Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Návod jak vyměnit brzdový hadičky / odvzdušnit brzdy [e46]

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Návod jak vyměnit brzdový hadičky / odvzdušnit brzdy [e46]

#1 Příspěvek od TurboShnek »

Čus týpci,

Ukážeme si jak vyměnit brzdový hadičky a potom jak si odvzdušnit brzdy a nebo vyměnit brzdovou kapalinu. Řekl jsem si že to nafotím protože jsem o tom neviděl žádný návody v češtině.

Budeme potřebovat

- Klíče velikosti 9,11,14
- Pár šroubováků
- Kartáč
- Zvedák
- Pár hadrů
- 1m trubička do akvária 5mm (Já ji koupil v OBI za 15 korun)
- Flaška
- Čistič brzd
- WD-40
- 500ml Brzdový kapaliný DOT4 (Nemusí to bejt žádná speciální BMW kapalina, stačí obyčejná DOT4 za 80kč - nekomplikuj život). Může se použít i DOT5.1, ale ne DOT 5 a DOT3 a nížší.
- BMW e46
- 2х Nový hadičky (34326766966)
- 2х Nový čepičky (34341163565) - Tohle není nutný ale stojí jenom 20kč v Auto Kelly tak proč ne.

Obrázek


1. Zvedneme si auto a položíme pod něj kolo, velmi důležitý obzvlášť když používáš ten zvedáček od BMW protože se mi jednou stalo že mi z něj spadlo auto a to kolo mi to zachránilo.

Obrázek

2. Očistíme si matku na brzdový trubce kartáčem.

Obrázek

3. Povolíme matku klíčem číslo 11. a dáme pod to hadr aby brzdová kapalina nekapala na zem.

Tady hodně záleží na korozi, pokud to není zkorodovaný jako u mně tak by s tím neměli být žádný problémy, ale když je to zkorodovaný, může se stát že s tou matkou praskne trubka tak že opatrně!

Obrázek

4. Teď klíčem číslo 14 povolíme druhou stranu hadičky.

Obrázek

5. Šroubovákem vyndáme hadičku tady z toho uchycení.

Obrázek

6. Tohle je důvod proč je dobrý tyhle hadičky vyměnit, a kromě toho za ty leta ta guma je už tvrdá.

Obrázek

7. Zpátky to složíme tak že nejdřív zašroubujeme a utáhneme hadičku do brzdovýho třmenu, pak si namažeme dirku v tom uchycení WD-40 a zamáčkneme tam to gumový uchycení na hadičce.

Utahujeme pevně ale s citem, aby jsme neztrhli závit!

Vyčistíme vrchní uchycení a matku čističem na brzdy, dáme tam novou čepičku a celý to utáhneme. Potom to celý očistíme čističem na brzdy.

Obrázek

Odvzdušnění brzd / výměna kapaliny

1. Teď to máme složený a musíme z potrubí odstranit vzduch. Nasadíme hadičku od akvária na odvzdušňovací šroub a povolíme ho klíčem číslo 9. Druhej konec trubky dáme do flašky.

Obrázek

Obrázek

2. Teď pár krát šlápneme na brzdu, a podíváme se jestli v hadičce už nejsou žádný bubliny, když nebudou utáhneme šroub, když jo šlápneme na brzdu ještě pár krát.

Obrázek

3. Dolejeme si kapalinu do nádržky aby byla zase na maximum.

Obrázek

Tímto způsobem si můžeme vyměnit brzdovou kapalinu, prostě tohle opakujeme na každým kole než nádržkou prolejeme třeba 500ml - 1 litr kapaliny což jsem udělal já a tady je vidět stará černá.

Obrázek

Odevzdejte starou kapalinu zadarmo do recyklačního centra, nejlete to nikam protože je to jed a může se toho napít nějaký zvíře a do popelnice to taky neházejte aby se toho nenapil třeba nějakej bezdomovec! Buďte zodpovědný dospělý lidi a ne kreténi!
Naposledy upravil(a) TurboShnek dne sob 13.10.2018 02:52, celkem upraveno 3 x.
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#2 Příspěvek od DKx »

Byť tedy se jedná o relativně triviální úkony, tak konečně se tu někdo pochlapil a po vzoru zahraničních fór píše návody. Za mě jednoznačně palec nahoru :cool2: . Věřím, že mnoha lidem to pomůže, takže za ně díky!

