Zdravim. Prosimvas mam takovy problem . Nejde mi nastsrtovst auto ,a nezablokuje se mi volant . Pose to na displeji baterry discharge . Chtel bych se zeptst zda nevite cim to je . .... jestli spinacka nebo alternator treba . A na palubovce mi sviti zlute ... jako bych mel zatahlou rucni brzdu , ale sviti to zlute. Pisu sem pro dotaz jestli ste nekdo nemel stejny problem. Predem dekuji
Ps:uz jsem kupoval i novou baterku
Koukám se to množí v E60 jako houby po dešti. Tam je snad nějaký kurvítko co každýmu majiteli jednou odkrágluje baterku, nebo neuspává auto. Každopádně jen tenhle panickej povyk k vyřešení nestačí.
1) V první řadě nabij baterku na nabíječkou, nebo přes terminály v motoru
2) Co je tam je a bylo za baterku a co je nakódováno v diag. za kapacitu?
3) Stejně k tomu bude diagnostika potřeba proscanovat errory v jednotkách / zkontrolovat pojistky
Ten můžete lehce checknout voltmetrem za chodu na + terminálu v motoru, a taky na skrytým menu poz.9 kolik je pak palubní napětí. Mělo by dávat tak aspoň 13,5V. To jen abys nerepasoval altík za několik tisíc zbytečně..
Tak alternator by mel byt v patek hotovej . Prej je rozbity nejakej regulator . 1700 ,- oprava
Tak dneska du nechat dat nabijet baterku a v patek se zjisti zda byl problem v alternatoru nebo je tam jeste neco ...
Nedávno jsem volal do BAESu kde altíky testují na zkušební stolici a z druhovýroby prej má cenu jen málokterej, ze zkušenosti na BMW nejlíp Valeo ty jsou celkem dobrý. Rozhoduje se ale dle konkrétního výr. čísla.
presne tak. pro regulator jen do bmw... jinak je to v prdeli... ten se vyrabi striktne pro ne a rizenej bsd sbernici. to v aftermarketu proste nenajdes, jen klasickej analog... jako neco ti tam delat bude ale spis tak leda sracky...
Kouknul jsem na původní M54 rozdělanej altík a je to BOSCH 70-150A se znáčkem BMW, což taky odpovídá v ETK s regulátorem BOSCH (do 03/2004). Ten se prodává kupodivu taky jako aftermarket za zlomek origo ceny, ale věřte číňanovi. Origo určitě nezklame. https://www.realoem.com/bmw/cs/showpart ... Id=12_0984
Pozdější N62 v 545i třeba má zase 180A Valeo..
z vlastní zkušenosti pouze originál regulátor, nic jiného nefunguje jak má! viz video co mě to dělalo. A to jsem měl altík po repasi. Pak se ještě vyměnil origo regulátor. A bez problémů. https://www.youtube.com/watch?v=jxy4l6NiuCM
Když už se tu řeší tohle téma, mohl by mi prosím někdo poradit, jestli je u E83 správné dobíjecí napětí pouze 13,8 - 14 V? Přes 14 to prostě nejde. Dal jsem AGM a říkám si, jestli je to pro ni dost.
Tak já si odpovím. Na jaký napětí je přesně dělanej regulátor v E83 jsem nezjistil. Myslím si, že na krátký trasy by bylo lepší třeba 14,4 V, ale protože jezdím i delší trasy, tak je 14 V asi OK.
Nevím jak E83, ale obecně se tvrdí že má altík dobíjet až 14,5V. Mě jak kdy asi podle nálady a kondice palubního napětí, podle mechaniků ještě v normě. Tolik mi to taky nehází ani na terminálech, ani skrytým menu "9" kde bývá okolo 13.8-14.2V.
Ale už se mi stalo, že to v menu ukazovalo jen 13.4V->12.2V->11.8V a samozřejmě to padalo pod 11V a daleko jsem nedojel = kolaps baterky a nabíjení. Přitom na terminálech dávál altík těch 13.5V cca (takže krpa někde v elektrice).
Tak to nevím. Ale obecně 14,9 V asi nemusí být moc. Pokud má auto nějakej chytřejší power management, tak za určitých podmínek možná 14,9 V dávat může. Se zdravou baterkou a po třeba 200 km jízdy už by ale asi tolik dobíjet nemělo. Já mám EXIDE AGM a u té je udávané nejvyšší možné dobíjecí napětí 14,8 V, ale předpokládám, že je to třeba při 25°C. Každopádně E83, co se dobíjení týče, moc chytrá není a přitom je pro ní AGM baterie originální náhradní díl. Snad jí to auto nezlikviduje.