Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#1 Příspěvek od TurboShnek »

Když vlastníš BMW dříve nebo později se setkáš s tímhle. :(

Obrázek

Nevím jestli je to nějaká německá filozofie říct, vyrobíme luxusní auto s krásným koženým interiérem ale koupíme lepidlo od Tomáše Bati aby zanedlouho odpadlo čalounění ze stropu, vyrobíme výborný motor ale pístní kroužky vyrobíme z nejhoršího železa který lze sehnat aby nevydrželi víc než 100,000km. :D

Abych byl spravedlivej tak tohle není problém jenom u BMW ale i u jiných značek, ale když jsem tu látku sundal nebylo na ní absolutně žádný lepidlo, vím že je to už skoro 20 let starý auto ale myslím že za tu cenu kterou stálo když bylo nový se dalo sehnat lepidlo který je odolný vlhkosti a nebylo s ním třeba tak šetřit. :roll:

Vzhledem k tomu že cena těhle nízko kvalitních dílu je větší než státní dluh spojených států amerických a pravděpodobně to zase odpadne si ukážeme jak to opravit.

Ale předem tip: Nikdy nemýt strop ani se žádný látky nedotýkat ani mírně vlhkým hadrem, nedýchat ani ve směru žádnýho čalounění protože odpadne. Já jsem se dotknul stropu vlhkým hardem a teď ho budu vyndavat a lepit... Tenhle díl se ale odlepil sám. :|

Budeme potřebovat:

- Noviny
- Lepidlo Motip (Koupil jsem ho v Obi za 120kč)

Obrázek

- Lžíci

Před tím než začneme je důležitý si říct že i když se odlepil jenom cípek a nebo je někde bublina, nemůžeme prostě odthrnout půlku látky, zastříkat to lepidlem a přilepit zpátky protože vždycky bude vidět hrana kde se látka ohnula, shromáždí se v ohybu lepidlo, prosákne na druhou stranu a prostě to bude vypadat špatně a stejně se vytvoří bublina v jiným místě. Já jsem to už zkoušel. Musí se kompletně sundat celej kus látky a přilepit znovu.

1) Aby se lehčeji sundala látka, namočíme celej díl do mířně horký vody (s rozumem, ne že to hodíš do kastrolu s vařicí vodou) a odlepíme látku a zároveň jí můžeme vyprat. Když děláme velkej díl jako střechu tak látku namočíme třeba hadrem nebo houbou.

2) Necháme všechno uschnout, v žádným případně nemůžeme lepit mokrý materiály.

3) Je to docela zastrašující protože si myslíš že už to nikdy nenalepíš tak jak to bylo ale klídek. ;)

Obrázek

Obrázek

4) Lepidlem zastříkáme celej povrch molitanu, za všech stran, nevynecháme nic protože by se v tom místě vytvořila bublina.

Pozor: Na plechovce je sice napsaný že se muší nastříkat oba materiály ale to my dělat nebudeme protože tohle lepidlo je bíly když uschne a kdyby prosáklo (což se určitě stane) byli by na látce bíly skvrny a pak by to vypadalo že v autě děláme bůh ví co. :roll:

Pozor II: Tohle lepidlo je trvalý i netrvalý, aby jsme látku přilepili trvale musíme díl nastříkat a nechat 20 minut schnout.

5) Po 20 minutách se zdá že lepidlo je skoro suchý ale jsi na omylu. Teď položíme látku na molitan a začneme jí umísťovat tak jak má bejt. Je důležitý jí natáhnout tak aby zakryla i okraje dílu jinak bude koukat molitan.

6) Když jsme spokojený s tím jak jsme umístili nějakou část látky, zmáčkneme na ní lžící a trvale jí přilepíme.

Obrázek

7) Na malý místa použijeme druhou stranu lžíce.

Obrázek

8) Necháme 24 hodin zaschnout a takhle to vypadá.