Sám svoje postupy tady raději neuvádím ... "následující krok je, že strhneme šroub a následující 4 hodiny se s tím budeme srát..."
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#3 Příspěvek od Woyta »

1) DOT4 a DOT5 nelze míchat. Pleteš si to s DOT5.1.
2) Nepoužíváme stranové klíče ale klíče určené na brzdy, které drží matici že všech stran. Eliminujeme tak riziko strhnuti. Pro extrémní případy, plamen je nás přítel.
3) Pokud strhneme matici pak upínací kleště a plamen jsou naše nástroje.
4) trubky u kterých se už na pohled bojíme abychom je nepoškodili, nemají na autě co dělat a měníme je.
5) odvzdusnovani nejlepe provádět ve dvou. Jeden nášlape a druhý povolí odvzdusnovak. Následně jej uzavře a postup opakujeme. Alespoň 2x po spatření posledních bublin. Máme okamžitou kontrolu pocitu v pedálu a je větší šance, že proud strhne bubliny.
6) Mám doma i podtlakove odvzdusnovaky na brzdy ale ku spokojenosti nefungují. Láká mě tlaková plnicka.
7) Když vám ve 170kmh praskne brzdová hadice, tak to není moc příjemný pocit. Stalo se mi to na cílové rovince v Brně.
8) Pokud měníme trubku. Tak je možno ji za matici ustrihnout a matici povolit pomocí Gola sady.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#4 Příspěvek od TurboShnek »

Woyta píše:1) DOT4 a DOT5 nelze míchat. Pleteš si to s DOT5.1.
2) Nepoužíváme stranové klíče ale klíče určené na brzdy, které drží matici že všech stran. Eliminujeme tak riziko strhnuti. Pro extrémní případy, plamen je nás přítel.
3) Pokud strhneme matici pak upínací kleště a plamen jsou naše nástroje.
4) trubky u kterých se už na pohled bojíme abychom je nepoškodili, nemají na autě co dělat a měníme je.
5) odvzdusnovani nejlepe provádět ve dvou. Jeden nášlape a druhý povolí odvzdusnovak. Následně jej uzavře a postup opakujeme. Alespoň 2x po spatření posledních bublin. Máme okamžitou kontrolu pocitu v pedálu a je větší šance, že proud strhne bubliny.
6) Mám doma i podtlakove odvzdusnovaky na brzdy ale ku spokojenosti nefungují. Láká mě tlaková plnicka.
7) Když vám ve 170kmh praskne brzdová hadice, tak to není moc příjemný pocit. Stalo se mi to na cílové rovince v Brně.
8) Pokud měníme trubku. Tak je možno ji za matici ustrihnout a matici povolit pomocí Gola sady.
Maš pravdu, zapomněl jsem tam dospat .1 a upravil jsem to. Je dobře že jsi si toho všímnul. :D Ten důvod je že DOT4 a 5.1 jsou na základě glycolu když to DOT5 je na základu silikonu. Ale DOT4 stojí 80 korun tak že nemá smysl nic míchat prostě tam lejte co tam patří. :P

Co se týče těch trubek, tak sami trubky nemusí bejt zkorodovaný, koroze se tvoří v tý matici okolo trubky a sjednotí je. Viděl jsem na YouTube kluka kterej takovou matku povoloval a praskla mu trubka. Myslím že by stálo za to tu matku něčím namazat a nejspíš i ty trubky protože jsem zadní nedávno musel měnit.
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#5 Příspěvek od Woyta »

Většina trubek co potkávám je pod matici ok. Zbytek je rozezranej od soli. Ideál je udělat to z nerezu ale nevím kdo to dělá a za kolik.
DOT5.1 má smysl spíše na okruh. Tam jsem se už s DOT4 dostal do situace kdy jsem z předních trmenu vypoustel páru.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

5.1 se nejezdí ani na okruhu při těch nejtěžších závodech. V drtivé většině případů se jezdící Castrol SRF, Motulu RBF, Ravenol R325, případně další aditivovane dot4, vydrží to nesmysl lehce přes 300"C vše (vyšší bod varu není příčina ale následek kterej se musí řešit chlazením)
Než brzdovku za 80kc to je lepší si pár desetikorun připlatit a koupit ATe/Castrol který mají aspoň 260"C na Dot4 což pak stačí bohatě na silnici a nepřekvapí že Červenohorské sedlo třeba :-)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#7 Příspěvek od TurboShnek »

