Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E66 745 Li - data z Inpy

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

E66 745 Li - data z Inpy

#1 Příspěvek od Jaris330D »

Chtěl bych poprosit, jestli se Vám ty hodnoty nezdají divné. Rozdílný údaj na válci č.2 a ty hodnoty na lambdách.

https://jarisbmw.rajce.idnes.cz/E66_inpa/

Pak ještě ta chyba na termostatu. Je snížený a dávaný před měsícem.

Děkuji za názory. Mám takové pochybnosti, že mně to víc žere než by mělo a nechci něco zanedbat.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#2 Příspěvek od Snejk »

snizenej termostat ma pokud vym vylaborovany to topny telisko takze ta chyba je normalni...
nevim co se ti nezda na tech hodnotach ty jsou uplne krasny a to ti nezveda spotrebu...
za to na udaji o lambdach to mas bohaty na valcich 1-4 .. tezkorict jesli na benzin nebo na plyn ale mas to bohaty.. proto tam mozna i trochu vic ukazuje to cidlo klepani
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#3 Příspěvek od Jaris330D »

ok, díky za názor. Tohle jsou hodnoty na LPG. Zkusit jezdit jen na benzin a pak to ještě zkouknout. Jestli si myslím správně, že když stojím proti motoru ze předu, tak řada 1-4 je z leva, tak když si dám ucho na VVT, tak tam sliším jemné ťukání. Takový pravidelný klepot v ot. 540 ot/min. Když zapnu klimu a zvýší se otáčky na 750 ot/min, tak to zmizne. Jestli to má souvislost. Nebo někde podsává?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#4 Příspěvek od TANN3R »

Výhřev termostatu zůstává zapojen, ale ta chyba tam vyskakuje, protože už je to moc chytry. Když nedosáhne teploty přes 103°+, tak hodí chybu, že je termostat zaseklej. To už bohužel ojebat nejde.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#5 Příspěvek od JaraX »

jde, musel by se nechat upravit SW jednotky, ale stálo by to peníze a je to zbytečny.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#6 Příspěvek od Jaris330D »

Termostat resit nebudu, ale ta vec ohledne bohatosti me zajima. Proc to tak je.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#7 Příspěvek od zzeli »

Co znamena O2 sensor Add a Mul ?
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#8 Příspěvek od Jaris330D »

Taky by me zajimalo, co ty zkratky znamenaj.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#9 Příspěvek od Jaris330D »

Chlapy nevite, co znamenaj ty zkratky u lambd? Nebo jestli by to mohlo ovlivnovat hur serizeny LPG?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

zzeli píše:Co znamena O2 sensor Add a Mul ?
Pravděpodobně myslíš tento obrázek:
Obrázek

Jedná se o adaptivní regulace lambda hodnot:
Skládá se z aditivní (=Add) a multiplikativní (=Mul) adaptace, kdy
- aditivní (krátkodobá) adaptace se udává v milisekundách a slouží pro optimalizaci chodu motoru při volnoběhu,
- multiplikativní (dlouhodobá) adaptace se udává v procentech a slouží pro optimalizaci chodu motoru při zatížení.
- popsal jsem to 23.07.2016 v tomto vlákně http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... v&start=10
:D
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#11 Příspěvek od zzeli »

Dobry. Ted se ukazalo, ze sem si to pred dvouma rokama poradne neprocet a vysral jsem se na to :D Kazdopadne diky za link ;) Krasny priklad toho, jak sklizis plody sve vlastni prace :D
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#12 Příspěvek od Jaris330D »

starML píše:
zzeli píše:Co znamena O2 sensor Add a Mul ?
Pravděpodobně myslíš tento obrázek:
Obrázek

Jedná se o adaptivní regulace lambda hodnot:
Skládá se z aditivní (=Add) a multiplikativní (=Mul) adaptace, kdy
- aditivní (krátkodobá) adaptace se udává v milisekundách a slouží pro optimalizaci chodu motoru při volnoběhu,
- multiplikativní (dlouhodobá) adaptace se udává v procentech a slouží pro optimalizaci chodu motoru při zatížení.
- popsal jsem to 23.07.2016 v tomto vlákně http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... v&start=10
:D
Jestli jsem to dobře pochopil, tak mám špatné ty aditivní hodnoty. Na bank 1 jsou v kladných hodnotách (chudá směs) a bank 2 je záporná hodnota a to je bohatá směs. Bank 2 jsou válce 5-8 a bank 1 jsou 1-4 ? Ale podle Snejka by to mělo být opačně.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#13 Příspěvek od JaraX »

ja si myslím že mutlicaptiv není procento, ale násobek
když je tam 1,1 tak to není že by to bylo o procento víc, ale že to je násobek, např std 25ms doba otevření a s multicaptivem 1,1 pak 25*1x1 = 27,5 ms, ale nevím jeslti si to myslím správě, ale žiju v tom :)
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#14 Příspěvek od Jaris330D »