Obrázek

Jako nový, akorát s tím rozdílem že je to přilepený normálním lepidlem a ne tím Mnichovským semenem. 8-) Chce to klídek, nespěchat a opatrnost.
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#2 Příspěvek od drifterCZ »

zkus ten strop v tom odlepenem mistr navlhcit a pritisknout zpet a nekolik minut drzet, nebo zafixovat. po zaschnuti to bude drzet na miste
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jé to je povzbudivý téma, v létě se mi postupně odlepil béžovej strop na E36. Tak jsem si zoufal, že druhý dobrý už asi neseženu a že to musí jít nějak znova připevnit. Jenže každej s tím měl špatný výsledky. Hlavní aby to neprosáklo a nedělalo mapy.
Dám to osobně první autočalouníkovi, kerej je určitě větší expert a má odzkoušený lepidla a co a jak.

Na druhou stranu poslouchej ty rozumbrado vydrželo to vzhůrunohama 20let v horku/mrazech, neustálýho drncání takže s Mnichovskou kvalitou 90' let bych problem neviděl. Pochop, že tam je v létě na povrchu až 70c a může se to lepidlo odpařovat - interier vzduchem vlhne a zase schne podle počasí. Dál nároky na ekologii a ekonomiku, tak tam lepidla nemůže být 0,5cm vrstva imho by to ani nelepilo. Kolik myslíš, že tady ten Motípek z hobby marketu vydrží ? Jedno zima léto a budeš to lepit znova. To mě přijde jak stříkání Motip lakem ve spreji vs. míchání a příprava barev v profi lakovně.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#4 Příspěvek od TurboShnek »

drifterCZ píše:zkus ten strop v tom odlepenem mistr navlhcit a pritisknout zpet a nekolik minut drzet, nebo zafixovat. po zaschnuti to bude drzet na miste
To už nejdem odlepila se půlka stropu. :(

Totic píše:Jé to je povzbudivý téma, v létě se mi postupně odlepil béžovej strop na E36. Tak jsem si zoufal, že druhý dobrý už asi neseženu a že to musí jít nějak znova připevnit. Jenže každej s tím měl špatný výsledky. Hlavní aby to neprosáklo a nedělalo mapy.
Dám to osobně první autočalouníkovi, kerej je určitě větší expert a má odzkoušený lepidla a co a jak.
Však to můžeš dát k autočalouníkovi a nebo koupit i celej novej strop od BMW když na to máš, já osobně zase nevidím důvod platit někomu několik tisíc aby mi přilepil kousek látky na molitan protože jak jsem předvedl, dá se to udělat doma za půl hodiny a za 100 korun. :D Nic mi nikde neprosakuje a výsledek je absolutně stejnej jako z fabriky nebo od autočalouníka.
Totic píše:Na druhou stranu poslouchej ty rozumbrado vydrželo to vzhůrunohama 20let v horku/mrazech, neustálýho drncání takže s Mnichovskou kvalitou 90' let bych problem neviděl. Pochop, že tam je v létě na povrchu až 70c a může se to lepidlo odpařovat - interier vzduchem vlhne a zase schne podle počasí. Dál nároky na ekologii a ekonomiku, tak tam lepidla nemůže být 0,5cm vrstva imho by to ani nelepilo. Kolik myslíš, že tady ten Motípek z hobby marketu vydrží ? Jedno zima léto a budeš to lepit znova. To mě přijde jak stříkání Motip lakem ve spreji vs. míchání a příprava barev v profi lakovně.

Já se vsadím že tohle Motip lepidlo vydrží dýl než to od BMW, a s Mnichovskou kvalitou radši začínat nebudu, kvalita BMW od 90 let je ve všech statistikách vždycky průměrná a nebo pod průměrná, což je přípustný u levných značek, ale ne u značky která se představuje jako luxusní automobil, "ultimate driving machine" a stojí tolik peněz. Když si koupím luxusní hodinky Rolex, měli by za normálních okolností vydržet několik pokolení a ne aby jejich kvalita byla průměrná ve srovnání s hodinkama z Koreje za $50. :D

