Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
Ali17
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 28.06.2018 13:20

Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#1 Příspěvek od Ali17 »

Ahoj,

zvažuji koupi X5 3.0d z roku 2014-2015, nájezd do 80 tkm.

Dokázal by mi nějaký majitel X5 zhruba napsat, kolik stojí provoz X5 3.0D (190 Kw) při nájezdu cca 30 tkm ročně? Neřeším spotřebu a pojištění, zajímají mě servisní prohlídky a možné i neočekávané věci, co můžou odejít.


Předem moc díky ;)
PaPe Bawo
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: ned 23.09.2018 21:14

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#2 Příspěvek od PaPe Bawo »

Taky by mě to zajímalo, ale zde asi není žádný majitel F15ky a nafta tu je skoro jako sprosté slovo ;) . Já se taky chystám koupit F15, ale 35i. Náklady by zatím neměly být extra vysoké u auta do 80tkm, záleží samozřejmě na konkrétním kusu, na předchozím majiteli a na servisákovi. Já měl do nedávna E70 30D, olej (liqui moly) + filtry (olej, vzduch, palivo, kabina), jsem si sám měnil po 15000km, po třiceti vč. odlučovače. Materiál vycházel na cca 5000Kč.
Brzdové desky ATE - cca 4000 kč/náprava (vydržely mi 70tkm). Jezdil jsem taky cca 40tkm ročně a NO Problém. Za tři roky najeto 130tkm a servis nad rámec následující:
- výměna předních pružin (4000)
- výměna předních ložisek (10000)
- výměna 2ks termostatů ( 3000)
- naposled ve 240tkm výměna EMG podtlakového ventilu pro ovládání EGRu (2000)
- olej v převodovce (12000 - ZF Pakra)
Vše jsem si měnil sám, kromě přev. oleje, na to nemám vercajk.
Předpokládám tedy, že u F15 to bude hodně podobný.
Ali17
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 28.06.2018 13:20

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#3 Příspěvek od Ali17 »

PaPe Bawo píše:Taky by mě to zajímalo, ale zde asi není žádný majitel F15ky a nafta tu je skoro jako sprosté slovo ;) . Já se taky chystám koupit F15, ale 35i. Náklady by zatím neměly být extra vysoké u auta do 80tkm, záleží samozřejmě na konkrétním kusu, na předchozím majiteli a na servisákovi. Já měl do nedávna E70 30D, olej (liqui moly) + filtry (olej, vzduch, palivo, kabina), jsem si sám měnil po 15000km, po třiceti vč. odlučovače. Materiál vycházel na cca 5000Kč.
Brzdové desky ATE - cca 4000 kč/náprava (vydržely mi 70tkm). Jezdil jsem taky cca 40tkm ročně a NO Problém. Za tři roky najeto 130tkm a servis nad rámec následující:
- výměna předních pružin (4000)
- výměna předních ložisek (10000)
- výměna 2ks termostatů ( 3000)
- naposled ve 240tkm výměna EMG podtlakového ventilu pro ovládání EGRu (2000)
- olej v převodovce (12000 - ZF Pakra)
Vše jsem si měnil sám, kromě přev. oleje, na to nemám vercajk.
Předpokládám tedy, že u F15 to bude hodně podobný.
Super výčet, přesně něco takového mě zajímá. Dost o tom teď čtu a na E70 nacházím skoro samé negativní recenze a komentáře, jak všechno odchází, slabé jízdní vlastnosti atd. Na F15 se mi zatím nic pořádného nepodařilo najít, no a nerad bych koupil auto a pak do něj jen zbytečně investoval nemalé peníze...
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#4 Příspěvek od Don »

Nechci uplne malovat certa na zed, ale mam pocit, ze tu nekde JaraX o F15 psal a nic moc pekneho proti E70 to nebylo
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Ali17
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 28.06.2018 13:20

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#5 Příspěvek od Ali17 »

Don píše:Nechci uplne malovat certa na zed, ale mam pocit, ze tu nekde JaraX o F15 psal a nic moc pekneho proti E70 to nebylo
Toho se přesně bojím :)... ostatně i ceny F15 se mi zdají podezřele nízké ve srovnání s konkurencí (hlavně s MB ML/GLE)...
PaPe Bawo
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: ned 23.09.2018 21:14

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#6 Příspěvek od PaPe Bawo »

Ali17 píše:
Don píše:Nechci uplne malovat certa na zed, ale mam pocit, ze tu nekde JaraX o F15 psal a nic moc pekneho proti E70 to nebylo
Toho se přesně bojím :)... ostatně i ceny F15 se mi zdají podezřele nízké ve srovnání s konkurencí (hlavně s MB ML/GLE)...
Záleží na výbavě, základ je celkem levný, ale hledej adaptivní podvozek, komfort sedačky, webasto apod. a ceny budou jinde. Za mě MB žádná výhra, už vůbec ne Q7. :-?
Ali17
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 28.06.2018 13:20

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#7 Příspěvek od Ali17 »

PaPe Bawo píše:
Ali17 píše:
Don píše:Nechci uplne malovat certa na zed, ale mam pocit, ze tu nekde JaraX o F15 psal a nic moc pekneho proti E70 to nebylo
Toho se přesně bojím :)... ostatně i ceny F15 se mi zdají podezřele nízké ve srovnání s konkurencí (hlavně s MB ML/GLE)...
Záleží na výbavě, základ je celkem levný, ale hledej adaptivní podvozek, komfort sedačky, webasto apod. a ceny budou jinde. Za mě MB žádná výhra, už vůbec ne Q7. :-?
Koukám na německej trh a ty X5 tam jsou okolo 30 TEUR bez DPH, výbava mi přijde nadstandard.
PaPe Bawo
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: ned 23.09.2018 21:14

