Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
pajdos1
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 22.10.2017 13:19

Re: N53B30O0

#881 Příspěvek od pajdos1 »

Čaute kluci, řešil někdo na motorech N43, N53 NOx senzor, NOx katalyzátor? Mám se toho bát? Při kolika km, jaké jsou možné řešení oprav kromě výměny katu a senzoru? Kolik máte najeto km na původní NOx kat a senzor? Zkoušel někdo NOx senzor vyčistit ultrazvukem v destilované vodě? Zkoušel někdo emulátor NOXEM od Bimmer Profs? Mám cca rok (30tis km) po výměně vstřikovačů, katu, lambda sond, cívek, svíček, podtlakových šlaušků a kdejaké pi..ytloviny, momentálně nejezdím páč mi chčije olej do vody a voda do oleje a chrochtá to jak pračka, tak čekám na servis hlavy (snad jen těsnění!) a taky vymýšlím, jaká by se mohla objevit další čupr závada, která udělá průvan v peněžence. :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#882 Příspěvek od JaraX »

snejku zapoměl jsi na katy a NOxy
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#883 Příspěvek od Snejk »

Nikdy sem je nemenil ani nevidel vadne vpripade ze udrzujes vyse vyjmenovane komponenty v dobrem stavu...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#884 Příspěvek od JaraX »

tak u nas se Nox senzory docela množší, dokonce i na autech co měli 60 najeto apod.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#885 Příspěvek od pavproch »

Já měnil (preventivně) Nox senzory ve 150tis km.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N53B30O0

#886 Příspěvek od BudVlad »

Jednu z prvních věcí co jsem vyhodil byly secondary katy a NOX sensor. Řeším to softwarem, ale dá se to řešit i simulátorem (NOXEM). Emisema jsem vždy prošel bez problému i s free flow aFe katy.
pajdos1
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 22.10.2017 13:19

Re: N53B30O0

#887 Příspěvek od pajdos1 »

BudVlad píše:Jednu z prvních věcí co jsem vyhodil byly secondary katy a NOX sensor. Řeším to softwarem, ale dá se to řešit i simulátorem (NOXEM). Emisema jsem vždy prošel bez problému i s free flow aFe katy.
Děkuju za názory všem,

BudVlad: pomohl by jsi mi s tím, prosím? Byl bych rád za návod v češtině co jak udělat a nastavit v softwaru? Má to nějaký vliv na motor? Nějaké výpadky volnoběhu, horší výkon, blbé starty, atd.? Jinak dá se ten Noxem koupit někde v ČR nebo jen přes jejich eshop? V těch stránkách Bimmer Profs mám docela zmatek. Zatím mi to NOx funguje, ale nechal bych si to založené někde, abych to v případě poruchy mohl hned řešit. :D

pavproch: Kolik máš momentálně najeto?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#888 Příspěvek od pavproch »

268tis, ale mám tam už čtvrtý (a asi bude i pátý) N53B30 - viz výše
pajdos1
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 22.10.2017 13:19

Re: N53B30O0

#889 Příspěvek od pajdos1 »

Asi to v případě poruchy udělám tak, že ho nejprv zkusím vyčistit v ultrazvuku a pokud se to nezlepší, tak koupím ten emulátor. Protože podle mě je velice neekonomické koupit NOx senzor a pak zjistit, že ten původní byl OK a je nefunkční kat. :D
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N53B30O0

#890 Příspěvek od BudVlad »

Pokud vím tak NOXEM se dá koupit jen od Bimmer Profs. Já si sám software neupravuji, vždy jsem software od někoho kupoval. Poslední verzi mám od Korpet Racing. Mě jde o dosažení maximálního výkonu na úkor spotřeby. Software který mám ignoruje sensor NOX a neumožní přejít na režim chudé směsi. Se softwarem od BPC (z US) jsem měl problém s kolísajícím volnoběhem. Ta poslední verze od Korpet funguje výborně. Auto startuje okamžitě, volnoběh je stálý na 7000 RPM a výkon je 297 PS @ 6920 RPM a 307 Nm @ 6024 RPM.
pajdos1
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 22.10.2017 13:19

Re: N53B30O0

#891 Příspěvek od pajdos1 »

