl 2,5 baru a druhý 0, víc už nedala baterka.
Palivo se zdá být ok, tlak nezměřím, ale z ventilu na liště vstřiků při klíčku v druhé pozici stříká silně a svíčky jsou od benzínu. Jiskra je, přísun vzduchu se zdá taky ok.
tipuji čidlo kliky. Ona DIAG INPA by snad zjistila problém. JE to na pár minut a hned je jasno.
Nebo z jakéhokoliv jiného auta na chvilku pujčit ...však to je chvilka a je venku.
Tohle je E36, tady je komunikace s diagnostikou na úrovni proutkaře co hledá vodu...
zcela upřímně, z toho videa jde slyšet že to se točí startér a nemá to skoro tlaky ten motor tlakoměr na zašroubování stojí asi 700 nebo ti to někde za pár šušň§ změří. Ale pokud jsi na tom válci kde jsi naměřil nulu neslyšel tu kompresi ale jen točení startéru tak je to asi jasný
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Mě se to ale nezdá, nevim co by se tomu motoru muselo stát, aby ztratil kompresi na tolika válcích najednou. Přece kdyby ztratil kompresy na prvních dvou válcích, tak chytne aspoň nějak na ty zbývající. Vim o případu a taky šlo o E36, která nestartovala, bohužel skončila v ne uplně správném servise, kde si přestali vědět rady a až po výměně motoru (která nepomohla) zjistili, že odešla ECU.
dobrá poznámka ta ECU to je taky možné ale tady je problém, že to nikdo stále neviděl napíchnuté na INPĚ což je základ pokud mám starší BMW nedokážu si bez toho život představit.
Základní operace se člověk naučí během několika minut co se týče vyčtení chyb případně mazání.
A hned by se vědělo základní kámen úrazu.
Tohle není E46 tvl, aby jsi si to píchnul na inpu a přečetl jsi co ti to píše prostě E36 ma starej komunikační protokol a to fungovalo tak možná se starou GT1. Přes kabel a převodník se ti spojí tak jedna E36 z 10 ... takže prostě diagnostiku ber, že prostě nelze
- má to tlaky?
- teče tam při startování benzín?
- hází to jiskru při startování?
může být v háji jen podávací čerpadlo, uhnilý kabel mezi čidlem kliky a řidící jednoutkou atd. je potřeba jít vylučovací metodou postupně.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Nevím mě to na e38 funguje bezvadně. I na několika dalších. je možné že e36 stím mají problémy to nevím zda se spojí jen některé ...
Jinak na vše co se ptáš mattyX už odpověděl. Teče benzín a jiskru to dává je slyšet občasné zapálení válce na videu a poposkočení motoru skoro naskočení.
Tak bud nějaké čidlo , jednotka motoru nebo tlaky.
Asi tipuji tyto tři možnosti už. Když se vše zjištovalo.
Jednotku netuším zeptat se falcona zda dokáže zrepasovat pokud by byla vadná.
Tlaky snad změříš ne ? Zda je těsnění KO nebo ne. Počítám jen na některých válcích.
Pokud teče benzín, tak to není čidlo kliky. Protože čerpadlo je spínáno až jakmile se točí motor, když se motor netočí, benzín neteče - bezpečnostní opatření. Jednotka to taky být nemůže pokud ví kde je horní uvrať tak pak by nedávala jiskru ...
tlaky,tlaky tlaky....
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
To čidlo to klidně být může, i pokud tam jde benzin a hází to jiskru. Aspoň moje zkušenost ze stejného motoru při vadném čidle kliky - vstřiky při startování dávají benzin, na svíčkách taky jiskra je, jen ta jiskra je asi ve špatnej čas...
Tak jsem ještě zkoušel se známým auto roztáhnout, dle něj by i tak motor měl aspon začít chytat nebo chytnout na pár válců, ale vůbec se k tomu neměl, ani nejmenší náznak. Shodli jsme se, že je extrémně nepravděpodobné, aby motor ze dne na den ztratil kompresi úplně na všech válcích. Takže to asi primárně dotáhnu někam zkusit napíchnout na diagnostiku a uvidím, co pak.