zdravím lidi, diagnostika říká že mám přicpaný DPF. nájezd je 227 K. auto jede furt stejně a kontrolka na palubce žádná nesvítí, nicméně servisák z autorizáku říkal že když to nechám dlouhodobě s touto chybou údajně hrozí poškození turbodmychadel, detaily proč už si nepamatuju je to pravda ?
má smysl nechat DPF čistit u nějaké firmy ? popřípadě u jaké ? co něco jako https://www.dpf.cz/ ? má někdo zkušenosti s takovýma firmama ? existuje nějaká opravdu šetrná a účinná metoda jak dpf vyčistit ?
kdyby ne tak doporučíte neorigo dpf namontovat nebo taky ne ? možná východiska na opravu/výměnu ?
Mne to na F11 ve 260.000km hlasi taky ze se blizi konec DPF, ale to je tak nastaveny od vyroby. Jinak auto jede normalne a nic varovnyho nesviti.
Dulezity jsou tlaky a zaplnenost filtru a tu mam uplne v norme.
Takze tohle vubec neres, jen sleduj zda se auto ohriva a zda nejsou na diagnostice treba vadny zhavici svicky.
No ja presne nevim co to hlasi, ale je tam naka trvala zavada myslim neco ve smyslu ze je snizena ucinnost dpf, v autorizaku mi prave rikal ze je filtr pricpany a kdyz to nebudu resit zavcas tak mi to muze poskodit turba, prave kuli nejakym tem tlakum. a ze kontrolka sviti az kdyz je to uplne mrtvy..coz je pozde.. jak to myslis jestli se ohriva? Diagnostika nic jinyho nehlasi, ale doma ji nemam.
jofrey píše:No ja presne nevim co to hlasi, ale je tam naka trvala zavada myslim neco ve smyslu ze je snizena ucinnost dpf, v autorizaku mi prave rikal ze je filtr pricpany a kdyz to nebudu resit zavcas tak mi to muze poskodit turba, prave kuli nejakym tem tlakum. a ze kontrolka sviti az kdyz je to uplne mrtvy..coz je pozde.. jak to myslis jestli se ohriva? Diagnostika nic jinyho nehlasi, ale doma ji nemam.
No naftovy modely Exx mají zpravidla v prdeli termostaty, auto se v zime neohreje na vic jak 60-70° a tudíž se nespusti regenerace DPF.
Ale u modelu Fxx se to tak často nedeje co sem si vsiml.
Ak na to nemáš diagnostiku a znalosti, tak to zavez do poriadneho servisu. Ak neveríš žiadnemu servisu u vás, tak to zavez rovno Snejkovi do Prahy na Pramennú 3 - https://bmwchotetov.cz/pobocka-praha/
Treba vediet kod chyby. To ti mohli povedat v prvom servise aj ten kamarat. Potom budes vediet o co konkretne sa jedna.
Moj tip, ktory nemusi byt spravny, kedze si dal obmedzene informacie:
-jedna sa o ten info kod o bliziacom sa konci zivotnosti. Len to v autorizaku po slove "info" zamerne trosku zdramatizovali nepresnym prekladom.
-na obrazku je tlak pred filtrom 1006,okolny tlak 993.Mnoho Exx modelov pocita diferencialny tlak z tychto dvoch hodnot, pretoze nemaju snimac tlaku za filtrom. Tzn. rozdiel 13mbar je v norme - cca 4-20mbar je rozpatie medzi cerstvo zregenerovanym filtrom a zaplnenym, kedy startuje dalsiu regen.
Pises, ze auto jazdi normalne,bez hlasok na bc.
Potrebujeme kazdopadne vediet kod chyby, tlaky, km od poslednej regeneracie.