Inženýři měli vědět že v autě bude 70 stupňů, vlhko atd... a měli použít lepidlo který těmto podmínkám bude schopný odolat, třeba z leteckýho průmyslu. Ale neviním z toho inženýry v BMW nýbrž jejich manažery kteří je tlačí ke snižování kvality, a k vyrábění produktů který jsou schválně nevhodný na opravu s cílem maximalizovat zisk protože ví že značka BMW je mezi lidma dnes vnímána jako symbol postavení a lidi jí budou kupovat tak jako tak. To vede k dobrý počáteční zkušenosti (i když u některých nových modelů BMW problémy začínají už v prvních rokách exploatace), ale ne k tak dobrý pozdější zkušenosti, odmítání společnosti brát zodpovědnost za prasklý rámy, rozvody atd... a celkově ukazovaní zákazníkovi prostřední prst když jde o záruku, skandálům VW diesel gate atd...

Když budeme jeden druhýho pořád zakřivovat, co chceš vžyď je to už 20 let starý, místo toho aby jsme přitlačili vedení těhle společností ke zodpovědnosti povede to jenom k horším a horším produktům se kterýma se budeme potom sami srát, jako kluci kteří tady v e90 nemůžou vyměnit žárovku, lidi kterým ve 100,000km prasknul řetěz a musí ho na svoje náklady nechat vyměnit atd... Já bezohledu na to jak se mi líbí nějakej produkt vždycky řeknu že tohle to stojí za hovno a koukejte aď se to neopakuje jinak s mýma penězma dál nepočítejte.

A co se týče laku na e46, to už rovnou mohli nastříkat Motipem z plechovky protože jejich lak stojí za hovno. :D
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#5 Příspěvek od laik »

.....A co se týče laku na e46, to už rovnou mohli nastříkat Motipem z plechovky protože jejich lak stojí za hovno

Neměl bych sem lezt, mám sice E53, ne E46 ale:
1) dal jsem na vosk - mistr říká ještě starý dobrý lak, E70 musí leštit o den dýl, že ta barva stojí za hovno (americký???), nevím kde ji vyrábí
2) stav je podle toho, jak se k autu majitelé chovali, mám16 mrdku a nikdo nevěří
3) u tak starého auta nemůžeš čekat stav nového ikdyž....zrovna jeden spolucestující jel ve fungl novém kaďošovi za víc jak mega a už to tam vrže. Prostě nechápal. Jiné automobilky na tom budou stejně.
Tak ty naše Éčka by jsme si měli hýčkat, takový už nebudou. Ve své době to musely být skvosty na trhu
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#6 Příspěvek od drifterCZ »

me se pri cisteni odlepila strana u ridice cca metr x pul metru a tak jsem to nasplichal vodou v rozprasovaci a pritiskaval pres hadr (opatrne, rukou nee, udelal by sis tam dulky) a drzi to uz 3roky. Za zkousku to stoji. To lepidlo proste nejak reaguje s vodou a prestane drzet, ale kdyz to uschne, zas to drzi
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#7 Příspěvek od JaraX »

kalasnikove, jaké auto je podle tebe kvalitní?
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#8 Příspěvek od TurboShnek »

JaraX píše:kalasnikove, jaké auto je podle tebe kvalitní?
Ty se ještě ptáš? Přece Škoda Fábia. :biggrin: :biggrin: :pivo:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#9 Příspěvek od Filozof »

Skvělé auta byli hlavně co se motorů a techniky týče e32 e34 e36 pak 90-2005 roky auta e39/e38/e46 a ještě dejme tomu první roky auta e65/e60/e90 - které měli lepší antikorozní úpravu ...

Vše od 2006/7 dál se zhoršovalo co se týče kvality šla postupně dolů.... jak elektronika kde se přestalo používat olovo a horší čipy výdrž je tak 8-12...let cca a začíná zlobit.

