
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
Re: N53B30O0
Čaute kluci, řešil někdo na motorech N43, N53 NOx senzor, NOx katalyzátor? Mám se toho bát? Při kolika km, jaké jsou možné řešení oprav kromě výměny katu a senzoru? Kolik máte najeto km na původní NOx kat a senzor? Zkoušel někdo NOx senzor vyčistit ultrazvukem v destilované vodě? Zkoušel někdo emulátor NOXEM od Bimmer Profs? Mám cca rok (30tis km) po výměně vstřikovačů, katu, lambda sond, cívek, svíček, podtlakových šlaušků a kdejaké pi..ytloviny, momentálně nejezdím páč mi chčije olej do vody a voda do oleje a chrochtá to jak pračka, tak čekám na servis hlavy (snad jen těsnění!) a taky vymýšlím, jaká by se mohla objevit další čupr závada, která udělá průvan v peněžence. 

Re: N53B30O0
snejku zapoměl jsi na katy a NOxy
Re: N53B30O0
Nikdy sem je nemenil ani nevidel vadne vpripade ze udrzujes vyse vyjmenovane komponenty v dobrem stavu...
Re: N53B30O0
tak u nas se Nox senzory docela množší, dokonce i na autech co měli 60 najeto apod.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Já měnil (preventivně) Nox senzory ve 150tis km.
Re: N53B30O0
Jednu z prvních věcí co jsem vyhodil byly secondary katy a NOX sensor. Řeším to softwarem, ale dá se to řešit i simulátorem (NOXEM). Emisema jsem vždy prošel bez problému i s free flow aFe katy.
Re: N53B30O0
Děkuju za názory všem,BudVlad píše:Jednu z prvních věcí co jsem vyhodil byly secondary katy a NOX sensor. Řeším to softwarem, ale dá se to řešit i simulátorem (NOXEM). Emisema jsem vždy prošel bez problému i s free flow aFe katy.
BudVlad: pomohl by jsi mi s tím, prosím? Byl bych rád za návod v češtině co jak udělat a nastavit v softwaru? Má to nějaký vliv na motor? Nějaké výpadky volnoběhu, horší výkon, blbé starty, atd.? Jinak dá se ten Noxem koupit někde v ČR nebo jen přes jejich eshop? V těch stránkách Bimmer Profs mám docela zmatek. Zatím mi to NOx funguje, ale nechal bych si to založené někde, abych to v případě poruchy mohl hned řešit.

pavproch: Kolik máš momentálně najeto?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
268tis, ale mám tam už čtvrtý (a asi bude i pátý) N53B30 - viz výše
Re: N53B30O0
Asi to v případě poruchy udělám tak, že ho nejprv zkusím vyčistit v ultrazvuku a pokud se to nezlepší, tak koupím ten emulátor. Protože podle mě je velice neekonomické koupit NOx senzor a pak zjistit, že ten původní byl OK a je nefunkční kat. 

Re: N53B30O0
Pokud vím tak NOXEM se dá koupit jen od Bimmer Profs. Já si sám software neupravuji, vždy jsem software od někoho kupoval. Poslední verzi mám od Korpet Racing. Mě jde o dosažení maximálního výkonu na úkor spotřeby. Software který mám ignoruje sensor NOX a neumožní přejít na režim chudé směsi. Se softwarem od BPC (z US) jsem měl problém s kolísajícím volnoběhem. Ta poslední verze od Korpet funguje výborně. Auto startuje okamžitě, volnoběh je stálý na 7000 RPM a výkon je 297 PS @ 6920 RPM a 307 Nm @ 6024 RPM.
Re: N53B30O0
Jo takto. Tak to mně asi s NOXEMem nepomůžeš, nevadí, pohledám jinde nebo počkám, jak se vyjádří ostatní. N zahraničních fórech se občas objeví někdo, kdo s tím nemá žádné problémy, ani na emisích, tak by to nemuselo být špatné za ty prachy v porovnání s cenou nového katu a senzoru. Možná by v případě poruchy stačilo vyměnit nebo vyčistit pouze to čidlo. Jak se pozná, zda je NOx kat po smrti? Jinak stálý volnoběh jsi myslel 700 RPM, žejo?BudVlad píše:Pokud vím tak NOXEM se dá koupit jen od Bimmer Profs. Já si sám software neupravuji, vždy jsem software od někoho kupoval. Poslední verzi mám od Korpet Racing. Mě jde o dosažení maximálního výkonu na úkor spotřeby. Software který mám ignoruje sensor NOX a neumožní přejít na režim chudé směsi. Se softwarem od BPC (z US) jsem měl problém s kolísajícím volnoběhem. Ta poslední verze od Korpet funguje výborně. Auto startuje okamžitě, volnoběh je stálý na 7000 RPM a výkon je 297 PS @ 6920 RPM a 307 Nm @ 6024 RPM.