BudVlad píše:Pokud vím tak NOXEM se dá koupit jen od Bimmer Profs. Já si sám software neupravuji, vždy jsem software od někoho kupoval. Poslední verzi mám od Korpet Racing. Mě jde o dosažení maximálního výkonu na úkor spotřeby. Software který mám ignoruje sensor NOX a neumožní přejít na režim chudé směsi. Se softwarem od BPC (z US) jsem měl problém s kolísajícím volnoběhem. Ta poslední verze od Korpet funguje výborně. Auto startuje okamžitě, volnoběh je stálý na 7000 RPM a výkon je 297 PS @ 6920 RPM a 307 Nm @ 6024 RPM.
Jo takto. Tak to mně asi s NOXEMem nepomůžeš, nevadí, pohledám jinde nebo počkám, jak se vyjádří ostatní. N zahraničních fórech se občas objeví někdo, kdo s tím nemá žádné problémy, ani na emisích, tak by to nemuselo být špatné za ty prachy v porovnání s cenou nového katu a senzoru. Možná by v případě poruchy stačilo vyměnit nebo vyčistit pouze to čidlo. Jak se pozná, zda je NOx kat po smrti? Jinak stálý volnoběh jsi myslel 700 RPM, žejo? :lol:
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N53B30O0

#892 Příspěvek od BudVlad »

Jo ta nula navíc u volnoběhu se tam nějak připletla. Na emisích neměří NOX, jen přes OBD se dívají jestli jsou tam chyby.
pajdos1
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 22.10.2017 13:19

Re: N53B30O0

#893 Příspěvek od pajdos1 »

Výborně, takže při první poruše to půjde do pr..ele :D nějak se s tím poperu. kluci, dík!
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N53B30O0

#894 Příspěvek od Filozof »

Kde je tedy pravda ???

Z totální pasti na lidi N53 se u některých ukázalo že je to relativně ok motor ? Nějak to nechápu protože tady někteří najedou pár tisíc a motor jde do sraček a jiný stím jezdí v pohodě ?

Nikdo nevysvětlil jak je možné že některé N53 prostě jdou co pár tisíc či desítek tis km do kytek ... a některé motory jezdí bez problémů i 100-150k ?

BUDVLAD je extremní případ jelikož má auto komplet odladěné na závody a spousty kurvítek vyházel z auta ven nebo je nechal softem odstranit či upravit.

Pavproch má ale auto které nevyužívá tak extrémně jako Budvlad a stejně mu to po pár tisících odejde ? Kde je chyba ?

Nemá přecijen BUDVLAD nějakej super OLEJ v motoru co maže vždy a za všech podmínek a Pavproch sračku z BMW ala W30 která je spíše pro naftové motory a v extrémech nemaže tak dobře ? Či se přepaluje atd ?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#895 Příspěvek od TANN3R »

Jakých "pár tisíc a motor jde do sraček"? Tenhle problém tady má jen Pavproch, pořád dokola, protože jako jedinej si koupil (jakože) novej motor.

Pravda je taková, že to prostě jezdí, ale je s tím sraní a nestojí to za to.
pajdos1
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 22.10.2017 13:19

Re: N53B30O0

#896 Příspěvek od pajdos1 »

Takže jak zní verdikt? Neřešit Nox nebo auto zavčas prodat a koupit starý nesmrtelný VW Passat TDI 96kw? :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#897 Příspěvek od JaraX »

nox sensor musí být v pořádku jinak to cely dobře nefunguuje.
ono stačí si koupit třeba N52,N62 kde tydle problémy nejsou.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#898 Příspěvek od pavproch »

Tak pár nových info k N53B30: ty motory, co dostávám (a úspěšně lijkviduju) jsou opravdu "repas" ale ne vložkovanéé, nýbrž pouze honované válce a nový Nikasil + speciální kroužky - a buď v tom Nikasilu nebo kroužkách nebo v jejich kombinaci je problém = téměř nulová životnost. Bude pátý motor, ale ne hned, prý napřed chtějí zjistit, kde je problém, aby.... takže budu bez auta zřejmě delší dobu.... chjo no.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#899 Příspěvek od JaraX »

tak at ti dají náhradní auto ne?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#900 Příspěvek od matiz »

Zajimave ze cena byla jako za novy a ne za vyprany v perwolu....
Odpovědět