Antikorozní úprava v 80/90tých letech ... auta jsou hnijí jak hrušky po dešti modely e30/e32/e34 bohužel už mají své roky.
Dnes můžeme vidět rez i na e38/e39/e46 ale zase si musíme uvědomit kolik ty auta mají nalítáno v soli ? Statisíce většina i přes 500tis km a své roky už taky mají a výrobce stím nepočítal že někde v ČR stím někdo bude tak dlouho jezdit. :)

Zato mladší e90/e60/e65 mají mnohem lepší ochranu antikorozní proto se vyplatí mladej kousek koupit i dnes.

Generace Fxx už je tragedie tam se šidilo na všem... převodovky ikdyž jsou uspornější je tam řada slabých míst záměrně se šetřilo jak se mohlo.
a kompletně díly které u řad exx vydrží statisíce se u řady F mění už kolem 100-200k nájezdu někdy i dříve jak uvedených 100tis.
A opravy jsou šílené rakety. Takže ano kdo může at si pořídí poslední modely Exx do roku 2006 ideálně.

k čalounění:
Myslím si že pro obyč opravu proč ne ... at si kdo chce opraví čalounění bud kvalitním lepidlem jak popisuješ nebo u čalouníka si nechá dát rovnou alcantaru. A každé řešení je jinak drahé. A každý si musí zvolit sám jaké má auto a co chce do něj investovat. I tu alcantaru si doma člověk udělá sám jen to chce trochu zručnosti a vědět postup.

Dnes výrobce plánuje auto na cca 5let a 150-200tis km a pak sním do šrotu....další majitel se bude moci zbláznit jak bude servis drahý a nákladný.

Postupně se přechází na ELEKTRO a CNG/LPG a vodík. Vše ostatní bude dražší a dražší ... daně a ekoteroristické platby.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Schválně zjistím co si řekne čalouník za přilepení stávajícího stropu jeho přípravkama a napíšu. Nechci to ani nově přečalounit, jen čekám zkušenosti a tzn. nějakou tu záruku.
A dál by mě zajímalo ve kterých autech se po 20ti letech něco neodlepuje? Myslím, že to je obecně slušná výdrž.
PPK
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#11 Příspěvek od PPK »

kalasnikov471 píše:luxusní automobil, "ultimate driving machine"
Mozna ti to uniklo, ale na 320d nikdy nic takovyho neplatilo :lol: Ono by stacilo aby ses kouknul na srovnatelne vozy jinych znacek s obdobnym starim a najezdem. Byla by z toho takova hezka exkurze po vrakovistich ;)
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#12 Příspěvek od TurboShnek »

Totic píše:Schválně zjistím co si řekne čalouník za přilepení stávajícího stropu jeho přípravkama a napíšu. Nechci to ani nově přečalounit, jen čekám zkušenosti a tzn. nějakou tu záruku.
A dál by mě zajímalo ve kterých autech se po 20ti letech něco neodlepuje? Myslím, že to je obecně slušná výdrž.
Já bych řekl že za ten kus co jsem lepil by si u nás v Plzni řekli tak 500 minimálně, a za strop, když pomyslím na všechno co jsem musel vyndat abych ho sundal tak minimálně 2000. :lol: Nic proti čalouníkům ale moje návody jsou pro lidi kteří si dělaji věci sami a nemají peníze na rozhazování, když je tady někdo milionář ať zmáčkne X, jde si udělat kafe ve svým novým 2018 BMW M-Sport překapávači a nechá nás bejt. :lol: Samozřejmě kdybych renovoval auto který pak bude mít cenu třeba 1 milion korun tak to nechám celý kompletně profesionálně předělat ale do obyčejnýho auta takový peníze dávát nebudu. A kromě toho, když si děláš věci sám něco se naučíš a nebudeš levý poleno jako většina lidí.

Každopádně dej vědět co řekli, bude to zajímavý. ;)

Mimochodem, tady je vyndanej luxusní béžovej strop pod kterým ne nachází rozdrolenej molitan. :D Zítra tu látku vyperu, zkusím přilepit zpátky a dám vědět jak to dopadlo.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#13 Příspěvek od TurboShnek »

Tak s tim stropem to nedopadlo dobre. :lol:

Nejdriv jsem to zkusil prilepit lepidem v spreji od Motip primo na ten molitan, jenze ten se rozleptal tak jsem ho celej seskrabal a zkusil to znovu primo na tu krabici. Jenze problem je v tom ze ta latka se napina, tak ze v mistech kde jsou hrby to nedrzi a musi se to primacknout, jenze pak srkz latku protece lepidlo a delaji se bily skvrny.