MattyX píše:Než brzdovku za 80kc to je lepší si pár desetikorun připlatit a koupit ATe/Castrol který mají aspoň 260"C na Dot4 což pak stačí bohatě na silnici a nepřekvapí že Červenohorské sedlo třeba :-)
Já naopak nejsem fanda značek jako je Castrol, neříkám že jsou špatný ale brzdová kapalina od Sheron nebo Den Braven jako jsem koupil já taky není špatná. Má taky bod varu 260℃, je vyrobená v Holandsku a je skoro o půlku levnější. Aby se nějaký produkt jako olej nebo brzdová kapalina dostala na trh musí stejně splňovat mezinárodní normy, tak že kupuju to co je na slevě. :D

Taky jsem se koukal na různý testy olejů a Castol mezi nima dopadl špíš na hranici normy oproti trochu levějším olejům který líp mazali a nezůstávalo po nich při extrémních teplotách tolik bordelu. Velký značky se už nemusí tolik snažit protože je lidi stejně koupí. Já používám levnej olej GM Dexos 2 ale to je každýho věc. :D
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#8 Příspěvek od Woyta »

E36 Compact 316i má v základu přední kotouče nechlazene. Upgrade předků na chlazené z 320i to vyresil.

5.1 neni o moc dražší a rezerva navíc se neztratí.

Každopádně je dobré měnit kapalinu pravidelně kvuli pohlcovani vody.
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#9 Příspěvek od johnyfly1 »

Ja som na compqcte prerabal predne brzdy na chladene ale idem to dat spat.... :)
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#10 Příspěvek od TurboShnek »

Woyta píše:E36 Compact 316i má v základu přední kotouče nechlazene. Upgrade předků na chlazené z 320i to vyresil.

5.1 neni o moc dražší a rezerva navíc se neztratí.

Každopádně je dobré měnit kapalinu pravidelně kvuli pohlcovani vody.
To není špatnej nápad, většina lidí se snaží vylepšit si auto tak aby jelo rychlejc ale nezamyslí se nad tím že pak taky musí zastavit. :D Já si myslím že zastavit rychlejc je daleko užitečnější než jet rychlejc, protože tě to zachrání od plno problemů. :D Ale BMW naštěstí dělají brzdy výborně.

Máš pravdu, DOT 5.1 stojí taky kolem 80 korun, a výměna brzdový kapaliny je velmi jednoduchá jak jsme si ukázali tak že není výmluva jí neměnit.
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#11 Příspěvek od johnyfly1 »

Ci mas na compacte vetrane ci nevetrane brzdy brzdi to rovnako :)
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#12 Příspěvek od Woyta »

Průměr kotouče a destičky jsou sice stejné, liší se jen šířka kotouče a chlazení ale zopakuj si několikrát prudké brzdění a rozdíl uvidíš.

Ono ani destičky z přehřívání nejsou nadšené. Možná mám ještě v garáži staré destičky které se od krajů rozpadavali a postupně se zmensovala třecí plocha.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#13 Příspěvek od MattyX Moderátor »

kalasnikov471 píše:
MattyX píše:Než brzdovku za 80kc to je lepší si pár desetikorun připlatit a koupit ATe/Castrol který mají aspoň 260"C na Dot4 což pak stačí bohatě na silnici a nepřekvapí že Červenohorské sedlo třeba :-)
Já naopak nejsem fanda značek jako je Castrol, neříkám že jsou špatný ale brzdová kapalina od Sheron nebo Den Braven jako jsem koupil já taky není špatná. Má taky bod varu 260℃, je vyrobená v Holandsku a je skoro o půlku levnější. Aby se nějaký produkt jako olej nebo brzdová kapalina dostala na trh musí stejně splňovat mezinárodní normy, tak že kupuju to co je na slevě. :D

Taky jsem se koukal na různý testy olejů a Castol mezi nima dopadl špíš na hranici normy oproti trochu levějším olejům který líp mazali a nezůstávalo po nich při extrémních teplotách tolik bordelu. Velký značky se už nemusí tolik snažit protože je lidi stejně koupí. Já používám levnej olej GM Dexos 2 ale to je každýho věc. :D

