Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#1 Příspěvek od PetanE60tka »

Chlapi, poprosil bych o radu, kdyz nechci startovat motor a potrebuju dat neutral u F10 550i 2011 xdrive , poradite jak? V navodu k autu to nikde nemuzu najit, na youtube jsem nasel, ze v kufru je poastovy klic a pod drzaky napoju by mela byt zastrcka na nej, ale nemam ani klic, ani tu zastrcku pod tim. Pak jeste ze zpod auta zespod prevodovky... ale tam se nedostanu.
Poradite prosim, jak se da jeste vyradit, aniz bych musel startovat?
Diky moc
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#2 Příspěvek od JaraX »

- bud to jde tak že zařadíš N pří pokusu o start, pokud to není potkany atd, a mužeš zkusit start, tak při tom kdy to točí to hodíš do N, pozor, tento neutrál je jen na cca 15 min, takže kdybys to třeba táhl 20min na laně, po 15min tě čeká překvapení v podobě P
- tuším že to jde i přes istu
- pokud to není v napojačí, tak prostě zespodu převodovky, doufej že to auto prošlo rukama zodpovědnýho mechanika který povrtal kryt na aretaci převodovky, my to vrtáme na všech Fkách co přijedou.
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#3 Příspěvek od PetanE60tka »

Mne to nastartovat jde, ale chci ze zvedavosti dneska u kamarada zmerit tlaky na motoru a nechavam to poradne vychladnout a nechxi to startovat na vyjeti z garaze na platak, aby se to znovu natlakovalo olejem.
Nohuzel pod auto se nedostanu, tak mne zajimala nejaka jina varianta, protoze jsem myslel, ze zaradit neutral nebude zadny problem a bude vcelku bezna vec, kdyz clovwl potrebuje treba dostat na platak nebo neco :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#4 Příspěvek od JaraX »

tak u normalnich aut to problem není, u krámů to problém je.

to s těma tlakama nějak nechapu
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#5 Příspěvek od PetanE60tka »

Protoze jsem s autem 4 dny nejel a chci si zmerit ze zvedavosti tlaky za studena a pak za tepla a nechci to teda zbytecne startovat. Uz vyresenl, odtahnul jsem to s odtahovkou s rukou :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#6 Příspěvek od JaraX »

a jaky rozdily jsou v tlacích když to stálo 4 dny a když to tam dojede po ose a par hodin vychladne?
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#7 Příspěvek od PetanE60tka »

N63b44 skutecne nechladne par hodin a nechtelo se mi jet do servisu a cekat tam x hodin, rozdil cca 3 bary, studeny 11-12 a teply 14-15 bar
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#8 Příspěvek od JaraX »

za 5-6 hodin to musí byt studeny.
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#9 Příspěvek od PetanE60tka »

Ja bych tomu nikdy neveril, dokud jsem to nevidel, ale za 6 hodin ted v letnich mesicich v garazi s otevrenyma vratama je tenhle motor jeste na pohmat s otevrenou kapotou horkej...

Nevim, zda-li jsi ho videl nazivo, ale ten motor je skutecne velkej a vsechno namackany tak, ze kamkoli Ti neco spadne, tak nemas sanci tam sahnout a neco vyndat.

Kazdopadne to neni podstatny, chtel jsem proste vedet, kdyz ten motor bude dlouho stat, bude spadlej olej, tak kolik to schvalne nameri a o kolik se to zmeni, kdyz se pak motor zahreje, ciste zvedavost, kdyz uz tak uz.

Nakonec jsem to vyresil velice jednoduse :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=N4RJwfW ... 3A&index=2
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#10 Příspěvek od laik »

:lol:
PetanE60tka píše: Nevim, zda-li jsi ho videl nazivo, ale ten motor je skutecne velkej a vsechno namackany tak, ze kamkoli Ti neco spadne, tak nemas sanci tam sahnout a neco vyndat.

Kazdopadne to neni podstatny, chtel jsem proste vedet, kdyz ten motor bude dlouho stat, bude spadlej olej, tak kolik to schvalne nameri a o kolik se to zmeni, kdyz se pak motor zahreje, ciste zvedavost, kdyz uz tak uz.

