Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e60 m54b25 - nemrznouci smes chlazeni

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Junks
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 08.05.2017 21:12

e60 m54b25 - nemrznouci smes chlazeni

#1 Příspěvek od Junks »

Zdar, mám e60 s motorem m54b25. Koupil jsem s bezbarvou chladici kapalinou na cca -30°. Ted jsem koupil origo bmw (modrozelena). Premyslim jak nejlepe vypustit starou, jestli vytece i z kabiny. Nemam pri vypousteni zapnout zapalovani a dat na max topeni? Co proplach? Mate nekdo zkusenost? Diky.
Junks
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 08.05.2017 21:12

Re: Nemrznouci smes chlazeni e60 m54b25

#2 Příspěvek od Junks »

Ahoj, takže dnes jsem vyměnil. Možná se bude hodit někomu jinému se stejným motorem.
Celková náplň jsem se někde dočetl je asi 8.5 litru. V pravém rohu (ve směru jízdy) dole je na chladiči výpustný ventil, po jeho otevření vytekl chladič a nějaké hadice, asi 4,5 litru. Dále je pod svody výfuku na bloku šroub na 13mm klíč, tam vyteče také dost. Bohužel to už pobleje vše v cestě :(. Je tam špatný přístup. Novou směs jsem namíchal z orig. BMW č. 83192211191 (modro/zelená barva). Pak už jsem jen napustil, nechal ohřát na 95°C kdy sepne větrák, zkontroloval hladinu, projel asi 10km, po vychladnutí doplnil cca 0,2 litru. Při jízdě kolísá teplota mezi 94 - 100°C. Nové směsi se vešlo 6,75 litru, takže tak dva litry předpokládám jsem nedokázal vypustit (možná v topení). Vrtá mi hlavou jen ta původní směs, která byla bezbarvá, ale sladká a na -30°C. Auto pochází z říše, čekal jsem, že orig. BMW voda bude bezbarvá ale je přišla modrá. Setkal se někdo s bezbarvou nemrzkou? Používalo ji BMW? Věřím, že ten zbytek starý smíchaný s novou neuškodí.


Tak dokonce podle Autodat je celkové množství 10,6 litru
Odpovědět