V tovarne nejspis rovnu tepelne slisovali latku, molitan i papir coz doma uz nikdy neudelas tak dobre.

Dal jsem to zkusil prilepit herkulesem :D vysledek je lepsi ale taky se nekde prosakl a jsou tam tmavy skvrny. Vysledek je ze mi to uz nepada na hlavu ale vypada to priserne. Tak ze jako docasny reseni to jde ale trvaly ne...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A vsechno tohle jenom protoze jsem se toho dotknul vlhkym hardem. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

V auto calounictvi mi rekli ze za prelepeni stropu chteji 4000 a je tam 6 mesicni cekaci doba coz mi pripada trosku moc, BMW mi rekli ze za novej strop chteji 30,000 tak ze to komentovat ani nebudu, tak ze nejpsis budu muset sehnat jinej bezovej strop z nejakyho vraku a nebo koupit cernej strop protoze bezovy jsou dost vzacny. :cry:

Kdyby nekdo mel bezovej strop do sedanu, rozbiju prasatko... To jsem si pridelal starosti, ja vul. :x
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#14 Příspěvek od Filozof »

http://bmw36.wz.cz/n_interier.html


jsou horší věci v životě. Jinak tady je link jak se to taky dá udělat.

https://www.youtube.com/watch?v=v_mqJuQGj1o

je vidět že odstranuje starej rozdrolenej molitan a pak na čistou opravenou stropnici dává novou ale ta je komplet i s molitanem ...ne pouze látka na starý molitan případně látka pouze na stropnici ...obojí je špatně.

Ideálně koupit kvalitní látku a o něco lepší než máš ted a pustit se do toho znovu. Třeba s někým kdo má praxi nebo něco o tom nastudovat. Na videu to nevypadá tak složitě ale asi je potřeba dodržet postupy a udělat si na to čas a použít lepidlo na to určené....to ti řeknou v prodejně kde si látku vybereš. Pokud se bojíš vem si k sobě někoho kdo ví jak na to nebo si nastuduj aspoň základy čalounění. :)

Držím palce a pak dej video nebo aspoň fotky.

PS: Celý život se učíme a holt chyby dělat je lidské. Já jsem taky občas do něčeho šel a neporadil si a po druhé už jsem si zjistil jak na to a zvládl jsem to na výbornou.
Uživatelský avatar
Serge
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: stř 03.09.2008 00:00
Bydliště: Praha

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#15 Příspěvek od Serge »

když se mi odlepil strop (E36, šíbr, černá látka), tak taky jsem sundal látku a pak použíl PRESTO - adhesive spray (lepidlo přímo na autopotahy), koupeno v baumaxu.

Opravu jsem dělal nekde v březnu/dubnu a nekde v červnu se mi kus znovu odlepil znovu v místech, kde jsem nastříkal méně lepidla. Tam, kde jsem použíl lepidla dost, strop drží dodnes. a nemám žádné fleky.

Molitan jsem neseškrabaval, lepidlo pronikne skrz molitan a vše drží.
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#16 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

kalasnikov471 píše:Tak s tim stropem to nedopadlo dobre. :lol:
Kdyby nekdo mel bezovej strop do sedanu, rozbiju prasatko... To jsem si pridelal starosti, ja vul. :x
Jo mám béžovej strop sedan E36 bez šíbru. Ale bohužel taky už celej odlepenej. Až bude sucho z jara vytáhnu to auto k čalouníkovi. Prej hlavně ta původní látka se smrskne a v těch ohybech už nevyjde proto je prý lepší nová. Uvidíme..
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#17 Příspěvek od TurboShnek »

