Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

335i N54 - výměna turb

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

335i N54 - výměna turb

#1 Příspěvek od Stickler »

Ahoj,

vlivem kilometrového nájezdu a oleje v sání motoru je čas začít uvažovat nad výměnou (bi)turb pro mou 335i N54.
Jakmile se k tomu dokopu, existuje nějaká lepší, sportovní varianta turb, když už bude muset tak jako tak později motor ven pro jejich výměnu? Ve smyslu "když už, tak už", stejně se postupem času chystám motor upravovat pro větší výkony.

Díky předem za tipy :thumbsup:
Obrázek
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: 335i N54 - výměna turb

#2 Příspěvek od czNEWMANcz »

Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: 335i N54 - výměna turb

#3 Příspěvek od Stickler »

Fuu, tomu říkám set! :)
Cena by až takový problém nebyla, spíše jaké další úpravy by motor pro podobnou sadu potřeboval? Předpokládám, že efektivně, či dokonce s nárůstem výkonu bez dalších úprav v motoru tak, jak je, fungovat nebude :?:
Obrázek
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: 335i N54 - výměna turb

#4 Příspěvek od czNEWMANcz »

Mrkni na youtube na kanál budget bimmers, tam to stavěli i testovali. Je fakt, že dneska už to jejich auto se sérii mnoho společného nemá, mají tam spoustu dalších upgradů, ale je pokoukání je to pěkný ;)

https://www.youtube.com/watch?v=OyzRidnOxZQ
https://www.youtube.com/watch?v=5LNpBBN6gZs
https://www.youtube.com/watch?v=v7q2czqDV5w

Jinak na youtube najdeš mraky videí, co se přestavby na single turba u 135i/335i týká a většinou jsou všichni nadšení ;)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 335i N54 - výměna turb

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jako přes samotná turba olej sákne uplně minimálně ty se na 335 moc neserou, spíše dříve na nich odchází jen regulace :)
Olej v sání bohužel je nemoc těchto motorů vlivem přímého vstřiku a PCV ventilu.

Turba jinak klasika Pure Turbos, Vargas , Rob Beck případně jiné custom hybridy ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: 335i N54 - výměna turb

#6 Příspěvek od Stickler »

Díky kluci za náměty!
Nebude mít ale to single turbo negativní vliv na pružnost? Auto teď dokáže vystřelit během zlomku sekundy při takřka jakékoli rychlosti, což je právě na tom motoru opojné. Nebude například to obří single turbo při podtočení úplný lenoch?
Obrázek
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 335i N54 - výměna turb

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Singl se dává stejně většinou i jako twinscroll což je jakoby jsi z toho udělal n55 :D
Ale cena turba okolo 70-80tis za nějakýho Borga, svody 30-40tis , WG externí 10-13tis, jiný DP - tady většinou na míru bohužel, úprava dalších věcí jako saní turb, vedení do IC atd ... no vyjde to nesmysl, jelikož tyhle věci jsou dostupný nejlépe v americe :)
Takže ideálka nějaké hybridy z US nové, bnasadit na DP co máš, větší sací inlety a 500ps se dá vyrobit :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: 335i N54 - výměna turb

#8 Příspěvek od Stickler »

Po delším časovém odstupu, trošku střízlivější, se vracím ke starému tématu.
Přemýšlel jsem o diskutované variantě a kromě již zmíněných cen, dostupnosti a nutnosti dalších nemalých úprav jsem zvážil, že mě na autě mj. baví i právě to, že kdykoli přišlápnu plyn, auto je díky biturbu okamžitě připravené vyrazit - zatímco to obří single turbo sice asi vykouzlí X set HP navýšení výkonu, no reálně věřím tomu, že bych bez podřazení na jeho náběh čekal "10 minut"..

Proto trošku méně ambciózně :)

Co mám (a hlavně co je v plánu) celkem:

- Výfuky Supersprint
- Přímá náhrada filtru za K&N, otevřené sání co jsem měl způsobilo ztrátu na brzdě = 40 koní (zůstávám tedy u origo zástavby)
- Palivová pumpa Fuel-It N54 Stage 2
- Downpipes - nějaký tip, nebo je to fuk..?
- FMIC Wagner EVO 2 Competition
- Nyní SW od Motorpower, po dalších úpravách možná nahradím za MHD stage XX
- xHP SW převodovky
- Možná BOV

Jaké by bylo k takové konfiguraci vaše střízlivé doporučení turb? Nerad bych se vzdal biturba, ale zároveň bych šel nerad cestou přímé náhrady za OEM od Mitsubishi a rád bych tomu dodal trochu šťávy.
Jakého přibližného výkonu i s ohledem na doporučení "nějakých" nových turb je možno cca s takovou konfigurací dosáhnout?

Díky předem za rady :cool2:
Obrázek
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Odpovědět