Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Z-Men
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 20.01.2019 13:04

e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#1 Příspěvek od Z-Men »

Zdravim. Prosimvas mam takovy problem . Nejde mi nastsrtovst auto ,a nezablokuje se mi volant . Pose to na displeji baterry discharge . Chtel bych se zeptst zda nevite cim to je . .... jestli spinacka nebo alternator treba . A na palubovce mi sviti zlute ... jako bych mel zatahlou rucni brzdu , ale sviti to zlute. Pisu sem pro dotaz jestli ste nekdo nemel stejny problem. Predem dekuji ;)
Ps:uz jsem kupoval i novou baterku ;)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: Bmw e60 . 2005 2.3i Baterry discharge

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Koukám se to množí v E60 jako houby po dešti. Tam je snad nějaký kurvítko co každýmu majiteli jednou odkrágluje baterku, nebo neuspává auto. Každopádně jen tenhle panickej povyk k vyřešení nestačí.
1) V první řadě nabij baterku na nabíječkou, nebo přes terminály v motoru
2) Co je tam je a bylo za baterku a co je nakódováno v diag. za kapacitu?
3) Stejně k tomu bude diagnostika potřeba proscanovat errory v jednotkách / zkontrolovat pojistky
Z-Men
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 20.01.2019 13:04

Re: Bmw e60 . 2005 2.3i Baterry discharge

#3 Příspěvek od Z-Men »

Ted tam mam novou 90 ah . A nwchal jsem diagnostikou nastavit na 90. Takze nakodovana je .
...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: Bmw e60 . 2005 2.3i Baterry discharge

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Bude to chtít stejnak napíchnout jednotky na diag. někým kdo ví co scanovat. Jak byla stará ta předchozí baterka? Ono je to složitější, může to být řada věcí.
1) Buď nedobíjí alternátor baterku, většinou vadná jeho elektronika -> K.O. regulátor.. http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 9&start=10
2) Vadné IBS např.: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=95509
3) Některá jednotka neuspává auto, ježek klimy, čidlo hladiny oleje, iDrive atd.
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=99918
Z-Men
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 20.01.2019 13:04

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#5 Příspěvek od Z-Men »

Dneska bude znamej vyndavat alternator , a necham ho opravit . Snad to bude tim
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ten můžete lehce checknout voltmetrem za chodu na + terminálu v motoru, a taky na skrytým menu poz.9 kolik je pak palubní napětí. Mělo by dávat tak aspoň 13,5V. To jen abys nerepasoval altík za několik tisíc zbytečně..
Z-Men
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 20.01.2019 13:04

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#7 Příspěvek od Z-Men »

Tak alternator by mel byt v patek hotovej . Prej je rozbity nejakej regulator . 1700 ,- oprava
Tak dneska du nechat dat nabijet baterku a v patek se zjisti zda byl problem v alternatoru nebo je tam jeste neco ...
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#8 Příspěvek od mi00wa »

to zaleži jaky ti tam dal regláč, protože neorigo zpusobuje ještě více problémů :-D
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#9 Příspěvek od Snejk »

za 1700 to bude neorigo mrdka z elanu takze to bude akorat pruser
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#10 Příspěvek od JaraX »

co mam vyzkoušeno, tak tydle E60-E64 a E70,E71 fungují jen s origo regulátorama.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Nedávno jsem volal do BAESu kde altíky testují na zkušební stolici a z druhovýroby prej má cenu jen málokterej, ze zkušenosti na BMW nejlíp Valeo ty jsou celkem dobrý. Rozhoduje se ale dle konkrétního výr. čísla.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#12 Příspěvek od JaraX »

proto je nejlepší koupit origo
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#13 Příspěvek od Snejk »

presne tak. pro regulator jen do bmw... jinak je to v prdeli... ten se vyrabi striktne pro ne a rizenej bsd sbernici. to v aftermarketu proste nenajdes, jen klasickej analog... jako neco ti tam delat bude ale spis tak leda sracky...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#14 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Kouknul jsem na původní M54 rozdělanej altík a je to BOSCH 70-150A se znáčkem BMW, což taky odpovídá v ETK s regulátorem BOSCH (do 03/2004). Ten se prodává kupodivu taky jako aftermarket za zlomek origo ceny, ale věřte číňanovi. :) Origo určitě nezklame.
https://www.realoem.com/bmw/cs/showpart ... Id=12_0984
Pozdější N62 v 545i třeba má zase 180A Valeo..
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#15 Příspěvek od koki »

z vlastní zkušenosti pouze originál regulátor, nic jiného nefunguje jak má! viz video co mě to dělalo. A to jsem měl altík po repasi. Pak se ještě vyměnil origo regulátor. A bez problémů.
https://www.youtube.com/watch?v=jxy4l6NiuCM
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#16 Příspěvek od ph132008 »

Když už se tu řeší tohle téma, mohl by mi prosím někdo poradit, jestli je u E83 správné dobíjecí napětí pouze 13,8 - 14 V? Přes 14 to prostě nejde. Dal jsem AGM a říkám si, jestli je to pro ni dost.
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#17 Příspěvek od ph132008 »

Tak já si odpovím. :D Na jaký napětí je přesně dělanej regulátor v E83 jsem nezjistil. Myslím si, že na krátký trasy by bylo lepší třeba 14,4 V, ale protože jezdím i delší trasy, tak je 14 V asi OK. ;)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Nevím jak E83, ale obecně se tvrdí že má altík dobíjet až 14,5V. Mě jak kdy asi podle nálady a kondice palubního napětí, podle mechaniků ještě v normě. Tolik mi to taky nehází ani na terminálech, ani skrytým menu "9" kde bývá okolo 13.8-14.2V.

Ale už se mi stalo, že to v menu ukazovalo jen 13.4V->12.2V->11.8V a samozřejmě to padalo pod 11V a daleko jsem nedojel = kolaps baterky a nabíjení. Přitom na terminálech dávál altík těch 13.5V cca (takže krpa někde v elektrice).
Uživatelský avatar
rendyy
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: úte 31.07.2018 23:38

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#19 Příspěvek od rendyy »

Mně to v tomto počasí drží okolo 14,9V. Není to moc? :roll:
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: e60 2005 2.3i - Baterry discharge - nejde nastartovat

#20 Příspěvek od ph132008 »

Tak to nevím. Ale obecně 14,9 V asi nemusí být moc. Pokud má auto nějakej chytřejší power management, tak za určitých podmínek možná 14,9 V dávat může. Se zdravou baterkou a po třeba 200 km jízdy už by ale asi tolik dobíjet nemělo. Já mám EXIDE AGM a u té je udávané nejvyšší možné dobíjecí napětí 14,8 V, ale předpokládám, že je to třeba při 25°C. Každopádně E83, co se dobíjení týče, moc chytrá není a přitom je pro ní AGM baterie originální náhradní díl. Snad jí to auto nezlikviduje. :D
Odpovědět