Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N57 - čištění sání od karbonu.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Kubasek
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

N57 - čištění sání od karbonu.

#1 Příspěvek od Kubasek »

Ahoj,

chtěl bych se poptat zkušenějších jak dokonale vyčistit sání na motoru N57 od karbonu. Celé je to zajebkané od karbonu a seřizovací jednotka už má problémy s klapkami vůbec pootočit. Vypisuje chybu na diag. + problémy se starty, viz foto.
http://tinypic.com/view.php?pic=10dt5yh ... BKwP4LPyUk

Chtěl bych to celé rozebrat mechanicky vyčistit a poté mě napadlo to vyprat v ultrazvukové pračce (pro jistotu). Nemám, ale zkušenosti s praním plastových dílců a ani jestli to něčemu pomůže...
Máte nějaké "fintičky" jak, čím nejlépe odstranit ten bordel uvnitř?

Dále když už to bude rozdělané co dál všechno vyčistit? EGR, trubkové vedení,....?

Díky Kuba :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#2 Příspěvek od JaraX »

ja myslím že nejlíp vyjde dát celé nové sání a hotovka.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#3 Příspěvek od Snejk »

proste to vycisit... sroubovak, kartac, pres noc nalozene ve srajde, co jde oskrabat to oskrabat a pak to cele vapkou honit po dvore dokud to nebude jak novy... par hodin tomu venujes ale vycistis to az na plast... a budes zajebanej jak kominik, ale co uz... delame to obden na tech kraxnach
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#4 Příspěvek od TurboShnek »

Kubasek píše:Ahoj,

chtěl bych se poptat zkušenějších jak dokonale vyčistit sání na motoru N57 od karbonu. Celé je to zajebkané od karbonu a seřizovací jednotka už má problémy s klapkami vůbec pootočit. Vypisuje chybu na diag. + problémy se starty, viz foto.
http://tinypic.com/view.php?pic=10dt5yh ... BKwP4LPyUk

Chtěl bych to celé rozebrat mechanicky vyčistit a poté mě napadlo to vyprat v ultrazvukové pračce (pro jistotu). Nemám, ale zkušenosti s praním plastových dílců a ani jestli to něčemu pomůže...
Máte nějaké "fintičky" jak, čím nejlépe odstranit ten bordel uvnitř?

Dále když už to bude rozdělané co dál všechno vyčistit? EGR, trubkové vedení,....?

Díky Kuba :-)
Nejlepší je ultrazvuková koupel, v Americe to dělají za $150, tady v ČR nevím, možná někde kde repasujou turba/vstřiky. Nic takovýho jsem u nás v Plzni nenašel tak jsem svoje sání čistil čističem na trouby Mr. Muscle. Nastříkáš, necháš 24 hodin působit, propláchneš tlakovou hadicí a ještě 1 - 2x zopakuješ podle toho kolik tam zůstalo sazí. Nikdo do toho nepíchej šroubovákama atd... protože poškodíš povrch a v tý rejze se potom budou hromadit saze.

Vyčisti sání, EGR ventil, možná i EGR chladič nějakým dlouhým štětcem pokud je hodně ucpanej a to bude stačit. Nemusíš to puntičkovat a čistit tak důkladně aby tam nezůstal ani jedna molekula sazí. Bohatě stačí odstranit většinu sazí a na tom skončit. ;)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#5 Příspěvek od Snejk »

tys asi nevidel sani z n47/57.. tam si muzes pichat sroubovakama od rana do vecera, ta vrtsva je silna klidne i nekolik cm.. takze nez bys rejpal do steny sani tak z toho vyskrabes tak pul kila hnoje... a dokud tenhle hnuj neodstranis tak si tam muzes mr. muscle lejt treba 14 dni v kuse a nic ti to nebude platny...
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#6 Příspěvek od TurboShnek »

Snejk píše:tys asi nevidel sani z n47/57.. tam si muzes pichat sroubovakama od rana do vecera, ta vrtsva je silna klidne i nekolik cm.. takze nez bys rejpal do steny sani tak z toho vyskrabes tak pul kila hnoje... a dokud tenhle hnuj neodstranis tak si tam muzes mr. muscle lejt treba 14 dni v kuse a nic ti to nebude platny...
Proč se tvoří v n47/57 tolik sazí? Já čistil svoje sání ve 46 po 18 letech a bylo tam maximálně pár mm v některých místech. :lol:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

to sání se umí přicpat do fáze nepruchodno :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Kubasek
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#8 Příspěvek od Kubasek »

Diky moc za plodne prispevky.

Po Vanocich se na to vrhnu, tak uvidime jak to pujde :)

Po precteni nekolika prispevku k EGRu u N57 a hlavniho vinika zanaseni sani nebude lepsi kdyz ho softwarove dam off? Nevim co to vsechno obnasi, ale koho kontaktovat Jihlava, Brno?

Nove sani kupovat nechci a to z principu, nehlede na to, ze za to chteji bakulu penez.
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#9 Příspěvek od Dave320 »

Když jsem dával záslepky sání místo klapek a měl to už dole, tak jsem zrovna vyčistil sání komplet i EGR na M47, nějaký karbon tam byl, tak jsem to sundal, dovnitř nalil Gril Pur Total až po vrch, nechal 24 hodin působit, občas dlouhým nástrojem vevnitř oškrábat a za 24 hod jsem to vylil, komplet vypral wapkou několikrát a sání čisté jak nové. Nové těsnění a vše super. Takže za mě ten Gril Pur Total je prostě top na čištění, Arva to byla jak voda vůbec nic to neudělalo.
Naposledy upravil(a) Dave320 dne sob 15.12.2018 03:04, celkem upraveno 1 x.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#10 Příspěvek od Snejk »

kdyz zaslepis egr tak si odpalis dpf, to takovou naloz sazi nezvladne.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jedna věc je samotné sání a druhá věc jsou taky ventily a sací kanály - tam bych to řešil wallnut blastingem pokud to bude opravdu napečené fest ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#12 Příspěvek od Snejk »

to uz je dalsi problematika ale na tu se neptal :lol: jinak samozrejme to je presne zabava pro skorapky...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#13 Příspěvek od JaraX »

nové sání je nové sání, pokud chceš uplně čistý sání, těsný, který dobře dosedá na hlavu a ještě dobře funguje všechny komponenty jako vířivé klapky atd, je to nejlepší metoda, samozřejmě to něco stojí.
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#14 Příspěvek od inspi1981 »

Dát do nálevu :lol: , pak to vyprat vapkou, vyměnit těsnění a je to jak nový. Zasraná hlava je druhá věc
Kubasek
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: N57 - čištění sání od karbonu.

#15 Příspěvek od Kubasek »

Ahoj,
Takze sani jsem shodil a pouzil jsem gril pur total + vapka. Vsechno to krasne slezlo dolu a jeste ten den jsem to skladal. Sani bylo jako nove. Jedine co, tak me casem ceka dekarbonizace sacich kanalu+ventily. Na prvnin valci to je opravdu nechutne zaprasene....

Prace trvala cca 6 hodin ve dvou lidech i s cistenim.

Jinak kontrola EGR kupodivu krasne cisty. Pravdepodobne cisten minuly rok v servisu.

Uvidime jestli se zlepsi kolisani otacek pri prvnich startech.

Diky za rady chlapci :)
Odpovědět