Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 4.0D

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

X5 4.0D

#1 Příspěvek od MUF_IV »

Ahoj kluci,

koupil jsem E70 2012 s motorem N57S. Klasika auto se špatně ohřívá, řešil jsem to samý kdysi na E60 530D. Tam byly dva termostaty oba jsem měnil, jeden hlavni, druhej EGR. Tady jsem ale v infoparts našel jen jeden ( 11517805192 ), tam ten EGR termostat není? Nebo jsem jen přehlédl, auto má najeté 100tkm jen pro info.. :) ... Díky za pomoc.

M.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 4.0D

#2 Příspěvek od JaraX »

pokud vím tak je to řízené podtlakem, tzn je tam jeden termostat

Obrázek
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

Re: X5 4.0D

#3 Příspěvek od MUF_IV »

Ahoj Jaraxi, děkuji za odpověď, po delší době doma přistál chrochták do vozového parku, tak se teprve učím co se změnilo, koukám že je toho dost :))))))) OT - kvalita naftových motorů a neverending diskuze na toto téma :)

Termostat jsem objednal včetně těsnění..

Nechci zbytečně otevírat víceméně to samé co se tady řeší dokola, ale kromě žhavící soustavy která se mění komplet a ta taky půjde i když na diagnostice vše OK a oleje komplet napříč celým autem, a svolávačky na přední kardanku, je něco, co udělat hned po koupi ? Nebo mě trknout odkazem jinam :) Rád dám autu vše co je nutné než aby mě někde z blbosti nechalo... :lol:
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

Re: X5 4.0D

#4 Příspěvek od MUF_IV »

Ještě jedna věc - na M57 jsem měl separační filtr samostatně na ventilovém víku, tady nic takového nenacházím...měnil jsem ho vždy s výměnu oleje...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 4.0D

#5 Příspěvek od JaraX »

nevím co udělat proto aby se to nezadřelo na klice, jak je u N57 bežně. ale určitě vyměn vstřikovací čerpadlo, než tě to bude stát 300k
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

Re: X5 4.0D

#6 Příspěvek od MUF_IV »

Aha, tak to je pro mě novina, zřejmě mi to uteklo že je to bolest....vím o rozvodech, tam jsem se dočetl že údajně BMW dávalo do určitých sérií subdodavatelsky řetěz a proto se to trhá. Nevím co je na tom pravdy, nicméně tady by to zřejmě výměna rozvodů a hlavně za originální díly BMW měla definitivně vyřešit, neb se pletu ?

Co se tedy týká toho čerpadla, není problém jej vyměnit to není nic likvidačního, jen prosím mohl by jsi mi přiblížit důvod ? Co se děje a co to má za následek s tím čerpadlem ?

Ohledně kliky.... a teď pouze spekulace a selský rozum....může se přidření dít v důsledku např. krátkých přejezdů, vynucených regenerací DPF kdy se olej ředí naftou, tím pádem degeneruje jeho mazací schopnost atd... v návaznosti na dlouhé LL intervaly předepsané servisem ? Nebo je to konstrukční bolest a nedá se to tedy ovlivnit. Myslím tím, že vím že auto jezdilo po dobu svých 100tkm dlouhé trasy a nelítalo jenom po městě od rána do večera tudíž by neprobíhaly regenerace...

Napíchl jsem to na DIAG a vyběhly na mě klasické chyby už víceméně od cca 25tkm, podpětí sporaditky, atd.... Ale ani jedna chyba nedokončené regenerace DPF. Vzpomínám že na M57 když jsem ještě nejezdil moc mimo město, to tam bylo každou chvíli, nehledě k tomu že jsem to poznal zvukem....hrubší projev, vyšší spotřeba.

Já to mám teď jako 3 BMW v rodině, hlavně dálky, na lítačku mám jiné v benzínu ( hlavně mazel 745 ) ... Tedy počítal jsem s obecně nižším nájezdem a pokud tomu motoru dám vše co potřebuje a dle tvého doporučení Jaraxi, tak jsem předpokládal že by mohl cca 200tkm zvládnout :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 4.0D

#7 Příspěvek od JaraX »