Nakonec jsem to vyresil velice jednoduse :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=N4RJwfW ... 3A&index=2
No JaraX ho asi viděl jen na obrázkách, tak neví.
A můžu vědět jak ti budou měřit tlaky? Jako všechny vály naráz? Protože než ti se všema zatočí, tak o spadlým oleji nemůže být řeč. Ten musí být nahoře po změření prvního válce.
Chuďato, taková potupa - jeřáb, když to jede :oops:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#11 Příspěvek od JaraX »

ne ne, nikdy jsem neviděl N63 :lol: :lol: :lol: :lol:
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#12 Příspěvek od Snejk »

tak tohle sem este nevidel. to je ta nejvic nejzbytecnejsi vec na svete... :shock:
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#13 Příspěvek od PetanE60tka »

Hold kdyz se na tom za celej rok a neco a 50.000 najetych km nic nevysralo, tak si vymyslim zbytecnosti, abych se nenudil no :D
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#14 Příspěvek od Snejk »

Jde o to ze po prvnim zmereni komprese jednoho valce uz mas vsude tlak oleje jako bys tam dojel po svejch, a stejne meris jen rozdily mezi valci tak je fuk v jakym stavu ten motor bude. Jestli odstatej nebo vlaznej, na horkym motoru bys stejne nic nezmeril protoze by tam neslo ani dat merak. Mozna v rukavicich svarecskejch :))
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#15 Příspěvek od PetanE60tka »

To vim, mne slo spis o tepelnou roztaznost, kdy studeny motor ma vetsi vule mezi valcem a stenou nez teply, a zajimal mne rozdil, jak moc to na tlakach udela, kdyz mam tu moznost to vyzkouset.
A cekat min 8-10 hodin, nez mi vychladne motor tak, aby se na nem dala v klidu udrzet ruka a neco se na nem dalo delat, se mi tam vazne nechtelo, jak tu avizoval nekdo vyse.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#16 Příspěvek od laik »

;) ale vždyť jo, víme o co šlo.
jen bych radši dovezl mechanika s měřičem do garáže....vyndat svíce není nutně práce pro autodílnu
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#17 Příspěvek od PetanE60tka »

U tohohle auta jsem s tim samodomo rozebiranim opatrnej :))) uz jen blbej svickovej klic nasadit byl orisek, protoze podle bmw manualu na to je bmw spesl orisek s kloubkem :))))

Nicmene pointa tohoto prispevku je ta, ze by mne nenapadlo, ze nepujde bez motoru vyradit na neutral. Prosel jsem youtube, gooˇge, nektery modely maj echa icky zamek pred radickou pod drzakem napoju, moje verze nema, cekal jsem, ze to pujde pres nejakou kombinaci pohybu a mackani radicky nebo budiku, taky nic, jen max zvednout auto, odsroubovat dekl prevodovky a tam uvolnit 1 sroub, takze u auta, co nema hever a je nizky super vec, vubec jsem nepochopil, kvuli cemu to je takhle blbe vymysleny, kdyz se mi na silnici posere motor, tak normalni odtahovka nebo platak mi je na prd, protoze bych to musel tahat pres zablokovany kola.
K cemu to tedy je takhle vymysleny resp zajisteny, aby neslo vyradit?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#18 Příspěvek od JaraX »

on nikdo nepočítá že když se to pokazí že to ještě bude spravovat.
mě kvuli tomu volal furt kluci z odtahovky a v BMW je to taky vždy šarada, oni si to totiž taky neumí odblokovat, tak dají auto na takový podstavce jak se dávaj pod květináče, deska se 4kolečkama pod každý kolo, a asi 10 mechaniku to tlačí do dílny, ujíždí jim to na všechny směry a ja se mužu vždycky posrat smichy. se podívej, dyt to auto je tak vymyšleny cely, nic na tom nejde udělat, neumí to základní věcí atd.
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#19 Příspěvek od PetanE60tka »

Je fakz, ze mi rikal znamy z autorizaku, kdyznjsem se ho na to ptal, ze to nejakou kombinaci jde odblokovat, ale ze se mu to povedlo jednou z deseti pokusu na autech, takze to delaj uplne stejne, stehovaci vozicky a tlacej.
Kazdopadne to ma takhle jen bmw nebo to tak maj vesmes vsechny novy auta s sutomatem?

Hlavne by mne teda zajimalo, kdyz bych si nechal zavolat normalni odtah na silnici a nevedel, ze to musi byt ruka, jak by mi to natahli na plosinu. A to ze to ma xdrive by byla asi uz jen tresnicka navic. Nebo jestli na odtahovkach maj nejaky “manualy” jaky auta cim muzou odtahnout?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10 - zarazeni neutralu pri nebezicim motoru

#20 Příspěvek od JaraX »

manualy asi nemaj, ale víc řekne třeba inspi
počkej až ti zamrzne softclose, ja se u F10 stava, to se ještě budeš divit jak to auto je vymyšleny.
Odpovědět