Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

545i E61, Automat "prokluz"

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
matik
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 07.08.2010 00:00

545i E61, Automat "prokluz"

#1 Příspěvek od matik »

Ahoj,
na bmw 545i e61 při přeřazení z 5 na 6 při normální zátěži (nízké otáčky) je nepatrné cuknutí, při svižné jízdě (při vysokých otáčkách) se stane jako kdyby klouzla spojka (vyletí otáčky třeba o 500ot a pak zařadí)
Děkuju za případné rady
Uživatelský avatar
rendyy
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: úte 31.07.2018 23:38

Re: 545i E61, Automat "prokluz"

#2 Příspěvek od rendyy »

hydromenic ? zkus kdyžtak vymazat adaptace, a ,,naučit,, auto jezdit/podřazovat

edit: popř. zkontrolovat hladinu oleje
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: 545i E61, Automat "prokluz"

#3 Příspěvek od Jirke »

matik: neco podobnyho mi delala ZF6 mezi 2 a 3, delalo to 100.000km a vymena oleje (prachobycejna vymena bez tesneni mechatroniku) ani adaptace nepomohly.
matik
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 07.08.2010 00:00

Re: 545i E61, Automat "prokluz"

#4 Příspěvek od matik »

Jelikož auto chci prodávat tak to řešit musím.. Nejde mi do hlavy proč se to děje mezi 5 a 6 stupněm.. Olej zkontroluji ale myslím že tím to nebude, nevím jak se chová ojetá lamela v automatu ale myslím že to bude můj případ... Chová se to jako kdyby to tu 6 neumělo zařadit dostatečně rychle, nebo jak bych to formuloval, při standartní jízdě to řadí s nepatrným cuknutím ale jakmile to tu 6 má řadii nad cca 4tis.ot. tak vyletí otáčky třeba o 500 a pak teprve zařadí s docela velkým škubnutím..
Rychlosti od 1 do 5 řadí automat velmi pěkně v jakémkoliv jízdním režimu..
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: 545i E61, Automat "prokluz"

#5 Příspěvek od TANN3R »

Měničem to nebude. Lamela, mechatronik nebo ztráta tlaku někde po cestě. Můžeš ještě dolít olej a smazat adaptace, jestli si to ještě nedělal. Těžko říct, kdo se v tom hrabal. Mě to už u dvou převodovek pomohlo a kopání/prokluz se nevrátil, ale tak u dvaceti mi to zas nepomohlo :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: 545i E61, Automat "prokluz"

#6 Příspěvek od JaraX »

základ je smazat adaptace, pokud nepomůže tak udělat aspon těsnění mechatroniku, třeba se nahoní ještě nějakej tlak a bude to ok, a pokud ne, tak výměna převodovky nebo repas, akorát že ty pětkový převodovky moc nejsou.
matik
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 07.08.2010 00:00

Re: 545i E61, Automat "prokluz"

#7 Příspěvek od matik »

A proč je problém pouze když se řadí 6 ? Zbylé kvalty jdou opravdu hladce ale pouze na tu 6 to buď při vysokých otáčkách klouzne a nebo při nízkých nepatrně kopne.
Kdyby se ztrácel tlak tak by to dělalo na všechny rychlosti ? Někdo zkušenosti co stojí repas kdyby to byla ta lamela na 6 ? Děkuji
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: 545i E61, Automat "prokluz"

#8 Příspěvek od Filozof »

zkus co radí kluci případně bych se poptal zde převodovkám rozumí třeba budou vědět po tel co to zpusobuje.

https://suvik.cz/clanky/prevodovky-zf.html
Odpovědět