Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E92 335xi(a) - propad výkonu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

E92 335xi(a) - propad výkonu

#1 Příspěvek od Stickler »

Ahoj všem,

měl jsem na brzdě svoji 335xi (automat) s tím, že mi byl upraven i výkon (původně tam byl ještě z Francie nějaký SW, který se na konci zubatil jak je patrné z grafu - ta jemná čára).

Obrázek

Jak je ale vidět, někde před 5000ot/min výkon náhle padá. Brzda tento jev ukázala několikrát, je to tedy nějaká vlastnost. Dle vyjádření úpravce by jinak výkon šplhal někam ke 380 - 400HP tak, jak má ŘJ nastaveno a tak, jako asi 20 ostatních 335i, které tam měl.
Protože turba pracují pro každé rameno součinně, v tom ten propad nebude, to by odpovídalo situaci, kdy by táhlo celou dobu malé turbo a následně se připojilo vadné velké. Napadlo ho palivové čerpadlo, mě v tomto kontextu pak případně palivový filtr.

Nemá prosím někdo znalý zkušenost, či tip, čím to může být způsobeno? Nechci měnit součástky naslepo. Jinak by měl být motor v dobré kondici, prošel velkým servisem v BMW servisu, má nové vačky včetně uložení, nový olej včetně filtru, motor je zbaven karbonu, nové svíčky, nové cívky, nový senzor stavu paliva + hadičky.. Palivo Benzina Verva 100, nebo OMV MaxxMotion 100plus + aditiva VIF.

Díky předem za rady :cool2:
Naposledy upravil(a) Stickler dne pát 07.09.2018 08:47, celkem upraveno 1 x.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak základní věc bude uvést zda se jedná o motor N54 který má dvě malá turba a nebo zda N55, který ma jedno twiscroll turbo :)
Následně se dá odpíchnout dál...

Potom v tomto spektru otáček je potřeba sledovat tlak v sání, zda nekolísá , následně tlak paliva zda se nemění a případě jak reagují lambdy.
V případě JB4 nebo MHD flash si umíš v aplikaci vylogovat aktivní hodnoty v telefonu a můžeš sledovat i korekce na každém vstřikovači atd . :)

Bohužel nevím jakou máš verzi motoru, ale může mít třeba jen lehce naprasklou charge pipe a ztácet tlak v sání trochu , WG na malých turbech nemusí vůbec nafoukat požadovaný tlak , špatná podtlaková regulace, nebo zásah selenoidů atd - to všechno musíš vyčíst z aktivních hodnot a jít vylučovací metodou .
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#3 Příspěvek od Stickler »

Děkuji za odpověď.
Máš pravdu, zapomněl jsem na to nejdůležitější - jde o typ N54.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tam bude problém s regulací na turbech, možná je tam problém s tlakem v sání, kdy třeba můžeš přefouknout požadovaný tlak, a pak dochází k regulaci atd ...
Problém je v tom, že to můžou být i mechanicky WG, který netěsní - to ale většinou spíše začne psát, že není plný výkon k dispozici.
Ale vzhledem k tomu, že už se v tom někdo vrtal, tak tyhle základní hodnoty, jako otevření WG budou rozhodzené a můžou se chovat jinak ... může to být boost leak, nebo i směs , případně tlak paliva.
Chce to vysledovat ty správné hodnoty a uvidíš, která bude mimo , bez toho se z místa nepohneš nejspíše ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#5 Příspěvek od Stickler »

Děkuji za odpověď.
Protože kabel nemám a obecně je toto pro mě španělská vesnice, nevíš o někom ideálně z Moravy, či Slezska, kdo by se tím zabýval? V BMW mi diagnostiku dělali už jednou a zaplatil jsem za to nějakých 5 tisíc.. A zjevně opomenuli tento problém řešit, tedy pokud ho opravou vaček sami nezpůsobili...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Já mám co dělat do konce září, takže u mě určitě nepochodíš a popravdě nevím na koho se tady v tomhle kraji obrátit kdo se vyzná trochu více v N54, to je taková specifická háklivka, do které taky můžeš nasypat 80tis za díly aby jsi tohle vyřešil a stejně to bude ta koza furt dělat :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#7 Příspěvek od Stickler »