- a co tě napadlo si koupit naftu? každý vzdělaný ví že N57 vyjde i se spotřebou mnohem dráž než N55
- n57 se prostě občas zadřou, ted tady klubu to taky nedavno par lidi řešilo, ja viděl motory zadřené i ve 100tkm pár let stará auta, servisovaná v BMW
- rozvody jsou špatné i ty nové, je to prostě moc tenké všecko, do toho vibrace a dost tomu prej dává zabrat i jejich umístění zezadu. inovované jsou lepší, nikoliv nesmrtelné
- u čerpadel u N57 se stává že čerpadlo "pustí špony" a ty se dostanou jak do vstřiku, tak přepadem zpět do nádrže, todle se stávalo u Fordáckých TDCI a BMW si řeklou že nemužou být pozadu, oprava obnáší výměnu nádrže, výměnu všech naftových hadic, samozřejmě obou čerpadel, vstřikovaču atd. no a samozřejmě je to ve statisících, já se tady těm potvorám vyhýbám, snejk i tady v BMW říkali že to řešili mockrát
- každopádně bych v tom měnil olej co 15000km a vždy udělal i diag a zkontroloval jeslti vše probíhá jak má
- ja teda nikdy neviděl chybu nedokončnené renegrace, jak by to mělo jako vypadat? s tím jsem se fakt v životě nesetkal.
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

Re: X5 4.0D

#8 Příspěvek od MUF_IV »

Děkuji za informace,

víš ono já mám ještě N55 v GT a dost mě stál, již jsem do něj proinvestoval cca od pořízení, tj. 160tkm do současnosti cca 240tkm kolem 100tis. Vše jsem postupně měnil, od měchů, regulace podvozku, přes komresor dynamic drive, dělal jsem hlavu, teď turbo nové, atd, atd :) Možná proto byla volba do nafty se kterou jsem kdysi v E39/60 jezdíval a vše bylo super. Ano, doba se změnila a uteklo mi dost zásadních informací před koupí N57, moje hloupost.

Neměl jsem u N55 průkaznou historii ale riskl jsem to....nevyšlo...stála penize a plno času pod autem, jelikož nejsem automechanik, trvá mi vše 4x déle:), teď se zrovna trápím s tím že mi to klepe mezi 2-3 tis. otáček, první jsem měl podezření na vstřiky, ale zjistil jsem nižší tlak na 5 válci, ale to nepatří do této sekce a nemohu na to přijít, proto jsem ji raději odstavil a pořídil po dobu opravy jiné, s tím že už doma zůstane jako první SUV a bude na hory s dětmi atd.... Ale jsem člověk, který se rád něco naučí, aspoň v rámci omezených možností a vždy jsem to bral tak, že pokud to nerozděláš, tak to moc nepochopíš :)

Tedy u N57 jsem zřejmě studoval málo, opětovně chyba, četl jsem jen o rozvodech a to je řešitelné :( sázel jsem na serv. knihu a pohledový stav interiéru a exteriéru, zcela zaměnitelný ve 100tkm za vozidlo, které sjelo z linky na salon :), opravdu je nádherná v Individuálu a to jsem viděl mnoho BMW v krásném stavu, No nezbývá než už se s tím porvat ...

Velmi si vážím zkušených odpovědí, tedy poslední dotaz v této sekci z mé strany na Tebe abychom mohl připravovat opatření

Jako prevence:
- Olej co 10 tkm - k tomu všechny filtry - raději ubrat interval... ( jsem zvyklý dávat do aut Liqui Moly, je to OK?, auto jezdilo na 5W-30. )
- Ten separační filtr tam již tedy není ?
- Viděl jsem opravnou sadu řetězů - pokud se vymění, dojdu do stádia " bezpečnosti rozvodů " nebo minimálně eliminace vadného řeťezu dodávaného výrobcem
- Výměna vysokotlakého čerpadla ( Kontrola špon v systému )
- Klikovka - s tím asi nic nenadělám, budu doufat že v rámci oleje který ze záznamu byl dělán co 20tkm nebude materiál "unaven" - nebo mě to nepotká
- Výměna olejového čerpadla ? Je také nutná? četl jsem v sekci na SK, někdo říká že ano, někdo že ne...tak nevím...

PS: s tím DPF jsi mě teď dostal, ale vím že jsem to tam kdysi viděl když jsem ještě používal GT1 a napadá mě jestli to nebylo spíše ohledně stopnutí webasta, nebo něco takového, tedy jestli jsem napsal kravinu, omluva z mé strany, moc si to nepamatuji...

Vím že nafty neděláš, ale říkal jsem si jestli by jsi mi minimálně nepomohl se vstupní prohlídkou všech těch bolestí :) jsem z OV a ke Snejkovi to mám z ruky, ale k Tobě bych to měl blíže, samozřejmě respektuji tvé rozhodnutí. Potažmo potom ještě i to GT to už je benzín :))) klidně SZ, pokud by jsi měl zájem, já samozřejmě ano.
Odpovědět