To mně nikdy nenapadlo, k čemu může být to doporučení dobrýmr_nitroz píše:...Kdyz si koupis ale pneu s hvezdickou, maji stejny obvod i vysku. Kdyz bez hvezdicky (napr. aby nebyly runflat), je obvod vzadu mensi a je problem.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
xDrive je podobný bazmek jako Haldex u VW skupiny.
xDrive má zadní nápravu poháněnou trvale a přední přes lamelovou spojku, ve které je, kromě extrémních situací, vždy nějaký prokluz = rozdíl průměrů kol nehraje velkou roli.
Problém nastával u E30 325iX (planetový mezinápravový diff s viskozní spojkou), E34 525iX (planetový mezinápravový diff s elektromagnetickou spojkou), kde sevřená spojka mezinápravového diffu měla větší životnost a přenos výkonu než drážkování předního kardanu.
Částečně měly problém s nestejným průměrem/obvodem kol E46 a E53 (E53 do faceliftu) s přibržďováním kol v rámci DSC, které sice již neměly spojku v mezinápravovém diffu, ale diff tam byl a při velkém rozdílu otáček, např. při prudkém záběru při odbočování na hlavní silnici a rozjezdu z 0 km/h dokázala zejména E53 přední kardan protočit v drážkování.
xDrive má zadní nápravu poháněnou trvale a přední přes lamelovou spojku, ve které je, kromě extrémních situací, vždy nějaký prokluz = rozdíl průměrů kol nehraje velkou roli.
Problém nastával u E30 325iX (planetový mezinápravový diff s viskozní spojkou), E34 525iX (planetový mezinápravový diff s elektromagnetickou spojkou), kde sevřená spojka mezinápravového diffu měla větší životnost a přenos výkonu než drážkování předního kardanu.
Částečně měly problém s nestejným průměrem/obvodem kol E46 a E53 (E53 do faceliftu) s přibržďováním kol v rámci DSC, které sice již neměly spojku v mezinápravovém diffu, ale diff tam byl a při velkém rozdílu otáček, např. při prudkém záběru při odbočování na hlavní silnici a rozjezdu z 0 km/h dokázala zejména E53 přední kardan protočit v drážkování.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
to by ses divil co muže dělat xdrive když jsou zadní kola lepší jak přední.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
no opomenu to ze to skoro hned skoci do nouzaku a vykopne to absko a 4x4 kdyz je to jen o trochu vic... a kdyz je to jen o malo tak to pri kazdy sebemensi zatacce rozblika protiprokluz a auto je jak sileny... a ty zvuky co se z toho obcas ozyvaj sou taky zajimavy... a to se bavime o tom cca 1cm...
nevim proc ale u jednoho zakaznika kterej mel povolenej dvourozmer na 530xd tak na nejakejch pirellkach kdyz clovek ty dve kola postavil vedle sebe tak mel viditelne uplne jiny vejsky tech pneu a nedalo se s tim jet.. koupil se goodyear a uz to bylo ok :/
nevim proc ale u jednoho zakaznika kterej mel povolenej dvourozmer na 530xd tak na nejakejch pirellkach kdyz clovek ty dve kola postavil vedle sebe tak mel viditelne uplne jiny vejsky tech pneu a nedalo se s tim jet.. koupil se goodyear a uz to bylo ok :/
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Asi ta hvězdička, no
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Ano, jdou z toho podivné zvuky a bliká to jak vánoční stromek při nestejných průměrech pneu, ale nejen proto nedojde k fatální poruše předního kardanu a znepojízdnění celého auta.
Starší poctivé iX s třemi diferenciály neupozornily, E34 nad 50-60 km/h začala cukat a E30 325iX ani to ne, jen po velmi krátké ujeté vzdálenosti se protočil přední kardan v drážkování mezinápravového diffu a byl jízdy konec.
Starší poctivé iX s třemi diferenciály neupozornily, E34 nad 50-60 km/h začala cukat a E30 325iX ani to ne, jen po velmi krátké ujeté vzdálenosti se protočil přední kardan v drážkování mezinápravového diffu a byl jízdy konec.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3944
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Já bych jenom měl jednu připomínku - kdesik tady jsou uvedeny rozměry př. a zadních gum, zřejmě opsané z TP. Pokud je to ale TP vystavený ke (staršímu) autu dotaženému ze zahraničí, vůbec bych se nedivil, kdyby tam (v TP) byla chyba/překlep. 

Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Pokud jde o ty rozměry, co jsem psal já a pak i JaraX, tak ty jsou správně.