Totic píše:Jo mám béžovej strop sedan E36 bez šíbru. Ale bohužel taky už celej odlepenej. Až bude sucho z jara vytáhnu to auto k čalouníkovi. Prej hlavně ta původní látka se smrskne a v těch ohybech už nevyjde proto je prý lepší nová. Uvidíme..
Ona je v těch ohybech natažená, asi to ve fabrice lepili dohromady lisem a to doma už doma nenapodobíš. Zajímavý je že ten Herkules pořád drží dobře. :D

Telefonoval jsem na vrakoviště v Praze a tam mi řekli že za poničenej strop budou chtít několik tisíc tak s tím můžou jít do háje. Potom jsem telefonoval na pár inzerátů z bazoše tady v Čechách jenže tady je každej druhej člověk polomentální tak že se s ním domluvíš aby ti poslal fotky nebo že za 2 dni přijedeš a on pak nezvedá telefon. :ja_nic: Tak že nezbývá nic jinýho než ten čalouník a nebo zajet do Polska, tam stropy mají za 500 korun. :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To s těma českýma inzerentama mi povídejte to je někdy demence na N-tou.. stejný zkušenosti. Allegro jsem na béžový stropnice nesjížděl (btw. stav a kolik taková jetá vydrží?) dám tomu mojemu ještě šanci na záchranu, musí se to nějak podařit.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#19 Příspěvek od TurboShnek »

Totic píše:To s těma českýma inzerentama mi povídejte to je někdy demence na N-tou.. stejný zkušenosti. Allegro jsem na béžový stropnice nesjížděl (btw. stav a kolik taková jetá vydrží?) dám tomu mojemu ještě šanci na záchranu, musí se to nějak podařit.
Na Allegu občas jsou za 500 korun v pěkným stavu, ale většinou je nechtějí poslat poštou, že jsou prej moc velký. Nedávno jsem tam jednu našel na e46, byla asi 50km od hranic. Na jaře si možná udělám výlet a sjedu tam. Za tu cenu co prodávají stropnice v Čechách dojedeš do Polska a zpátky, koupíš si stropnici a ještě si tam zaplatíš hotel, jídlo a odpočineš. :smich:

Jak dlouho vydrží nevím, tý mojí bylo 18 let před tím než jsem ji zkoušel vyčistit já vůl. :cry: :cry: :cry: Nejspíš by držela dodnes i když v rohu už se trošku loupala. Problém je v tom že pod tou látkou je molitan kterej se za ty léta rozdrolí a látka odpadne, proto než dávát 4000 - 5000 za použitou je lepší jí přečalounit. Za použitou bych dal maximálně 1000 korun a držel palce.
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#20 Příspěvek od Woyta »

kalasnikov471 píše: Inženýři měli vědět že v autě bude 70 stupňů, vlhko atd... a měli použít lepidlo který těmto podmínkám bude schopný odolat, třeba z leteckýho průmyslu. Ale neviním z toho inženýry v BMW nýbrž jejich manažery kteří je tlačí ke snižování kvality, a k vyrábění produktů který jsou schválně nevhodný na opravu s cílem maximalizovat zisk protože ví že značka BMW je mezi lidma dnes vnímána jako symbol postavení a lidi jí budou kupovat tak jako tak. To vede k dobrý počáteční zkušenosti (i když u některých nových modelů BMW problémy začínají už v prvních rokách exploatace), ale ne k tak dobrý pozdější zkušenosti, odmítání společnosti brát zodpovědnost za prasklý rámy, rozvody atd... a celkově ukazovaní zákazníkovi prostřední prst když jde o záruku, skandálům VW diesel gate atd...
Taky vime a testujeme. Zrovne ted nedavno jsme meli v pravi klima komore interier noveho BMW.
Testuje se za tepla, mrazu, zvysene vlhkosti a meri se i deformace s presnosti na 0,001mm

Kazdej teplotni cyklus trochu narusi spoj lepidlem, protoze kazdej material ma jinou roztaznost. Nemluve o tom, ze je to velka plocha a ty nechces cuchat vypary z lepidla. (Coz treba neresi Hyundai).
Odpovědět