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#8 Příspěvek od PaPe Bawo »

O f15 jsem tu prostě nic nenašel, buď tu nic není nebo je chyba někde mezi sedačkou a klávesnicí :o
Ali17
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 28.06.2018 13:20

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#9 Příspěvek od Ali17 »

PaPe Bawo píše:O f15 jsem tu prostě nic nenašel, buď tu nic není nebo je chyba někde mezi sedačkou a klávesnicí :o
To už by byly dvě chyby :))... spíš tady fakt nic není, nebo je to někde ukrytý.
PaPe Bawo
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: ned 23.09.2018 21:14

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#10 Příspěvek od PaPe Bawo »

jen jsem tak mrknul na De portál a nic moc tam za 30 není, spíše 33. Když bych měl jít do nafty, tak za mě už 40D.
Ali17
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 28.06.2018 13:20

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#11 Příspěvek od Ali17 »

PaPe Bawo píše:jen jsem tak mrknul na De portál a nic moc tam za 30 není, spíše 33. Když bych měl jít do nafty, tak za mě už 40D.
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 33679.html

Co třeba tahle?
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#12 Příspěvek od Don »

To ma jako nalitano 70k a ma zborceny bok ridicovy sedacky? Hmm kvalitka to BMW a jeste je to holinka
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
PaPe Bawo
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: ned 23.09.2018 21:14

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#13 Příspěvek od PaPe Bawo »

Don píše:To ma jako nalitano 70k a ma zborceny bok ridicovy sedacky? Hmm kvalitka to BMW a jeste je to holinka
Přesně tak, a navíc je opraveno po nehodě.
Ali17
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 28.06.2018 13:20

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#14 Příspěvek od Ali17 »

PaPe Bawo píše:
Don píše:To ma jako nalitano 70k a ma zborceny bok ridicovy sedacky? Hmm kvalitka to BMW a jeste je to holinka
Přesně tak, a navíc je opraveno po nehodě.
Tak tady jim nefunguje filtr, toho jsem si nevšiml...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#15 Příspěvek od JaraX »

a navíc je to uplná holota.
a rozhodně nekupovat naftu, je to motor N57 který trpí jak na rozvody, tak na zadírání na klice v důsledku chybějícícho ložiska, ty motory vydrží tak 150tkm, pak se zadřou, oprava 150+, dále pak mají problém s čerpadlem, co pustí špony do nafty, pak je to komplet výměna palivovýho systému, oprava 250+,
a samozřejmě běžný dieselovy starosti, furt DPF,vstřiky, turba, regulace, egry atd. krom toho se to chová strašně, jediny motor s kterym bych to kupoval je 35i a 40i, nic jinyho nema smysl brát.
Ali17
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 28.06.2018 13:20

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#16 Příspěvek od Ali17 »

JaraX píše:a navíc je to uplná holota.
a rozhodně nekupovat naftu, je to motor N57 který trpí jak na rozvody, tak na zadírání na klice v důsledku chybějícícho ložiska, ty motory vydrží tak 150tkm, pak se zadřou, oprava 150+, dále pak mají problém s čerpadlem, co pustí špony do nafty, pak je to komplet výměna palivovýho systému, oprava 250+,
a samozřejmě běžný dieselovy starosti, furt DPF,vstřiky, turba, regulace, egry atd. krom toho se to chová strašně, jediny motor s kterym bych to kupoval je 35i a 40i, nic jinyho nema smysl brát.
:shock: :shock: :shock: :shock: Díky za informaci... To mě překvapuje, že si BMW dovolí vyrobit a prodávat takovej shit...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#17 Příspěvek od JaraX »

bmw už vyrábí a prodává jen shity, dneska ty novy auta nejsou schopni najet 50tkm bez závady. ale situace je stejná u všech automobilek.
třeba 6 stupnové převodovky běžně vydrželi 600-700 tisíc km, 8q vydrží 200tkm.
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#18 Příspěvek od ph132008 »

JaraX píše:...motor N57 který trpí jak na rozvody, tak na zadírání na klice v důsledku chybějícícho ložiska...
Jaký ložisko tam chybí, Jardo? Já v ETK v uložení kliky mezi N57 a M57 nevidím rozdíl. A nebo jsem tě blbě pochopil...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#19 Příspěvek od JaraX »

omlouvám se za dezinformaci, todle mi řekl kamarád z velkého BMW servisu, ted jsem udělal velkou telefonickou akci a zjebal je tam :D
klika je uložená hodně podobně na stejný počet ložisek, ovšem na druhém válci dochází k rozpadu ložiska, je to tam hodně namáhaný a navíc z velmi nekvalitního materiál.
čili problém není způsoben chybějícím ložiskem ale nekvalitně vyrobeným motorem. ale řeší se u to N57 fakt často.
děkuji za upozornění mé neznalosti, znalosti doplněny, včetně těch co mi to řekli :)
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: Reálné náklady na provoz X5 3.0d rv.2014-2015

#20 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

zde je vlákno o zadřeném ložisku:

http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=98094
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Odpovědět