Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E60 - Rada při koupi?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#41 Příspěvek od Filozof »

Gratuluji ke koupi. 530i 190kw jede moc pěkně ...není to 550i ale i tak to umí vykouzlit slušnej zážitek za volantem. Hlavní je stav auta a nějaká alespon slušný výbava. Aby to nebyla holota. ;)
Tak si uživej auta. Znám ten pocit. ;)
tonye36
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: stř 14.04.2004 00:00
Bydliště: Třebíč

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#42 Příspěvek od tonye36 »

Osobne si taky myslim, ze dobra volba - za malo penez hodne muziky. 550i se v dobrem stavu blbe shani a pokud ji sezenes, tak je neprimerene draha. V realu je pekna osmivalcova 5er o dost drazsi nez stejne stara 7er.

Problem osmivalce neni ani tak v tom, ze by byl spatny nebo nejak provozne extremne narocny. Spis jde o to, ze kazde auto servisaka nekdy potrebuje a na osmivalec vim o dvou (Jarax, Snejk) a oba dva jsou treba pro me celkem daleko a jeste maji plny dvur kramu na opravu, takze te muzou nechat cekat.

Kdezto sestivalce bez primeho vstriku umi bez problemu spravit hodne dalsich lidi a pokud jsi manualne sikovny, tak si hodne veci udelas i sam.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#43 Příspěvek od TANN3R »

Omyl, pokud je mechanik v pasti z N62, tak bude úplně stejně v pasti s N52. Ale jo, tuhle představu má víc lidí a proto tady jezdí větší množství tak "kvalitně" servisovanych N52 :D R6 má jedinou výhodu, že je kolem víc místa, tím to zasne.

Btw. Pořád ještě existuje 545i, která je cenou většinou o dost níž, než 550i.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#44 Příspěvek od JaraX »

tak zrovna N52 bych řekl že je servisně náročnější, nebo teda na kvalitu mechanika, musíš furt něco studovat, hlinikový šrouby všude, nic nesmíš použít dvakrát, magneziovej blok kterej když ukostříš tak se ti rozpustí elektrolýzou atd. mám nastudovany všechny školící manualy jak na N62 tak na N52 a prostě N62 je víc taková ta stará kovařina, kdežto N52 je už z těch new gen motorů, magnezium, hlinikový šrouby, elektrická pumpa, volnoběžka na altíku, všecko se je řešeny jinak
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#45 Příspěvek od TANN3R »

+ má stejně jako N62 valvetronik, takže pro neznalého je to úplně stejná vesmírná technologie.
tonye36
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: stř 14.04.2004 00:00
Bydliště: Třebíč

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#46 Příspěvek od tonye36 »

JaraXi s tebou se těžko diskutuje, protože:

a) V té části co jsi napsal níže máš pravdu

b) Nechci te nasrat. Protože se může stát, že narazím na neco s čím si můj vesmírnejch technologií neznalej mechanik neporadí a prijdu s prosíkem :-)

JaraX píše:tak zrovna N52 bych řekl že je servisně náročnější, nebo teda na kvalitu mechanika, musíš furt něco studovat, hlinikový šrouby všude, nic nesmíš použít dvakrát, magneziovej blok kterej když ukostříš tak se ti rozpustí elektrolýzou atd. mám nastudovany všechny školící manualy jak na N62 tak na N52 a prostě N62 je víc taková ta stará kovařina, kdežto N52 je už z těch new gen motorů, magnezium, hlinikový šrouby, elektrická pumpa, volnoběžka na altíku, všecko se je řešeny jinak
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#47 Příspěvek od JaraX »

neboj mě jen tak nenasereš, napiš co cítíš :)

btw ted mi tu zrovna přistála jedna N52 co nejde nastartovat :D
Obrázek
tonye36
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: stř 14.04.2004 00:00
Bydliště: Třebíč

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#48 Příspěvek od tonye36 »

Me spis sere cely BMW a to cim dal vic. Ta tvoje fotka mi pripomela moje kously lozisko na kladce remenice.

Kdysi jsem zacinal s E34 - nic jsem o tom nevedel, koupil neservisovanou pastiku, spravoval jsem si to sám a dost se na ní naučil

Pak byla E36 325i - skvely aut, kde se nic moc nesypalo a kdyby na nem nezapracovala koroze tak s nim jezdim dodnes.

Pak 528i - nadčasovy a s plynem neuveritelne provozne levny, vyborna dimenzace dilu - treba spojka vydrzela 560tis. km a dvouhmota byla i po tech km pouzitelna!!!

E46 M3 - dodnes si rvu vlasy ze jsem ji prodal - provozne levnejsi nez cela X5

E90 - trochu ojebane, ale aspon se s tim jede jako s BMW

E70 - podobne ojebany, provozne 3x tak drahy, dimenzace dilu tak aby to prezilo zaruku a pak furt neco menis

Asi se na cely BMW vykaslu a vratim se k Subaru...

JaraX píše:neboj mě jen tak nenasereš, napiš co cítíš :)

btw ted mi tu zrovna přistála jedna N52 co nejde nastartovat :D
Obrázek
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#49 Příspěvek od RomanM3 »

subáááru od 2006/7 už taky stojí dost za hovno...motory mají konstrukční problémy(tuším cosik se zdvihátkama vetilů), nafta je uplně průser, mezináprava se ráda kousne a odjebe přední dif, poloosy i převodovku...bohužel to ted řešila ségra na svoujem outbacku 2005/6 nějak tak 2,5i H4....opravila to a šlo z baráku...celkově není moc z čeho vybírat
tonye36
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: stř 14.04.2004 00:00
Bydliště: Třebíč

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#50 Příspěvek od tonye36 »

Outback 2,5i 2006 je naopak jedno z nejspolehlivejších Subaru, jenom si musíš najít servisáka, kterej ví co dělá a není línej jak veš.