No pokud se tím zabýváš a dokážeš pomoci za normální cenu (ne jak servis BMW), klidně si počkám do října, stejně se k tomu asi dříve sám nedostanu :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jako N54 jsem se naučil postupně tím, že ji sám mám, takže pár peripetií s tímhle verglem mám za sebou + párkrát nějaký vydechlý auto už u mě zkončilo. Neříkám že ne, ale taky nechci nic slibovat, kdyby jsi nepochodil tak mě zkus, no :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#9 Příspěvek od Stickler »

Dobře, díky, beru na vědomí :D
Adnej
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 29.07.2018 15:41

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#10 Příspěvek od Adnej »

Nechci tu rozjíždět debatu o aditivech, sám používám VIF už roky, ale méně je někdy více.

Aditivovaná vysokooktanová paliva + dodatečný aditiva je už moc.

BMW nedoporučuje aditiva a co jsem koukal, tak to máš taky na 91 - 98 oktanů.

Co tim chci říct je, že vyšší oktanový číslo jen snižuje riziko samozápalu, na výkonu vliv mít nebude.

Dříve s Passat VR6 sem taky jezdil dlouhodobě na 98 aditivovanou + VIF....no a postupně mi přišlo po mnoha kilometrech, že už nejde do otáček jako za mlada.

Měnil jsem filtry, svíčky, diagnostika.....

Dostal jsem nahodile radu, vyndat lambdu, pokud bude úplně bílá, je to přeaditivovaný....no měl jsem ji jak z cukru, takže přes noc v kyselině citronový, do rána to samo slezlo, omýt, osušit, dát zpět.
Dotankoval jsem to normální 95 bez VIFu a po asi druhé nádrži chytlo auto druhý dech.....toť má rada, když sem si přečet na co jezdíš.

PS: chápu že máš úplně jinej motor a asi to ten zubatej graf nevyřeší.
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#11 Příspěvek od Stickler »

Díky za zkušenost, ono sám jsem nad tím přemýšlel. Otázkou tak zůstává, jestli je lepší 100-ka, nebo 95 + VIF..
Adnej
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 29.07.2018 15:41

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#12 Příspěvek od Adnej »

Beru 95 od značkových pump, koupil jsem velkej VIF a dávám ho jen když si vzpomenu...teď co mám cca 5 měsíců E46 325 tak jsem zkoušel naopak čistě ty vysokooktany bez VIF, zhruba 3 měsíce a nic, ani placebo efekt, takže zpět na klasiku 95 + VIF, ale je to málo času, abych to moh nějak hodnotit. Jediný plus je, u těch 98 - 100, že nemaj bio složku. VIF zase tvrdí, že tu bio složku umí vykompenzovat, ale nevim....za mě 95 a občas VIF, zdraží to litr o halíře a ne o 4 koruny...

Přechod zpět na tu 95 nebyl naprosto nijak znát, je otázka, co od toho člověk vůbec čeká. Výkon je sporadickej, 40 koňce to 5 nepřidá a jestli 300 koňce těch 5 dá, tak jako co, kdo to pozná. Hlavní je asi to čistění od úsad, nějaká mazací schopnost čerpadlu, vřikovačů...za mě VIF vítězí.
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: E92 335xi(a) - propad výkonu

#13 Příspěvek od Stickler »

Chtělo by to zase nějaký aktuální test kvality paliv, i pro porovnání toho, jak na tom která čerpačka je. Že ale bude 95+VIF levnější, o tom žádná a jak sám píšeš, je otázkou, jestli to nebude nakonec lepší než ta 100-ka..
Odpovědět