Re: N53B30O0
Jo ta nula navíc u volnoběhu se tam nějak připletla. Na emisích neměří NOX, jen přes OBD se dívají jestli jsou tam chyby.
Re: N53B30O0
Výborně, takže při první poruše to půjde do pr..ele
nějak se s tím poperu. kluci, dík!

Re: N53B30O0
Kde je tedy pravda ???
Z totální pasti na lidi N53 se u některých ukázalo že je to relativně ok motor ? Nějak to nechápu protože tady někteří najedou pár tisíc a motor jde do sraček a jiný stím jezdí v pohodě ?
Nikdo nevysvětlil jak je možné že některé N53 prostě jdou co pár tisíc či desítek tis km do kytek ... a některé motory jezdí bez problémů i 100-150k ?
BUDVLAD je extremní případ jelikož má auto komplet odladěné na závody a spousty kurvítek vyházel z auta ven nebo je nechal softem odstranit či upravit.
Pavproch má ale auto které nevyužívá tak extrémně jako Budvlad a stejně mu to po pár tisících odejde ? Kde je chyba ?
Nemá přecijen BUDVLAD nějakej super OLEJ v motoru co maže vždy a za všech podmínek a Pavproch sračku z BMW ala W30 která je spíše pro naftové motory a v extrémech nemaže tak dobře ? Či se přepaluje atd ?
Z totální pasti na lidi N53 se u některých ukázalo že je to relativně ok motor ? Nějak to nechápu protože tady někteří najedou pár tisíc a motor jde do sraček a jiný stím jezdí v pohodě ?
Nikdo nevysvětlil jak je možné že některé N53 prostě jdou co pár tisíc či desítek tis km do kytek ... a některé motory jezdí bez problémů i 100-150k ?
BUDVLAD je extremní případ jelikož má auto komplet odladěné na závody a spousty kurvítek vyházel z auta ven nebo je nechal softem odstranit či upravit.
Pavproch má ale auto které nevyužívá tak extrémně jako Budvlad a stejně mu to po pár tisících odejde ? Kde je chyba ?
Nemá přecijen BUDVLAD nějakej super OLEJ v motoru co maže vždy a za všech podmínek a Pavproch sračku z BMW ala W30 která je spíše pro naftové motory a v extrémech nemaže tak dobře ? Či se přepaluje atd ?
Re: N53B30O0
Jakých "pár tisíc a motor jde do sraček"? Tenhle problém tady má jen Pavproch, pořád dokola, protože jako jedinej si koupil (jakože) novej motor.
Pravda je taková, že to prostě jezdí, ale je s tím sraní a nestojí to za to.
Pravda je taková, že to prostě jezdí, ale je s tím sraní a nestojí to za to.
Re: N53B30O0
Takže jak zní verdikt? Neřešit Nox nebo auto zavčas prodat a koupit starý nesmrtelný VW Passat TDI 96kw? 

Re: N53B30O0
nox sensor musí být v pořádku jinak to cely dobře nefunguuje.
ono stačí si koupit třeba N52,N62 kde tydle problémy nejsou.
ono stačí si koupit třeba N52,N62 kde tydle problémy nejsou.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak pár nových info k N53B30: ty motory, co dostávám (a úspěšně lijkviduju) jsou opravdu "repas" ale ne vložkovanéé, nýbrž pouze honované válce a nový Nikasil + speciální kroužky - a buď v tom Nikasilu nebo kroužkách nebo v jejich kombinaci je problém = téměř nulová životnost. Bude pátý motor, ale ne hned, prý napřed chtějí zjistit, kde je problém, aby.... takže budu bez auta zřejmě delší dobu.... chjo no.
Re: N53B30O0
tak at ti dají náhradní auto ne?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Zajimave ze cena byla jako za novy a ne za vyprany v perwolu....