1) "tuším cosik se zdvihátkama vetilů" - to je klasickej problém zanedbané udržby. Světe div se, Subaru má u tohodle motoru předepsanou kontrolu a doseřízení ventilů. Kontrola jde udělat snadno, ale při seřizování si domlátíš ruce (je tam málo místa). Takže klasickej mechanik se na to vyprdne, vyfukovej ventil se zaklepe a v případě největších ignorantů co jezdí s klepajícím motorem jednoho dne upadne ventil a máš motor KO. U provozu na benzín tehle průser většinou nenastane dřív než po 250tis. km, ale u aut přestavěných na LPG se ventily seřizovat musí každých 50tis. km.

2) Pohon 4x4 vydrží o dost víc nez BMW xdrive, ale stejně jako u xdrive je vhodné v té mezinápravě měnit olej, což s vyjimkou fandů nedělá prakticky nikdo. Takže to samé jako v bodě jedna, dobrou techniku ti mizernej servisák zabije.

3) Ten motor má problémy úplně jinde. Za prvé moc nejede. A za druhé je už z výroby náchylnej na spotřebu oleje. To by až tak nevadilo, ale Subaru nemontovalo čidlo hladiny. Takže kdo nekontroluje hladinu oleje klasikou měrkou, tak se jednoho dne dočká červené kontrolky malého tlaku oleje a to už se motor přidírá na klice.

Nafta je u Subaru opravdu velkej problém a to asi ještě větší než u BMW. Na druhou stranu, kdo by kupoval naftu, když jde sehnat motory, které dlouhodobě bez problému vydrží provoz na LPG.
RomanM3 píše:subáááru od 2006/7 už taky stojí dost za hovno...motory mají konstrukční problémy(tuším cosik se zdvihátkama vetilů), nafta je uplně průser, mezináprava se ráda kousne a odjebe přední dif, poloosy i převodovku...bohužel to ted řešila ségra na svoujem outbacku 2005/6 nějak tak 2,5i H4....opravila to a šlo z baráku...celkově není moc z čeho vybírat
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#51 Příspěvek od RomanM3 »

No prave ale kvuli těm zdvihatkum myslim motor h6 tedy trilitr musi motor ven...coz mi prijde na hlavu kvuli serizeni ventilovych vuli motor ven. Neni to porsche ani ferrari. Na novjejsich ročnících je to pry jeste horsi. Studoval jsem to uz davno, uz si nepamatuju presne ale ty budes vedet.

Co se týká toho pohonu tak je to jak rikas. Kdyz to ma na starost servisak co vi na co dat pozor tak se to včas podchyti. Segry případ byl ten, ze začlo neco lupat, tak napred poloosy ložiska pak přední dif a kdyz to furt nebylo ok tak se řešila mezinaprava. Prevodovka to myslim přežila ale stává se ze kdyz se to neporesi včas ze jsou vymlete ložiska v prevodovce.

Stačí nemít dobrého mechanika. Stejne jako na bmw. S e65 jdes k jardovi nebo snejkovi protoze tito lidé vi presne kam sáhnout
tonye36
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: stř 14.04.2004 00:00
Bydliště: Třebíč

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#52 Příspěvek od tonye36 »

Hele nezlob se na me, ale tak jak to popisujes, je to podobne jako kdyz se mechos co spravuje Octavky zacne vrtat v 7er. Na H4 SOHC jsem si serizoval ventily sam a motor ven nemusi. H6 je neco jineho, tam jde opravdu motor ven. Ale H6 (idealne ve verzi specB) neni pro kazdeho.

Ja si vetsinu beznych servisnich veci umim udelat sam, ale presto mam mechose co s STI jezdi zavody do vrchu. Stejne tak BMW davam mechanikovi co sam jezdi s 1M a X5. To je neco jak kdyz Jarax psal, ze na skoleni plynaru jezdili mechosi v TDI - takovydlemu plynari montaz LPG soudnej clovek proste nesveri.

PS: Jo a nez bych zacal bezmyslenkovite menit poloosy, loziska, atd..., tak bych se podival jestli neni utržený držák difu k podlaze. To auto projede hrozne moc, ale je furt pomerne nizky, tak v terenu obcas neco uleti.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: BMW E60 - Rada při koupi?

#53 Příspěvek od RomanM3 »

asi to tak bylo, nevím. dávala to vždy do servisu v ostravě co se na subaru specializuje(nebo je to snad dokonce autorizák)...no já si o nich myslím svoje. spíš mi to přišlo že viděli aha mladá paní, co tomu hovno rozumí a zdá se že i money má, tak si na ni uděláme trošku bussines....
jen prodej auta přes ně pak trval snad dva měsíce. zájemci byli, ale oni se nebyli schopni se zájemci domluvit na termínu. při tom auto měli celou dobu u sebe. totéž STK. měli auto na servis a po servisu měli udělat STK. segra přišla převzít si auto a zjistila že auto má propadlou stk, protože ji asi "zapoměli" udělat....
já už bych do takového servisu nešel...ona jim pořád věří...
Odpovědět