Tak ja jsem uplne vedle, ale pokud to mam na jedne strane bohate, tak proc? Kdyby to byl MAF, tak by to bylo celkobe bohate vsude ne? Kdyz je to bohate, tak hodne paliva a malo vzduchu. Mohla by to delat i horsi svicka na valci cislo 2, slabsi civka, zkusim to projet jen na benzin. Zil jsem v domeni, za udaje bank 1 je pro radu valcu 1-4 a bank 2 pro radu valcu 5-8.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#15 Příspěvek od JaraX »

základ je to porovnat na benzín, že je jedna strana jinak muže byt nějaka netěsnost v sání, horší ventil atd, a nebo prostě lambda, už je každá jinak opotřebená a klidně muže ovlivovat směs,
dobrý je že LPG jde ladil pro oba banky zvlášt, takže si mužeš sladit bohatost tak by to bylo obojí v nule.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#16 Příspěvek od Jaris330D »

Lambdy pred katem, ty regulacni by meli byt 4 roky stare (cca 50 000 km). Menil si je ty. Mne totiz neco lehce tuka na rade valcu 1-4. Kdyz si dam ucho k VVT. Na prave strane z pohledu rozvodu je ticho. Nevim, jestli je to normalni nebo ne. Nikoho tu se 745tkou neznam. Na valci cislo 2 mne kdysi vypadla prave ta triska od LPG. Pak jsem ji tam s trochou stesti znova prilepil.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#17 Příspěvek od palciatko »

JaraX píše:ja si myslím že mutlicaptiv není procento, ale násobek
když je tam 1,1 tak to není že by to bylo o procento víc, ale že to je násobek, např std 25ms doba otevření a s multicaptivem 1,1 pak 25*1x1 = 27,5 ms, ale nevím jeslti si to myslím správě, ale žiju v tom :)
1,1 je 110%
Ak je základ 25ms, 110% je 25*1,1 => 27,5ms

P.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#18 Příspěvek od palciatko »

Jaris330D píše:
starML píše:
zzeli píše:Co znamena O2 sensor Add a Mul ?
Pravděpodobně myslíš tento obrázek:
Obrázek

Jedná se o adaptivní regulace lambda hodnot:
Skládá se z aditivní (=Add) a multiplikativní (=Mul) adaptace, kdy
- aditivní (krátkodobá) adaptace se udává v milisekundách a slouží pro optimalizaci chodu motoru při volnoběhu,
- multiplikativní (dlouhodobá) adaptace se udává v procentech a slouží pro optimalizaci chodu motoru při zatížení.
- popsal jsem to 23.07.2016 v tomto vlákně http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... v&start=10
:D
Jestli jsem to dobře pochopil, tak mám špatné ty aditivní hodnoty. Na bank 1 jsou v kladných hodnotách (chudá směs) a bank 2 je záporná hodnota a to je bohatá směs. Bank 2 jsou válce 5-8 a bank 1 jsou 1-4 ? Ale podle Snejka by to mělo být opačně.

Adaptácie "len" hovoria, čo robí DME pri tvorbe zmesi.
Podľa mňa Tebe DME pridáva palivo/predlžuje dobu vstreku pre obidve banky (o 11% a 9%). Bez toho, aby sme videli, ako sa tie hodnoty menia v reálnom čase, ťažko presnejšie hodnotiť.
Možno máš multiplikátor LPG nastavený na nízku hodnotu...?

Podľa riadku 3 (Int B1 a Int B2) lambda pre B1 registruje bohatú zmes a pre B2 chudobnú zmes. Ideálne je 1.00.

P.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#19 Příspěvek od Jaris330D »

Vsem dekuji za rady.
Prvni co udelam je, ze to projedu na benzin. Pak kdyztak mrknu jestli tam neni nejaka netesnost, (spatne utazena svicka, jestli nejsou od oleje, na valec cislo 2 zkusim novou civku nebo prohodit svicky. A pak se bude resit dal.
Asi si z toho zatim nemusim delat tezkou hlavu, ale vse proverim.
Civky maji najeto 80 000 km a svicky 20 000 km.
Jinak to nic nedela.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: E66 745 Li - data z Inpy

#20 Příspěvek od zzeli »

prohod svicku i s civkou
Odpovědět