Tvl co do toho matleš oleje, já jsem o oleji neřekl vůbec nic , castrol oleje nepoužívám a nikdy nebudu...
ale jen poukázal na stokorunovej rozdíl na kvalitu brzdových kapalin, protože si prostě priplatis suchý z nosu a jsi na kapalinách které mají suchý bod varu okolo 300 a daleko lépe se pak chovají při vyšším zatížení, protože jinou aditivaci tolik třeba nevážou vzdušnou vlhkost atd...
Někdo není tak bohatej aby si kupoval levný věci... A těch kapalin jsem vyzkoušel dost a brzdových válců po výměně za 5.1 jsem pohřbených taky pár viděl.
Prostě nějak nerozumím tomu, proč si komplikovat život :-D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#14 Příspěvek od TurboShnek »

MattyX píše:
kalasnikov471 píše:
MattyX píše:Než brzdovku za 80kc to je lepší si pár desetikorun připlatit a koupit ATe/Castrol který mají aspoň 260"C na Dot4 což pak stačí bohatě na silnici a nepřekvapí že Červenohorské sedlo třeba :-)
Já naopak nejsem fanda značek jako je Castrol, neříkám že jsou špatný ale brzdová kapalina od Sheron nebo Den Braven jako jsem koupil já taky není špatná. Má taky bod varu 260℃, je vyrobená v Holandsku a je skoro o půlku levnější. Aby se nějaký produkt jako olej nebo brzdová kapalina dostala na trh musí stejně splňovat mezinárodní normy, tak že kupuju to co je na slevě. :D

Taky jsem se koukal na různý testy olejů a Castol mezi nima dopadl špíš na hranici normy oproti trochu levějším olejům který líp mazali a nezůstávalo po nich při extrémních teplotách tolik bordelu. Velký značky se už nemusí tolik snažit protože je lidi stejně koupí. Já používám levnej olej GM Dexos 2 ale to je každýho věc. :D

Tvl co do toho matleš oleje, já jsem o oleji neřekl vůbec nic , castrol oleje nepoužívám a nikdy nebudu...
ale jen poukázal na stokorunovej rozdíl na kvalitu brzdových kapalin, protože si prostě priplatis suchý z nosu a jsi na kapalinách které mají suchý bod varu okolo 300 a daleko lépe se pak chovají při vyšším zatížení, protože jinou aditivaci tolik třeba nevážou vzdušnou vlhkost atd...
Někdo není tak bohatej aby si kupoval levný věci... A těch kapalin jsem vyzkoušel dost a brzdových válců po výměně za 5.1 jsem pohřbených taky pár viděl.
Prostě nějak nerozumím tomu, proč si komplikovat život :-D
Ty oleje jsou jenom příklad protože znám plno lidí kteří utrácí víc než je třeba jenom kvůli tomu že BMW propaguje Castrol a tím je lepší, i když teď přešli na Mobil 1 tak že teď říkají že Castrol kterej tlačili 30 let je špatnej. :D Jinak podle toho co jsem našel tak Castrol SRF stojí 1300, což oproti 80 korunám není zrovna suchý z nosu. :D Nevidím důvod to lejt do obyčejnýho auta, a nevidím důvod tam lejt ani 5.1, kromě dolití když není po ruce nic jinýho protože ve fabrice vypočítali že pro obyčejný ježdění stačí obyčejnej DOT4, neznám nikoho kdo by s tím za normálních okolností měl problém.

Lidi by se měli naučit brzdit motorem, u nás v Plzni je na Rokycanský ulici takovej velikej kopec ze kterýho skoro každej celou dobu brzdí, když stačí zařadit trojku a jedeš přesně 50 až dolů a zadarmo. Pak není třeba do auta lejt kapalinu s vysokým bodem varu. :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#15 Příspěvek od JaraX »

to platí i pro lidi co jezdí na okruhu atd ne?
že by se měli naučit jezdit brzdit motorem :D :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#16 Příspěvek od TurboShnek »

JaraX píše:to platí i pro lidi co jezdí na okruhu atd ne?
že by se měli naučit jezdit brzdit motorem :D :lol: :lol: :lol:
O ježdění na okruhu nemluvím a nevím co se tam na takovej účel má lejt, jestli Castrol SRF nebo ne protože na okruhu nejezdím. Já mluvím o dennodenním ježdění.

Někdo tady psal že je lepší připlatit si pár desetikorun a koupit si Castrol nebo ATE místo brzdový kapaliny za 80kč protože Castrol má bod varu aspoň 260 stupňů, tak jsem podotknul že brzdová kapalina za 80kč má taky bod varu 260 stupňů stejně jako obyčejná od Castrol a v takovým případě těch pár deseti korun navíc platíš jenom za nálepku a dobrej pocit z ní. ;) Já osobně nerad platím za nálepky tak že budu dál kupovat obyčejnou kapalinu za 80 korun. :D

Co se týče speciálních kapalin za 1300 korun (nebo proti 80kč suchý z nosu) jako zmíněnej Castrol SRF kterej má bod varu 300 stupňů, tak to je na obyčejný ježdění zbytečný.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#17 Příspěvek od JaraX »

aji BMW je na obyčejný ježdění zbytečný
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#18 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Kámo ty meleš jabka s hruskama a ještě do toho s hovnama :lol:
Jediná zmínka o SRF padla že se používá na závody - ty jsi z toho nějakým důvodem vyčetl, že je dobrý ji použít na hrkání kolem komína. Cenový rozdíl byl myšlen na react response nebo ate SL a podobné, které jsou na tom prostě lépe s cenou do 300kc za litr... A mají i lepší paramatery kolem 290"
Takže pokud neumíš číst tvl, tak to necituj a neargumentuj s olejem a nebo klobásou a nevím čím ještě. :lol:
Pokud tě trápí že lidi neumí brzdit, dej se na osvětu a.muues to vyučovat jak se to má dělat ;-)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#19 Příspěvek od TurboShnek »

MattyX píše:5.1 se nejezdí ani na okruhu při těch nejtěžších závodech. V drtivé většině případů se jezdící Castrol SRF, Motulu RBF, Ravenol R325, případně další aditivovane dot4, vydrží to nesmysl lehce přes 300"C vše (vyšší bod varu není příčina ale následek kterej se musí řešit chlazením)
Tady říkáš že Castrol SRF, Motulu RBF, Ravenol R325, má bod varu nad 300°C. Dobře. Rozumím, to je pravda.
MattyX píše:Než brzdovku za 80kc to je lepší si pár desetikorun připlatit a koupit ATe/Castrol který mají aspoň 260"C na Dot4 což pak stačí bohatě na silnici a nepřekvapí že Červenohorské sedlo třeba :-)
Tady říkáš že je lepší připlatit pár desetikorun a koupit obyčejnou kapalinu od ATE SL/Castrol který mají bod varu aspoň 260°C. Dobře. Rozumím.

Já ti na to říkám že i moje kapalina za 80kč má bod varu 260°C jako ATE/Castrol.
MattyX píše:ale jen poukázal na stokorunovej rozdíl na kvalitu brzdových kapalin, protože si prostě priplatis suchý z nosu a jsi na kapalinách které mají suchý bod varu okolo 300 a daleko lépe se pak chovají při vyšším zatížení, protože jinou aditivaci tolik třeba nevážou vzdušnou vlhkost atd...
Tady říkáš že je lepší připlatit 100 korun a koupit si kapalinu která teď už má bod varu okolo 300°C i když v předchozím příspěvku měla aspoň 260°C, jenže bod varu okolo 300°C má jenom Castrol SRF kterej stojí 1300 korun. Nevím kde bereš že ATE SL a obyčejný Castrol mají bod varu okolo 290. Obyčejná DOT4 od Castrol má bod varu 270°C a ATE SL 260°C. Tak že platíš 100% extra za 0-3% což je to to samý jako moje kapalina za 80 korun, to není moc dobrej deal. :lol:

Koukám že ekonomika není moc silná stránka uživatelů tohoto fóra. :lol:
Naposledy upravil(a) TurboShnek dne úte 10.07.2018 20:21, celkem upraveno 1 x.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod jak vyměnit brzdový hadičký / odvzdušnit brzdy [e4

#20 Příspěvek od JaraX »

:lol: :lol: :lol: :lol:


a to zrovna MattyX je na tom hodně špatně, kdybys viděl jaky nesmysly si kupuje do svyho auta a kolik ho stojí jeden kun, přitom kdyby měl 320d tak ho ten kun vyjde mnohem levněji. :twisted:
Odpovědět